75 نکته جدید بازاریابی و فروش تلفنی موفق (مراحل قدم به قدم) ...



🔥اگر بعنوان یک بازاریاب تلفنی، فروشنده تلفنی و یا مدیر فروش در حال فعالیت هستید باید این را بدانید که بازاریابی یا فروش تلفنی موفق در یک مرحله انجام نمیشود! بلکه باید نکات بازاریابی تلفنی را قدم به قدم یاد بگیرید و بنا به شرایط از این تکنیک های فروش تلفنی استفاده نمایید.

دانستن نکات جدید بازاربابی و فروش یکی از قدم های مهم موفقیت در فروش است.

مراحل اصلی و نکات بازاریابی تلفنی

در این مقاله کل فروش تلفنی را به 3 قسمت تقسیم کردم و مهمترین نکات کاربردی را در هر بخش آموزش دادیم.

این سه مرحله عبارتند از:

مرحله پیش از تماس و آغاز مکالمه تلفنیمرحله انجام تماس و ادامه دادن به مکالمه تلفنیمرحله پایان دادن به مکالمه و بعد از مکالمه تلفنی

قبل از اینکه به تکنیک ها و نکات بازاریابی تلفنی بپردازیم بهتر است به سؤالات زیر پاسخ دهید:

✅ بهترین زمان برای تماس گرفتن با مشتری چه زمانی است؟✅ چگونه می توان با مشتری در فروش تلفنی ارتباطی موفق داشت.✅ برنامه بازاریابی تلفنی باید چطور باشد؟✅ چه کارهایی را باید قبل از شروع بازاریابی تلفنی انجام دهیم؟✅ ذهنیت درست درباره فروش تلفنی چیست؟!✅ زمان بازاریابی تلفنی چه سؤالاتی باید بپرسیم؟✅ بعد از معرفی محصول چگونه با اعتراضات مشتری پاسخ دهیم؟✅ چگونه می توان در فروش تلفنی اعتماد سازی کرد✅ چه زمانی به مشتری قیمت بدهیم؟✅ مشتری یابی چیست؟

برای پاسخ دهی به این سؤالات باید با نکات فروش تلفنی آشنا باشید.

اگر جواب این سؤالات را بدانید، می‌ بینید که با آمادگی بیشتری شروع می‌ کنید.

مشتری هم وقتی با شما صحبت می کند، از اینکه تمام جزئیات کار را رعایت می کنید و به او توجه دارید، احساس بهتری دارد و به شما اعتماد می‌ کند.

💰برای مشتری وقت بگذارید تا به شما اعتماد کند!

فاز اول) تکنیک ها و نکات فروش تلفنی در مرحله پیش از تماس تلفنی

شروع بازاریابی تلفنی1.

چک کردن سلامت تلفن

گاهی گوشی‌ های تلفن ثابت یا تلفن همراه نویز دارد و همین موضوع باعث میشود تا به خوبی صدای شما  انتقال پیدا نکند.

این موضوع برای کسی که می‌ خواهد به عنوان مشاور بازاریابی و فروش تلفنی کار کند اصلاً خوب نیست.

به همین دلیل باید قبل از هرگونه تماسی برای فروش و یا بازاریابی تلفنی سلامت گوشی خود را چک کرده و اطمینان پیدا کنید که به اندازه لازم شارژ برقی و پولی دارید.

2.

زمان بندی تماس

تجربه نشان داده است که روزهای شنبه و پنجشنبه زمان های مناسبی برای تماس های تلفنی نیستند و تأثیر تماس های صبح برای مذاکره تلفنی مناسب‌ تر از عصرها است، البته این موارد در برخی از گرو‌ه های مشتریان متغیر است و گاهی به محصول یا خدمت شما هم بستگی دارد.

?مثلاً: اگر محصول شما مناسب پیک نیک آخر هفته است، شاید تماس گرفتن با مشتریان درست در همان روز، تصمیم گیری آنها را سریع‌ تر کند! این را هم بدانید که طبق بررسی‌ های انجام شده بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی ساعت 10 الی 14 بعد از ظهر است.

3.

دسته بندی تماس‌ها

بسته به اینکه کالا و خدمات شما برای چه گروه از مخاطبین هدف مناسب است، می‌ توانید این لیست مشتریان را به تفکیک سن، سمت شغلی، وضعیت اقتصادی یا درآمدی یا هر چیز دیگری به صورت آماده خریداری کنید و یا این که بسازید.

با مشتریان دسته بندی شده خود تماس بگیرید و مشتریان واجد شرایط را از آن لیست پیدا و جدا کنید.

برای درک بهتر چرایی دسته بندی تماس ها پیشنهاد میکنیم مقاله دسته بندی مشتریان را در سایت راه فروش مطالعه نمایید.

🎯فقط با دیدن چند تا ویدیو حرفه ای بفروش

4.

مدیریت تماس

یک بازاریاب و فروشنده تلفنی حرفه‌ ای، باید زمان تماس های خودش را تنظیم کند؛ ساعت هایی از روز را برای تماس گرفتن با مشتریان قدیمی، پیگیری خریدهای روزهای قبل، جلسات حضوری یا قرار ملاقات‌ هایی که قبلاً تنظیم کرده است در نظر بگیرد و بقیه ساعت‌ های روز خود را برای تماس گرفتن با مشتری های جدیدی که شرکت در اختیارش قرار داده است اختصاص بدهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام وقت خود را صرف تماس گرفتن با مشتری های جدید نکنید! چرا که در این صورت از مشتریان قدیمی خود غافل می شوید و اگر تمام وقت خودتان را صرف مشتری‌ های قدیمی کنید، فرصت کافی برای تماس گرفتن و پیدا کردن مشتریان جدید نخواهید داشت؛ پس یکی از مهم ترین نکات بازاریابی تلفنی مدیریت نوع تماس ها می باشد.

5.

آماده کردن اسکریپت تماس

یکی از ترفند های فروش تلفنی این است که متن اسکریپت تماس را برای هر مشتری و کسب و کار شخصی سازی کنید! متن شخصی سازی شده شما باید بتواند به خوبی هدفتان از تماس را بیان کرده و مزایای محصول، خدمات و وجه تمایز مجموعه تان را نسبت به سایر رقبا نشان دهد.

داشتن متن شروع کننده تماس تلفنی به معنای این نیست که شما دقیقاً مثل متن تماس صحبت کنید! بلکه متن تماس مسیر ذهنی شما را تعیین می‌ کند تا در نهایت به هدفتان برسید.

6.

FAQ مشتریان

یکی دیگر از تکنیک های مهم در فروش تلفنی تهیه فهرست سؤالات احتمالی ای است که مشتریان ممکن است در هنگام تماس از شما بپرسند که به آن  (FAQ) می گویند.

