citizenryco.ir logo انتخاب فروشنده خوب و تاثیر بسیار زیاد آن در فروش محصول ...




انتخاب فروشنده خوب و تاثیر بسیار زیاد آن در فروش محصول
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/digital-marketing-17/

نقش فروشنده خوب- کارمند یابی و استخدام فروشنده یا فروشندگان خوب نقش بسیار مهمی در موفقیت عملکرد واحد فروش و در ابعاد کلی تر کسب و کار دارد.تفاوت های عملکردی 1 فروشنده ی متوسط یا ضعیف با 1 فروشنده عالی و حرفه ای بسیار زیاد هست به طوری که ممکن هست ۷۰ الی ۸۰ درصد میزان فروش ممکن هست حاصل تلاش و عملکرد ۲۰ الی ۳۰ درصد فروشندگان باشد.بنابراین انتخاب دقیق و مناسب فروشندگان منجر به افزایش کارایی و بازدهی بالای کسب و کار می گردد.حفظ و نگهداری 1 فروشنده خوب اهیمت بالایی دارد چراکه هزینه ی یافتن و آموزش فروشندگان جدید سوای فروش از دست رفته، بسیار زیاد و زمان گیر هست.به همین صورت نیروی فروشی که از اشخاص تازه کار تشکیل شده باشد، بهره وری کمتری دارد و امور فروش و ارتباط مشتریان را در مقطعی با اختلال مواجه می کند.

مصاحبه

زمان‌تان را با پرسیدن سوالات شخصیتی تلف نکنید – این‌که فرد برای شرکت‌تان گزینه‌ي خوبی هست یا نه ظرف چند ثانیه‌ی اول معین خواهد شد.سوالات بالقوه‌ی زیادی می باشند که باید از 1 فروشنده بپرسید.

در ادامه به برخی از این سوالات اشاره می‌گردد:

معمولا چند ساعت کار می‌کنید؟ بالاترین موفقیت شما در فروش چه بوده‌است؟ چه مشتری را جلب کردید و چرا این فروش انقدر خاص بوده‌است؟ اگر مدیر خرید 1 مجموعه در ازای دریافت رشوه، فروش هنگفتی را برای‌تان رقم بزند چه احساسی خواهید داشت؟ در مورد‌ی فرصت‌های فروشی که از دست داده‌اید بگویید.اگر همان شرایط تکرار گردد، چه کاری را متفاوت انجام می‌دهید؟ با توجه به شغل قبلی که داشتید (البته اگر به‌تازگی فارغ‌التحصیل نشده‌اید)، بگویید دوست داشتید مدیرعامل یا مدیر فروش چه چیزی را متفاوت انجام می‌داد؟ دو ویژگی شخصیتی‌تان را نام ببرید که می‌خواهید برای فروشنده بهتر شدن تغییرشان دهید. آیا محصولات و/یا خدمات ما را دوست دارید؟ آیا می‌توانید محصولی را بفروشید که به آن ایمان ندارید؟ از نظر شما فروش 1 مهارت ذاتی هست یا اکتسابی؟ از چه کاری بیشتر لذت می‌برید؟ فروش یا مدیریت؟

فراموش نکنید، فروشنده‌ای که در حال مصاحبه با ایشان هستید نیز مشغول مصاحبه با شماست.اگر می‌خواهید بهترین استعدادهای فروش را جذب کنید باید خودتان و دیدگاه شرکت‌تان را به ایشان بفروشید.

نقش فروشنده خوب – معینات و ویژگی های فروشندگان خوب :

دارای انگیزه ی ذاتی و علاقه برای حرفه فروش می باشند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار می باشند نظم و انضباط ، روش و قاعده کاری دارند ذاتا توانایی فروشندگی دارند مهمترین توانایی 1 فروشنده ی خوب توانایی برقراری ارتباط با مشتریان است مسلط به مهارت مذاکره و مدیریت جلسات فروش فن بیان بالایی دارند و با تکنیک های زبان بدن هم آشنا می باشند.

وظایف کارمند فروش چیست؟

تعیین اهداف فروش: کارشناسان فروش با کمک مدیر فروش تارگت فروش خود را معمولا به صورت ماهیانه تعیین می کنند. یافتن مشتریان احتمالی و بالقوه: نحوه تحقیق و جستجوی فرصت ها و مشتریان احتمالی باید به گونه ای باشد که در نهایت منجر به تهیه لیستی از مشتریان احتمالی گردد. برنامه ریزی برای دستیابی به هدف فروش تعیین شده: کارمند فروش موفق باید اقداماتی را جهت دستیابی سریع به هدف تعیین شده فروش اتخاذ نماید. بررسی و رفع مشکلات مشتریان: یک کارمند فروش حرفه ای با نحوه مذاکره با مشتری آشنایی داشته باشد و بتواند مشکلات و درخواست های مشتریان را پیگیری نموده و در نهایت منجر به متقاعدسازی مشتری گردد. پیگیری: کارمند فروش باید در زمان های مناسب پیگیری های مربوطه را انجام دهد تا فرایند فروش را به سرانجام برساند.

