افزایش فروش در اینستاگرام با ترفندهای کاربردی ...



برای فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها است.

واقعا کدام کسب‌وکار است که بخواهد بیش از 2 میلیارد کاربرد فعال این پلتفرم را نادیده بگیرد؟ مخصوصا آنکه تقریبا 44 درصد این کاربران هر هفته در اینستاگرام خرید می‌کنند.

این آمار نشان می‌دهد که حجم خریدها از اینستاگرام دیوانه‌کننده است.

آیا جزو برندها یا شرکت‌هایی قرار می‌گیرید که از فروش پایین شکایت می‌کنید و از فعالیت در اینستاگرام نتیجه خوبی نگرفته‌اید؟ شاید علت آن باشد که با ترفندهای کاربردی برای افزایش فروش در Instagram آشنا نیستید.

بنابراین در این مقاله این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد، همراهمان بمانید.

افزایش فروش در اینستاگرام با 8 روش کاربردی

برای افزایش فروش در Instagram راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه کاربردی‌ترین آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

استفاده از آن‌ها کمک خواهد کرد فروش پیج خود را بالا ببرید.

ساخت اکانت بیزینسی در اینستاگرام نوشتن محتوای جذاب برای کپشن استفاده از سوشال سیگنال از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید کمک گرفتن از اینفلوئنسرها استفاده از هشتگ‌های ترند و پرسرچ داشتن تقویم محتوایی تعامل داشتن با مخاطبان و کاربران

در زیر درمورد هر روش بطور کامل توضیح می‌دهیم:

روش های افزایش فروش در اینستاگرام

اکانت خود را بیزینسی کنید

اولین ترفند افزایش فروش پیج اینستاگرام این است که نوع اکانت خود را تغییر دهید.

اکانت بیزینسی قابلیت‌های منحصربه‌فردی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند و شاخص‌های ایجاد سرنخ فروش را بهبود بخشند، مانند داده‌های تحلیلی (Insight) و اضافه کردن لینک و اطلاعات تماس در بایو پیج.

برای ساخت اکانت بیزینسی می‌توانید مقاله تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اکانت را دنبال کنید.

در این مقاله بصورت قدم به قدم به شما آموزش داده‌ایم که چگونه اکانت معمولی خود را به بیزینس اکانت تبدیل کنید.

شما با استفاده از چنین اکانتی راحت‌تر می‌توانید کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید و نمونه‌هایی از اعتماد مخاطبان مانند نظر مثبت مشتریان یا تصاویری از عملکرد عالی تیم خود را به اشتراک بگذارید.

از طرفی چه بهتر از اینکه ایجاد چنین اکانتی رایگان و ساده است؟ بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام شما مزایای زیادی به‌همراه خواهد داشت.

از جمله:

می‌توانید پروفایل حرفه‌ای‌تری درست کنید به ابزارهای مفید تحلیلی دسترسی دارید برنامه‌ریزی برای زمان انتشار چندین پست دسترسی به امکانات فروشگاه اینستاگرام
برای کپشن خود محتوای جذاب بنویسید

یک ترفند دیگر افزایش فروش پیج اینستاگرام نوشتن کپشن‌های جذاب است.

با آنکه برندها کپشن‌های کوتاه را ترجیح می‌دهند چون فکر می‌کنند کاربران متون طولانی را نمی‌خوانند، طبق تحقیقات کپشن‌های طولانی اغلب عملکرد بهتری دارند.

به نکات زیر نیز برای نتیجه‌گیری بهتر از کپشن‌نویسی دقت کنید:

اولین جمله مانند قلابی است که باید خواننده را به دام بیاندازد و او را ترغیب به مطالعه ادامه کپشن کند. جذابیت کپشن خود را با افزایش اطلاعات کاربر درباره چیزی بالا ببرید.

مثلا یک داستان بگویید یا احساسات کاربران را برانگیزید. متن شما باید حالت دوستانه داشته باشد و ربات‌وار نباشد. در انتهای کپشن خود یک فراخوان به عمل بیاورید.

مثلا از سایت ما بازدید کنید، این محصول خاص را بخرید یا نظر خود را درباره فلان موضوع کامنت کنید.
سوشال سیگنال ایجاد کنید

اگر می‌خواهید به هدفتان از افزایش فروش در اینستاگرام برسید، باید سوشال سیگنال ایجاد کنید.

در تعریف این مفهوم باید بگوییم هر واکنشی که در Instagram نسبت به سایت و برند شما اتفاق می‌افتد، شامل آن می‌شود.

مثلا اگر صفحاتی از سایت خود یا محتوای آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و لایک و کامنت دریافت کند، تمامی این واکنش‌ها جزو سوشال سیگنال محسوب می‌شوند و بر سئو مطالب و سایت شما اثر می‌گذارند.

برای ایجاد سوشال سیگنال به سایت فروشگاهی خود لینک دهید تا فروشتان نیز بیشتر شود.

از تبلیغات اینستاگرام بهره بگیرید

یکی از ابزارهای حیاتی برای افزایش فروش پیج اینستاگرام برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، تبلیغات اینستاگرام است.

این ابزار در اختیار شما پلتفرمی برای بازاریابی محصولات و خدمتتان قرار می‌دهد.

با توجه به رقابت شدید شرکت‌ها در این اینستاگرام برای جذب مخاطب و فروش، مهم است که این ترفند را جدی بگیرید.

آمار نشان می‌دهد که 79درصد کاربران این رسانه اجتماعی روی تبلیغات کلیک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره یک برند یا محصول داشته باشند.

این موضوع پتانسیل تبلیغات اینستاگرام برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل را نشان می‌دهد.

شاید فکر کنید که برای تبلیغات در اینستاگرام فقط دو نوع تبلیغ با عکس یا ویدئو وجود دارد، اما این تفکر اشتباه است.

شما می‌توانید از تبلیغات مختلفی استفاده کنید که در دو دسته کلی قرار می‌گیرند: فرمت‌محور و قسمت‌محور.

در ادامه انواع تبلیغات اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

ابتدا با تبلیغات فرمت‌محور شروع می‌کنیم که حاوی تمام انواع تبلیغات می‌شوند و بر اساس فرمت خود دسته‌بندی خواهند شد.

مانند:

تبلیغات با عکس تبلیغات اسلایدی تبلیغات مجموعه‌ای یا کالکشنی تبلیغات ویدئویی

دسته بعدی تبلیغات اینستاگرام، قسمت‌محور هستند و انواع مختلف تبلیغ را شامل می‌شوند و بر اساس محل نمایش آن‌ها در این پلتفرم دسته‌بندی می‌شوند.

مانند قسمت استوری‌ها یا فید.

انواع آن‌ها عبارت‌اند از:

تبلیغات استوری تبلیغات در اکسپلور اینستاگرام تبلیغات در فید تبلیغات به‌صورت ریلز (Reels)

توجه داشته باشید که انجام تبلیغات موثر در Instagram نیازمند داشتن دانش بازاریابی در این شبکه اجتماعی است.

با شرکت در دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی به تمامی اصول بازاریابی در اینستاگرام مانند: نحوه جذب فالوور و تبلیغات، اصول کپشن‌نویسی، اینفلوئنسر مارکتینگ و… مسلط خواهید شد.

جهت مشاهده دوره بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاهده دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی

استفاده از اینفلوئنسرها

یک راهکار افزایش فروش در اینستاگرام بدون تردید همکاری با اینفلوئنسرها است.

شما با استفاده از آن می‌توانید اعتماد مخاطبان هدف خود را جلب کنید.

طبق نظرسنجی در سال 2021، 40درصد دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها و 38درصد دهه هشتادی‌ها اعلام کرده‌اند که محتوایی که اینفلوئنسرها درست می‌کنند، باعث می‌شود بیشتر نسبت به خرید خدمات یا محصولات جدید ترغیب شوند.

برای نتیجه‌گیری بهتر ابتدا باید برای کمپین بازاریابی اینفلئونسر خود هدف تعیین کنید.

مثلا افزایش فروش یک محصول خاص یا بهبود شاخص‌های تعامل.

سپس باید اینفلئونسری را پیدا کنید که مرتبط با فعالیت شما باشد و محتوای مرتبط نیز درست کند.

مثلا اگر در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنید، با یکی از ولاگرهای محبوب اهل سفر تماس بگیرید.

کمک گرفتن از هشتگ های ترند

در اهمیت استفاده از هشتگ‌های پربازدید برای افزایش فروش در Instagram باید بگوییم که مانند سئو برای پست‌های شما هستند.

هشتگ‌ باعث می‌شود زمانی که کاربران دنبال موضوع خاصی می‌گردند، راحت‌تر محتوای شما را پیدا کنند.

برای افزایش فروش پیج اینستاگرام باید هشتگ‌های ترند را پیدا کنید و از آن‌ها برای تولید محتوای آینده خود الهام بگیرید.

از طرفی هم می‌توانید از هشتگ‌های مخصوص برند استفاده کنید، گزینه‌ای عالی برای تبلیغ یک کمپین یا محصول خاص.

این هشتگ‌ها نرخ تعامل را افزایش می‌دهند، چون فالوورهای شما می‌توانند با استفاده از آن‌ها تصاویر و ویدئوهای محصولات شما را پست کنند.

تقویم محتوایی داشته باشید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام داشتن تقویم محتوایی است.

این تقویم ابزار یا سندی است که کمک می‌کند پست‌های خود را در این پلتفرم برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و مدیریت کنید.

تقویم محتوایی به شما اجازه می‌دهد که:

یک فید جذاب و پیوسته درست کنید زمان انتشار پست‌های خود و دفعات آن را بهینه می‌کنید صرفه‌جویی در زمان و منابع سنجش و بهبود عملکردتان
با مخاطبان تعامل داشته باشید

در پایان مهم‌ترین نکته در افزایش فروش در Instagram این است که با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

شاید بپرسید چطور؟ در زیر روش‌هایی را برای تعامل با کاربران ذکر کرده‌ایم:

از پیام آماده برای صحبت با مخاطبان استفاده نکنید تعامل با مخاطبان را با استیکرهای تعاملی افزایش دهید ریلزها و استوری‌های جذاب درست کنید برای افزایش تعامل از پست‌های اسلایدی استفاده کنید محتوای راهنمایی کننده به‌صورت منظم منتشر کنید زمانی پست بگذارید که فعالیت مخاطبان شما بیشتر از مواقع دیگر است لایو برگزار کنید

برگزاری لایو در اینستاگرام برای افزایش فروش و تعامل با کاربران

سخن نهایی

با توجه به تعداد بالای کاربران فعال ماهیانه اینستاگرام، بدیهی است که بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسب‌وکارها دائما دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش در Instagram باشند.

این پلتفرم پتانسیل جدی برای برندسازی و فروش بیشتر محصولات و خدمات شما فراهم می‌کند، اما باید نحوه آن را بدانید.

بنابراین در این مقاله چندین ترفند کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام را توضیح دادیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید از پتانسیل این رسانه اجتماعی بیشتر و بهتر بهره ببرید.

سوالات متداول

چرا باید برای افزایش فروش در اینستاگرام پیج خود را بیزینسی کنیم؟

بیزینسی کردن پروفایل در اینستاگرام به شما امکانات اضافی‌ای مانند Insight را می‌دهد که با آن رفتار کاربران و پیج خود را بهتر آنالیز کنید.

همچنین می‌توانید با بیزینسی کردن پیج، فروشگاه اینستاگرامی خود را راه اندازی نمایید.

چگونه از هشتگ برای افزایش فروش Instagram استفاده کنیم؟

با شناسایی هشتگ‌های ترند و پرسرچ می‌توانید آن‌ها را در استوری، کپشن و بخش‌های مختلف محتواهای خود استفاده کرده و بازدید و فروش محصولات خود را افزایش دهید.

توجه کنید که هشتگ‌های ترند باید با حوزه کاری شما مرتبط باشند و دقیقاً کاربر را به چیزی که به دنبالش است برسانند.
google rating | reviews
Google rating: 4.5
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121969 »
« ویراستار: فائزه جوادی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 12366 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://academy.zhaket.com/increase-instagram-sales/