چجوری در اینستاگرام کانال بزنیم؟ ...



نویسنده: javid 2024-08-19 چجوری در اینستاگرام کانال بزنیم؟ دسته‌بندی: ترفندهای اینستاگرام چجوری در اینستاگرام کانال بسازیم؟ یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده هست ایجاد کانال برای پیج هاست.

قطعا اگر کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشید و بخواهید برای تمام مشتریان خود 1 پیام را جداگانه ارسال کنید کار زمان بری خواهد بود.

اینستاگرام تصمیم گرفت […]

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

کانال تلگرام

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

رایگان دانلود کنید!

چجوری در اینستاگرام کانال بسازیم؟ یکی از قابلیت های نسبتا جدیدی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده هست ایجاد کانال برای پیج هاست.

قطعا اگر کسب و کار اینترنتی خود را داشته باشید و بخواهید برای تمام مشتریان خود 1 پیام را جداگانه ارسال کنید کار زمان بری خواهد بود.

اینستاگرام تصمیم گرفت برای راحتی کاربران قابلیت ایجاد کانال را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید در صورت نیاز 1 کانال ایجاد کنید و به عنوان مثال تخفیف های خدمات خود را در کانال اعلام کنید.

خرید فالوور اینستاگرامخرید فالوور اینستاگرام

البته پیج هایی که کسب و کاری هم ندارند می توانند از این قابلیت استفاده کنند و همثل تلگرام محتوای مورد نظرشان را به صورت یکطرفه و فقط برای خواندن مخاطبان در کانال قرار دهند.

در این مطلب نحوه ایجاد کانال در اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم.

کانال اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

اولین بار در ماه فوریه سال 2023 بود که ساخت کانال در اینستاگرام معرفی شد و این قابلیت جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.

معمولا کاربرانی که پیج های تجاری دارند و قصد دارند بازاریابی عمیق تری داشته باشند و در واقع مشتریان و مخاطبان هدف و وفادار خود را شناسایی کنند از این قابلیت استفاده می کنند.

قطعا درصد بسیار پایین تری از افرادی که 1 پیج را فالو می کنند امکان دارد عضو کانال آن پیج شوند.

به همین دلیل هم این اعضا احتمالا علاقه زیادی به محتوای شما دارند و شما می توانید از این طریق 1 شبکه قوی از مخاطبان وفادار خود بسازید.

موضوع دیگری که می تواند از دلایل ایجاد این قابلیت توسط متا باشد، رقابت با امکانات تلگرام هست.

اینستاگرام سعی دارد که تمام امکانات تلگرام را به خود اضافه کند و در واقع کاربران را از تلگرام بی نیاز کند.

همانطور که قابلیت دایرکت اینستاگرام ایجاد شد و شما امکان چت کردن در این فضا را دارید حالا بعد از ساخت گروه امکان ایجاد کانال را در اختیار دارید.

بسیاری از اکانت ها در کنار پیج اینستاگرام، کانال تلگرام هم دارند، ولی مخاطبان کمتری عضو کانال تلگرام می شوند که یکی از دلایل این موضوع جابجایی بین دو برنامه هست.

ولی با ساخت کانال در خود اینستاگرام احتمالا اعضای بیشتری را نسبت به کانال تلگرام جذب کنید.

قوانین مربوط به ساخت کانال اینستاگرام

هر کسی امکان مشاهده محتوای کانال اینستاگرام 1 پیج را دارد. فقط اشخاص تعیین شده که دنبال کننده‌ی 1 پیج می باشند می توانند عضو کانال شوند. فقط در صورتی اعلانات کانال را مشاهده می کنید که عضو کانال شده باشید، در غیر اینصورت فقط اعلان دعوت به کانال برای شما نمایش داده می گردد. پس از عضویت در کانال، برای انتشار هر پست 1 اعلان به شما نمایش داده می گردد که می توانید آن را بی صدا کنید.

نحوه ساخت کانال در اینستاگرام

تا به اینجای کار با کانال های اینستاگرامی آشنا شدید ولی سوال اصلی اینجاست که چطور در اینستاگرام کانال بزنیم؟ برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1.

به دایرکت بروید و سپس روی نماد مداد در گوشه‌ی بالا سمت چپ ضربه بزنید.

2.

در بالای صفحه، گزینه‌ای با عنوان Create a broadcast channel مشاهده خواهید کرد، روی آن ضربه بزنید.

3.

در صفحه‌ی بعد، پس از انتخاب Get started می‌توانید نام کانال (Channel name)، مجوز حضور اشخاص مختلف در کانال و اجازه انتشار لینک کانال در بایو پیج را انتخاب کنید.

در بخش (Audience)، می‌توانید تعیین کنید که چه گروهی از افرادی اجازه‌ی عضویت در کانال را داشته باشند.

اگر قصد دارید لینک کانال در بیو اینستاگرام برای کاربران مشاهده‌شدنی باشد، Show channel on profile را فعال کنید.

توجه داشته باشید که برای ارسال اعلان دعوت به مخاطبان برای عضویت در کانال اینستاگرام باید اولین پست را در کانال خود منتشر کنید.

چه کسانی می‌توانند کانال اینستاگرام داشته باشند؟

با توجه به این موضوع که بسیاری از امکانات اینستاگرام برای پیج های تجاری فعال شده اند احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که چه افرادی اجازه ایجاد کانال در اینستاگرام را دارند.

این قابلیت 1 قابلیت عمومی بوده و تمام افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند می توانند کانالی ایجاد کنند و محتوای خود را در آن قرار دهند.

چگونه در کانال اینستاگرام عضو شویم؟

اگر قصد ایجاد کانال در اینستا را ندارید و فقط می خواهید یکی از اعضای کانال های اینستاگرامی باشید باید یاد بگیرید که چطور در کانال های اینستا عضو شوید.

همانطور که گفتیم به محض انتشار پست در کانال ها اعلانی برای فالوورهای آن پیج ارسال می گردد و از آنها دعوت می گردد که در کانال پیج مربوطه هم عضو شوند.

به همین صورت گفتیم که ایجادکننده های کانال می توانند لینک آن را در بایوی پیج خود قرار دهند که با کلیک روی لینک به کانال مربوطه هدایت می شوید.

به همین صورت اگر نام کانال را داشته باشید می توانید با جستجوی آن در بخش جستجوی صفحه دایرکت، کانال موردنظرتان را پیدا کنید و در آن عضو شوید.

کلام آخر

چطور در اینستاگرام کانال بسازیم؟ اینستاگرام روز به روز قابلیت های جدیدتری را در اختیار کاربران قرار می دهد که اکثر آنها به تعامل بیشتر بین کاربران کمک می کند.

در این مطلب به آموزش ایجاد کانال در اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید در صورت نیاز از این قابلیت در اینستاگرام استفاده کنید.

پنل شبکه های اجتماعی اینبوپنل شبکه های اجتماعی اینبو

بیشترین لایک شده ها

نصب اینستاگرام قبلی خودم و بازگشت به اکانت قبلی اینستا...

3.4K دیلیت اکانت اینستاگرام دائم و موقت + (حذف سریع با...

865 آموزش گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام با قابلیت Collabs 490 ورود به اینستا؛ به راحتی و بدون مشکل وارد اینستا...

446 علت باز نشدن اینستاگرام؛ چرا اینستا بالا نمیاد؟ + تمام...

408

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟ عضویت اطلاع از دیدگاه های تازه ای که در این موضوع ارسال می گردد پاسخهای ارسال شده برای دیدگاه های من در این موضوع guestguest Label نام* نام نمایشی خود را وارد کنید. شماره گوشی (جهت اطلاع رسانی)* شماره گوشی خود را برای اطلاع رسانی پاسخ خود وارد کنید. guestguest Label نام* نام نمایشی خود را وارد کنید. شماره گوشی (جهت اطلاع رسانی)* شماره گوشی خود را برای اطلاع رسانی پاسخ خود وارد کنید. 0 کامنت Inline Feedbacks نمایش تمام کامنتها  0 
google rating | reviews
Google rating: 4.6
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122073 »
« ویراستار: ناهید نامدار »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 19163 4 هفته پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://inbo.ir/how-to-create-a-channel-on-instagram/