همدلی، راز وفاداری مشتریان ...



همدلی کن تا کامروا شوی!

شما در چه صنعتی فعالیت می‌کنید؟ پوشاک؟ لبنیات؟ صنایع دستی؟ ارز دیجیتال؟

فلسفه وجودی هر کسب‌و‌کاری، مشتریانش هستند.

یک واقعیت مهم در مورد مشتری وجود دارد: آن‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش زمان و تلاش برای رسیدن به چیزی که می‌خواهند هستند.

این موضوع در مورد انتخاب و استفاده از محصول هم صدق می‌کند.

به همین دلیل، صاحبان کسب و کار باید محصولاتی را طراحی کنند که نیازها و خواسته‌های مشتریان را به طور کامل برآورده کنند.

 «موفق‌ترین شرکت‌ها آنهایی می باشند که به بهترین وجه به نیازهای مشتریان خود پاسخ می‌دهند»

مهم‌ترین اصل برای به حداکثر رساندن همدلی با مشتریان این است:

مشتری را کسی نبینید که از شما خرید می‌کند.

او را یک انسان ببینید.

همدلی چه فوایدی برای کسب‌و‌کار شما ایجاد می‌کند؟
۱) افزایش رضایت مشتری

همدلی یک راه عالی برای این است که به مشتری نشان دهید او و مشکلاتش برای شما مهم هستند.

این امر باعث ایجاد حس اعتماد و احترام متقابل می شود و در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتری خواهد شد.

احتمال خرید مجدد از آنلاین شاپی که گزارش معیوب بودن جنس مشتری را همدلانه بررسی کرده بسیار بیشتر است.

۲) وفاداری مشتری

مشتریانی که احساس می‌کنند درک شده‌اند، با احتمال بسیار بالاتری به برند شما وفادار خواهند ماند.

آنها نه تنها خودشان دوباره از شما خرید می کنند، بلکه برند شما را به دیگران نیز معرفی خواهند کرد.

از ارائه کوپن تخفیف یا محصول رایگان به مشتریانتان غافل نشوید.

۳) کاهش شکایات مشتری

هنگامی که با مشتریان خود همدلی می‌کنید، آنها احساس می‌کنند که شنیده شده و درک شده اند.

بنابراین حتی اگر جایی اعتراضی داشته باشند، آن را با کمترین تندی و دلخوری اعلام می‌کنند.

یک راه ارتباطی عالی بسازید تا آن‌ها شما را دوست داشته باشند.

۴) افزایش فروش

مشتریانی که حس کنند مهم هستند، پول بیشتری خرج می‌کند.

آنها نه تنها محصولات یا خدمات بیشتری را از شما خریداری می کنند، بلکه حاضرند برای محصولات یا خدمات شما قیمت بیشتری هم پرداخت کنند.

مثلا با ارائه مشاوره تخصصی رایگان، می‌توانید آن‌ها را به خریدهای گران قیمت‌تر سوق دهید.

۵) ارتقاء برند

همدلی با مشتری می‌تواند به ارتقاء برند شما و ایجاد تصویر مثبتی از آن در ذهن مردم کمک کند.

سازمانی که به طور مداوم با مشتریان خود در رسانه‌های اجتماعی تعامل دارد و به مشکلات آنها پاسخ می‌دهد، بعد از مدتی به عنوان یک شرکت همدل و مشتری مدار شناخته خواهد شد.

همدلی با مشتری یک سرمایه گذاری ارزشمند برای هر کسب و کاری است.

با تمرین همدلی می‌توانید رضایت، وفاداری و فروش خود را افزایش دهید و برندی قوی بسازید.

چطور با مشتری همدلی کنیم؟
۱) صحبت کردن

مصاحبه، نظرسنجی یا تماس

۲) توجه به رفتار

مشاهده نحوه استفاده از محصول + میزان علاقمندی در فروشگاه‌ها

۳) استفاده از اطلاعات

تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به فروش، خدمات مشتری و تعامل با او

۴) ارتقاء محصولات بر اساس بازخوردها

نظرسنجی کتبی و شفاهی

همدلی با مشتری؛ آغاز یک ارتباط

همدلی با مشتری یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای طراحی محصول موفق است.

با درک نیازها، خواسته‌ها و نقاط درد مشتریان، می‌توانید محصولاتی را طراحی کنید که به طور کامل آنها را راضی کند.

با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این مقاله، می‌توانید همدلی با مشتریان را در کسب و کار خود ارتقا دهید و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

google rating | reviews
Google rating: 4.5
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122002 »
« ویراستار: نادر حسین پور »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 21855 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.bishtarazyek.com/empathy-with-the-customer/