بعد از این که این سوالات را برای خودتان لیست کردید باید برای هر یک از این سوالات جواب‌ های قانع کننده پیدا کنید.

ما در دوره بازاریابی و فروش تلفنی به طور مفصل درباره این موضوعات صحبت کرده ایم که با مطالعه آن می توانید از تکنیک های فروش تلفنی در مرحله پیش از تماس تلفنی برای فروش مطلع شوید.

دوره جامع بازاریابی و فروش تلفنیدوره جامع بازاریابی و فروش تلفنی در سایت راه فروش

7.تایم تماس ها

یک زمان بندی مشخص را برای تماس‌ های خود در نظر بگیرید و از زیاده گویی پرهیز کنید.

این یک ذهنیت و باور اشتباه است که برخی بازاریابان تلفنی فکر می‌کنند “هرچه بیشتر صحبت کنند احتمال فروش تلفنی بیشتر می شود”.

استدلال آن ها این است که چون در فروش تلفنی مشتری ما را نمی‌ بینند و فقط با صدا با ما در ارتباط است باید بیشتر صحبت کنیم تا مشتری از ما خرید کند!

در حالی که نه تنها این موضوع باعث می شود حوصله مشتری سر برود و همچنین باعث کاهش انرژی شما می شود و نتوانید تماس های بیشتری در طول روز داشته باشید.

توجه داشته باشید که چگونه و به چه مقدار حرف زدن یکی از مهم ترین مسائل در اصول مذاکره فروش تلفنی است.

🔥صحبت کردن زیاد با مشتری فقط شما را از فروش نهایی دور می‌کند!

🔔باید حواستان به زمان صحبت کردن با مشتری باشد، اصلاً زیاده روی نکنید.

این یکی از نکات فروش تلفنی است که باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشید.

8.

تعداد تماس با مشتری

یکی از نکات بازاریابی تلفنی این است که به خودتان تعهد بدهید که تا زمانی که تماس‌ هایتان تمام نشده است دست از کار نکشید؛ این وظیفه هر روز شماست و حتماً قبل از شروع تماس تلفنی، مشخص کنید که چه تعداد تماس جدید، تماس پیگیری، هماهنگی جلسه حضوری و… دارید.

ما تمام نکات فروش تلفنی را از این جهت آموزش می‌ بینیم که بتوانیم آنها را پیاده سازی کنیم و نتیجه آن را ببینیم و تمام ان ها به این بستگی دارد که ما در طول روز تعداد تماس کافی با مشتریان خود داشته باشیم.

9.

جمع آوری اطلاعات

قبل از فروش تلفنی لازم است درباره مشتری احتمالی اطلاعات بدست آورید.

این اطلاعات می‌ تواند روند مذاکرات شما را به سمت اهداف از قبل تعیین شده هدایت کند.

توجه داشته باشید که در یک مذاکره هر سمتی که اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری داشته و در نتیجه میتواند تصمیم بهتری بگیرد.

🏷بعنوان مثال: می توانید به وبسایت، پیج اینستاگرام، لینکدین مشتری محتمل سربزنید و برخی اطلاعات مهم درباره مشتری بدست آوردید. 

10.

آنالیز تماس های موفق

آنالیز تماس های موفق

به عنوان مثال در طول روز 30 تا تماس می‌گیرید که 15 نفر از آنها تا حدی به محصول و خدمات شما علاقه مند می شوند و وارد مرحله بعدی می شوند.

از این 15 نفر با 5 نفر قرار ملاقات هماهنگ می‌ کنید 5 نفر شرایط پرداخت می پرسند و 5 نفر دیگر به زمان دیگری موکول می‌ کنند.

حالا باید تمامی تماس های خود را بررسی کرده و ببینید که چه مواردی باعث شده است تا این 5 نفر به شرایط پرداخت برسند و سایر افراد قبل از رسیدن به این مرحله تماس با شما را پایان داده اند.

🔍تعیین نسبت موفقیت یکی از مهم ترین نکات بازاریابی تلفنی در ارتباط تلفنی با مشتری است.

اگر نسبت تماس تلفنی شما به تعداد مشتریان راغب کم است موارد زیر را بررسی کنید:

✅ کیفیت لیست شما مناسب نیست، شاید به روز نیست.✅ مخاطبین هدف اشتباه انتخاب شده اند.✅ زمان مناسبی برای تماس گرفتن انتخاب نکردید.✅ دانش فروش و شناخت محصول کافی ندارید.

🎯برای حل این مسائل بهتر است در این زمینه، دوره بازاریابی و فروش تلفنی رایگان را ببینید.

11.

زبان بدن در فروش تلفنی

یکی از مهمترین نکات فروش تلفنی این است که بدانید زبان بدن ۵۵ درصد از ارتباطات مؤثر ما هنگام ارتباط با مشتری را به خود اختصاص می دهد.

بدلیل اینکه فروش بصورت تلفنی انجام می شود و مشتری مقابل ما نیست نباید نبست به این موضوع بی توجه باشیم!

چون رعایت زبان بدن در فروش یکی از نکات بازاریابی تلفنی محسوب می شود و باید رعایت شود.

بیشترین تأثیرگذاری مدیریت حالت بدن ما موقع مکالمه تلفنی می تواند احساسات ما را به مخاطب انتقال بدهد و باعث تاثیر گذاری بر روی رفتار مشتری می شود.

پس به شما پیشنهاد می‌ کنم که از یک هدفون برای صحبت کردن با مشتری استفاده کنید و حالت بدنی خودتان را به حالت بدنی یک فرد موفق تغییر بدهید.

همان طور که اشاره شد، لحن صدا هنگام مکالمه تلفنی، مهم ترین ابزار یک بازاریاب تلفنی محسوب می شود.

استفاده از تلفن های سیم دار و کج کردن گردن هنگام مکالمه، مخصوصاً وقتی مشغول یادداشت برداری هستید، باعث می شود حنجره شما از حالت طبیعی خارج شود و لحن صدای شما تغییر کند.

برای اینکه به یک فروشنده تلفنی حرفه ای تبدیل شوید باید به نکات فروش تلفنی که در این مقاله به شما گفته می شود عمل کنید.

📚 خدمات بگیرید: مشاوره فروش در مشهد

12.

ثبت نتایج تماس

برای اینکه در انتهای روز کاری بتوانید خروجی نسبت به کار روزانه خود بگیرید بهتر است نتایج تماس ها و تعداد موفق و ناموفق را در یک جدول ثبت کنید.

این روند را همیشه انجام دهید تا بتوانید بعد از یک دوره سه ماهه نتیجه کارتان را ببینید و به نقطه ضعف های خودتان پی ببرید و آنها را برطرف کنید.

?این جدول شامل چند سطر و ستون با موضوعات زیر است:

✅ تعداد تماس های انجام شده به قصد یافتن مشتری جدید✅ تعداد خریدار اصلی به دست آمده از تماس ها✅ معرفی کالا به خریدار اصلی✅ تعداد قرار ملاقات های حضوری قطعی شده✅ سفارش های کتبی✅ سفارش هایی که به عقد قرارداد منجر شده اند✅ میزان ساعت هایی که صرف جست وجوی مشتری شده است✅ تعداد ساعت های تماس با مشتریان قدیمی✅ پیگیری خریدهای قبلی قدیمی شده✅ میزان ساعتی که صرف عقد قرارداد شده استا

13.

آنالیز رقبا

آنالیز رقبا

یکی از نکات فروش تلفنی این است که هرچقدر اطلاعات شما از رقبا و کسب‌ و کار آنها بیشتر باشد، هنگام تماس تلفنی با مشتری می‌ توانید با تسلط بیشتری صحبت کنید.

مثلاً قیمت کالا و شرایط تسویه حساب آنها نقدی است یا چکی؟ اگر چکی، چندماهه؟ آیا تعهد فروش از نماینده می‌ گیرند یا نه؟ اگر جواب این سؤالات را ندانید به راحتی حرف های مشتری درباره رقبا را قبول می‌ کنید!

🚀همین اصولی فروش تلفنی رو شروع کن!

14.

شناسایی مخاطب هدف

اگر نمی‌ دانید برای اولین تماس تلفنی خود با چه کسی صحبت کنید، بهترین روش این است که با واحد فروش آن سازمان ارتباط برقرار کنید؛ چون آنها هم مثل شما بازاریاب و فروشنده هستند و شما را درک می کنند، اصطلاحاً هم زبان هستید.

در غیر این صورت سعی کنید با کسی صحبت کنید که تا حدی تصمیم گیرنده باشد.

این کار به شما میتواند کمک تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید مثلا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید یا تلفنی!

15.

داشتن سناریو تماس

یکی از نکات بازاریابی تلفنی این است که اکثر مردم از صحبت کردن درباره خود و سازمانشان لذت می برند، به ویژه اگر به تازگی به دستاورد، گواهینامه معتبر، یک امتیاز خاص یا کسب مقامی در یک جشنواره یا همایش دست یافته باشند.

یاد چنین اتفاقات خوبی برای شخص یا سازمان و گفتن تبریک به خاطر آن، می تواند در ایجاد حس خوب و شروع روابط کاری تأثیرگذار باشد.

از این تکنیک می توان برای تماس های دوم یا سوم به یک مشتری خاص هم استفاده کرد.

16.

هدفگذاری از هر تماس

هدف از هر تماس تلفنی و نتیجه مطلوب از آن را مشخص کنید، تصمیم دارید کالا یا خدمات خود را معرفی کنید یا قرار است از مشتری اطلاعات بگیرید.

شاید می خواهید قرار ملاقاتی تنظیم کنید.

نتیجه دلخواهی را که از هر یک در نظر دارید با خود مرور کنید.

شما به عنوان فروشنده تلفنی حرفه ای باید دائما در حال آموزش فروش تلفنی باشید و آنها را پیاده سازی کنید.

17.

تمرین اسکریپت 

دستورالعمل یا متنی را که قرار است از آن برای مکالمه تلفنی با مشتری استفاده کنید آماده نمایید.

مطمئن شوید که به اندازه کافی تمرین کردید.

اگر کسب و کار سنتی و آنلاین دارید و از میزان فروشتان ناراضی هستید اصلاً نگران نباشید، فقط کافی است فرم زیر را پر کنید و برای افزایش فروش تلفنی خود مشاوره دریافت کنید.

هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…

هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…

18.

پوشش مناسب

شاید بگویید بازاریابی و فروش تلفنی چه ارتباطی به پوشش دارد؟! یکی از نکات فروش تلفنی حفظ آراستگی و استفاده از پوشش مناسب است که می تواند نقش زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

پوشیدن لباس های فرم اداری اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد.

همه ما وقتی لباس های خوب می پوشیم، حس بهتری داریم و جالب است بدانید که حس خوب به دیگران هم انتقال می یابد.

در اکثر مواقع، رفتار ما با تغییر نوع پوششمان تغییر می کند.

19.

یادگیری نام مشتری

یکی از مهمترین نکات بازاریابی تلفنی این است که در لا به‌ لای مذاکره تلفنی از فامیل مشتری استفاده کنید، تا احساس کند که شما به خوبی او را می‌ شناسید و اینکه این کار حس خوبی هم به مشتری می‌ دهد.

20.

به افراد مؤثر احترام بگذارید

گاهاً در یک مجموعه افرادی هستند که شما می‌ توانید با احترام گذاشتن به آنها در تصمیم گیری رئیس آن مجموعه تأثیر بگذارید.

این افراد می‌توانند ارتباط شما را با فرد تصمیم گیرنده برقرار کنند و حتی در روند تصمیم گیری نقش کاتالیزور را بازی کنند.

شروع صحبت شما با این افراد باید امری، مؤدبانه و صریح باشد و با ضعف صحبت نکنید.

شما می‌ توانید از این ترفند به نفع خود در موقعیت‌ های مناسب استفاده کنید.

21.

محیط کاری

محیط کاری شما تأثیر زیادی در روحیه کاری شما دارد.

مواردی چون میز با ارتفاع استاندارد و صندلی راحت و…! و همچنین چیدمان ابزارها و وسایل روی میز کارتان هم مهم است.

هرچه میز جمع و جورتری داشته باشید حواستان کمتر پرت می شود.

22.

استفاده از عبارات تأکیدی 

قبل از شروع به کار، عبارت های تأکیدی مثبت مثلاً: من فروشنده خوبی هستم، من بهترین مشتریان را دارم، من بهترین مشاور فروش تلفنی هستم و… .

سعی کنید این جملات را تکرار کنید تا با احساس خوبی، گوشی تلفن را بردارید.

کسی که تمایل به آموزش فروش دارد باید بداند که هر روز با انگیزه به استقبال مشتری برود.

23.

آمادگی ذهنی برای بازاریابی تلفنی

هر روز از خودتان سؤال کنید “امروز برای فروش به محل کار خودم می‌ روم ؟” جواب این سؤال ذهنیت شما را مشخص می‌ کند.

با افرادی رو به رو شده‌ ام که خیلی نا امید و بی‌ انگیزه سر کار خود می‌ روند و هدفشان فقط تماس گرفتن و رفع مسئولیت است.

صبح که از خواب بیدار می‌ شوند اغلب با خودشان درگیری ذهنی دارند و غرغر می‌ کنند یا از کار خود ناراضی هستند.

چطور می‌ توان توقع داشت این گونه افراد یک روز خوب را سپری کنند؟ یادتان نرود کنترل موانع ذهنی یکی از نکات فروش تلفنی است.

24.

لبخند زدن و انرژی مثبت 

لبخند زدن و انرژی مثبت

همان طور که در مبحث احساسات گفتم، وقتی شما لبخند می زنید، به دلیل ترشح هورمون اندورفین احساس بهتری خواهید داشت.

همه این موارد از طریق تن و لحن صدا به طرف مقابل انتقال می‌ یابد.

انتقال احساس خوب به مخاطب، او را به طور ناخود آگاه در حالت خرید قرار می‌ دهد؛ در این حالت، احتمال خرید به بالاترین حد خود می‌ رسد.

آزمایش ها نشان داده است که حتی لبخند مصنوعی هم، به دلیل اینکه عضلات خاصی را در صورت فعال می‌ کند، در لحن صدا تأثیر دارد.

ضمیر ناخودآگاه ما هیچ تفاوتی بین واقعیت و غیر واقعیت قائل نیست و واکنش‌ های بیو شیمیایی بدن ما به لبخند غیر واقعی همان واکنشی است که به لبخند واقعی نشان می‌ دهد.

25.

تکنیک آینه

یکی از تکنیک های فروش تلفنی که فروشنده های تلفنی حرفه ای استفاده میکنند تکنیک آینه است! برای اینکه هر لحظه از تماس تلفنی از حالت چهره خود باخبر باشید، یک آینه کوچک رو به‌ روی خود قرار دهید.

حالت چهره‌ تان در هر لحظه به شما می‌ گوید که لحن و تن صدای شما در حال انتقال چه احساسی به مخاطب است.

اگر اخم دارید یا لبخند به لب ندارید، به شما اطمینان می‌ دهم که احتمال موفقیت شما در آن تماس تلفنی به همان نسبت کاهش می‌ یابد.

26.

اندازه گیری موفقیت

هر شب قبل از خواب و هر روز صبح به محض بیدار شدن، موفقیتی را که خواهان آن هستید تجسم کنید و روز خود را با احساس رسیدن به آن شروع کنید.

این یک تمرین همیشگی است.

شما باید موفقیت های روزانه، هفتگی و ماهانه خود را رصد کنید.

27.

شناخت کامل محصول

شما باید از تمام جزئیات کالا یا خدماتی که ارائه می‌ کنید آگاه باشید و درباره هر چیز احتمالی مربوط به شخص یا شرکتی که به آن ارتباط برقرار می کنید تحقیق کنید.

با این کار، شما آمادگی ذهنی بیشتری برای آموزش فروش تلفنی خواهید داشت.

به سؤالات با چالش های پیش روی خود فکر کنید و جواب های آنها را با خود مرور کنید.

مشتریان تمایل دارند از فروشندگانی که اطلاعاتشان درمورد کالا و خدماتی که می‌ فروشند کامل‌تر است خرید کنند.

28.

توجه به تن و لحن صدا

یک فروشنده حرفه‌ ای یکی از نکات بازاریابی تلفنی را هیچ وقت فراموش نمی‌ کند، آن نکته هم تن و لحن صدا است.

باید توجه کنید که چه زمانی باید بلند و چه زمانی آرام صحبت کنید، چه زمانی سریع و چه زمانی شمرده تر صحبت کنید.

سعی کنید لحن و تن صدا را با ریتم صدا و سرعت صحبت کردن مشتری هماهنگ کنید.

29.

به سلامتی توجه کنید

نشستن بدون حرکت روی صندلی ممکن است سلامتی ستون فقرات شما را به خطر بیندازد.

هر ۴۵ دقیقه از جای خود بلند شوید، حرکات کششی و نرمش های گردن انجام دهید، کمی قدم بزنید و قهوه یا چای بنوشید.

در زمان استراحت، با همکاران خود راجع به مسائل غیرکاری صحبت کنید و اجازه دهید ذهن شما استراحت کند.

تجربه ثابت کرده است بهترین حالت های بدنی برای افزایش فروش تلفنی، حالت ایستاده و در حال قدم زدن است.

30.

کارایی را افزایش دهید

یک تماس تلفنی می تواند افکار شما را تا پایان روز به خود مشغول کند.

پس تا حد امکان تماس های شخصی را در زمان بازاریابی و فروش تلفنی محدود کنید.

31.

حذف عوامل مزاحم

حذف عوامل مزاحم

یکی از نکات فروش تلفنی که باعث تمایز بین فروشنده حرفه ای و غیر حرفه ای شده است توانایی کنترل عوامل مزاحم، تعلل، تنبلی و فعالیت های کم اولویت است.

مثلاً: باز بودن نوتیفیکیشن‌ های گوشی، چک کردن شبکه های اجتماعی و… مواردی هستند که باید رعایت کنید.

وقتی تصمیم گرفتید کارتان را شروع کنید، سعی کنید تمام عوامل مزاحمی را که می توانند به نوعی حواس شما را پرت کنند و تمرکزتان را از مشتری به سمت دیگری ببرند از خود دور کنید.

موبایلتان را خاموش یا بی صدا کنید یا در کشوی میز یا جایی که در دسترس نباشد قرار دهید تا نوتیفیکیشن های آن حواس شما را پرت نکنند.

به همکاران تذکر دهید که در راهروهای شرکت بلند بلند صحبت نکنند.

صفحه ایمیل خود را ببندید.

در اتاقتان را ببندید تا در حین مکالمه تلفنی تمرکز بیشتری داشته باشید و کسی مزاحم شما نشود.

اگر رو به‌ روی کامپیوتر نشسته اید صفحه اینترنت، اکسپلور را ببندید تا حواستان پرت نشود.

32.

پاداش گذاری

یکی از نکات بازاریابی تلفنی که باید بدانید، در نظر گرفتن پاداش برای خودتان است.

اما باید این پاداش بعد از رسیدن به تارگت فروش ماهانه در نظر گرفته شود.

شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد، ولی مغز ما عاشق پاداش و تشویق است.

وقتی دائم خودتان را تشویق کنید، به طرز عجیبی اتفاقات خوب برای شما رخ می دهد.

مثلاً اگر با شنیدن یک آهنگ مورد علاقه، احساس خیلی خوبی پیدا می کنید، آن را بعد از موفقیت های کوچک گوش دهید یا خودتان را به صرف یک قهوه یا چای دعوت کنید.

33.

استراحت کنید

متأسفانه خیلی از فروشنده های تلفنی آماتور برای رفع وظیفه و انجام تعداد تماس در روز، پشت سر هم تماس می گیرند.

بدون در نظر داشتن هدف! اگر شما نسبت به تماس های خود هدف گذاری کرده باشید، لازم است بین هر تماس در حد 2 الی 5 دقیقه استراحت کنید تا بار روانی تماس قبلی از ذهن شما خارج شود.

34.

ورودی های ذهنی

از خواندن و دیدن اخبار ناگوار که احساس شما را بد میکند اجتناب کنید.

در گفت وگو های سیاسی که انرژی شما را پایین می آورد شرکت نکنید.

به جای آن، کلیپ های تصویری یا صوتی انرژی بخش ببینید یا گوش کنید تا سطح انرژی شما را بالاتر ببرد.

35.

گرم کردن صدا

می توانید در راه رسیدن به محل کار، با صدای بلند یا به صورت زمزمه کردن آهنگ مورد علاقه خودتان را بخوانید.

می توانید چند دقیقه‌ ای با همکاران خود صحبت کنید.

این تمرینات تارهای صوتی شما را گرم و آماده می‌ کند.

حتماً بارها صدای خواب آلود افراد را از پشت تلفن تشخیص داده اید.

مشتری نباید این موضوع را پشت تلفن بفهمد.

باید خیلی شیوا و رسا با مشتری صحبت کنید.

اینستاگرام راه فروش

اینستاگرام راه فروش

36.

قضاوت و پیش داوری نکنید

به فرهنگ و آداب مشتریان احترام بگذارید.

از روی تن صدای افراد و شماره تماس، شخصیت آنها را قضاوت نکنید.

برخی آقایان تن صدای زنانه دارند و برخی خانم‌ ها تن صدای مردانه، تشخیص سن و سال هم از روی تن صدا به مهارت شنیداری قوی احتیاج دارد.

هرگز این مسائل را در فروش لحاظ نکنید، چه بسا مشتریان بسیار خوبی در بین آنها وجود داشته باشد.

37.

به فرآیندها توجه کنید

همان طور که در مفهوم بازاریابی تلفنی گفتم، ما در حال اجرای یک فرآیند هستیم.

پس نباید انتظار داشته باشید در همان تماس اول فروش انجام شود.

تحقیقات و آمارها نشان می دهد که بسیاری از فروش ها در تماس های سوم تا پنجم اتفاق می افتد.

38.

مجسم کردن اهداف

تمرینات ذهنی از هر تمرین دیگری برای رسیدن به موفقیت مهم تر است.

وقتی که دائم اهداف خود را تجسم می‌ کنید، انگیزه لازم برای رسیدن به آن را زنده نگه می‌ دارید و با انرژی مثبت اقداماتی را برای رسیدن به آن انجام می‌ دهید.

بنابراین، بسیار مهم است که هر روز اهداف خود را مرور کنید و از قدرت تجسم خلاق خود استفاده نمایید.

در مهارت بازاریابی و فروش تلفنی باید به این باور برسید که مجسم سازی اهداف چقدر می تواند به شما کند.

با بررسی زندگی نامه افراد موفق دنیا، مخترعین، مکتشفین، ورزشکاران و دانشمندان، می توان دید که آنها تا چه اندازه از قدرت تخیل و تجسم خلاق جهت رسیدن به اهدافشان استفاده کرده‌ اند.

همه آنها به چیزهایی دست یافتند که روزی در دنیای فیزیکی و عالم مادی، دست نیافتنی و محال بوده است.

فاز دوم) حین بازاریابی تلفنی

حین بازاریابی تلفنی

فرقی نمی‌ کند که شما چرا با مشتری تماس می گیرید؛ تماس شما می تواند یک تماس سرد و رسمی برای پیدا کردن مشتری جدید، برای پیگیری یا ارائه خدمات و حتی برای قدردانی از مشتری بابت خریدی که از شما کرده باشد.

به هر حال، رعایت نکات بازاریابی تلفنی که در ادامه ذکر می شود شما را به یک فروشنده و مذاکره کننده تلفنی حرفه‌ ای تبدیل می‌ کند.

فقط بدانید که سؤال کردن و گوش دادن در بازاریابی و فروش تلفنی مهارت هایی بهتر از زیاد حرف زدن و فروختن است.

1.

معرفی خود و سازمان

همان ابتدای مکالمه، پس از سلام کردن، بلافاصله حتماً خود و سازمانتان را معرفی کنید، از مشتری بپرسید: آیا زمان مناسبی برای صحبت کردن هست؟ در صورتی که به شما گفتند بعداً تماس بگیرید، سؤال کنید: آیا یک ساعت یا دو ساعت دیگر مناسب است؟ وقتی مشتری با تماس در ساعت مشخصی با شما به توافق می رسد، او در ساعت مقرر آماده صحبت کردن با شماست.

2.

چطور گوشی تلفن را بردارید

در بازاریابی تلفنی حداکثر با شنیدن سومین زنگ تلفن، گوشی را بردارید.

وقتی با اولین زنگ گوشی را بر می دارید، مشتری از نظر روانی این طور برداشت می کند که شما بیکار هستید و هیچ تماسی ندارید.

اگر بیشتر از سه زنگ مشتری را پشت خط نگه دارید و جواب ندهيد هم از نظر روانی این برداشت را می کند که شما به او اهمیت نمی دهید.

3.

اسم یا فامیل مشتری را تکرار کنید

یکی از نکات فروش تلفنی که باید رعایت کنید این است که در لابه لای مکالمه بارها از اسم یا فامیل مشتری استفاده کنید.

همه ما با شنیدن نام خودمان احساس خوبی پیدا می کنیم، بنابراین وقتی که در مکالمه با شخصی از نام او استفاده می کنید، احساسی در او به وجود می آید که احتمال خرید را بیشتر می کند.

البته در ایران ذکر نام مشتری مرسوم نیست و بهتر است از فامیلی مشتری استفاده کنید.

مراقب باشید زیاد از حد نام مشتری را تکرار نکنید.

حتماً قبل از اینکه اسم مشتری را صدا کنید از تلفظ صحیح نام او مطلع شوید.

از اول مکالمه، وقتی که مشتری خودش را معرفی می کند یا شما فامیلش را یک بار سؤال می کنید آن را یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

مثل یک بازاریاب و مشاوره تلفنی حرفه ای رفتار کنید.

این غیر حرفه ای ترین نوع مکالمه می تواند باشد که هنگام مکالمه اسم یا فامیل مشتری را فراموش کنید و از القاب آقا یا خانم، آقا یا خانم مهندس و … به جای ذکر فامیل مشتری استفاده کنید.

به مشتری این طور القا می شود که شما هیچ توجهی به صحبت های او ندارید.

4.

بیشتر شنونده، کمتر گوینده!

بیشتر شنونده، کمتر گوینده

قبلاً هم گفتیم، بیشتر صحبت کردن هیچ تضمینی بر بیشتر فروختن نیست! پس مهارت کوتاه، کامل و مختصر صحبت کردن را یاد بگیرید.

هرچه تماس های بیشتر برقرار کنید احتمال پیدا کردن مشتری بیشتر می شود.