پنج حقیقت در مورد شما و مشتری شما

الف.مشتری رییس است

تمام چیزهای که متعلق به شماست با پول مشتری تهیه شده هست.هر ترفیعی که در تمام طول زندگی به دست می آورید با پول مشتری میسر شده هست.

ب.مشتری سود‌آور است

مشتری تنها غازی هست که تاابد هر روز 1 تخم طلا می گذارد،بنابراین باید مراقب ایشان باشید.به مشتری تازه کمی بیشتر سرویس بدهید،چون انها بهترین مخاطبان شما برای فروش بیشتر خواهند بود

ج.باید خود را به‌جای مشتری بگذارید

هر روز ده دقیقه را به فکر کردن در مورد ی این که چگونه خود را جای مشتری بگذارید اختصاص دهید.به حرف های مشتری خود گوش کنید.از آن ها سوال هایی بپرسید؛ به چشمان آنها نگاه کنید.

د.چرا مشتری ها شما را ترک می‌کنند

سه درصد محل زندگی خود را عوض می کنند.پنج درصد دوستی های دیگری ایجاد می‌کنند.نه درصد به دلایل رقابتی ما را ترک می‌کنند.چهارده درصد به دلیل عدم رضایت از محصول، دیگر محصول ما را نمی‌خرند.شصت و هشت درصد به دلیل بی‌تفاوتی فروشندگان و کارمندان می باشند.

نقش فروشنده خوب

 شروع تاثیرگذار

قانون «اولین برخورد، موثرترین برخورد است» را همیشه در ذهن داشته باشید.برای تاثیرگذار بودن شروع، نیازی به صحبت کردن با صدای بلند یا حرکت‌های تند نیست بلکه باید طوری صحبت را آغاز کرد که شور، اشتیاق و علاقه را به خریدار منتقل کند.وقتی ما به عنوان فروشنده، واقعا مشتاقانه و با علاقه‌مندی در مورد کالا یا محصولاتمان صحبت می‌کنیم، این اشتیاق به خریدار منتقل می‌گردد.در فروش‌هایی که فقط 1 ملاقات لازم است، باید بتوانیم مخاطب را به سرعت و بلافاصله وارد گفت‌وگوی فروش کنیم.هر چند پرسیدن نام مشتری و تکرار آن در طول ملاقات برای ایجاد فضایی دوستانه مفید است، ولی باید سعی کنیم اولین جملات ما متمایز از دیگر فروشندگان باشد.در جلسات فروش با مشتریانی که قبلا با آن‌ها آشنا شده‌اید و نام و عادت‌های خرید آن‌ها را می‌دانید، مشتری را به اسم خطاب کنید.ضمن این که در جست‌وجوی راه‌های جدید و خلاقانه‌تری برای احوالپرسی و شروع صحبت باشید و از صحبت‌های دیگران الگوبرداری نکنید.

تکرار عالمانه

فروشندگان حرفه‌ای سعی می‌کنند با شناسایی نیازهای مشتری و تکمیل تصویر ذهنی او، نکاتی را که برای ایشان بهتر هست و به آن‌ها نیاز دارد، بیش‌تر تکرار کنند.فراموش نکنیم که برای تاثیرگذاری قوی روی حافظهء مشتری باید نیازهای اطلاعاتی ایشان را با جملات مناسب تامین کنیم و با تکرار پی در پی جملات رضایت ایشان را جلب کنیم تا خریدار به نقطه تصمیم‌گیری برای خرید برسد.پس باید به صحبت‌های مشتری به دقت گوش دهیم و سعی کنیم دلیل واقعی مراجعه ایشان را دریابیم.پرسیدن سوالات مکمل برای تشخیص نیاز واقعی مشتری ضروری است، زیرا ممکن هست مشتری نتواند به طور واضح خواسته خود را بیان کند.اگر می خواهید در مورد هوش مصنوعی و تاثیرات بسیار زیاد آن بر کسب و کارها بدانید بروی لینک آبی کلیک کنید.

افراد مایلند پیش از خرید، محصول را امتحان کنند

برخی اشخاص حس خوبی نسبت به خرید اینترنتی ندارند، زیرا امکان امتحان و بررسی محصول وجود ندارد.محصولاتی مثل کتاب و سی‌دی، از این قائله مستثنی می باشند زیرا به اندازه‌‌ی کافی آشنا و قابل لمس می باشند و معمولا در مورد کیفیت فیزیکی آنها تردیدی وجود ندارد.فروش محصولات دیگر مثل لباس و غذا، دشوارتر است، دست کم تا زمانی که مشتریان خاطره‌ی خوبی از خریدشان پیدا کنند، زیرا کیفیت ممکن هست تغییر کند.به این فکر کنید که مردم چگونه در فروشگاه خرید می‌کنند و اینکه آیا بخشی از چنان تجربه‌ای در پیام تبلیغاتی شما وجود دارد؟

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

نوشته انتخاب فروشنده خوب و تاثیر بسیار زیاد آن در فروش محصول اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: بابک محسنی »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127860 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 19118 2 هفته پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :