کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟ نمونه CTA‌ کاربردی در اینستاگرام ...



اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها است که اغلب کسب و کارها از آن برای افزایش درآمد خود استفاده می‌کنند.

برای افزایش درآمد از این طریق، کسب و کارها باید با استراتژی‌های مربوط به اینستاگرام و قوانین آن آشنا باشند.

این شبکه مجازی دارای الگوریتم‌های مهمی است که برای پیروزی و پیشگیری از شکست کسب و کار، باید با آن‌ها آشنا شد.

معمولا اصطلاح کال تو اکشن در این پلتفرم کاربرد زیادی دارد که مفهوم لغوی آن به معنای دعوت به اقدام کاری است که می‌تواند مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

کال تو اکشن اینستاگرام به نوعی یک فراخوان است که مانند تبلیغات عمل کرده اما کارایی بیشتری دارد.

برای آشنایی با انواع CTA در اینستاگرام و کاربرد آن در ادامه با ما باشید.

کال تو اکشن چیست؟

‏کال تو اکشن (call to action) در معنای لغوی به دعوت و اقدام کاری گفته می‌شود که این دعوت ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم انجام شود.

تبلیغات مستقیم امروزه جذابیت زیادی برای مشتریان ندارند و به همین خاطر، کال تو اکشن‌ جایگزین تبلیغات ساده شده است.

در واقع، کال تو اکشن مانند یک فراخوان عمل کرده و مخاطبان را به خود جذب می کند و در مقایسه با تبلیغات ساده، کاربرد و کارایی بیشتری دارد.

کال تو اکشن به زبان بسیار ساده یعنی یک فرد مخاطب خود را برای انجام کاری دعوت کند که می‌تواند این کار را با یک جمله ساده، یک تصویر خوب یا هر چیز جذاب و زیبایی انجام داده و مخاطبین را به خود جذب کند.

هدف اصلی از طراحی کال تو اکشن تعامل بیشتر با مخاطبان و در نهایت ترغیب آن‌ها به انجام اقدامات مورد نیاز می‌باشد.

مفهوم کال تو اکشن در اینستاگرام

کال تو اکشن در اینستاگرام می‌تواند یک بخش از تبلیغات محتوا باشد که به شکل‌های مختلفی مثل تصویر، متن یا لینک ارائه می‌گردند.

معمولاً کال تو اکشن‌ها در آخر تبلیغات اینستاگرامی قرار دارند و افراد پس از دیدن محتوایی در این پلتفرم، اقدام به فالو کردن و کامنت گذاشتن یا حتی خرید کردن از یک صفحه می‌کنند.

CTA اینستاگرام در واقع درخواستی از سمت صاحبان صفحات از مخاطبان خود هستند که به شیوه‌های مختلف این درخواست ارائه می‌گردد.‏ call to action اینستاگرام مخاطبان خود را دعوت به کارهایی اعم از: خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، دنبال کردن یک صفحه اینستاگرام، اشتراک گذاری نظرات و… می‌کند. کال تو اکشن اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به افراد کمک می‌کند تا از تعامل بیشتری با دنبال کنندگان و مخاطبان برخوردار شده و به اهداف کسب و کارشان دست پیدا کنند.

به طور مثال کسب و کارهای آنلاین زمانی که از کال تو اکشن در پلتفرم اینستاگرام استفاده می‌کنند، هدفشان دیده شدن محصولات و خرید آن‌ها است.

CTA اینستاگرام نباید پیچیده باشد؛ بلکه، باید واضح و جذاب باشد تا مخاطبان را به خود جذب کند.

بدین منظور برای کال تو اکشن از عبارت هایی مثل: خرید کنید، کلیک کنید، ثبت نام کنید، به اشتراک بگذارید و… در کپشن پست، بیو و استوری استفاده می‌کنند.‌ برای جذاب کردن کال تو اکشن‌ instagram بهتر است که از رنگ‌های جذاب و برجسته و فونت‌های مخصوصی استفاده شود.

استفاده از کال تو اکشن حرفه‌ای در پلتفرم اینستاگرام دارای مزیت‌هایی است که عبارتند از:

ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید و افزایش فروش دستیابی به اهداف کسب و کار افزایش مخاطبان معرفی برند به افراد مختلف

استفاده از کال تو اکشن مناسب برای بازاریابی در اینستاگرام نیازمند دانش اینستاگرام مارکتینگ و مواردی است که با ثبت نام در دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی به آن مسلط خواهید شد و خواهید توانست بر اساس کمپین‌های هدفمندی که در این شبکه اجتماعی می‌روید، بهترین بازخوردها را از کال تو اکشن‌های خود دریافت نمایید.

مشاهده دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی

انواع CTA در اینستاگرام

call to action اینستاگرام اشکال مختلفی دارند که تمامی آن‌ها کاملاً روشن و واضح از مخاطبان دعوت به انجام کاری می‌کنند.

در صورتی که کال تو اکشن روشن و مستقیم نباشد، ممکن است که مخاطبان متوجه نشوند چه کاری باید انجام دهند.

انواع CTA اینستاگرام می‌توانند چند جمله و یا حتی یک جمله کوتاه باشند كه متداول‌ترین آن‌ها عبارتند از:

کال تو اکشن تماس مستقیم کال تو اکشن تشویق کال تو اکشن خرید کردن کال تو اکشن ثبت نام رایگان کال تو اکشن درج نظر و کامنت کال تو اکشن مراجعه به پست یا اطلاعاتی کال تو اکشن تعاملی و شخصی سازی شده

در ادامه درمورد هرکدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

تماس

یکی از بهترین و واضح‌ترین نوع کال تو اکشن اینستاگرام، تماس است که امکان برقراری مستقیم ارتباط را برای مخاطب و ادمین فراهم می‌کند.

اطلاعات تماس به عنوان کال تو اکشن باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبین شده و هر شک و تردیدی را از بین می‌برد.

کال تو اکشن تشویقی

در این نوع CTA، برای مخاطبان جایزه‌ای در نظر گرفته می‌شود یا برای خرید یک محصول تخفیف ارائه می‌گردد.

افزایش مخاطبان و مشتریان در این روش بیشتر است و می‌توان در مدت زمان کمی، تعداد فالوورهای صفحات اینستاگرامی را افزایش داد.

خرید

در این کال تو اکشن معمولا از عبارت‌های «همین الان خرید کنید» یا «برای خرید کلیک کنید» استفاده می‌شود که به آن‌ها کال تو اکشن مستقیم می‌گویند.

مخاطبان در این مورد به راحتی می‌دانند که برای خریدن یک محصول باید بر روی آن کلیک کرده و اقدامات مورد نظر را انجام دهند.

در این نوع CTA، وقت مخاطبان گرفته نمی‌شود و آن‌ها از خرید منصرف نخواهند شد.

اما در صورتی که مراحل خرید سخت و پیچیده باشد، برخی از افراد از خرید منصرف می‌شوند.

ثبت نام رایگان

نوع دیگری از CTA اینستاگرام ثبت نام رایگان است که انتظارات افراد را بدون هیچ هزینه‌ای برآورده می‌کند.

معمولا در این نوع کال تو اکشن، مخاطبان باید حساب کاربری خود را ایجاد کنند تا از این طریق از خدمات مورد نظر بهره‌مند شوند.

ثبت کامنت و نظرات

کامنت گذاشتن در صفحات اینستاگرام یک آیتم مثبت برای صفحات به شمار می آید و به همین خاطر بیشتر افراد از این نوع کال تو اکشن استفاده می‌کنند.

این نوع call to action اینستاگرام برای ثبت کامنت هم در استوری‌ها و هم در پست‌ها کاربرد دارد.

کال تو اکشن اطلاعاتی

نوع دیگری از کال تو اکشن instagram، نوع اطلاعاتی است که در آن از عبارت «بیشتر بدانید» استفاده می کنند.

در این صورت مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مربوطه، اقدام کرده و به صفحات دیگر اینستاگرام یا یک پست مراجعه می کنند.

این کال تو اکشن برای توضیح کامل یک موضوع یا معرفی کامل یک محصول کاربرد دارد.

کال تو اکشن شخصی سازه شده و تعاملی

نوع دیگری از کال تو اکشن اینستاگرام شخصی سازی شده می‌باشد که در آن از عبارت‌های «پیشنهاد مخصوص برای شما» یا «محصول مورد علاقه شما» استفاده می‌کنند.

در نوع تعاملی نیز از مخاطبان خواسته می‌شود تا در نظرسنجی شرکت کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را به اشتراک بگذارند.

کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام

کال تو اکشن instagram حتما باید هدفمند و اصولی طراحی و تدوین شود که بدین منظور نیاز است تا افراد دانش اینستاگرام مارکتینگ را یاد بگیرند.

یک کال تو اکشن، برای اینکه مخاطبان را به انجام کار مورد نظر ترغیب کند، باید قوی باشد.

زیرا، از طریق یک کال تو اکشن قوی می‌توان مخاطبان و بازدیدکنندگان را به مشتریان و سپس آن‌ها را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل کرد.

کال تو اکشن در پلتفرم اینستاگرام، کاربردهای گوناگونی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

دسترسی به اهداف کسب و کارها عضویت در یک خبرنامه ثبت نام یا پر کردن یک فرم به اشتراک گذاری پست یا استوری دانلود کردن یک فایل برقراری چت آنلاین دریافت مشاوره خرید محصولات و افزودن آن‌ها به سبد خرید مطالعه و آگاهی از ادامه یک مقاله یا موضوع فالو کردن یک شخص یا کسب و کار دریافت یا ارائه کد تخفیف
کلام پایانی

امروزه اغلب کسب و کارهایی که در اینستاگرام مشغول به کارند، از کال تو اکشن‌ برای افزایش مخاطبان و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

کال تو اکشن اینستاگرام باید ساده اما جذاب باشد که بدین منظور باید افراد از دانش اینستاگرام مارکتینگ برخوردار باشند.

CTA اینستاگرام انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن‌ها شامل تماس، ثبت کامنت و نظرات و… بوده و می‌توان از آن‌ها در در بخش بیو اینستاگرام، کپشن پست‌ها، در استوری و… استفاده کرد.

سوالات متداول

منظور از کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

دعوت به اقدام یا همان کال تو اکشن در اینستاگرام روشی است که در بازاریابی اینستاگرام با استفاده از آن مخاطبان را برای انجام اقدامی هدفمند دعوت می‌کنیم.

این اقدام می‌تواند تماس، خرید محصول از سایت، کامنت گذاشتن و… باشد.

Call To Action در اینستاگرام چه کاربردهایی دارد؟

از جمله کاربردهای کال تو اکشن اینستاگرام می‌توان به افزایش فروش، تعامل بیشتر با کاربران، برندینگ، سوشال سیگنال برای سئو سایت و… اشاره کرد.
google rating | reviews
Google rating: 4.8
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121935 »
« ویراستار: حسین رفیعی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 21164 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://academy.zhaket.com/instagram-cta/