با راه اندازی آنلاین شاپ کتاب، صاحب کسب‌وکار رویایی خود شوید! ...



راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند تا هم عشق و علاقه خود به کتاب را با دیگران به اشتراک بگذارید و هم کسب‌وکاری سودآور را شروع کنید.

اما چه پلتفرم‌هایی برای آنلاین‌شاپ کتاب مناسب هستند و چگونه می‌توان سود بیشتری از فروش کتاب به دست آورد؟ در این مقاله می‌خواهیم تمامی این موارد به‌همراه مراحل راه‌اندازی آنلاین‌شاپ کتاب و روش‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر را با هم بررسی کنیم.

مزایای راه اندازی فروشگاه کتاب به‌صورت آنلاین

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب تنها ریسک و سرمایه کمتر برای شروع نیست، ایجاد آنلاین‌شاپ کتاب مزایای دیگری هم دارد؛ از جمله:

مزایای راه اندازی فروشگاه کتاب به‌صورت آنلاین

1.

دسترسی به مخاطبان بیشتر

با راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، مشتریان کتاب‌های شما محدود به یک مکان جغرافیایی خاص نیستند و افراد از سراسر ایران و حتی جهان می‌توانند از شما خرید کنند.

2.

کاهش هزینه‌های اولیه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به هزینه‌های اجاره مکان فیزیکی و پرسنل نیاز ندارد؛ بنابراین به سرمایه زیادی برای شروع کار احتیاج ندارید.

3.

سهولت خرید برای مشتریان

مشتریان شما می‌توانند به‌راحتی و در هر ساعتی از شبانه‌روز کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

4.

جمع‌آوری اطلاعات و شخصی‌سازی تجربه خرید

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب، می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را جمع‌آوری و از آن‌ها برای بازاریابی هدفمند و ارائه پیشنهادهای ویژه استفاده کنید.

مثلا اگر کتاب جدیدی در حوزه روان‌شناسی به بازار آمده، با استفاده از ایمیل یا پیامک شخصی‌سازی‌شده می‌توانید مشتریان علاقه‌مند به حوزه روان‌شناسی را از انتشار کتاب جدید آگاه سازید.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به‌صورت گام‌به‌گام

خوشبختانه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب مراحل پیچیده و سختی ندارد.

کافی است کارهای زیر را به ترتیب و بادقت انجام دهید.

1.

انتخاب پلتفرم مناسب برای فروشگاه آنلاین

چگونه انلاین شاپ کتاب بزنیم؟ اینستاگرام یا سایت فروشگاهی؟ مسئله این است! اگر می‌خواهید سایت فروش کتاب داشته باشید، یا باید خودتان آن را طراحی کنید یا از طراحان سایت کمک بگیرید.

هزینه طراحی سایت با توجه ‌به امکانات و ویژگی‌های آن متفاوت است.

نمونه‌ای از یک سایت فروشگاهی کتاب را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

سایت فروش کتاب

یادتان باشد طراحی سایت تازه قدم اول است؛ علاوه‌بر هزینه طراحی سایت باید به بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو (seo) و تولید محتوای کاربردی و جذاب هم اهمیت دهید.

هرچه سایت شما تجربه کاربری بهتر، محتوای جذاب‌تر، کاربری آسان‌تر و سئوی بهتری داشته باشد در رتبه‌های بالاتر گوگل و در نتایج اولیه به مخاطبان نمایش داده می‌شود و همیشه احتمال کلیک روی نتایج اولیه گوگل هم بیشتر است.

در تصویر زیر، رتبه یک و دو گوکل بعد از جست‌وجوی عبارت «خرید کتاب» را مشاهده می‌کنید:

سئوی سایت فروش کتاب

راه اندازی آنلاین شاپ کتاب در اینستاگرام روش دیگری برای ایجاد آنلاین‌شاپ محسوب می‌شود.

با اینکه فروش کتاب در سایت فروشگاهی ساده‌تر است؛ اما افراد بسیاری هم بدون داشتن سایت و تنها با کمک پیج اینستاگرام درآمد خوبی از فروش کتاب دارند.

استفاده از اینستاگرام همچنین روشی موثر برای تبلیغات و هدایت مخاطبان به سایت محسوب می‌شود.

در ادامه مطالب و در بخش انتشار محتوا، نکاتی را درباره تولید محتوای کاربردی‌تر در اینستاگرام یاد می‌گیرید.

2.

تحقیق بازار

بعد از انتخاب پلتفرم، باید تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهید تا بفهمید چه نوع کتاب‌هایی در بازار محبوبیت بیشتری دارند.

بهتر است از کتاب‌های پرفروش و پرمخاطب شروع کنید.

یادتان باشد لازم نیست از هر کتاب تعداد زیادی موجودی داشته باشید.

بعد از گرفتن سفارش هم می‌توانید کتاب‌ها را از ناشران تهیه و برای خریداران ارسال کنید.

در مرحله بعدی تحقیقات، کتاب‌فروشی‌های آنلاین معتبر و معروف را بررسی کنید.

زیر نظرداشتن رقبا به شما کمک می‌کند تا با سلیقه علاقه‌مندان کتاب و تکنیک‌های فروش مناسب برای این حوزه به‌خوبی آشنا شوید.

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرید و شروع بهتری داشته باشید.

در تصویر زیر لیست کتاب‌های پرفروش یک سایت فروش کتاب را مشاهده می‌کنید:

لیست کتاب‌های پرفروش 1 سایت فروش کتاب

3.

تهیه و خریداری کتاب

قیمت کتاب‌های ناشران معروف معمولا گران‌تر است و کتاب‌های پرفروش را بسیاری از ناشران گمنام‌تر با قیمت کمتر منتشر می‌کنند.

اینکه کتاب‌های ناشران معروف و گران‌تر یا کتاب‌های ناشران غیرمعروف یا هر دو را به فروش برسانید به نتیجه تحقیقات خودتان و بررسی رقبا بستگی دارد.

بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، کتاب‎های درسی و کمک‌درسی هم به فروش می‌رسانند؛ چون تقاضا برای خرید این کتاب‌ها بسیار زیاد است و گروه‌های سنی مختلف از پیش‌دبستانی تا دانشگاه به کتاب‌های کمک‌درسی نیاز دارند.

4.

انتشار و بازاریابی محتوا

بعد از طراحی سایت یا راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب در اینستاگرام به تولید محتوا نیاز دارید.

معرفی کتاب‌ها با استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت می‌تواند توجه مخاطبان را به آنلاین‌شاپ شما جذب کند.

در سایت فروش کتاب زیر، نقد و بررسی کتاب‌ها به مخاطبان ارائه شده است.

 انتشار و بازاریابی محتوا سایت فروش کتاب

خوشبختانه اینستاگرام هم ابزارهای متنوعی مانند استوری، لایو و ریلز برای تولید محتوا در اختیار کاربران قرار داده است و با کمک مطالعه، تحقیق و خلاقیت می‌توانید محتوایی جدید و جالب به مخاطبان خود ارائه دهید.

در تصویر زیر محتوای یک پیج فروش کتاب در اینستاگرام را مشاهده می‌کنید:

محتوای 1 پیج فروش کتاب در اینستاگرام

اگر شما هم قصد دارید از اینستاگرام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب استفاده کنید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اکانت اینستاگرام بیزینسی بسازید تا به امکانات و ابزارهای تحلیلی ارزشمندی برای مدیریت بهتر پیج خود دسترسی پیدا کنید از نامی برای پیج کتاب خود استفاده کنید که به‌راحتی ‌جست‌وجو شود و با هویت برند شما همخوانی داشته باشد از لحنی گیرا و جذاب برای معرفی محصولات و خدمات در بیو و پست‌های خود استفاده کنید سایت، فروشگاه آنلاین، سایر کانال‌های ارتباطی، شماره‌تلفن، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی خود را (در صورت وجود) اضافه کنید از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کتاب در نام آنلاین‌شاپ و بیو اینستاگرام استفاده کنید؛ مانند تصویر زیر:

بیو پیج فروش کتاب

هایلایت‌هایی برای آموزش نحوه ثبت سفارش، دسته‌بندی کتاب‌های مختلف، کتاب‌های ارسال‌شده و پاسخ به سوالات متداول ایجاد کنید برای هر کتاب، توضیحات جامع و دقیقی شامل نام ناشر، نویسنده، مترجم، تعداد صفحات و غیره در کپشن بنویسید به‌طور فعال به نظرات و پیام‌های دنبال‌کنندگان خود پاسخ دهید و از طریق نظرسنجی و پرسش‌وپاسخ، با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام مانند ریلز، استوری، لایو برای تولید محتوای جذاب و تعاملی استفاده کنید عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت از محصولات خود تهیه و از نورپردازی و چیدمان مناسب در عکاسی محصولات استفاده کنید

در پست اینستاگرام زیر با استفاده از ویدیو و موسیقی ترند کتاب‌های فانتزی معروف به مخاطبان معرفی شده‌اند.

https://www.instagram.com/p/C8jk_agKkqE/

5.

راه‌اندازی سیستم پرداخت امن

یکی از مراحل حیاتی در راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین کتاب، تنظیم روش‌های پرداخت است.

باید تصمیم بگیرید که از کدام روش برای دریافت پرداخت مشتریان استفاده خواهید کرد: از طریق کارت‌به‌کارت یا درگاه پرداخت؟

در صورت انتخاب درگاه پرداخت، حتما باید اطمینان حاصل کنید که امکان پرداخت آنلاین از طریق درگاه‌های امن و معتبر برای مشتریان فراهم شده است تا آن‌ها بتوانند به‌راحتی و با اطمینان خرید کنند.

اگر تصمیم به استفاده از کارت‌به‌کارت دارید، باید دقت کنید که تراکنش‌های غیرمعمول ممکن است منجر به مسدودی حساب شما شود، بنابراین لازم است که پیش از آغاز فعالیت با بانک مربوطه هماهنگ شوید.

همچنین به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری، هر واریزی را به‌دقت بررسی کنید.

6.

جلب اعتماد مشتریان

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و مجوزهای لازم برای سایت نشان‌دهنده اعتبار کسب‌وکارتان است و احتمال هک‌شدن سیستم و کلاهبرداری را به حداقل می‌رساند.

با این حساب بهتر است زمانی را برای کسب مجوزهای لازم برای فعالیت قانونی و دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) در نظر بگیرید تا اعتماد مشتریان افزایش پیدا کند و با خیالی آسوده‌تر کتاب آنلاین سفارش دهند.

همچنین ایجاد هایلایت کتاب‌های ارسال‌شده در اینستاگرام و انتشار ویدیو از بسته‌بندی و پست‌کردن سفارش‌ها می‌تواند اعتماد مخاطبان را افزایش دهد.

در تصویر زیر هم نماد اعتماد الکترونیکی و هم آدرس شبکه‌های اجتماعی مختلف یک سایت فروش کتاب را مشاهده می‌کنید:

اینماد سایت فروش کتاب

7.

ارسال به‌موقع سفارش‌ها

اگر مشتریان شما سفارش خود را به‌موقع دریافت نکنند، ممکن است دفعه بعد سراغ فروشگاه دیگری بروند.

انتخاب روش مناسب برای ارسال کالا در فروشگاه‌های اینترنتی، نقش مهمی در رضایت مشتریان و افزایش فروش دارد.

شما با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید کتاب‌ها را برای خریداران ارسال کنید:

پست عادی برای سفارش‌های کم‌حجم و غیرفوری پست سفارشی برای خریدهای فوری و سبک تیپاکس برای ارسال سفارش‌های زیاد، حجیم و سریع الوپیک و اسنپ باکس برای ارسال‌های فوری و داخل شهر ارسال اکسپرس و بین‌المللی با استفاده از چاپار 8.

بازاریابی و جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب و برای رونق کسب‌وکارتان، به یک استراتژی بازاریابی جامع نیاز دارید.

روش‌های مختلفی مانند سئو، بازاریابی محتوا و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را به کار بگیرید تا مشتریان را به سمت فروشگاهتان هدایت کنید.

در پلتفرم تبلیغات جریان روش‌های تبلیغاتی متنوع مانند تبلیغات بازدیدی، تعرفه‌ای و اینفلوئنسر مارکتینگ به شما ارائه می‌شود و شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی انواع کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و موثر را اجرا کنید.

9.

خدمات پس‌از‌فروش

خدمات مشتریان قوی ارائه دهید.

پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش مناسب می‌تواند به افزایش رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها کمک کند.

خب به شما تبریک می‌گوییم، با طی‌کردن این مراحل صاحب یک آنلاین‌شاپ کتاب شده‌اید و حالا باید به فکر روش‌هایی برای جذب مشتریان بیشتر باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

تبلیغات؛ راز بهتر دیده‌شدن آنلاین شاپ

ازآنجایی‌که در اینستاگرام میلیون‌ها پیج مختلف وجود دارد؛ بدون تبلیغات موثر، فروشگاه شما در میان هزاران فروشگاه آنلاین دیگر گم می‌شود.

تبلیغات، مزایای زیر را برای شما به‌همراه دارد:

افزایش ترافیک و ورودی سایت افزایش شناخت برند جذب مشتریان جدید افزایش فروش
تبلیغات هدفمند و موثر در شبکه‌های اجتماعی با همکاری پلتفرم جریان

فرقی نمی‌کند که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید یا نه، پلتفرم تبلیغات جریان به شما کمک می‌کند تا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب، به‌طور موثری تبلیغات انجام دهید و به نتایج قابل‌توجهی دست پیدا کنید.

و چرا کسب‌وکارهای بسیاری برای تبلیغات با جریان همکاری داشته‌اند؟

راه‌اندازی آسان: بدون نیاز به دانش یا تجربه قبلی، به‌راحتی می‌توانید کمپین خود را راه‌اندازی کنید

هدفمندسازی دقیق: تبلیغات خود را به مخاطبان ایدئالتان برسانید

تنوع فرمت‌های تبلیغاتی: از بین انواع مختلف تبلیغات می‌توانید تبلیغات بازدیدی، تعرفه‌ای و اینفلوئنسر مارکتینگ را انتخاب کنید

گزارش‌های دقیق: از عملکرد کمپین خود به‌طور کامل آگاه شوید و آن را بهینه کنید

خبر خوب این است که برای راه‌اندازی کمپین کافی است در پنل جریان ثبت‌نام کنید و از تبلیغات بازدیدی، تعرفه‌ای یا اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید.

تبلیغ هدفمند آنلاین شاپ فروش کتاب در جریان

دنیای کتاب‌ها را به خانه‌ها ببرید!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب می‌تواند فرصتی عالی برای کسب درآمد و اشتراک‌گذاری عشق به کتاب باشد.

با تحقیق بازار، انتخاب پلتفرم مناسب، تهیه موجودی، طراحی مناسب ‌سایت، راه‌اندازی سیستم پرداخت، تدوین استراتژی‌های بازاریابی و ارائه خدمات مشتریان قوی، می‌توانید فروشگاه آنلاین کتاب موفقی را راه‌اندازی کنید.

همچنین، تبلیغات نقش بسیار مهمی در دیده‌شدن و موفقیت فروشگاه شما دارد و استفاده از خدمات تبلیغاتی پلتفرم جریان می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. با این راهنما، شما می‌توانید قدم‌به‌قدم فروشگاه آنلاین کتاب خود را راه‌اندازی و موفقیت آن را تضمین کنید.

امیدواریم این مقاله در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به شما کمک کند.

خوشحال می‌شویم نظر خود درباره این مقاله را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

google rating | reviews
Google rating: 4.4
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122015 »
« ویراستار: سعید حسینی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 18939 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.jaryan.net/blog/9053/launching-book-onlineshop/