برای رشد کسب و کار خود به بازاریابی اینترنتی توجه کنید ...

برای رشد و توسعه کسب و کار خود به بازاریابی اینترنتی نیاز خواهید داشت.بازاریابی اینترنتی به معنای حاضر بودن شما در فضای اینترنت به صورت شبانه روزی می باشد که صاحبان کسب و کارهای آنلاین را قادر میسازد در هر ساعت از شبانهروز به تعامل با سایتها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح کنند در نتیجه مشتریان به انواع مختلف کالاها و خدمات دسترسی پیدا کرده و قیمت آنها را به راحتی بیابند.مهمترین مسئله در کسب و کارهای سنتی، بعد از راهاندازی کسب و کار، جلب و حفظ مشتریان هست که به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته میگردد.امّا اخیرا اغلب کسب و کارها دیگر روش سنتی خود را از دست داده اند و با حضور چشمگیر اینترنت در فضای زندگی انسانها، کسب و کارها نیز شکل جدیدی به خود گرفتهاند که در نتیجه حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی نیز خلق شده هست.
کسب و کار اینترنتی به چه معنی می باشد؟
در 1 تعریف ساده به کسب و کارهایی که در فضای اینترنت راه می افتد و منجر به فروش و سودهی می گردد کسب و کار اینترنتی می گویند.به طور مثال: شما در گذشته برای خرید لباس به صورت حضوری به فروشگاه میرفتید و بعد از بررسیها، لباس دلخواه و مورد نیاز خود را میخریدید ولی در حال حاضر شما نه تنها لباس بلکه هر کالا و خدمات دیگری را میتوانید از فضای اینترنت خریداری کنید.تجارتی که در بستر اینترنت انجام گردد و صاحب آن کسب و کار تمام فعالیت یا بخش اعظم آن را از طریق اینترنت پیش ببرد کسب و کار اینترنتی نام میگیرد.امروزه با توجه به گسترش حوزه تجارت الکترونیک و انجام اکثر کارها به صورت الکترونیکی تقریبا تمامی کسب وکارها به سمت ارائه خدمات به صورت آنلاین رفتهاند.با این حال این گونه از قعالیتها نیز قوانین و مقررات و دستورالعملهای ضروری مربوط به کسبوکارهای اینترنتی را هم دارد.
چرا بازاریابی برای هر کسب و کار اینترنتی حائز اهمیت است؟
علاوه بر تمامی مزایایی که کسب و کارهای اینترنتی دارند اعم از صرفهجویی در هزینههای اجاره یا خرید، دسترسی به محصولات و وب سایت به صورت ۲۴ ساعته و ارزانتر بودن محصولات در فروشگاههای آنلاین، برای جلب اعتماد اشخاص مشکلات زیادی دارند.یکی از این مشکلات عدم اعتماد مشتریان به پرداخت هزینه و خرید اینترنتی می باشد و خرید حضوری را به خرید آنلاین ترجیح میدهند.گاهی اوقات نیز به دلیل تجربه بدی که از خرید اینترنتی دارند گمان میکنند که تمام کسب و کارهای اینترنتی غیرقابل اطمینان بوده و بهتر هست روند سنتی خرید را ادامه دهند.به همین دلیل صاحبان کسب وکار اینترنتی باید با بازاریابی اینترنتی به جلب اعتماد مشتریان بپردازند و ترس اشخاص از خرید محصولات و خدمات بهصورت آنلاین را از بین ببرند.به همین صورت برخی اشخاص خواستار خرید اینترنتی محصول مورد نظر خود می باشند ولی به دلیل آشنا نبودن با کسب و کار آنلاین مطمئن، مجبور به خرید حضوری میشوند.به همین دلیل بازاریابی اینترنتی کمک بزرگی به معرفی برند میکند و یکی از واجبات هر کسب و کار اینترنتی هست.
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی، به فرآیند جذب و حفظ مشتری و به همین صورت علم فروش محصولات و خدمات در بستر شبکههای دیجیتالی از قبیل اینترنت و شبکههای تلفن همراه هست.بازاریابی اینترنتی یعنی یافتن روش ترکیبی مناسب از استراتژیهای بازاریابی اینترنتی که سبب جذب بازار هدف میگردد و در واقع امکان فروش را فراهم میآورد.
