بهترین روز و زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه+نکات کاربردی ...



آپدیت شده در: خرداد 24, 1403

🔔 احتمالا اگر شما هم یک بازار یاب و یا فروشنده تلفنی باشید این سوال برای شما پیش آمده است که بهترین روز و زمان برای تماس تلفنی با مشتریان بالقوه  چه زمانی است؟ یا این که در چه روزها و چه ساعاتی فروش تلفنی انجام دهیم تا فروش خوبی داشته باشیم؟ به همین دلیل ما در این مقاله از سایت راه فروش به عنوان یکی از مراجع آموزش فروش تلفنی می خواهیم تمام نکات و تکنیک های فروش تلفنی مربوط به بهترین زمان تماس تلفنی برای فروش تلفنی را به شما اموزش دهیم.

حتما می دانید فروش تلفنی یکی از ابزارهای اصلی و خیلی مهم در فروش و بازاریابی مستقیم است که توسط شرکت‌ها به منظور برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می شود.

این ابزار می‌تواند تاثیر قابل توجه ای در روند فروش محصول یا خدمات شما داشته باشد.

(ما پیش از این در مورد این شغل به طور کامل در مقاله فروش تلفنی چیست صحبت کرده ایم) به همین دلیل، دانستن بهترین روز و زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه خیلی مهم است.

بهترین زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه وابسته به عواملی مانند نوع کسب و کار، شغل و منطقه زمانی آنها می باشد.

با این حال، به طور کلی، چند زمان وجود دارد که برای تماس با مشتریان بالقوه مناسب تر از سایر زمان هاست:

بهترین زمان تماس تلفنی

بهترین زمان تماس تلفنی در روز:
صبح: بین ساعات 10 تا 11 صبح، زمانی که افراد تازه شروع به کار کرده اند و هنوز در جلسات یا تماس های دیگر غرق نشده اند، زمان خوبی برای برقراریس تماس و ارتباط با مشتری است. بعد از ظهر: بین ساعات 4 تا 5 بعد از ظهر، زمانی که افراد به طور کلی از جلسات بعد از ظهر خود آزاد شده اند و به دنبال کارهای باقی مانده خود هستند، زمان خوبی برای تماس است.
بهترین روز برای تماس تلفنی در هفته:
سه شنبه: طبق تحقیقات، سه شنبه بهترین روز برای تماس با مشتریان بالقوه است. چهارشنبه: روز خوبی برای تماس با مشتریان بالقوه است.
بدترین زمان برای تماس تلفنی با مشتریان:
صبح: یکی از بدترین ساعات برای برقراری تماس تلفنی برای قروش اولین ساعت کاری روز (قبل از ساعت 9 صبح) و زمانی که افراد هنوز در حال آماده شدن برای روز خود هستند،میباشد. بعد از ظهر: بعد از ساعت 5 بعد از ظهر، افراد در حال آماده شدن برای رفتن به خانه هستند به همین دلیل این زمان، زمان خوبی برای تماس نیست. روزهای تعطیل: تماس با مشتریان بالقوه در روزهای تعطیل ایده خوبی نیست چرا که معمولا صاحبین کسب و کارها در این روزها مشغول استراحت هستند و تماس های شما را جدی نگرفته و همه چیز را به اولین روز کاری موکول میکنند.
بهترین روز و ساعت تماس تلفنی با مشتریان
زمان تماس مناسب یکی از چالش های مهم فروشنده های تلفنی:

همانطور که میدانید فروش تلفنی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین روش های بازاریابی محسوب می شود! اگر شما خود یک فروشنده تلفنی باشد حتما تجربه کرده اید که برخی از مشتریان در همان ابتدای تماس، تلفن را روی شما قطع کرده و حتی حاضر به شنیدن پیشنهاد شما نیز نشده اند. فکر میکتین چرا این اتفاق می افتد؟!

این موضوع معمولا به خاطر درست انجام ندادن یکی از موارد زیر اتفاق می افتد:

1️⃣ نداشتن اطلاعات درست و دقیق از مخاطب هدف و نیازهای او 2️⃣ اسکریپت تماس تلفنی غلط (پیش از این در مورد اسکریپت های تماس تلفنی در مقاله اصول نوشتن اسکیرپت تماس تلفنی به طور کامل صحبت کرده ایم) 3️⃣ تماس تلفنی در ساعات و روز های اشتباه (که در همین مقاله به ان خواهیم پرداخت) 4️⃣ نداشتن دانش محصول و تکنیک های متقاعد کردن مشتری در هنگام فروش تلفنی

این 4 دلیل مهم ترین دلایل شکست شما در فروش تلفنی است، اما اصلا نگران نباشید مهارت فروش اکتسابی است و شما میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید.

یکی از راه هایی که میتوانید به وسیله ان به موفقیت در فروش تلفنی برسید دیدن آموزش های تخصصی فروش تلفنی میباشد.

ما در سایت راه فروش 2 دوره آنلاین داریم که میتوانید برای ثبت نام در ان ها به صفحه دوره اموزشی فروش تلفنی مراجعه نمایید.

در این مقاله میخواهیم به طور ویژه از بین این 4 اشتباهی که در فروش تلفنی به ان اشاره کردیم در مورد بهترین زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه هم صحبت کنیم.

در ابتدا باید بدانید که ما دو مدل فروش تلفنی داریم:

1️⃣تماس تلفنی سرد 2️⃣تماس تلفنی گرم

بهترین زمان تماس تلفنی در فروش های تماس تلفنی سرد:

🔥شاید شما بعنوان یک فروشنده تلفنی در یک مجموعه استخدام شده اید که باید روزانه با لیستی از افراد تماس بگیرید و از وضعیت فروشتان ناراضی نیستید! نگران نباشید ما در این مقاله نکات مهمی را به شما میگویم که به شما کمک خواهد کرد. شما بعنوان یک فروشنده تلفنی حرفه ای یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که بهترین تایم تماس تلفنی چه زمانی است؟ و باید چگونه ارتباط با مشتری را شروع کرد؟ تا به موفقیت برسید.

یکی از روش هایی که خیلی از شرکت ها از آن استفاده می کنند، تماس سرد با مشتریانی است که هرگز شناختی از آنها نداشته اند و می خواهند بدون شناخت از مشتری و دانستن درباره نیاز آنها چیزی را به ان ها بفروشند.

این روش بازاریابی تلفنی دیگر منسوخ شده است! و ما در سایت راه فروش به عنوان یکی از مراجع اموزش فروش تلنی به شما پیشنهاد نمی کنیم از این روش استفاده کنید.

شاید برای شما سوال باشد که چرا این روش را رد می کنیم؟! در ادامه به شما خواهیم گفت.

بهترین روز و ساعت تماس تلفنی با مشتریان

معایب بازاریابی تلفنی خارجی(تماس سرد)

1️⃣ عدم شناخت مخاطب هدف 2️⃣ عدم شناخت نیاز مخاطب هدف 3️⃣ عدم آشنایی مخاطب با شما 4️⃣ نبود اعتماد بین شما و مخاطب 5️⃣ منتظر نبودن مخاطب برای تماس شما 6️⃣ نرخ تبدیل پایین 7️⃣ کاهش انگیزه فروشنده تلفنی 8️⃣ زیر سوال بردن برند شما

🔎این موارد از مهم ترین دلایلی است که باعث شده تا استفاده از تماس سرد را برای توسعه کسب وکار خودتان پیشنهاد نکنیم.

هر چند که امروزه نیز خیلی از مجموعه ها و حتی شرکت های برند هستند که از این روش استفاده می کنند و بصورت روزانه لیستی از شماره ها را به کالسنتر های خود می دهند تا با آن ها تماس گرفته و محصول و یا خدماتی که حتی فروشنده شناختی از آن ندارد را به هر قیمتی که شده بفروشند!

از ان جایی که این مدل بازاریابی روشی منسوخ شده است و درصد موفقیت بسیار کمی دارد حتی نمی شود زمان درستی برای بازاریابی و فروش تلفنی پیشنهاد کرد.

اما به صورت کلی میتوان گفت بهترین زمان برای تماس تلفنی در فروش های سرد صبح ها بعد از ساعت 9 و غروب بعد از ساعت 5 بعد از ظهر بوده و  بهترین زمان هایی هستند که می توانید در ان ها با مشتریان تماس بگیرید.

البته برای موفقیت بیشتر در تماس های تلفنی خود بهتر است با توجه به نوع فعالیت کسب و کاری که میخواهید با ان تماس بگیرید، زمان تماس هایتان را تنظیم کنید و بر اساس نیازهای آنها، زمان مناسب را پیدا کنید.

بهترین زمان تماس تلفنی برای تماس های تلفنی گرم:

در بالا درباره تماس تلفنی سرد صحبت کردیم و متوجه شدید که این روش دیگر جواب نمیدهد.

پس باید به جای ان چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که میتواند به موفقیت شما در فروش تلفنی کمک کند:

بهترین روز و ساعت تماس تلفنی با مشتریان

مهمترین نکات زمان و روز تماس تلفنی با مشتریان

سعی کنید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید:

با ظهور عصر دیجیتال شاهد این هستیم که خیلی از کسب و کارها به سمت آنلاین شدن حرکت میکنند.

علت آن چیست؟ علت آن این است که طریقه انتخاب مردم و خرید آن ها تغییر کرده است.

کسب و کار باید جایی حضور داشته باشد که مخاطب هدف آنجاست! پس اگر می خواهید نرخ تبدیل بالا داشته باشید کاری کنید که مخاطب هدف شما را پیدا کند.

با این روش این مخاطب شماست که تصمیم میگیرد تا پیام و محتواهای شما را در چه زمانی مشاهده کند و هر کس در هر زمانی که وقت داشته باشد میتواند ان ها را مشاهده کند بدین ترتیب شما توانسته اید زمان دریافت پیامتان را برای همه شخصی سازی نمایید.

سعی کنید به فرم های مشاوره خود در زیر 10 دقیقه پاسخ دهید:

طبق تحقیقات هرچه سریعتر به لید(سرنخ) وبسایت خود تماس بگیرید احتمال موفقیت شما بیشتر میشود و اگر این کار را انجام ندهید و دیرتر با مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید به احتمال زیاد ان ها به سراغ رقیب شما خواهند رفت یا اینکه در خرید خود مردد و سرد شده و فراموش میکنند که چرا فرم مشاوره پر کرده اند!

مشتریان خود را بشناسید:

برای اینکه بهترین روز و زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه را بدست بیاورید، لازم است ابتدا بازار هدف خود را تعیین کنید و به خوبی ان ها را شناسایی کنید.

باید بدانید که آنها چه زمانی شروع به کار می کنند و شلوغ هستند و چه زمان هایی تایم خالی بیشتری دارند چرا که شما باید در زمان هایی با مشتریان خود تماس بگیرید که امکان صحبت با شما را داشته باشند و بتوانند به خوبی بر روی صحبت های شما تمرکز کنند.

رفتارشناسی بر اساس حوزه فعالیت:

بهترین روز و زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه بستگی به حوزه فعالیت مشتریان شما دارد، اما بطور کلی بهترین روز های تماس تلفنی با مشتریان بالقوه از روز یکشنبه تا چهارشنبه است.

برای تماس با مشتریان خود برنامه ریزی کنید:

سعی کنید وقت خود را در روز های شنبه و پنجشنبه برای شناسایی مشتریان بالقوه بگذارید و در روز های یکشنبه تا چهارشنبه که بهترین روز های تماس با مشتریان بالقوه است شروع به گرفتن تماس برای فروش تلفنی کنید.

بهترین روز و ساعت تماس تلفنی با مشتریان

تایم های بد تماس نگیرید:

بدترین تایم تماس با مشتری بالقوه از ساعت 7 صبح تا 8 صبح و ساعت 14 الی 16:30 و شب از ساعت 20 به بعد است.

ممکن است مشتری بالقوه شما در این تایم های یا در حال استراحت باشد و ای اینکه در جلسه باشد.

پیامک ارسال کنید:

حرفه ای تر این است که همیشه قبل از تماس با مشتری بالقوه خود به آن ها پیامک بدهید.

این کار به مخاطب این حس را می دهد که به وقت و زمان او احترام میگذارید و از طرفی وقتی او به شما تایم تماس می دهد، قطعا در آن تایم وقتی با او تماس میگیرید کامل به حرف های شما گوش می دهد و این همان چیزی که ما برای موفقیت در فروش تلفنی به ان نیاز داریم.

نوع کسب و کار خود را در نظر بگیرید:

اگر با مشتریان B2B کار می کنید، ممکن است در ساعات کاری معمولی (9 صبح تا 5 بعد از ظهر) بهترین نتیجه را داشته باشید.

اما اگر با B2C کار می کنید، ممکن است در ساعات عصر یا آخر هفته هم بتوانید فروش خوبی را رقم بزنید.

ما پیش از این در مقاله دسته بندی مشتریان در مورد کسب و کارهایی همانند کسب و کارهای b2b توضیح داده ایم.

موقعیت مکانی خود را در نظر بگیرید:

اگر مشتریان شما در کشور های دیگری زندگی میکنند، باید زمان تماس خود را با توجه به منطقه زمانی آنها تنظیم و مدیریت کنید.

عادت های مشتریان خود را در نظر بگیرید:

یکی از موفقیت هایی که شما می توانید بدست بیاورید این است که بدانید روتین کاری مشتریانتان چگونه است! مثلا باید بدایند که معمولا چه تایم هایی در حال کار یا استراحت نیستند و سعی کنید در این زمان ها با آنها تماس نگیرید.

توجه به نکته هایی که تا این جا در مورد بهترین زمان تماس تلفنی گفتیم میتواند تا حدود زیادی شما را به فروش بیشتر برساند اما از همه این نکته ها مهم تر این است که نباید در راه فروش تلفنی نا امید شوید.

ناامید نشوید:

از پیگیری مشتری بالقوه نا امید نشوید! بیشتر موفقیت های فروش تلفنی از تماس سوم یا چهارم به بعد بوده است! فارغ از موضوع نتیجه فروش فقط با داشتن برنامه پیگیری درست با مشتریان بالقوه خود تماس بگیرید.

سریع ناامید نشوید.

“انسان ها ذاتا اولین درخواست را نه میگویند!”

بهترین روز و ساعت تماس تلفنی با مشتریان

✏در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که اگر در بهترین روز و زمان تماس تلفنی با مشتریان بالقوه برقرار کنید چه منافعی برای شما خواهد داشت:

1️⃣افزایش موفقیت نرخ فروش: با تعیین بهترین زمان برای تلفن با مشتریان، احتمال موفقیت در فروش و افزایش نرخ تبدیل مشتری به خرید افزایش می‌یابد.

2️⃣بهبود تجربه مشتری: با تماس در زمان مناسب، مشتریان احساس می‌کنند که شرکت شما میتواند به آن‌ها کمک کند که این موضوع خود باعث بهبود تجربه مشتری می‌شود.

3️⃣کاهش هزینه‌ها: با تماس در زمان و روز مناسب، هزینه‌های مربوط به تماس‌های ناکارآمد و ناموفق کاهش می‌یابد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت می‌شود.

5️⃣افزایش رقابت پذیری: با داشتن اطلاعات دقیق در مورد بهترین زمان تماس تلفنی، شرکت‌ها می‌توانند رقابت‌پذیری خود را بیشتر کنند و نتایج بهتری را در فروش بدست بیاروند و از رقبای خود جلو بزنند.

📝نتیجه گیری: این مقاله به مجموعه شما کمک می کند تا بهترین زمان تماس برای فروش تلفنی را تعیین کنید تا بهبود قابل توجهی در عملکرد فروش و بازاریابی خود ببینید.

با انتخاب زمان مناسب برای تماس تلفنی، مشتری بیشتری را می‌توان جذب کرد و در نتیجه، فروش و سود سازمان‌ را افزایش داد.

حتما نظرات خودتان را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر در مورد این مسئله و یا سایر اقدامات مربوط به بخش های مختلف کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید میتوانید به صفحه مشاوره کسب و کار در مشهد مراجعه کنید و از مشاوره تیم تخصصی ما در حوزه فروش و بازاریابی بهره مند شوید.

google rating | reviews
Google rating: 4.4
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121888 »
« ویراستار: مریم مجیدی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 19280 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://raheforosh.com/the-best-time-to-make-a-sales-phone-call/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=the-best-time-to-make-a-sales-phone-call