دیدن پیام های حذف شده واتساپ ...



در دنیای ارتباطات مدرن، پیام‌رسان‌ها نقش بسیار مهمی در ارتباطات روزمره ما دارند.

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها به شدت به واتساپ مرتبط است.

با اینکه واتساپ امکانات بسیاری برای ارتباط و تبادل اطلاعات فراهم کرده است، اما گاهی اوقات نیاز به دسترسی به پیام‌های حذف شده توسط فرد مقابل برای ما ایجاد می‌شود.

پویا شدن این سناریو، سوالات زیادی را در ذهن کاربران واتساپ به وجود می‌آورد.

آیا ممکن است پیامی که فردی حذف کرده است، به نحوی بازیابی شود؟ آیا راهی برای دیدن پیام‌های حذف شده در واتساپ وجود دارد؟ در این مقاله، به بررسی این سوالات و روش‌های مختلف برای دیدن پیام‌های حذف شده در واتساپ خواهیم پرداخت.

روش دیدن پیام های حذف شده واتساپ

اگر به قسمت تنظیمات دستگاه خود بروید، گزینه “Apps & Notifications” را انتخاب کنید و سپس به بخش اعلان‌ها وارد شوید، با فعال کردن ویژگی “Notification History” و انتخاب “Use Notification History”، می‌توانید پیام های حذف شده واتساپ طی 24 ساعت گذشته را مشاهده کنید.

بررسی پشتیبان گیری برای دیدن پیام های حذف شده واتساپ

استفاده از پشتیبان ذخیره‌شده در WhatsApp یک راه دیگر برای بازیابی پیام‌های حذف شده است.

با دوره‌های منظم پشتیبان‌گیری از اطلاعات، می‌توانید از نسخه‌های پشتیبان قبلی استفاده کرده و پیام‌های حذف شده را بازیابی کنید.

برای این کار به تنظیمات WhatsApp بروید، سپس به بخش “Chats” و “Chat Backup” رفته و نسخه پشتیبانی که حاوی پیام‌های حذف شده است را انتخاب کنید.

بر این اساس، بازیابی پیام‌ها امکان‌پذیر است.

هرچند که این روش ممکن است به دلیل نیاز به حذف برنامه و ورود مجدد به سیستم، به مشکلاتی برخورد کند، اما گزینه موثری برای بازیابی اطلاعات از پشتیبان‌های قبلی است.

View deleted WhatsApp messages 2دیدن پیام های حذف شده واتساپ 4
دیدن پیام های حذف شده واتساپ در اندروید

روش خواندن پیام‌های حذف شده در واتس‌اپ روی دستگاه‌های اندروید با استفاده از اندروید 11 به صورت ساده و بدون دردسر در دسترس قرار گرفته است.

برای اجرای این فرآیند، طبق مراحل زیر پیش بروید:

وارد تنظیمات دستگاه شوید. به بخش برنامه‌ها و اعلان‌ها بروید. اعلان‌ها را انتخاب کنید. روی تاریخچه اعلان ضربه بزنید. دکمه کنار استفاده از سابقه اعلان را تغییر دهید تا آن را به حالت روشن تنظیم کنید.

پس از فعالسازی تاریخچه اعلان‌ها، شما می‌توانید حتی پیام‌های حذف شده در WhatsApp را مشاهده کنید، به این ترتیب که اعلان‌های مرتبط با آنها در تاریخچه ذخیره شده قابل دسترس خواهند بود.

View deleted WhatsApp messages 3دیدن پیام های حذف شده واتساپ 5
اپلیکیشن دیدن پیام های حذف شده واتساپ

در حوزه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بازگردانی پیام‌های حذف شده در مسنجرها مانند WhatsApp، برخی ابزارها وجود دارند که ادعا می‌کنند قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده را دارند.

یکی از این اپلیکیشن‌ها به نام “Recover deleted messages” است که ادعا می‌کند قادر به بازیابی پیام‌های حذف شده در واتساپ می‌باشد.

اگرچه برخی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت بازیابی را اعلام می‌کنند، اما باید توجه داشت که برخی از آنها ممکن است کارکرد مطمئنی نداشته باشند و حتی به دلیل نقض حریم خصوصی یا نصب بدافزارها، برای کاربران مخاطره‌آمیز باشند.

اطمینان از اعتماد به اینگونه اپلیکیشن‌ها مهم است، و بهتر است پیش از استفاده از هر ابزاری، نظرات و بازخوردهای دیگر کاربران را بررسی کنید و از منابع معتبر اطمینان حاصل کنید.

همچنین، باید به مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشید و از ابزارهای رسمی و معتبر استفاده کنید.

View deleted WhatsApp messages 4دیدن پیام های حذف شده واتساپ 6
نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف برای دیدن پیام‌های حذف شده در واتساپ پرداختیم.

از جمله روش‌ها می‌توان به استفاده از تاریخچه اعلان‌ها در دستگاه، پشتیبان‌گیری منظم و بازیابی از نسخه‌های پشتیبان، استفاده از افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های شخص ثالث اشاره کرد.

توصیه ما این است که در انتخاب هر گونه روش یا ابزار بازگردانی به امنیت و اعتبار آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

استفاده از روش‌های رسمی و معتبر همیشه اولویت بالاتری دارد تا حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از مخاطرات امنیتی.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

امتیاز شما با موفقیت ثبت شد.

google rating | reviews
Google rating: 4.3
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121507 »
« ویراستار: دکتر محسن حسن پور »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 24507 7 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://tobix.co/see-deleted-whatsapp-messages/