پس با کوتاه و مفید صحبت کردن تعداد تماس های شما افزایش می یابد.

5.

استفاده از عبارات مؤثر 

در حین مکالمه، در جای مناسب از عباراتی شبیه «چه عالی»،« چه بی نظیر»،« چه فوق العاده»یا«اوه متأسفم» استفاده کنید.

استفاده از این عبارات که واکنش احساسی به همراه دارد، مشتری را در وضعیت احساسی قرار می دهد و باعث ایجاد ارتباط خوبی می شود.

6.داستان سرایی

یک روش دیگر برای تأثیرگذاری بیشتر بر مشتری این است که برای مشتری داستان موفقیت مشتریان را که از کالا و خدمات شما استفاده کرده اند مثال بزنید.

معمولا بهتر است این افرادی که قرار است به عنوان مشتری شما مثال زده شوند از افراد تأثیرگذار، شرکت ها و یا سازمان های معتبری باشند که عموم مردم آنها را می شناسند.

7.

یادداشت برداری 

مکالمات بین خود و مشتری را با دقت یادداشت کنید.

مزیت این کار این است که برای دفعات بعدی که با مشتری تماس می گیرید، می دانید تا کجا پیش رفته بودید و چه توافقاتی با هم داشته اید.

اگر از نرم افزار CRM استفاده می کنید که کار راحت تر است.

در صورتی که CRM ندارید می توانید از اکسل آنلاین یا دفتر یادداشت یا تقویم شرکت، نام فرد مذاکره کننده تلفنی، سمت مذاکره کننده، تاریخ، ساعت، موضوع و نتیجه تماس خود را ثبت کنید.

باید عادت کنید همه جزئیات مکالمه را بلافاصله بعد از هر تماس یادداشت کنید.

8.

هر روز متفاوت عمل کردن

طبق اصول بازاریابی و فروش تلفنی، اگر شما کاری در روز قبل انجام داده اید، امروز هم انجام بدهید مطمئناً به نتایجی که روزهای قبل رسیده اید امروز هم می رسید.

فقط در صورتی که یک کار متفاوت، یک حرکت بیشتر، یک نوآوری و یک فعالیت بیشتر از خودتان نشان بدهید می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه بهتری عاید شما شود.

9.

جویندگی، یک عادت خوب است

جستوجو گری یکی از اساسی‌ ترین ویژگی‌ های یک بازاریاب و فروشنده تلفنی است.

شما باید از هر فرصت و موقعیتی برای پیدا کردن مشتری های جدید استفاده کنید و این کار را همیشه باید انجام دهید تا به صورت عادت در شما شکل بگیرد.

10.

زبان بدن در لحن و صدای شما تأثیرگذار است

زبان بدن در لحن و صدای شما تأثیرگذار است

هنگام مشاوره بازاریابی تلفنی از زبان بدن خود استفاده کنید.

شاید این جمله کمی خنده دار باشد و بگویید کسی ما را نمی بیند، ولی جالب است بدانید که زبان بدنتان حتی در لحن شما تأثیر می گذارد.

حالات فیزیکی بدن شما، هر لحظه در روحیه شما تأثیر دارد؛ نوع نشستن شما هم همین طور.

برای اینکه به گفته من اطمینان کنید، کافی است وقتی در شرایط روحی خوبی هستید بروید یک گوشه ای تنها بنشینید و زانوها و بالاتنه خودتان را جمع کنید.

در کمال تعجب می بینید که بلافاصله افکار منفی به سراغ شما می آید.

برعکس آن هم صادق است؛ وقتی از نظر روحی در شرایط خوبی نیستید و افکار منفی در سر دارید، صاف بنشینید و گردن خود را کمی از خط افق بالاتر بگیرید و سینه خود را کمی به جلو بکشید و لبخند بزنید.

می بینید که در کسری از ثانیه افکار منفی از ذهن شما خارج می شود و روحیه شما تغییر می کند؛ چون ذهن ما نسبت به شرایط فیزیکی ما شرطی شده است.

پس ما می توانیم با شناخت حالات روحی خود و تغییرات فیزیکی بدن خود، ضمن اینکه روحیه شاد و با انگیزه ای را در خودمان ایجاد می کنیم، آن را از طریق لحن و صدای خود به مخاطب نیز انتقال دهیم.

اگر می خواهید بعنوان یک متخصص وارد بازار کار فروش شوید و به کسب و کار ها کمک کنید، ما می توانیم بازار کار شما را تأمین کنیم.

فقط کافی است فرم مشاوره زیر را پر کنید و از مشاوره فروش تلفنی استفاده کنید.

11.

فیزیکال بدنی

هنگام صحبت کردن صاف بنشینید یا ایستاده صحبت کنید.

زبان بدن شما ۵۵ درصد در کیفیت مکالمه تلفنی تأثیر دارد.

در این حالات، دیافراگم و تارهای صوتی در بهترین شرایط قرار دارند و باز هستند.

به همین دلیل، صدای شما قوی تر، واضح تر و دوستانه تر است و باعث اعتماد بیشتر به شما می شود.

در ضمن، هنگامی که ایستاده اید هورمون آدرنالین بیشتری در خون ترشح می شود و باعث حفظ تعادل و اعتماد به نفس بیشتری می‌ شود.

در این حالت، تنفس شما به طور کامل انجام می شود و خون به راحتی در مغز شما جریان پیدا می کند.

استفاده از هدفون یا تلفن های بی سیم به شما کمک می کند که از حرکت دستان خود برای ایجاد شور و هیجان بیشتر و انتقال احساس خوب به مشتری از طریق لحن و صدای خود استفاده کنید.

این کار یکی از نکات فروش تلفنی است که باید آن را انجام بدهید.

هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…

هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی…

12.عبارت های ممنوعه در فروش تلفنی!

عبارت های ممنوعه یا کلیشه ای که خیلی از کسب و کارها به کار می برند، مثل این عبارت که «ما بهترین و بزرگ ترین هستیم»، تأثیر کمتری نسبت به بیان سودی که کالا و خدمات شما به مشتری می رساند دارد.

شما اگر بتوانید قدمت کسب وکارتان را با منفعتی که به مشتری می رسانید پیوند بزنید، تأثیر خیلی زیادی در جلب توجه مشتری خواهد داشت.

برای دیدن بقیه لیست جملات ممنوعه در فروش تلفنی میتوانید به مقاله جملات اشتباه در فروش مراجعه نمایید.

13.

زمان فروش تلفنی این کارها را نکنید

هنگام صحبت کردن هرگز چیزی نخورید و نیاشامید و سیگار نکشید.

وقتی مشتری متوجه می شود که شما در حال انجام کار دیگری هستید، تصور می کند که شما به او توجه لازم را ندارید و ایجاد احساس بد یعنی قطع ارتباط به مشتری دست خواهد داد.

14.

اصل تشابه در فروش تلفنی

یکی از نکات بازاریابی تلفنی این است که در مکالمات خود با مشتری به دنبال وجه تشابه بگردید! ما به آدم هایی که با ما وجه اشتراک دارند بیشتر اعتماد می‌ کنیم! تشابهاتی مثل همشهری بودن، هم دانشگاهی بودن، طرفدار یک تیم ورزشی خاص بودن، هم محله بودن یا چیزهایی شبیه به این.

با این تکنیک می توانید حس نزدیکی بیشتری به مشتری بدهید.

از هر نکته ای که باعث نزدیکی تشابهات شما با مشتری شود، استفاده کنید.

15.

کنایه و مسخره کردن!

کنایه و مسخره کردن!

اینکه بتوانید در حین ارتباط تلفنی با مشتری، یک خنده از او بگیرید، کار خوبی است.

اما چنانچه مشتری این را احساس کند که توسط شما مسخره یا تحقیر شده است نه تنها از شما خرید نمی کند، بلکه به دیگران از شما بدگویی می‌ کند.

معمولاً وقتی مشتریان به خنده بیفتند، به دلیل ایجاد حس خوب از شما خرید می‌کنند.

16. از کلمات تخصصی استفاده نکنید

تا وقتی اطمینان ندارید که مشتری تخصص کافی در زمینه کاری شما دارد از لغات و اصطلاحات تخصصی یا انگلیسی استفاده نکنید.

وقتی شما ندانسته از لغات تخصصی که مشتری اطلاعی از آن ندارد استفاده می کنید مشتری احساس حقارت میکند و احساس می‌ کند چیزی در این  مورد نمی‌ داند! هرچه مشتری به سمت احساس بد پیش برود، از خرید دورتر می شود.

17.

مؤدبانه با مشتری صحبت کنید

گاهاً برخی از فروشنده های تلفنی بدلیل تکرار چند باره یک سؤال از سمت مشتری، رفته رفته خسته می شوند و این باعث می شود نوع لحن صدا و ارتباط با مشتری تغییر کند! هرچقدر از اهمیت این موضوع بگویم بازهم کم است.

مؤدبانه صحبت کردن را تمرین کنید.

تجربه نشان داده است که همه از هم صحبتی با افراد مؤدب بیشتر لذت می برند.

18.

موزیک انتظار مناسب انتخاب کنید

در بازاریابی و فروش تلفنی اگر برای پشت خط نگه داشتن مشتری از موزیک های انتظار استفاده می کنید، مراقب باشید که موزیک احساس بدی به مخاطب ندهد.

موزیک های بی کلام معمولاً بهتر است، چون شما نمی دانید مشتریانتان از کدام خواننده خوششان می آید.

19.

نحوه برخورد با مشتری عصبی!

در صورتی که با برخورد بد مشتری مواجه شدید، حرفه ای عمل کنید و عصبانیت خود را کنترل نمایید.

به طور کلی، یک فروشنده حرفه ای می تواند عصبانیت خود را کنترل کند.

همین تفاوت های کوچک در افراد می تواند آنها را به سطح بالاتری هدایت کند و شما را به یک مشاور کسب و کار حرفه ای تبدیل کند.

20.

وسط حرف مشتری نپرید

هرگز صحبت‌های مشتری را قطع نکنید.

وقتی مشتری در حال صحبت کردن است و سؤالی به ذهنتان می‌ رسد، یادداشت کنید و پس از پایان صحبت‌ های او سؤال کنید.

فاز سوم) انتهای بازاریابی و فروش تلفنی
انتهای بازاریابی و فروش تلفنی

وقتی کم کم به انتهای مکالمه با مشتری قرار می‌ گیرید باید حرفه ای عمل کنید، در این مرحله شما با رعایت نکات فروش تلفنی می توانید مشتری را به سمت اقدام صحیح حرکت دهید.

فروشندگان حرفه‌ ای به خوبی می‌ دانند که بهترین زمان برای بستن فروش چه زمانی است! مشتریان از خود علائمی نشان می‌ دهند که یعنی آماده خرید هستند.

1.

به تن صدای مشتری توجه کنید

یکی از نکات بازاریابی تلفنی، شناسایی صحیح تن و لحن صدای مشتری است.

وقتی تن صدای مشتری زیر می شود یعنی اینکه آمادگی خرید دارد.

تشخیص تن صدا به تمرین و توجه احتیاج دارد و باید به آن توجه داشته باشید.

2.به سؤالات مشتریان توجه کنید

سؤالاتی که مشتریان می پرسند به خوبی نشان دهنده پذیرش کالا یا خدمات شماست.

سؤالاتی مثل اینکه: آیا امکان دارد همین امروز کالا را تحویل بدهید؟ یا امکان دارد نیمی از مبلغ را هنگام تحویل کالا پرداخت کنم؟ آیا امکان دارد بدون پرداخت بیعانه کالا را برای من بفرستید؟ در این مرحله، مشتری از نحوه و زمان ارسال و روش تسویه حساب سؤال می کند.

در این حالت از گزافه گویی بپرهیزید و مکالمه را زیادی طولانی نکنید.

علاوه بر این شما باید در هنگام فروش پرسش گری در فروش داشته باشید.

یعنی سوال بپرسید و از نیاز های مشتری به طور کامل مطلع شوید تا بتوانید یک فروش مشاوره ای خوب داشته باشید.

3.

به تردیدهای مشتریان توجه کنید

چنانچه احساس کردید مشتری در انتخاب خود تردید دارد، سعی کنید تردیدهای مشتری در مورد تعداد، قیمت، زمان تحویل و… را رفع کنید.

این موارد جزء نکات فروش تلفنی است که باید از قبل در سؤالات متداول مشتریان جوابش را به مشتری داده باشید.

4.

جمع بندی کنید

در پایان مکالمه برای اطمینان از اینکه همه چیز طبق توافق پیش می رود، به طور خیلی خلاصه، موارد کلیدی را مرور کنید و از مشتری تأیید بگیرید!

5.

به تعهدات پایبند باشید

به تعهدات پایبند باشید

اگر قادر به انجام کاری نیستید به مشتری قول ندهید و اعتبار خود را زیر سؤال نبرید! اگر برای ارسال کالا از پست استفاده می‌ کنید، یک بازه زمانی معقول به مشتری اعلام کنید و از تاریخ دقیق و مشخصی استفاده نکنید؛ چون مسئولیت شما تحویل بسته به اداره پست است و هیچ دخل و تصرفی در ادامه کار ندارید.

وقتی با مشتری قول و قراری می گذارید، به قول خود عمل کنید.

همه ما از انسان های منظم و متعهد خوشمان می آید.

6.

سرعت عمل زیادی داشته باشید

پس از اتمام مکالمه، سرعت عمل به خرج دهید.

وقتی با مشتری به توافق نهایی رسیدید و فروش را بستید، برای اجرای ادامه کار سرعت عمل به خرج دهید.

فقط مراقب باشید مشتری به نوع رفتارتان شک نکند! این مورد از نکات فروش تلفنی باعث افزایش اعتماد مشتری به شما می شود.

7.

به ترس ها غلبه کنید

بعضی بازاریاب های تلفنی را دیده ام که وقتی نوبت به ارائه قیمت به مشتری می رسد، از ترس اینکه مشتری از خرید منصرف شود حسابی نگران و مضطرب می شوند.

در این مرحله باید تمرین کنید و خیلی خون سرد و با اعتماد به نفس قیمت را اعلام کنید؛ طوری که انگار این یک قیمت عادی است.

8.

چند پیشنهاد به مشتریان بدهید

اگر هدف شما از تماس تلفنی، گرفتن وقت قرار ملاقات حضوری است و کالا یا خدمات شما نیاز به معرفی بیشتری دارد، بهترین روش این است که دو ساعت یا دو روز متفاوت را به مشتری پیشنهاد بدهید تا او یکی از آن ها را انتخاب کند.

مشتری‌ها از اینکه با نظر خودشان قدرت تصمیم گیری داشته باشند بیشتر لذت می برند تا اینکه شما به آنها تحمیل کنید!

9.

توافق‌ ها را مجددا مرور کنید

در پایان مذاکرات خود یک بار دیگر برای اطمینان خود و مشتری، توافق‌ های فی مابین را مرور کنید؛ مثلاً به مشتری بگویید: «پس من فرم ثبت نام را برای شما می فرستم، شما آن را تکمیل کنید و با مدارک خود برای من برگردانید تا بقیه مراحل را انجام دهم.» و در نهایت از مشتری تأیید بگیرید.

10.

هديه غیر منتظره

پس از اتمام عملیات فروش یکی از نکات بازاریابی تلفنی برای وفادار کردن مشتری به برند یا سازمانتان، هدیه‌ ای غیر منتظره است.

می‌توانید مشتری را غافلگیر کنید! این کار شما باعث می‌ شود که مشتری این موضوع را همیشه به خاطر بیاورد.

منظور من از هدیه اشانتیون یا پیشنهاد کالایی نیست که به طور معمول به ازاء خرید میزان مشخصی کالا به مشتری تعلق می‌ گیرد.

می توانید یک سبد میوه خاص یا یک دسته گل و… باشد.

11.

خلاصه ای از مکالمات

خلاصه ای از مکالمات

در پایان یک روز کاری، کل تماس هایی که در طول روز گرفته اید و یادداشت های کارهایی را که باید در مورد هر مشتری انجام دهید، همچنین مکالمات و توافقاتی را که با مشتری انجام داده اید روی نرم افزار CRM یا دفترچه یادداشت یا اپلیکیشن های مختلف ثبت کنید.

12.

آماده سازی وسایل مورد نیاز برای فردا

وسایل و ابزار و تمام چیزهایی را که برای روز بعد نیاز دارید در پایان هر روز آماده کنید تا در شروع روز بعد بتوانید کارتان را به راحتی انجام دهید.

13.

تماس های نیمه کاره!

گاهی گفتوگوهای درونی، شما را وادار می کند که کارها را نا تمام رها کرده و به روزهای بعد موکول کنید.

قبول دارم، گاهی پیش می آید که این طور شود، اما مغز ما به طرز عجیبی رفتارها و الگوهای فکری را ذخیره می کند و بعد از چند بار تکرار به یک عادت بد تبدیل می شود و همین عادت بد، به طور نامحسوسی راندمان شما را کاهش می دهد.

پس اجازه ندهید گفتوگوهای درونی موانعی برای اجرای کارهای روزانه شما باشند.

14.

تلفن خود را بعد از مشتری قطع کنید!

تلفن خود را بعد از مشتری قطع کنید!

یکی از نکات فروش تلفنی که باید به آن دقت کنید، قطع کردن تماس قبل از مشتری است! این کار حس بدی به مشتری انتقال می دهد.

معمولاً ما در لحظات پایانی مکالمه تلفنی به یاد یک نکته مهم می افتیم، ولی متأسفانه بازاریاب تلفنی گوشی را قطع کرده و ما دیگر حوصله نداریم زنگ بزنیم و آن نکته مهم را بگوییم و این حس بد در ما می ماند.

نکته بعدی اینکه ما معمولاً وقتی گوشی تلفن را بلافاصله و با عجله قطع می کنیم که کار واجب تری داریم یا حوصله مان از مکالمه با شخصی سر رفته است و می خواهیم به او نشان دهیم که وقتمان را تلف کرده است.

جالب است که همه این عکس العمل ها ناخودآگاه انجام می شود، ولی این احساسات منفی را به مشتری انتقال می دهد.

پس حرفه‌ ای عمل کنید و به عنوان یک saleshacker اجازه بدهید که مشتری اول گوشی را قطع کند و بعد شما گوشی خود را قطع کنید.

این احساس خوب مشتری را که شما با تمام وجود و دربست تا قطره آخر حرف های او را شنیده اید در او خراب نکنید.

پیشنهاد میکنیم برای یادگیری و اطلاع از جدید ترین روش ها و تکنیک های فروش و بازاریابی تلفنی به مقاله بهترین کتاب های حوزه بازاریابی مراجعه نمایید و حداقل یک یا چند عدد از این کتاب ها را در فهرست مطالعه خود قرار دهید.

✨نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل با تمام نکات بازاریابی تلفنی آشنا شدیم.

فقط نکته ای که باقی می ماند این است که حتماً آموزش های فروش تلفنی که در این مقاله به شما داده شد را پیاده سازی کرده و سعی کنید به مرور بهترین کتاب های حوزه فروش را مطالعه کنید تا به یک فروش تلفنی موفق تبدیل شوید.

من در وبسایت راه فروش شما را از زوایای مختلف با تکنیک های فروش تلفنی آشنا می کنم و دیگر نیاز نیست که بصورت پراکنده آموزش ببینید و در نهایت رها کنید.

ممنون که تا اینجا همراهی کردید، منتظر نظرات شما هستیم. ? 

در صورتی که همچنان در هنگام فروش تلفنی خود دچار مشکل میشوید بهتر است از طریق صفحه مشاوره در بازاریابی و فروش تلفنی با ما در ارتباط باشید تا در کنار هم به بررسی این موضوع بپردازیم.

google rating | reviews
Google rating: 4.7
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122040 »
« ویراستار: سیروس صداقت »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 23241 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://raheforosh.com/tips-for-marketing-and-selling-over-the-phone/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tips-for-marketing-and-selling-over-the-phone