معرفی 40 مورد از بهترین روشهای بازاریابی موفق ✅ | راه فروش ...



آپدیت شده در: مرداد 12, 1403

ما در این مقاله از سایت راه فروش میخواهیم در مورد انواع روشهای بازاریابی ای که منجر به فروش بیشتر ما میشود صحبت کنیم.

اما قبل از آن میخواهیم کمی در مورد دو نوع کلی از بازاریابی، یعنی بازارایابی سنتی و دیجیتال صحبت کنیم.

پس اگر به دنبال افزایش فروش مجموعه خود هستید تا انتهای مقاله انواع روش های بازاریابی همراه ما باشید.

از آن جایی که امروزه رقابت بین کسب و کارها برای به دست اوردن سهم بازار بیشتر، شدت گرفته است بسیاری از کسب و کارها سعی میکنند تا از راه های مختلفی مانند استراتژی های قیمت گذاری محصولات به جذب مشتری بپردازند و همین موضوع باعث شده تا اهمیت بازاریابی بسیار بیشتر از قبل شود.

همچنین با پیشرفت تکنولوژی و تغییر رفتار مردم بازاریابی نیز تغییرات زیادی داشته است.

به عنوان مثال در سال های گذشته پیام های بازاریابی به طور سنتی و با استفاده از کانال هایی مانند رادیو و بیلبوردهای شهری منتشر میشد ولی اکنون تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت انجام میشود.

چرا که در تبلیغات سنتی به سختی تبلیغات به مشتری هدف میرسید و مشتری هدف در معرض آن پیام قرار میگرفت.

ما در مقاله مشاوره کسب و کار در مشهد به طور کامل به این موضوع اشاره کرده ایم و مزیت های بازاریابی اینترنتی را در مقابل بازاریابی سنتی قرار داده و آن ها را با هم مقایسه کرده ایم.

اما به طور خلاصه در مقایسه این دو روش بازاریابی میتوان گفت:

بازاریابی سنتی مثل یک پروژه مدیریت می شد به طور مثال، شرکت ها تاریخ راه اندازی یک محصول خاص و یا یک کمپین را در نظر گرفته و و برای آن بازاریابی انجام می دادند که این کار در سال یک الی دو بار انجام می شد که معمولاً سرمایه گذاری های عمده بودند و بازده آنها به سختی قابل اندازه گیری بود چون که داده های دقیقی در دسترس نداشتند.

اما امروزه بازاریابی به وسیله اینترنت متحول شده و رسانه های دیجیتال مارکتینگ، دستیابی به مشتریان را راحت کرده اند.

این کانال ها داده هایی را در اختیار تیم های بازاریابی قرار می دهند که طبق آنها می توانند پیام های شخصی سازی شده و هدفمندی را ارائه کنند، همچنین بتوانند تأثیر کار خود را اندازه گیری کنند. 

🚀خیلی سریع فروش تلفنی رو شروع کن!

امروزه بازاریابی دیجیتال تکامل یافته و انواع مختلفی از بازاریابی، ارائه شده است و هر کسب و کاری می تواند برای جذب مخاطب هدف و افزایش فروش و درآمد، ترکیبی از این روش ها را استفاده کند.

برای آشنایی با انواع بازاریابی امروزی، با ما همراه باشید.

منظور از انواع بازاریابی چیست؟

منظور از انواع بازاریابی چیست؟

برای تأثیرگذاری روی شاخص های عملکرد سودآور مشتری، انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد.

یعنی یک کسب و کار میتواند وقت و انرژی خود را بر روی تولید بنر و پوستر و پخش آن ها در شهر نگذارد و از روش های دیگری که در ادامه مقاله بهترین روشهای بازاریابی موفق معرفی میکنیم استفاده کند.

به طور مثال، برای قسمتی از بازاریابی می توان از بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) استفاده کرد که باعث جذب ترافیک وب سایت می شود و این نوع بازاریابی ممکن است به بازاریابی رویداد هم کمک کند که باعث می شود کسانی که در وبینار شرکت کرده اند به مشتری تبدیل شوند.

این دو نوع بازاریابی با تأثیر گذاشتن روی شاخص های پیشرو یعنی بازدیدکنندگان وب سایت و شرکت کنندگان وبینار، عملکرد سودآور یکدیگر را کامل می کنند.

انواع روش های بازاریابی

بازاریابی را می توان به 6 دسته اصلی تقسیم کرد:

1️⃣ بازاریابی سنتی 2️⃣ بازاریابی دیجیتال 3️⃣ بازاریابی مشارکتی 4️⃣ بازاریابی متنی 5️⃣ بازاریابی مکانی و فرهنگی 6️⃣ بازاریابی منحصر به فرد

هر کدام از این دسته ها شامل چندین زیر مجموعه هستند که در ادامه مقاله بهترین روشهای بازاریابی موفق به طور کامل هر یک را به همراه زیر دسته های آن معرفی کرده ایم.

روشهای بازاریابی: بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی

1) بازاریابی محصول

بازاریابی محصول یعنی بیان ارزش محصول، ارائه آن به بازار و انجام بازاریابی خاص مربوط به آن محصول.

این کار باعث افزایش تقاضا و پذیرش محصول می شود.

شما می توانید از راه هایی مانند داستان سرایی (بازاریابی متقاعد کننده) برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید استفاده کنید.

یکی از کسب و کارهایی که به خوبی به داستان سرایی میپردازد سایت خارجی هاب اسپات است که آموزش دهنده دیجیتال مارکتینگ میباشد. علاوه بر ان اگر میخواهید دانسته های خود را در زمینه متقاعد سازی بالاتر ببرید میتوانید به مقاله جدیدترین راه های متقاعد سازی در فروش تلفنی مراجعه نمایید.

2) بازاریابی برند

بازاریابی برند یعنی ایجاد یک نام تجاری و استفاده از آن برای بیان آنچه که شرکت شما ارائه می دهد.

برند را می توان پیام، احساس یا یک تصویر در نظر گرفت که با محصول شما مرتبط می شود.

به عنوان مثال برند الجی که شعار «زندگی خوب است – Life is Good» را برای برند خود در نظر گرفته است.

برای شروع شما باید شخصیت مشتری خود را درک کنید و شعاری بر اساس آن بسازید.

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در حوزه ورزش و جوانان است باید شعاری شور انگیز و با انرژی داشته باشید.

همچنین باید موقعیت خود در بازار و چیزی که شما را از رقبایتان متمایز می کند در نظر بگیرید.

این موضوع می تواند به شکل دهی ارزش هایتان کمک کند.

3) بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یعنی ایجاد محتوا برای تبلیغ برند شرکت مانند: مقالات، پادکست ها، کتاب های صوتی و ویدئوها و … .

در حال حاضر ویدئو بهترین و پرطرفدارترین قالب بازاریابی B2B است.(پیشنهاد میکنیم اگر نمیدانید b2b چیست مقاله دسته بندی مشتریان را مطالعه نمایید) بازاریابی محتوا روی آموزش فروش به عنوان بهترین راه برای تأثیرگذاری روی رفتار مشتری هنگام خرید تأکید دارد.

این رویکرد برای جذب و تبدیل مشتری هنگام جستجوی آنلاین استفاده می شود.

به عنوان مثال ما در راه فروش با نوشتن مقالاتی مانند همین مقاله ای که شما در حال مطالعه آن هستید برای دوره جامع فروش تلفنی خود بازاریابی محتوا انجام میدهیم.

به طور کلی میتوان گفت بازاریابی محتوا مزیت های زیر را دارد:

✅ باعث افزایش بازدید، اعتماد، اعتبار و جذابیت برند می شود. ✅ مشتریان بالقوه را از راه قیف فروش ترسیم می کند. ✅ محتوای مرتبط، تصمیم گیرندگان و بازار هدف را همسو می کند.

4) بازاریابی درون گرا

منظور از بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) این است که در ابتدای سفر مشتری و آشنایی با برند شما، مخاطب احساس کند که خودش به طرفتان آمده و شروع رابطه بین مشتری و کسب و کار با نظر و تصمیم مخاطب انجام شده است.

در این نوع بازاریابی شما اطلاعات ارزشمند، مفید و مرتبط را در اختیار مخاطب قرار می دهید که باعث جذب افراد علاقه مند به کسب و کار شما می شود و در هر مرحله از سفر مشتری، ارزش محصولات برای آنها بیان می شود.

به عنوان مثال کارهایی همانند طراحی سایت و قرار دادن محتوا در آن بخشی از بازاریابی درون گرا میباشد.

5) بازاریابی برون گرا

بازاریابی برون گرا زمانی اتفاق می افتد که کسب و کارها برای تبلیغات محصول یا خدمات خود به طور مستقیم با مشتریان تماس می گیرند تا آنها را برای خرید متقاعد کنند.

در این بازاریابی، شرکت ها به جای منتظر ماندن، خودشان با مشتری تماس می گیرند.

کارهایی مانند ایمیل فرستادن و یا بازاریابی تلفنی برقرار کردن جزو موارد مربوط به بازارایابی برون گرا میباشد.

(پیشنهاد میکنیم برای اشنایی بیشتر با این موضوعات مقاله بازاریابی ایمیلی بهتر است یا تلفنی را حتما مطالعه نمایید)

6) بازاریابی عصبی

در بازاریابی عصبی، برای پیش بینی رفتارها، درک تأثیر بازاریابی بر مغز، افکار و احساسات مشتری از روش های علوم اعصاب استفاده می شود.

این مطالعات شامل تجزیه و تحلیل اسکن مغز، ردیابی حرکت چشم و عملکرد فیزیولوژیکی در پاسخ محرک های بازاریابی می باشد.

بعضی از بازاریابان حتی از فناوری MRI برای شناخت مخاطب خود استفاده می کنند.

ولی به گفته راجر دولی تست های A/B هم به بازاریابی عصبی کمک می کند.

به طور کلی و خلاصه میتوان گفت استفاده کردن از احساس و درگیر کردن آن برای فروش محصول را بازاریابی عصبی میگویند.

7) بازاریابی مستقیم

منظور از بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) این است که شرکت به طور مستقیم و بدون واسطه با مشتری ارتباط برقرار می کند.

هدف از این بازاریابی این است که کاربران برای تبدیل شدن به یک مشتری بالقوه، متقاعد شوند.

برای شروع شرکت ها از مخاطبان خود می خواهند که از وبسایت آنها دیدن کنند و فرم تماس را پر کنند و یا با شرکت تماس بگیرند.

یکی از این روش ها تماس تلفنی با مشتریان میباشد.

پیشنهاد میکنیم برای اشنایی بیشتر با این بخش از بازاریابی مستقیم مقاله فروش تلفنی چیست را مطالعه نمایید.

8) بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری

بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (Account-based marketing) که به‌ اختصار به عنوان ABM شناخته می‌ شود، یک رویکرد متمرکز بر روی بازاریابی B2B است که تیم‌ های فروش و بازاریابی با هم همکاری می‌ کنند تا حساب‌ های کاربری مناسب را هدف قرار داده و آنها را به مشتری تبدیل کنند.

می توان این روش از بازاریابی را یک مرحله بعد از بازاریابی درونگرا دانست.

مراحل شروع این روش از بازاریابی:

1️⃣ حساب های کلیدی را پیدا کنید. 2️⃣ طبق مسائلی که برای آنها مهم است، پیام بدهید. 3️⃣ یاد بگیرید که چطور این پیام‌ ها را عملی کنید.

9) بازاریابی تبلیغات

منظور از بازاریابی تبلیغات این است که برای جذب مخاطبان، کسب و کارمان را به درستی تبلیغ کنیم.

روزانه با کسب و کارهای زیادی مواجه می شویم که هر یک به نوعی کسب و کارشان را تبلیغ می کنند و در معرض دید قرار می گیرند، اما فقط تعدادی از آنها در ذهن ها باقی می مانند.

این شرکت ها از اصول درست تبلیغات استفاده کرده اند.

10) بازاریابی مشتری

بازاریابی مشتری به هر گونه بازاریابی مربوط می شود که روی مشتریان فعلی متمرکز است.

این روش از بازاریابی به مشتری کمک می کند تا ارزش محصول شما را ببیند و به استفاده از آن ادامه بدهد.

این نوع بازاریابی باعث می شود:

✅ مشتریان را به ماندن و استفاده از برند ترغیب می‌ کند. ✅ وفاداری مشتریان را حفظ و توسعه می‌ دهد. ✅ در ازای پیشنهادهای برند شما، یک جامعه‌ پر جنب و جوش حول برند ایجاد می‌ شود.

11) پیشبرد فروش

پیشبرد فروش یعنی هر نوع فعالیت کوتاه مدت روی مصرف کنندگان نهایی که باعث می شود ارزش محصول یا نام محصول به طور محسوسی افزایش یابد.

ارزش محصول توسط پیشبرد فروش ایجاد می شود و ممکن است به شکل های متفاوتی باشد از جمله: ارسال رایگان، تخفیف، دادن یک محصول رایگان به ازای هر خرید و …

روشهای بازاریابی: بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

12) ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یعنی به دست آوردن مخاطب یا مشتری جدید و افزایش فروش و درآمد با ارسال ایمیل با مخاطبان.

مهم است که بدانید ایمیل مارکتینگ فقط ارسال انبوه ایمیل نیست بلکه شما می توانید از تکنیک ها و استراتژی های مختلف که در بستر ایمیل اتفاق می افتد هم استفاده کنید.

برای ارسال ایمیل از 3 شیوه باید پیروی کنید:

1️⃣ هنگام ارسال ایمیل درباره اینکه چه کسی هستید شفاف باشید. 2️⃣ فقط به افرادی ایمیل بزنید که انتظار دریافت آن را از شما دارند. 3️⃣ امکان انصراف دادن برای مشتریان را در نظر بگیرید.

13) بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی باعث می شود که کسب و کار شما توسط افراد احتمالی کشف شده و در نهایت منجر به خرید شود.

این نوع بازاریابی برای افزایش آگاهی درباره محصول، از پلتفرم های صوتی مثل پادکست استفاده می کند.

درست کاری که ما در سایت راه فروش هم در حال انچام آن هستیم.

14) بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی یعنی ساخت ویدئوهای تبلیغاتی از کسب و کار شما و اشتراک گذاری آن در سایت های مختلف است.

نیازی نیست ویدئوها طولانی و پر هزینه باشد.

این نوع بازاریابی یک روش جدید از تبلیغات برای شناساندن و معرفی محصول/خدمات و افزایش ترافیک در وبسایت است.

یکی از معروف ترین ویدئو های تولید شده در این زمینه موزیک ویدئو دافی بود که منجر به شناخت این برند لوازم ارایشی شد.

15) بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که از طریق تلفن همراه باعث پیدا کردن مخاطبان هدف می شود.

16) بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی از شبکه هایی مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین برای تبلیغ درباره محصول یا خدمات استفاده می کند.

هدف این بازاریابی، آگاهی از برند، توسعه روابط با مشتریان و ایجاد علاقه به پیشنهاد شما با ارائه محتوایی ارزشمند است.

همچنین باعث افزایش ترافیک وبسایت، بازدید بیشتر و رشد کسب و کار شما می شود.

17) بازاریابی تجارت الکترونیک

این نوع بازاریابی باعث افزایش آگاهی می شود و بستری را فراهم می کند که هر کسب و کاری بتواند خدمات یا محصولات خود را به طور الکترونیکی به فروش برساند.

بازاریابان تجارت الکترونیک به کمک تکنیک هایی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، کمپین های ایمیلی و رسانه های اجتماعی ترافیک فروشگاه آنلاین خود را افزایش می دهند.

18) بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو یا (SEO)، بهینه سازی محتوای وبسایت برای رسیدن به رتبه های بالا در موتورهای جستجو است.

فرآیند سئو شامل موارد زیر است:

✅ تحقیق کلمات کلیدی ✅ بررسی فنی سئو ✅ ساختار محتوا برای عملکرد جستجوی بهتر

بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی

19) بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان این است که مشتریان محصول یا خدمات شما را به خانواده، دوستان و همکاران خود معرفی و توصیه کنند.

بازاریابی دهان به دهان بسیار قدرتمند است زیرا 92 درصد از مخاطبان به توصیه دوستان خود اعتماد دارند پس این یک راه عالی برای تبلیغ برند شما است.

لازمه استفاده از این تکینک بازاریابی راضی نگهداشتن مشتری های فعلی و دادن خدمات خوب و عالی به آن هاست.

همچنین میتوانید با در نظر گرفتن جوایز و پاداش از آن ها بخواهید تا شما را معرفی کنند.

به عنوان مثال اسنپ در اغاز فعالیت خود به هر کسی که این نرم افزار را معرفی میکرد یک سوار رایگان هدیه میداد.

20) بازاریابی شریک

بازاریابی شریک به عنوان بازاریابی مشترک هم شناخته می شود.

یک همکاری بین برندها برای بازاریابی است که آنها در یک کمپین بازاریابی شریک می شوند و به مخاطبان جدید دسترسی پیدا می کنند.

هدف نهایی در این بازاریابی، دستیابی به اهداف دو طرف در یک توافق متقابل و سودمند است که باعث افزایش اعتماد می شود.

در بازاریابی شریک، دو زیر مجموعه وجود دارد: 1️⃣ CoBranding: عمل بازاریابی یک محصول تحت دو یا چند نام تجاری 2️⃣ CoMarketing: عمل تبلیغ هر دو برند به طور همزمان

در این نوع بازاریابی هر برند به مشتری های کسب و کار دیگری دست پیدا میکند و میتواند محصول خود را به آن ها مغرفی کند.

یکی از ساده ترین و متداول ترین استفاده ای که از این روش میشود را میتوان در لایو های دو نفره اینستاگرامی دید.

21) بازاریابی رابطه مند

بازاریابی رابطه مند نوعی بازاریابی است که روی ایجاد روابط عمیق و معنادارتر با مشتری برای اطمینان از وفاداری بلند مدت تمرکز دارد.

هدف این بازاریابی، حفظ مشتریان موجود و وفاداری به برند است.

کلید انجام این کار تمرکز روی خوشحال کردن مشتریانی است که از برند شرکت راضی بودند و هستند.

22) بازاریابی وابسته

منظور از بازاریابی وابسته این است که یک شرکت یا شخص وابسته با تکنیک های تبلیغاتی باعث فروش محصولات شرکت های دیگر می شود و کمیسیون دریافت می کند.

این روش برای آگاهی از برند تأثیرگذار است.

این روش معمولا توسط سلبریتی ها و یا سایت های افیلیت مورد استفاده قرار میگیرد.

23) بازاریابی توسط کاربر

بازاریابی توسط کاربر (UGC) یعنی محتوایی که توسط کاربران ایجاد و منتشر می شود.

این محتوا می تواند یک محتوای مستقل، کامنت زیر یک پست منتشر شده، چالش های هشتگ رسانه های اجتماعی و … باشد.

یک نمونه موفق از این نمونه سایت ویرگول است که کسب و کار خود را سوار بر محتوای کاربران خود کرده است.

24) اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر یا بازاریابی تأثیرگذار یعنی فعالیت هایی که با هدف تبلیغ محصول توسط اشخاص تأثیرگذار انجام می شود.

این اشخاص معمولاً پیشنهاد و نظرات خود درباره محصول را با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و با این کار برندها را تبلیغ می کنند.

این تبلیغات توسط افراد تأثیرگذار، نوعی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

در ایران در بین تمامی شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار پر استفاده است.

25) بازاریابی تعاملی

بازاریابی تعاملی یعنی ایجاد ارتباط دو طرفه بین مشتری و شرکت، جایی که مشتری دیدگاه‌، انتخاب‌ و ترجیحات خودش را درباره محصول به اشتراک می‌گذارد تا بازاریاب بتواند آن را بهبود ببخشد.

26) بازاریابی مجاورتی

در بازاریابی مجاورتی (Proximity marketing) که به عنوان بازاریابی فرامحلی هم شناخته می شود با تبلیغات شخصی، مصرف کنندگان بالقوه طبق نزدیکی به یک مکان خاص هدف قرار می گیرند.

این روش باعث ترغیب مشتری به تصمیم گیری درباره خرید در آینده ای نزدیک می شود.

در این نوع بازارایابی بر روی نزدیک بودن محل خرید تبلیغ میشود همانند تبلیغات مجموعه اکالا.

27) بازاریابی شخصی

در بازاریابی شخصی سازی با به کار بردن علم تجزیه و تحلیل داده ها و ترکیب با بعضی روش های سنتی، می توان یک شیوه جدید را به مشتریان و کسب و کارها ارائه داد.

امروزه مصرف کنندگان می خواهند که  رفتار و نیاز آنها به طور مستقل شناسایی شود.

این روش از بازاریابی به کسب و کارها این امکان را می دهد که با توجه به نیاز مشتری تصویر بهتری از خود نشان دهند و بتوانند اعتماد مخاطبان را جلب کنند.

28) بازاریابی میدانی

بازاریابی میدانی یک نوع بازاریابی سنتی است که در آن با بیرون رفتن و ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف، خدمات یا محصولات خود را تبلیغ می کنید.

این کار را با پخش نمونه‌ های محصول، نسخه‌ های نمایشی یا بروشور می توانید انجام دهید.

29) بازاریابی مکالمه ای

بازاریابی مکالمه ای فقط یک مکالمه است به عبارتی دیگر یک رویکرد گفتگو محور است که کسب و کارها سعی می کنند با تعامل مستقیم با مشتری، نیازها، چالش ها و درخواست های آنها را درک کنند.

امروزه هیچ چیز به اندازه کلام نمی تواند توجه مخاطب را جلب کند.

منظور از کلام، صحبت کردن با کلمات سخت نیست بلکه همان ارتباط مجازی یا تلفنی ساده با مشتری است.

این روش علاوه بر آشنایی با مخاطبان، وفاداری و فروش را هم افزایش می دهد.

30) بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد یا ایونت مارکتینگ، نوعی بازاریابی با هدف ترویج نام تجاری، خدمات، محصول و آگاهی از برند است که در رویدادهای خاص انجام می‌ شود.

این نوع بازاریابی باعث ایجاد روابطی عمیق‌ تر با مشتریان می‌ شود و آموزش و اطلاعات کافی را درباره محصول به آنها می دهد.

بازاریابی رویداد به چند دلیل کارساز است مهمترینش این است که برند تجاری میزبانی را برعهده می گیرد و باعث می شود شما روابط قوی تری با مشتریان داشته باشید، امتیازات زیادی به دست بیاورید، شرکای جدید پیدا کنید و … .

همچنین امروزه میتوانید از طریق پلتفرم های انلاینی همانند ایسمینار نیز رویداد برگذار کنید

31) بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی شامل تجربیات، رویدادها و تعاملات حضوری، غیر حضوری و مجازی است که یک ارتباط عاطفی و پایدار را بین برند و مخاطبان ایجاد می کند.

32) بازاریابی پردیس

بازاریابی پردیس هدف قرار دادن دانشجویان در محوطه دانشگاه و تبلیغ محصولات به آنها است.

شامل بازاریابی دانش آموز به دانش آموز، تبلیغات، رویدادها، پیشنهادات و فعالیت ها است که همه برای تبلیغ یک خدمت یا محصول است.

یکی از شرکت هایی که معمولا از این نوع تبلیغ استفاده میکند ایرانسل است که با حضور در دانشگاه ها به ارائه سیم کارت رایگان و فروش مودم میپردازد.

بازاریابی مکانی و فرهنگی

بازاریابی مکانی و فرهنگی

33) بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی یعنی فرآیند تلاش های بازاریابی برای جذب مخاطبان جهانی.

همچنین به تحقیقات بازار زیادی احتیاج دارد تا متوجه شویم که یک محصول در کجا می تواند به خوبی تبلیغ شود و برای رسیدن به اهداف، چطور آن را بازاریابی کنیم.

34) بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی یعنی تبلیغ محصول و خدمات به همه مصرف کنندگان صرف نظر از موقعیت اجتماعی آنها.

هدف، جذب بیشتر مردم و آگاهی از برند در بسیاری از نقاط مختلف جهان است.

35) بازاریابی محلی

منظور از بازاریابی محلی هدف قرار دادن مشتریانی است که در محدوده خاصی از یک مکان فیزیکی هستند.

مشابه بازاریابی منطقه ای که از فرهنگ ها و علایق مشتریان در مکان های مختلف بهره می گیرد. 

36) بازاریابی ملی

در بازاریابی ملی، مشتریان در کل کشور هدف قرار می گیرند.

هدف در این بازاریابی دستیابی به افراد بیشتر بدون توجه به منطقه است.

37) بازاریابی چندفرهنگی

در بازاریابی چند فرهنگی، تفاوت های فرهنگ ها و قومیت ها در یک بازار خاص تشخیص داده می شود.

معمولاً با توجه به بازار هدف یک برند، گروه های اقلیت را هدف قرار می دهند تا دامنه دسترسی گسترش یابد.

بازاریابی منحصر به فرد

بازاریابی منحصر به فرد

بازاریاب های جسور می توانند استراتژی های بازاریابی برجسته را امتحان کنند.

این 3 نوع بازاریابی برای جلب توجه از روش های غیر متعارف استفاده می کند:

38) بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی با افکار هوشمندانه و جسور همراه است.

این نوع بازاریابی را میتوان در آثار هنری و مجسمه های تبلیغاتی در فروش گاه ها، شرکت ها یا خیابان ها مشاهده کرد.

مثلاً یک برند را می توان در مکان های فیزیکی و پر ترافیک قرار داد تا آگاهی درباره برند افزایش یابد.

برخی از بازاریابی های چریکی عبارتند از: تبلیغ در حین یک رویداد زنده بدون مجوز از سازمان دهندگان، تغییر محیط های شهری در فضای باز، شیرین کاری های عمومی و … .

این می تواند یک راه مقرون به صرفه برای جلب توجه باشد. 

39) بازاریابی بومی

بازاریابی بومی تبلیغاتی است که با قالب محتوای اطراف آن هماهنگی دارد.

این نوع بازاریابی زمانی اتفاق می افتد که برندها تبلیغاتشان را متناسب با ظاهر، احساس و عملکرد پلتفرمی که در آن منتشر می شوند، سفارشی سازی کنند.

مثلاً: پرداخت مبلغی به یک برنامه پر مخاطب برای تبلیغ کسب و کار.

40) Buzz Marketing

Buzz Marketing یک استراتژی بازاریابی ویروسی است.

در این بازاریابی از رویدادهای تعاملی و محتوای خلاقانه برای ایجاد بازاریابی دهان به دهان و پیش بینی محصول/خدماتی که یک کسب و کار در حال عرضه دارد، استفاده می شود.

نتیجه گیری:

ما در مقاله روشهای بازاریابی در ابتدا سعی کردیم تا شما را با بهترین روش های روشهای بازاریابی موفق اشنا کنیم و بعد از معرفی دو نوع اصلی بازاریابی یعنی بازاریابی سنتی و دیجیتال (اینترنتی) به سراغ انواع روشهای بازاریابی رفتیم و هر کدام را با ذکر یک مثال توضیح دادیم.

ما در سایت راه فروش میتوانیم در تمام مراحل گفته شده شامل آموزش فروش در مشهد، تولید و سفارش اسکریپت فروش تلفنی برای حوزه ها و کسب و کارهای مختلف و یا برگزاری دوره رایگان فروش تلفنی کمک کننده و مشاور شما باشیم.

در نهایت امیدواریم مقاله روشهای بازاریابی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید حداقل یک مورد از این روشهای بازاریابی را در کسب و کار خود به کار ببرید.

بسیار خوشحال میشویم اگر ما را در جریان نتیجه اقدامات خود در این زمینه بگذارید و در قسمت نظرات این مقاله بنویسید که این مقاله توانسته است همانند مقاله جملات اشتباه در فروش برای شما مفید و کاربردی باشد یا خیر!

google rating | reviews
Google rating: 4.8
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122020 »
« ویراستار: سیروس صداقت »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 18778 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://raheforosh.com/best-marketing-practices/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=best-marketing-practices