انواع بازاریابی اینترنتی کدام است؟
بهترین نوع بازاریابی برای کسب وکارهای آنلاین نوع اینترنتی آن هست.امروزه با توجه به نقش پررنگ اینترنت در زندگی اشخاص اکثر کسب و کارها به بازاریابی اینترنتی روی آوردهاند.در دیجیتال مارکتینگ مشتری از طریق اینترنت جذب برند خواهد شد و در همان فضا نیز خرید را انجام میدهد و در صورت رضایت به مشتری دائم تبدیل میگردد.هدف این بازاریابی متمرکز شدن به کابران اینترنت و فضاهای مجازی هست.به دلیل فراگیر شدن فضای مجازی بین اشخاص این روش بازاریابی جزو مهمترین و تاثیرگذارترین روشها برای رشد کسب و کار اینترنتی هست.آمارها و نتایج جمعآوری شده از سایتها نیز نشاندهنده تاثیر بسیار زیاد این بازاریابی بر کسب و کارهای آنلاین می باشند.بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی شبکههای اجتماعی، وبلاگ نویسی و … از انواع پرکاربرد بازاریابی اینترنتی میباشد.
علت اهمیت بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در بازاریابی اینترنتی هزینه بسیار کمی پرداخت میکنید.
این 1 امر بدیهی هست که هر کسب و کاری برای معرفی برند خود نیاز به تبلیغات گسترده و گران قیمت خواهد داشت.بدون معرفی کردن برند و نوع کسب و کار، نمیتوان محصولات را به مشتریان معرفی کرد و در نهایت فرآیند فروش اتفاق نمیافتد و سودی کسب نمیگردد.از جمله تبلیغات سنتی میتوان به تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و بنری در سطح شهرها اشاره کرد.ولی این نوع از تبلیغات بسیار گران می باشند و با توجه به هزینهای که برای آنها صرف میگردد بازده بالایی ندارند.همانطور که می دانید اغلب کسب و کارها نمی توانند هزینه زیادی بابت تبلبغات و بازاریابی پرداخت کنند.به همین دلیل بازاریابی اینترنتی به عنوان بازاریابی ارزان قیمت با بازده بالا بسیارکاربردی هست.به طور مثال استفاده از فضاهای مجازی، بهینه سازی سایت (SEO)، محتوا، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل، نمونه تبلیغات در بستر اینترنت می باشند که با هزینه بسیار کم باعث جذب مشتری میشوند.اگر می خواهید ایده های کاربردی برای کسب و کار اینترنتی را بدانید بروی لینک آبی رنگ کلیک کنید.
امکان اندازه گیری نتایج در بازاریابی اینترنتی وجود دارد.
فرض کنید برای تبلیغات برند خود دو بنر در نقطه مختلف شهر سفارش دادهاید.پس از طی مدت زمان معین از نصب دو بنر، تعداد مشتریانی که از هر بنر جذب شدهاند معین نیست و نمیتوان تاثیر مثبت هر بنر را جداگانه اندازه گرفت.ولی در بازاریابی اینترنتی میزان جذب مشتری از هر کدام از روشهای تبلیغات به سادگی امکان پذیر هست.به طور مثال اگر بازاریابی از طریق فضای مجازی مثل اینستاگرام صورت بگیرد تعداد پیامهای دریافتی در آن برنامه قابل اندازه گیری هست.یا اگر از طریق ایمیل مارکتینگ اقدام به بازاریابی دیجیتال گردد، با توجه به ابزارهای موجود در این حوزه میتوان نرخ کلیک و ورود به سایت را به دست آورد.با استفاده از بازاریابی دیجیتال میتوانید روشی که بازخورد مثبت بیشتری داشته را شناسایی کنید و هدف خود را روی آن روش از بازاریابی متمرکز کنید.
رشد و توسعه کسب و کار
میتوانید روش بازاریابی خود را بهینه کنید
زمانی که نتایج جذب مشتری را از طریق بازاریابیهای اینترنتی متفاوت اندازه گرفتید، میتوانید روشهای کارآمد را بهینه کرده و روشهای ناکارآمد را کنار بگذارید.به طور مثال اگر در نتایج سرچ گوگل صفحه اول نیستید، میتوانید با کار کردن روی SEO سایت خود جایگاه بهتری به دست آورید.برای برخی از کسب و کارها ایمیل مارکتینگ تاثیر چندانی ندارد.با اندازهگیری نتایح ایمیل مارکتینگ وب سایت خود، در صورت ناکارآمد بودن این روش را کنار بگذارید.بازاریابی اینترنتی به معنای حاضر بودن در فضای اینترنت بهصورت شبانهروزی می باشد که صاحبان کسبوکارهای آنلاین را قادر میسازد در هر ساعت از شبانهروز به تعامل با سایتها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایند درنتیجه مشتریان به انواع مختلف کالاها و خدمات دسترسی پیدا کرده و قیمت آنها را به راحتی بیابند.مهمترین مسئله در کسب و کارهای سنتی، بعد از راهاندازی کسب و کار، جلب و حفظ مشتریان هست که به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته میگردد.امّا امروزه دیگر کسب و کارها جنبه سنتی خود را از دست دادهاند و با حضور چشمگیر اینترنت در فضای زندگی انسانها، کسب و کارها نیز شکل جدیدی به خود گرفتهاند که در نتیجه حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی نیز خلق شده هست.
با بازاریابی اینترنتی خرید مشتریان شخصیسازی میگردد.
در بازاریابی اینترنتی امکان شخصیسازی خرید مشتریان وجود دارد.به طور مثال پیامهایی که مشتریان دریافت میکنند حاوی نام آنها در ابتدای پیام هست یا زمانی که در حال خرید اینترنتی می باشند محصولات حوزه علاقهمندیهای آنها نشان داده میگردد.این شخصیسازی باعث جلب اعتماد مشتریان و ایجاد حس خوشایند در آنها میگردد.به همین صورت باعث تثبیت نام برند شما در ذهن مخاطبان خواهد شد.
در بازاریابی اینترنتی امکان مقایسه با رقبا وجود دارد.
در بازاریابی سنتی به دلیل آشکار نبودن نتایج بازاریابی امکان مقایسه با رقبا وجود نداشت.ولی در بازاریابی اینترنتی میتوانید با مطالعه نظراتی که مشتریان برای رقبایتان میگذارند نقاط ضعف آنها را پیدا کرده و با تقویت آنها در برند خود به رقابت با سایر وبسایتها بپردازید.
با بازاریابی اینترنتی بازار را بهتر بشناسید.
از طریق بازاریابی اینترنتی میتوانید مخاطبان و مشتریان خود را شناسایی کرده و به نیازهای آنها پی ببرید.به طور مثال با ایجاد 1 نظرسنجی در اینترنت محصول مورد نیاز مشتریان را در سایت خود موجود کنید یا نیاز آنها به آموزش 1 مطلب را با گذاشتن 1 محتوای آموزشی برطرف کنید.
رشد و توسعه کسب و کار
با بازاریابی اینترنتی برند خود را در کل کشور معرفی کنید.
با بازاریابی سنتی برای معرفی برند خود در شهرهای مختلف نیاز به تبلیغات تلویزیونی در شبکههای استانی یا نصب به نر در شهرهای مختلف داشتید.ولی با کمک دیجیتال مارکتینگ نیازی به تبلیغات گران قیمت نیست.میتوانید با تقویت رتبه خود در گوگل و ایجاد صفحات مجازی با طراحی مناسب، وب سایت خود را به اشخاص در شهرهای مختلف معرفی کنید.
با دیجیتال مارکتینگ نام برند شما بین اشخاص به اشتراک گذاشته میگردد.
بازاریابی محتوایی (content marketing) یکی از موثرترین روشهای بازاریابی اینترنتی به حساب میآید.زمانی که شما 1 محتوای آموزشی در وب سایت خود منتشر میکنید با توجه به نیاز مردم به آن محتوا، اشخاص آن را بین یکدیگر به اشتراک میگذارند.محتوای آموزشی میتواند شامل پادکست، ویدیو، متن یا عکس باشد.شما می توانید برای خواندن مقاله ی اقدامات مهم در شروع کسب و کار اینترنتی بروی لینک آبی کلیک کنید.
با بازاریابی اینترنتی به سرعت اعتماد مخاطب را به برند خود جلب کنید.
زمانی که شما محصول باکیفیتی در اختیار مشتریان قرار میدهید، در فضاهای مجازی نظرات مثبت زیادی دریافت میکنید؛ بنابراین سایر اشخاص نیز با خواندن این نظرات مثبت جذب برند شما میشوند.بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از روشهای تأثیرگذار برای جلب اعتماد مشتریان هست.
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.نوشته برای رشد کسب و کار خود به بازاریابی اینترنتی توجه کنید اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :