صفر تا صد ایده تولید محتوا برای پیج روانشناسی در اینستاگرام ...



کاربران اینستاگرام محتوایی را دنبال می‌کنند که نیازهای آن‌ها را برطرف کند.

گاهی این نیاز سرگرم‌شدن و تفریح است و گاهی مخاطبان به‌دنبال درمانی برای مشکلات روحی، عاطفی و اجتماعی خود هستند.

با تولید محتوای خلاقانه و مفید می‌توانید خود را به‌عنوان یک روان‌شناس باسواد معرفی و متمایز کنید و افراد بیشتری را به استفاده از مشاوره، شرکت در دوره‌ها و خرید پکیج‌های آموزشی خود ترغیب نمایید.

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های مفید یافتن ایده برای پیج روانشناسی را به شما معرفی کنیم و به بررسی ایده‌های تولید محتوای پیج‌های روان‌شناسی بپردازیم.

اهمیت تولید محتوای خلاقانه برای پیج حوزه روانشناسی چیست؟

وقتی محتوایی خلاقانه و کاربردی تولید می‌کنید، می‌توانید مخاطبانی را که به‌دنبال شما و خدمات روان‌شناسی می‌گردند، پیدا و جذب کنید.

تولید محتوای خلاقانه و یافتن ایده برای پیج روانشناسی به دلایل زیر دارای اهمیت است:

محتوای خلاقانه باعث جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان قدیمی می‌شود تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا برند شخصی خود را بسازید با محتوای سرگرم‌کننده و کاربردی تعامل‌ها در قالب لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری افزایش می‌یابد با تولید محتوای ارزشمند، به‌عنوان یک متخصص و مرجع در حوزه روان‌شناسی شناخته و متمایز می‌شوید تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا حضور آنلاین خود را تقویت کنید تولید محتوای مفید، اعتماد مخاطبان را جلب و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل می‌کند

حالا که از اهمیت تولید محتوا باخبر شدید، باید مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید و با منابع مفید تولید محتوا برای پیج روانشناسی بیشتر آشنا شوید.

انواع پرسونا در حوزه روانشناسی

قبل از تولید محتوا برای پیج روانشناسی خود بهتر است این موضوع را تعیین کنید که پرسونای (مخاطب هدف) شما چه کسانی هستند و چه نیازی دارند.

اگر مخاطبان شما زوج‌ها و افراد متاهل هستند، پس موضوع پیچ شما هم باید مربوط به مشاوره خانواده و زوج‌ها، بهبود روابط و بررسی مشکلات آن‌ها باشد.

اگر شما کارشناس حوزه‌ای خاص مانند روان‌شناسی کودک و نوجوان هستید، بهتر است فقط در حوزه تخصصی خودتان محتوا تولید کنید. حوزه‌های مختلف روان‌شناسی شامل موارد زیر است:

روان‌شناسی بالینی معمولا به موضوعات مرتبط با درمان اختلالات روانی، تکنیک‌های مشاوره و درمان می‌پردازد روان‌شناس کودک و نوجوان درباره موضوعات مرتبط با رشد و توسعه کودکان، تکنیک‌های تربیتی و مشکلات رفتاری مشاوره می‌دهد روان‌شناسان صنعتی و سازمانی به موضوعات مرتبط با روان‌شناسی کار، بهره‌وری سازمانی و رضایت شغلی می‌پردازند روان‌شناسان تربیتی هم در موضوعات مرتبط با آموزش و یادگیری، روش‌های تدریس و مشکلات یادگیری فعالیت می‌‌کنند

برای مثال، پیج مینا فروتن تولید محتوا روانشناسی کودک را در اولویت قرار داده است و تنها در این زمینه خدمات مشاوره انجام می‌دهد.

 تولید محتوا روانشناسی کودک

محتوای پیج اینستاگرام او هم مربوط به مشکلات کودکان و نوجوانان مانند، انجام‌ندادن تکالیف درسی، پرخاشگری، چالش‌های مربوط به بلوغ نوجوانان و سایر مسائلی است که خانواده‌ها با فرزند نوجوان خود دارند.

پرسونای مینا فروتن والدین کودکان و نوجوانان هستند.

او همچنین دوره‌های مختلفی درباره چگونگی رفتار درست با نوجوانان و کودکان برگزار می‌کند و با استفاده از باکس استوری به سوالات والدین جواب می‌دهد.

استوری برای پیج روانشناسی علاوه بر باکس سوالات می‌تواند شامل رضایت مخاطبان از جلسات مشاوره، دوره‌های آنلاین، وبینارها و پکیج‌های آموزشی هم باشد.

پس شما هم ابتدا پرسونا و حوزه تخصصی یا حوزه‌ای را که به آن علاقه دارید، انتخاب کنید و طبق آن ایده برای پیج روانشناسی خود بیابید.

روش‌های یافتن ایده‌های جدید تولید محتوا برای پیج روانشناسی

اگر شما یک روان‌شناس یا پژوهشگر در حوزه روان‌درمانی هستید، روش‌ها و منابع زیر به شما در یافتن ایده برای پیج روانشناسی کمک خواهد کرد.

روش‌ها و منابعی مانند:

1.

مطالعه مستمر

اگر به نمونه تولید محتوا روانشناسی نیاز دارید، تنها به بررسی رقبا یا خواندن مقالات گوگل اکتفا نکنید.

روش‌های یافتن ایده‌های جدید تولید محتوا برای پیج روانشناسی

کتاب‌های جدید چاپ‌شده در حوزه روان‌شناسی را بخوانید و با استفاده از نکات و موضوعات مهم کتاب محتوایی ارزشمند، جدید و جالب تولید کنید.

دکتر امید امانی در بیشتر پست‌های خود از نکات مهم کتاب‌های جدید برای تولید محتوا برای پیج روانشناسی خود استفاده می‌کند و توانسته است با انتشار مطالب علمی و معتبر نظر مخاطبان خود را به‌خوبی جلب کند.

2.

مشاهده و تحلیل ترندها

دنبال‌کردن ترندهای روان‌شناسی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های معتبر در پیداکردن ایده برای پیج روانشناسی به شما کمک خواهد کرد.

این روزها مشکلاتی مانند کمال‌گرایی و وسواس‌های فکری مختلف در اینستاگرام توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده و حتی چالش‌هایی با عنوان مبارزه یا غلبه بر آن‌ها ایجاد شده است.

3.

شرکت در وبینارها و کنفرانس‌ها

حضور در رویدادهای علمی و تخصصی می‌تواند ایده‌های نو و کاربردی به شما بدهد.

در این وبینارها کارشناسان حوزه روان‌شناسی و علاقه‌مندان آن دور هم جمع می‌شوند و از مطالب علمی وبینارها می‌توان برای تولید محتوا روانشناسی به‌خوبی استفاده کرد.

4.

تنوع و جذابیت در ایجاد محتوا

محتوا علاوه‌بر کاربردی و مفیدبودن باید جذابیت بصری هم داشته باشد.

محتواهای مفید بسیاری ممکن است تنها هزار بازدید داشته باشند؛ اما یک محتوای طنز بدون پیام یک میلیون بار دیده شود!

5.

همکاری با روان‌شناسان و متخصصان برای تولید محتوای دقیق و ارزشمند

همکاری با متخصصان حوزه روان‌شناسی روشی دیگر برای تولید محتوا برای پیج روانشناسی است.

از باکس استوری برای جمع‌آوری پرسش‌های والدین درباره مشکلات کودکان و نوجوانان آن‌ها استفاده کنید.

بعد از جمع‌آوری پرسش‌ها با یکی از متخصصان باسواد حوزه روان‌شناسی همکاری کنید و این سوالات را در قالب پست ویدیویی یا لایو پاسخ دهید.

حالا که با پرسونا، تخصص‌های مختلف در حوزه روان‌شناسی و منابع ایده‌یابی آشنا شدید، سراغ پیج‌های روان‌شناسی ایرانی می‌رویم تا روش تولید محتوای آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

6.

بررسی و تحلیل رقبا

اگر پیجی در حوزه روان‌شناسی تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کرده، آن را زیر ذره‌بین قرار دهید تا بتوانید هم شکاف‌های محتوایی یعنی محتوایی را که درباره آن کمتر محتوا تولید شده، تشخیص دهید و هم شیوه و روش درست تولید محتوا را یاد بگیرید.

بررسی و تحلیل رقبا

تحلیل رقبا حتی برای ایده بیو برای پیج روانشناسی هم مفید است.

بهتر است در بیو به مدرک تحصیلی و شماره پروانه نظام روان‌شناسی اشاره کنید تا مخاطبان بیشتر به شما اعتماد کنند؛ مثل تصویر زیر:

15 ایده تولید محتوا برای پیج روانشناسی در اینستاگرام

خب در ادامه مطالب به سراغ پیج‌های اینستاگرام روان‌شناسی می‌رویم و نمونه تولید محتوا روانشناسی آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

1.

چالش‌هایی برای بهبود سلامت روانی

چالش‌های متنوعی وجود دارد که مخاطبان دوست دارند برای بهبود سلامت روانی خود در آن‌ها شرکت کنند؛ مانند چالش ۳۰ روزه اعتمادبه‌نفس.

چالش‌هایی برای بهبود سلامت روانی

2.

معرفی اصطلاحات روان‌شناسی

در پست زیر اصطلاح روان‌شناسی جالبی به‌نام شادن‌فرویده معرفی شده است.

یادتان باشد که استفاده از کال تو اکشن یا دعوت به اقدام روشی کاربردی برای تعامل با مخاطبان است و نباید از آن غافل شوید.

معرفی اصطلاحات روان‌شناسی

3.

ویدیو‌های آموزشی کوتاه

در این پست از ویدیوی آموزشی دکتر هلاکویی درباره ترس فرزند و روش درست رفتار با کودک برای تولید محتوا استفاده شده است.

ویدیوهای زیادی درباره پرسش‌وپاسخ‌های دکتر هلاکویی وجود دارد که صفحات بسیاری از آن برای ایده تولید محتوا برای پیج روانشناسی خود استفاده می‌کنند.

ویدیو

4.

نقل‌قول روان‌شناسان معروف درباره موضوعی خاص

انتشار سخنان بزرگان یا اضافه‌کردن زیرنویس فارسی به سخنرانی‌های کوتاه آنان می‌تواند ایده برای پیج روانشناسی شما باشد.

نقل‌قول روان‌شناسان معروف در مورد موضوعی خاص

5.

معرفی آسیب‌های رفتاری

کمال‌گرایی موجب به تاخیرانداختن کارها می‌شود و افراد بسیاری را از فعالیت و موفقیت بازمی‌دارد.

امروزه بیش از هر زمانی دیگر درباره این آسیب‌ها صحبت می‌شود و روش‌های درمان این مشکلات یکی از روش‌های کاربردی تولید محتوا برای پیج روانشناسی محسوب می‌شود.

معرفی آسیب‌های رفتاری

6.

تفاوت موضوعات مشابه

در این محتوا به تفاوت مهربانی و مهرطلبی اشاره شده است.

مهربانی یکی از ویژگی‌های مثبت انسانی است در‌صورتی که مهرطلبی رفتاری آسیب‌زننده خواهد بود.

تفاوت موضوعات مشابه

7.

ارائه نکات درمانی

در پست زیر نکاتی برای درمان نشخوار فکری آموزش‌ داده‌ شده است.

شما هم می‌توانید درباره موضوعات دیگر مربوط به وسواس فکری محتوا تولید کنید.

 ارائه نکات درمانی

8.

محتوای تعاملی مخاطبان

به محتوای تولید شده توسط کاربر به‌اصطلاح UGC گفته می‌شود که می‌تواند یکی از روش‌های جالب تولید محتوا و ایده برای پیج روانشناسی باشد.

محتوای تعاملی مخاطبان

9.

معرفی مزایای کوچینگ و مشاوره

این روزها کوچینگ به موضوعی‌ ترند تبدیل شده و روان‌شناسان بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند.

در این پست با برشمردن مزایای کوچینگ، مخاطبان به مشاوره و استفاده از خدمات کوچینگ ترغیب شده‌اند.

معرفی مزایای کوچینگ و مشاوره

10.

بررسی موضوعات جالب

درباره موضوعات جالب در حوزه روان‌شناسی محتوا تولید کنید.

مثلا پدیده زایگارنیک به این نکته اشاره می‌کند که کارهای نیمه‌کاره و موضوعات تمام نشده بیشتر در ذهن می‌مانند.

در این پست هم به مزایای استفاده از پتوی سنگین برای خواب بهتر در برخی کودکان اشاره شده است!

بررسی موضوعات جالب

11.

معرفی تست‌های روانشناسی

بسیاری از افراد به تست‌هایی روان‌شناسی و خودشناسی علاقه دارند.

از این تست‌ها و تحلیل آن‌ها برای تولید محتوا پیج روانشناسی خود استفاده کنید.

 معرفی تست‌های روانشناسی

12.

اشتراک‌گذاری بخش‌ها و نکته‌های مهم کتاب

تولید محتوا با استفاده از نکات و قسمت‌هایی از کتاب‌های روان‌شناسی یکی دیگر از ایده‌های محبوب است.

در صفحه اینستاگرام دکتر امید امانی می‌توانید پست‌های ورقه‌ای زیادی را مشاهده کنید که شامل نکات و بریده‌هایی از کتاب‌های روان‌شناسی هستند.

اشتراک‌گذاری بخش‌ها و نکته‌های مهم کتاب

13.

نکات مربوط به رابطه

در این پست به علامت‌های هشدار در رابطه اشاره شده است.

شناخت درست در دوران آشنایی قبل از ازدواج، موضوع مهمی است که می‌تواند از مشکلات زوج‌ها در آینده جلوگیری کند.

نکات مربوط به رابطه

14.

بازی برای افزایش تمرکز کودکان

برای کودکانی که به عدم تمرکز دچار هستند بازی‌ها و تکنیک‌های زیادی وجود دارد.

تولید محتوا روانشناسی کودک می‌تواند شامل معرفی و آموزش این بازی‌ها باشد.

ویدیو

15.

مشکلات و چالش‌های نوجوانان و کودکان

در این پست به روش درست رفتار با بچه‌های که فحش می‌دهد، اشاره شده است.

چالش‌ها و مشکلات والدین با نوجوان‌ها را مطرح کنید و نکات و راه‌حل‌هایی را برای رفع آن‌ها پیشنهاد دهید.

مشکلات و چالش‌های نوجوانان و کودکان

تا اینجا با 15 ایده برای پیج روانشناسی آشنا شدید، اما برای بهتر و بیشتر دیده‌شدن به تبلیغات هم نیاز دارید و بیشتر پیج‌های معروف از تبلیغات برای فروش و کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند.

اما از چه روش‌هایی می‌توان برای تبلیغ استفاده کرد؟ در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

تبلیغات آسان و کم‌هزینه در اینستاگرام با پلتفرم جریان

جریان پلتفرمی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است و تولید محتوای کاربردی و خلاقانه در کنار تبلیغات موثر، باعث افزایش چندبرابری درآمد و فروش شما خواهد شد.

مزایای استفاده از خدمات تبلیغات پلتفرم جریان برای مشتریان شامل موارد زیر است:

جریان با یافتن بهترین پیج‌ها برای تبلیغات، به شما در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند با دسته‌بندی موضوعی جریان به‌راحتی می‌توانید پیج مرتبط با کسب‌وکارتان را پیدا کنید جریان مسئولیت کامل اجرای کمپین شما را به عهده می‌گیرد تا خیالتان از بابت همه‌چیز راحت باشد تیم مجرب جریان در تمام مراحل کار در کنار شما خواهد بود و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌دهد جریان با یافتن سریع و آسان بهترین پیج‌ها برای تبلیغات باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود

جریان با تبلیغات اینفلوئنسری، تبلیغات تعرفه‌ای و تبلیغات بازدیدی به شما کمک می‌کند تا بیشترین بازده را از تبلیغات خود داشته باشید

علاوه‌بر تمامی این موارد، نتیجه تبلیغات شما در قالب گزارشی دقیق در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به‌خوبی از تاثیر تبلیغات بر درآمد و فروش خود آگاه شوید؛ پس برای بیشتر دیده‌شدن و معرفی بهتر خود از مشاوره رایگان متخصصان حرفه‌ای جریان استفاده کنید.

محتوای کاربری و جذاب کلید جلب‌توجه مخاطبان

در این مقاله با اصول و ایده‌های تولید محتوا برای پیج روانشناسی آشنا شدید.

تولید محتوای خلاقانه و جذاب برای پیج روان‌شناسی هم باعث جذب مخاطبان بیشتر می‌شود و هم به ارتقای دانش و آگاهی افراد جامعه کمک می‌کند.

با استفاده از منابع معتبر، تحلیل ترندها و تعامل با مخاطبان، می‌توانید محتوای ارزشمند و تاثیرگذاری ارائه دهید و دنبال‌کنندگان خود را به مشاوره، شرکت در دوره‌های آموزشی و خرید بسته‌های آموزشی ترغیب کنید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و با استفاده از نکات آن ایده برای پیج روانشناسی خود بیابید و فروش و درآمد بیشتری را تجربه کنید.

google rating | reviews
Google rating: 4.7
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121934 »
« ویراستار: فاطمه مشفقی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 15023 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.jaryan.net/blog/8893/content-idea-for-psychology-page/