citizenryco.ir logo بازار هدف به چه معناست و چگونه معین خواهد شد ...




بازار هدف به چه معناست و چگونه معین خواهد شد
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/target-market/

آیا شما هم می‌خواهید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌تان را افزایش داده، با خیال تخت محصولات برندتان را گسترش دهید و نتایج استراتژی بازاریابی‌تان را بهبود بخشید؟ با معین کردن بازار هدف برای برندتان، یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیزترین بخشهای بازاریابی کسب‌وکارتان را پشت سر خواهید گذاشت.خوب دقت کنید: بازار هدف برند شما «همه و هر کس» نیست! وظیفه شما در تعیین بازار هدف این هست که بتوانید نیچ (گوشه) مخصوص به کسب‌وکارتان را بفهمید و معین کنید تا بتوانید بر آن‌ها مسلط شوید.

هر چه بهتر بتوانید بازار هدفتان را بشناسید، بهتر هم می‌توانید آن‌ها را با تولید محتوای مرتبط، پیام‌رسانی و تبلیغات صحیح نشانه بروید. تعیین بازار هدف یا Target Market اساس و بنیاد تمام اجزای استراتژی بازاریابی برندتان هست.با معین کردن آن بدون دغدغه می‌توانید محصولات یا خدماتتان را توسعه دهید.هر چه مخاطب خود را عمیق‌تر بشناسید نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه‌تان (ROI) نیز افزایش خواهد یافت.بازاریابی هدف جدیدترین روش بازاریابی برای مصرف کنندگان هست که بر مبنای تحقیقات صورت گرفته در مورد علایق، سرگرمی ها و نیازهای آن ها انجام میگردد.ولی پیش از اینکه به این مرحله برسیم، تبلیغ کنندگان و بازاریاب ها در حال استفاده از بازاریابی پیرو بوده اند و پیش از آن نیز از بازاریابی نسلی استفاده می کردند در نتیجه می توان بیان کرد که بازاریابی هدف ضرورتا اصلاح و پالایشی از ایده های پیشین بوده هست.

اما بازاریابی نسلی به چه معناست؟ تا پیش از دهه های 1960و 1970، بیشتر بزرگسالان آمریکایی – بستگی به جنسیت شان – سبک زندگی معینی را دنبال می کردند.برای مردان به این گونه بود که یا به ارتش ملحق می شدند و یا به مدرسه می رفتند، ازدواج می کردند، شغل و حرفه ای را آغاز می کردند، بچه دار می شدند و بعد از آن نیز بعد از گذشت 30 سال در همان شرکت معینی که کار می کردند بازنشسته می شدند.زنان نیز مشغول خانه داری و بزرگ کردن کودکان در منزل بودند.از این رو بازاریابی برای شرکت ها بسیار ساده بود.اگر کسب و کاری کوچک بود، تمام مشتریان خود را با اسم می شناختند و اگر شرکتی به اندازه کافی بزرگ بود، گزینه های کمی برای بازاریابی وجود داشت : یا تبلیغات خود را در روزنامه های محلی قرار می دادند و یا در مجله های ملی و یا تبلیغات در شبکه های تلویزیونی داشتند.

بازار هدف

بازار هدف اولیه و بازار هدف ثانویه

همانطور که مطرح شد وقتی در 1 حوضه فعالیت می‌کنید کسانی که به خدمات شما نیاز دارند، بازار هدف شما را تشکیل می‌دهند ولی این بازار هدف می‌‌تواند دارای حالت‌های مختلفی باشد.بازار هدف اولیه درست کسانی می باشند که طبیعتا به خدمات شما نیاز دارند، ولی بازار هدف دیگری به نام بازار هدف ثانویه وجود دارد که با اینکه در ظاهر شاید نخواهند از خدمات شما استفاده کنند، ولی می‌توانند در دسته بازار هدف ثانویه شما قرار بگیرند.1 مثال مرسوم برای تعریف بازار هدف اولیه و ثانویه، مربوط به زن و شوهر ها می‌گردد.افرادی که ازدواج کرده‌اند، نمونه‌ای خوبی از این دو مدل بازار هدف می باشند.فرض کنید شما فروشنده طلا و جواهرات هستید.پس زن‌های میان‌سال بازار بخش اصلی بازار هدف شما می باشند و آن را بازار هدف اولیه معرفی می‌کنیم.ولی این بازار طرف دیگری نیز دارد.مرد‌های میان‌سال که شوهران همان زن‌ها می باشند ممکن هست بخواند برای مناسبتی، برای همسر خود طلا خریدرای کنند.پس مردان میان‌سال هم بازار هدف ثانویه شما می باشند.

نمی توانید تمام بازارها را داشته باشید!

یکی از مهم‌ترین تصمیمات بازاریابی، معین کردن مشتریان بازار هدف است.نمی توانید تمام بازارها و یا حتی دو بازار متفاوت را با هم داشته باشید.برای مثال مادرها چیزی را دوست دارند که نوجوانان آن را دوست ندارند، ممکن هست آماتورها چیزی را دوست داشته باشند که حرفه ای ها حتی برای استفاده آن خجالت بکشند.گاهی فقط باید انتخاب کنید، نمی توانید تمام را راضی نگه دارید.

آماده کردن خدمات و محصول برای بازار هدف

برای اینکه خدمات بهتر و موثری را به بازار هدف خود بدهید تا مشتری شما شوند باید ابتدا با بررسی رقبا و سایر خدمات و کسب و کارها آشنا شوید.آتالیز بازار و کسب تجربه کاری آنها و یا حتی خریداری محصولات سایر کسب و کارها می‌تواند، دید بهتری به شما از بازار بدهد.برای مثال 1 محصول و یا سرویس بسیار پرطرفداری در 1 وب‌سایت وجود دارد، شما اگر آن را خریداری و یا از آن استفاده نکنید نمی‌توانید متوجه دلیل استقبال زیاد از آن شوید.پس یکی از راه‌های آماده خدمات و محصول بررسی کامل و دقیق سایر کسب و کارها و به بیان دیگر آنالیز رقبا هست.

وقتی شما بازار هدف خود را پیدا می‌کنید، باید بدانید که آنها چه ویژگی‌هایی دارند.دقیقا به دنبال چه می باشند و می‌‌خواهند با خرید 1 محصول و یا پرداخت هزینه برای 1 سرویس، چه چیزی را بدست آورند.اینکه شما بتوانید نیازهای بازار هدف را تشخیص دهید، راحت‌تر می‌توانید به ویژگی‌های محصول خود برای عرضه فکر کنید.به همین صورت استفاده از تکنیک‌های روانشاسی می‌تواند بسیار موثر باشد.بسیاری از تبلیغ‌نویسان حوضه وب با مطالعه در مورد تکنیک‌ها و روش‌های روانشناسی می‌توانند با چندین خط 1 بازار هدف را تبدیل به خریدار کنند تا بازار تحت نفوذ شما را تشکیل دهند.از همین رو شما هم با مطالعه در مورد مسائل روانشناسی در 1 حوضه خاص که مربوط به علایق عمومی بازار هدف هست می‌توانید اطلاعاتی را بدست آورید که قطعا می‌تواند برای شما سود به‌همراه داشته باشد.

سعی کنید :

رقابتتان را در بازارهای گوشه ای لحاظ کنید

آنچه در شناسایی بازار هدف دارای اهمیت هست این هست که، بازارهای هدفی را شناسایی کرده و بر آنها تمرکز کنید که رقبای شما سراغی از آن ها نمی گیرند، و این موضوع هست که شما را موفق می کند.امروزه، فهمیدن آن چیزی که رقبای شما در حال انجام آن می باشند کار بسیار آسانی شده هست.مطالعه در مورد بازخوردهای مشتریان رقبایتان می تواند به شما کمک کند تا نقاط کور موجود درکسب و کار آن ها که می توانید از آن بهره کافی را ببرید، شناسایی نمایید.

باشگاه مشتریان وفادار ایجاد کنید

بهترین موضوع در مورد شناخت مشتریان هدف آن هست که نه تنها قادر خواهید بود مشتریان جدید را ردیابی کنید، بلکه مشتریانی که به درستی انتخاب کرده اید، وفادارتر خواهند شد و پول بیشتری نیز خرج خواهند کرد! شناخت درست مشتریان و این مورد که آنچه واقعا می خواهد را برایشان فراهم کنید، یقینا راهی هست برای ایجاد باشگاه مشتریان وفادار و باعث می گردد آن ها به دوستانشان بگویند که چقدر برند و محصولات شما را دوست دارند.اگر می خواهید 10تکنیک اساسی برای فروش بیشتر را بدانید و در کسب و کارتان موفق شوید بروی لینک آبی کلیک کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

نوشته بازار هدف به چه معناست و چگونه معین خواهد شد اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: حسین رفیعی »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127835 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 15835 2 هفته پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :