ایده هایی مفید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ...

برای کسب و کار در وبسایت حتی اگر موضوعی برای انتشار ندارید و خود نیز صاحب اطلاعات در زمینه ای خاص نیستید، می توانید با راه اندازی 1 پرتال و یا 1 وبلاگ رایگان و ساده، گفته های بزرگان علم و فناوری و فرهنگ و هنر و سیاست را به زبانی که دوست دارید، با ذکر منبع در مجموعه اینترنتی خود منتشر کنید.
با این کار، در دراز مدت مخاطب خواهید داشت و مخاطب هم که می دانید یعنی چه!
1- پرتال فروش آثار هنری، موضوع خوبی هست.
شما اگر 1 نقاش یا مجسمه ساز یا خوشنویس نیستید، می توانید فرصتی فراهم کنید تا دیگران آثارشان را به رایگان یا غیر رایگان در پرتالی که شما راه اندازی کرده اید عرضه کرده و با معرفی آن، درآمد داشته باشید و به فروش آثار هنری و انجام 1 کار فرهنگی ارزنده در وب، مبادرت کنید.
نه تنها برای دوستان و آشنایان، بلکه بستری برای معرفی آثار فعاالن عرصه های مختلف هنری.
۲ –خیلی ها طراح بازی های کامپیوتری و گوشی می باشند و بسیار ها هم علاقه مند به دانلود یا خرید این نرم افزارها.
ولی به زبان فارسی این اطلاعات را به راحتی پیدا نمی کنند.
حتی 1 وبلاگ معرفی کننده چنین اطلاعاتی می تواند برگ برنده برای درآمد زایی شما باشد.
سایتی برای تحلیل بازی های اینترنتی راه اندازی کنید.
به نمونه های حاضر هم کاری نداشته باشید.
ایده خود را عملی و تجاری کنید!
۳.
ایده فروشی هم، ایده جالبی هست برای راه اندازی 1 کسب و کار.
بسیار ها ایده دارند و بسیار ها هم این ایده های مختلف در عرصه های گوناگون برایشان جالب هست و حاضرند در قالب 1 ایده حساب و کتاب دار، هم به شما پول بدهند به عنوانمعرفش هم به صاحبش.
گفتیم که قبلا صت سازان عرصه دیجیتال همواره برنده ! فر بازی بودهاند.
شما هم به جرگه برنده ها بپیوندید.
سایت های رایگان معرفی قابلیتهای خدماتی اشخاص و اشخاص در اینترنت، نمونه ای از این بازار ایده پردازی و فرصت سازی می باشند.
سایت فروش ایده، حرکت خلاقانه جالبی هست و نمونه بازاری خوب ندارد.
4 –سایت آموزش مسائل هنری و موسیقی! ایده بدی نیست.
شاید شما 1 گیتاریست.خوب یا 1 تایپیست خوب هستید! با راه اندازی 1 پرتال یا 1 وبالگ رایگان، به آموزش نوازندگی گیتار یا تایپ پرداخته و نکات مختلف را از مقدماتی تا پیشرفته، به صورت عکس و متنی و حتی ویدئو آموزش دهید.
پشتکار داشته باشید و مجموعه خود را به دیگران معرفی کنید تا مخاطب و مشتری به سمت شما بیاید.
5 -پاسخ به سؤالات در زمینه های مختلف.
نیازمند گروهی از متخصصان است، ولی ابتدا می توانید از چند متخصص در زمینه های مختلف درخواست همکاری کنید.
1 سایت یا اگر وبلاگ پاسخ به پرسشهای کاربران در زمینه یا زمینه های خاص راه بیاندازید.
مثلا در زمینه ویراستاری علمی مقاالت برای انتشار در نشریات بین المللی یا اصول ثبت شرکت یا حل مسائل فالن درس دانشگاهی تخصص و آگاهی مطلوب دارید، با راه اندازی 1 مجموعه اینترنتی پرسش و پاسخ رایگان، فرصت سازی می کنید.
با این راهکار، مخاطبان مختلف به سمت سایت شما متمایل شده و در سایت های جست و جو، به واسطه محتوایی که تولید کردید، رتبه بندی و طبقه بندی میشوید.
پس از مدتی، درخواهید یافت که چه کاربران ناشناس و رهگذری به سایت شما مراجعه کردند و با ارسال 1 پست الکترونیک، از شما در مورد تخصصتان درخواست کمک کرده اند! بسیار ساده هست.
اگر سخت نگیرید و امیدوار باشید.
اگر می خواهید شگردهایی برای فروش بیشتر در کسب و کارتان را بدانید بروی لینک آبی کلیک کنید.
6 –خبرنامه ای اینترنتی درست کنید و اخبار محله و شهری که در آن زندگی می کنید را در ان منتشر کنید و به دوستان و آشنایان معرفی کنید.
با ارسال خبرنامه به پست الکترونیک آن ها و اشتراکان بین دیگران، ظرف مدتی درخواهید یافت که پرتالی با ۱۰ بیننده در روز، به هزاران بیننده تبدیل شده هست.
در حالی که شما فقط سه خبر در روز منتشر میکردید.
سایت های خبری مشهور فارسی و غیر فارسی اینترنت، از همین جاها شروع کردهاند.
در داخل این خبرنامه می توانید، آگهی های متنی و تصویری متعددی را قرار داده و منتشر کنید .اکنون در میان پرتال های فارسی، وبگاه های زیادی می باشند که آگهی شما را به صدها هزار پست الکترونیک کاربران ایرانی و خارجی ارسال می کنند.
بنابراین از این فرصت در طراحی پرتال اثربخش با خدمات خلاقانه استفاده کنید.
۷.
محتوا تولید کنید.
در هر موضوعی که می توانید و آنها را دسته بندی کنید .
موتورهای جست و جو، به سمت شما خواهند آمد و سایت شما را در فهرست نتایج جست و جوی کاربران بر اساس کلید واژه های مختلف قرار می دهند و بعد از مدتی مخاطب خواهید داشت و مخاطب یعنی…! چه بهتر که تولید محتوای چنین پایگاه های عمومی، بر اساس قابلیت های فردی و تکنیکی شما و دوستانتان باشد تا پرتالی مخاطب پسند و حرفه ای باشد.
8 –به نظر شما زن و شوهرهای جوان به چه اطالعاتی نیاز دارند؟ راه اندازی سایت اطلاع رسانی در مورد این نیازها و خدمات می تواند راهکار خوبی برای درآمد زایی باشد.
تاکنون سایت های زیادی برای معرفی تالارهای عروسی، مؤسسات خدمات فیلم و عکس و تزیین سفره عقد و مسائلی از این دست، یکجا راه اندازی نشده هست.
شما از پیشگامان باشید.
اگر قصد جذب مخاطب فرا مرزی هم دارید برای اطلاع رسانی و ایده فروشی، سایت را به زبان های مختلف راه اندازی و معرفی بین المللی کنید.
9 –اگر صاحب ایده، اختراع، اکتشاف و برنامه ای خاص هستید که فکر می کنید می تواند تجاری سازی گردد، اطلاعات خود را به صورت 1 فایل ویدئویی منتشر کنید و لینک این فایل ها را به اشخاص گوناگون معرفی کنید.
بسیار وقت ها، اشتراک گذاری فایل های ویدئویی حاوی مطالب تجاری، با فیدبک های خوبی برای صاحبش همراه بوده هست.
ایدههای افرادی که اختراع یا اکتشاف ثبت شده دارند، هیچ گاه در پرتال های فارسی منعکس نشده هست و بانک اطلاعاتی مطلوبی برای آن وجود ندارد.
شایسته هست محفلی برای معرفی و تبلیغ ایده های تجاری ثبت شده
راه اندازی کنید تا از این راه هم به تجاری سازی ایدهها اقدام کنید و هم نخبگان را در فرآیند کارآفرینی مبتنی بر وب یاری کنید.
کسب و کار از طریق شبکه های اجتماعی سایت ویدئویی را فراموش نکنید.
تجاری شدن 1 ایده و راه اندازی کسب و کار، حتما نیاز ندارد.
تبلیغ 1 ویدئو نیز میتواند بسیار راه گشا باشد.
10-در مورد بهترین ها بنویسید.
بهترین ها را ستایش کنید و دیگران را برای بهترین بودن ترغیب کنید.
چنین محتوا هایی می تواند مخاطب آفرین باشد و مخاطب هم یعنی… مردم، همواره دوست دارند در مورد برترین ها، بهترین ها، موفقترین ها، شادترین ها، پول دارترین، مطرح ترین ها و این جور مسائل اطلاع کسب کنند.
پرتالی که فقط بر روی چنین موضوعاتی متمرکز باشد بسیار نداریم.
این ایده دیجیتالی خوب را بقاپید! بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می دهد که حتی مسخره ترین ایدهها هم، توانسته هست میلیون میلیاردها دلار، ارزش بازاری ها و بعضا کسب کند.
پرتالی که شما فقط ۱4۰ کاراکتر در آن اجازه داشته باشید بنویسید ! یا پرتالی که مردم، کالاهای دست دوم خود را درآن به فروش برسانند فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید.
این ها، اهرم های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی هست.
در بخش اول، ۲۰ ایده دیجیتالی جالب به شما معرفی شد.
در این گفتار نیز به معرفی ایده های دیگری می پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقه مندان معرفی می کنیم.
11.
داستان سمساری های مجازی پر درامد فقط می تواند 1 ایده باشد.
بسیار ها وسایلی دارند که قدیمی هست و به آن نیازی ندارند.
مثلا ظرفی مسی و متعلق به 4۵ سال پیش یا جعبه طلای چوبی یا تمبری متعلق به ۶۰ سال پیش.
بسیار ها هم می باشند عاشق این چیزها بوده و حاضرند برای اشیا پول بدهند.
حتی پول های کلان، چرا شما معرف این کالاها نباشید، حتما قرار نیست در اول کار ۱۰۰۰موضوع را معرفی کنید.
با معرفی ۱۰ کالا شروع کنید.
آمازون هم اینطوری شروع کرد و اکنون آمازون شده هست.
سمساری اینترنتی، در سال های اخیر بسیار باب شده هست.
پرتال uk.co.preloved از سایت های مطرح انگلیس در زمینه خرید و فروش اجناس دست دوم در این کشور هست.
الگوی تجاری این سایت جذاب هست.
این سایت، هم اکنون 5/8 میلیون کاربر ثبت شده دارد و در سال گذشته میلادی، بیش از 4/۱ میلیارد دلار کالای دست دوم در این سایت، برای فروش آمده شد که در ۵۰۰ categories عرضه شده هست.
سایت حراجی مشهور سوئدی به نام ترادرا دات کام نیز، میتواند ایدههای خوبی به شما بدهد.
این سایت روزانه صدها هزار سوئدی، کاالهای مختلف خود را از ماشین تا دمپایی، از طریق این سایت حراجی آنالین، عرضه میکنند.
12 –اگر ده تا رفیق دارید که در ده موضوع تخصص دارند، از آنها بخواهید نظرات و اطلاعات شغلی خود را راجع به موضوع کاری، به صورت روزانه یا هفتگی یا ماهانه در اختیار شما قرار دهند و شما آن ها را در سایت منتشر کنید.
با طبقه بندی اطلاعات و مدیریت بهینه آن، میتوانید ظرف مدتی، به منبع اطلاع رسانی شغلی و تخصصی تبدیل شده و حتی فرصت های شغلی کارفرمایان را در سایت تبلیغ کنید.
در بخش اول هم گفتیم که راه اندازی پرتال های اطلاع رسانی تخصصی و حتی عمومی در زمینه های اگر در زمینه خودرو تخصص گوناگون مورد نظر مردم، میتواند جالب توجه باشد.
مثلا دارید یا آشپزی، پرتالی تخصصی در این عرصه راه اندازی کنید.
سایت های عمومی در اینترنت زیاد است، ولی شما میتوانید سایتی مثلا در مورد تعمیر تخصصی خودرو راه انداز ی کنید و به صورت مالتی مدیا، در این زمینه اطلاع رسانی کنید.
یا ویدئوهای مربوط به آشپزی ملل را در سایتی به همین نام بارگذاری کنید.
اکنون با مدیریت محتوای منتشر شده در وب نیز، میتوان هزاران استارت آپ موفق را راهبری کرد.
اگر می خواهید راه های صد در صدی افزایش فروش را بدانید بروی لینک آبی کلیک کنید.
13.
-کودکان و نوجوانان در دنیای اینترنت، غریب می باشند و با وجود آن که سایت های زیادی برای آنها راه اندازی شده است، ولی همچنان والدین آن ها برای دریافت مشاوره های اینترنتی و پایگاههای مناسب، با سردرگمی مواجه میشوند.
کارآفرین اینترنتی حوزه کودکان باشید.
مهد کودکهای خوب، اسباب بازیهای خوب و ارزان، کتاب های جدید نقاشی کودکان، لباس فروشیهای جدید، اخبار کودک و مشاوره های پزشکی کودک برای والدین را در سایتی ارائه کنید.
این 1 بازار ناشناخته هست که به قولی، ”دست“ در آن زیاد نشده است! حتی راه اندازی سایتهای آموزشی برای کودکان نیز میتواند راهکار خوبی برای درآمد زایی باشد.
حتی میتوانید دایرکتوری و بی برای معرفی صدها سایت داخلی و خارجی در زمینه کودکان و نوجوانان را معرفی کنید.
چنین دایرکتوری ها و بانک های اطلاعاتی همواره با استقبال والدین مواجه می گردد.
خدمات و محصولاتی که مرتبط با مادران و والدین کودکان نیز می باشد، می تواند در کنار محصولات و خدمات پرتال شما ارائه گردد.
برای راه اندازی کارآفرینی در فضای وب، این ایده خوبی هست.
14 –یک سایت ارائه دهنده آمار تصویری راه اندازی کنید.
شاید بسیار از شرکت های خارجی دوست داشته باشند به زبان غیر فارسی بدانند که وضعیت فالن بازار صنعتی، فلان شاخص بورس، رشد فالن سبد کالا یا شاخص اقتصادی و صنعتی در زمان های مختلف چگونه بوده هست.
ولی پیدا کردن چنین داده هایی در 1 مکان و در تخصص های مختلف، آسان نباشد.
چنین نیازی را می توانید پاسخ دهید و به ازای اطلاعات تکمیلی، درآمد کسب کنید.
پرتال هایی مثل تک اسپات رفتار اطالع رسانی و مدل کسب و کار خوبی را در ذهن شما متصور خواهد کرد.
دنبال این حوزه ها باشید.
به این فکر کنید که اگر 1 شرکت هلندی بخواهد در زمینه محصولات کشاورزی کشور، اطلاعاتی کسب کند، آیا باید به سایت های فارسی کشاورزی مراجعه کند؟ یا این که اگر شما اخبار اجمالی این حوزه را به زبان هلندی یا فرانسوی، ارائه کنید، به شما مراجعه خواهد کرد؟ تمام اینها، ایده های دیجیتالی خوب را برای شروع 1 کسب و کار آی تی مدار تشکیل میدهد.
به این موضوع فکر کنید که اکنون، با توسعه کسب و کارهای مختلف در عرصههای گوناگون در ایران، به جز پرتال های نشریات تخصصی، پرتال های تخصصی چند زبانه خبری رسمی و خبرگزاری ها و بعضا بسیار کم هست.
شما می توانید 1 یا چند مورد از صدها موضوع جالب تخصصی صنعتی را انتخاب کرده، با همفکری با دوستان و متخصصان امر، نسبت به اطلاع رسانی در این عرصه به زبانی غیر فارسی اقدام کنید.
در بلند مدت، میتوانید لینکی بین متقاضیان خارجی با شرکت ها و کارخانجات داخلی باشید.
همان کاری که علی بابا، در دهه نود میلادی آغاز کرد و الان، غول B2B جهان شده هست.
15 –درس های آنلاین راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد دروسی که در اختیار دارند، باید ثبت نام کرده و هزینه ای پرداخت کنند.
راهکارهایی که در 1 دهه اخیر در حوزه آموزش الکترونیک در دنیا، بسیار مرسوم شده و مخاطب زیادی کسب کرده هست.
مثلا آموزش از راه دور زبان فارسی به علاقه مندان به یادگیری این زبان و یا کلاس های اینترنتی آشپزی، گل آرایی، حسابداری و موضوعات هنری، می تواند مخاطبانی را به سمت آموزشگاه اینترنتی شما سوق دهد.
راه اندازی سرویس آموزش مجازی شرکت ها، مؤسسات، آموزشگاه ها و حتی باشگاه های ورزشی می تواند راه حل خوبی برای توسعه چنین کسب و کارهایی در وب باشد سایت org.elearnpars که 4۰۰ موضوع را به شما به صورت مجازی آموزش می دهد، الهام بخش خوبی هست.
اگر به کسب و کاری در زمینه آموزش مجازی علاقمند شدید، میتوانید از خدمات پرتال هایی مثل com.elearnever و یا com.saravapars نیز برای تسریع و تسهیل کسب و کار جوان خود استفاده کنید.
نوشته ایده هایی مفید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :