برای موفقیت این استراتژی ها را در کسب و کار خود معین کنید ...

با اینکه ممکن هست استراتژیهای مختلفی وجود داشته باشند، تقریبا همهی آنها با هدفگذاری در تنها دو حوزهی عملکرد کسب و کار به موفقیت میرسند.معمولا استراتژیها به این دلیل موفق میشوند که 1 یا چند مورد زیر را به صورت کامل انجام داده باشند:
کاهش هزینهها: کاهش هزینههای توسعه، تولید، فروش، پخش، و محصولات خدماتی. کاهش هزینههای زیرساخت، کاهش هزینههای عملیاتی. ایجاد تقاضا برای مشتری، و در نتیجه… افزایش ارزش کسب و کار. توانایی بالا بردن قیمتها و ایجاد حاشیهی سود بالاتر. افزایش توانایی حفظ مشتری، پیشرفت کسب و کار.اگر شما هم به دنبال استراتژی های نوین برای بهبود کسب و کار خود هستید این مقاله را از دست ندهید.
1-استراتژی متمایز کردن محصول
در شرکتهای کوچک اغلب زمانی از استراتژی متمایز کردن محصول استفاده میکنند که 1 مزیت رقابتی دارند، مثل کیفیت یا خدمات برتر.به عنوان مثال، 1 تولیدکنندهی کوچک دستگاه تصفیهی آب ممکن هست خود را از رقبایاش با طراحی مهندسی برتری که دارد متمایز کند.در این روش باید نقش وفاداری مشتریان به شرکت را نیز در نظرگرفت تا استراتژی تمایز محصولات با موفقیت روبرو گردد.
2- استراتژی رشد در کسب و کار
در این نوع از استراتژی معرفی محصولات جدید یا اضافه کردن معینههای جدید به محصولات نقش مهمی دارد.گاهی اوقات 1 شرکت کوچک مجبور هست خط تولید خود را تغییر یا افزایش دهد تا بتواند پا به پای رقبایش شمشیر بزند.در غیر این صورت، مشتریان ممکن هست استفاده از فناوری جدید 1 شرکت رقیب را شروع کنند.مثال این اتفاق را باید در انواع برند های خودرو با فناورهای جدید یا گوشی های هوشمند دانست که مدام محصولات جدید با فناوری های مدرن تر ارائه می کنند و برندهای مختلف باید برای بقا تلاش کنند.
3- استراتژی کسب و کار با قیمت گذاری بالا
اگر کالای مورد نظر ویژگی خاصی برای مصرفکنندگان نداشته باشد تا بابت آن پول گزافی پرداخت کند، ممکن هست بکلی این استراتژی کسب و کار با شکست روبرو گردد.حتی 1 فناوری جدید میتواند مثالی برای این استراتژی باشد.این امر به ویژه در مورد کالاهایی که در مرحلهی مقدماتی چرخهی زندگی آن محصول می باشد بیشتر اهمیت دارد.اکثر شرکت های کوچک استراتژی قیمتگذاری گزاف را استفاده میکند تا به سرعت هزینههای تولید و تبلیغات آن محصول را جبران کند.
4- استراتژی تحصیل
یعنی 1 شرکت کوچک با خرید 1 شرکت دیگر یا 1 یا چند خط محصول از آن شرکت از این مزیت رقابتی به نفع خود استفاده کند و کار خود را توسعه دهد.اگر شما از این استراتژی می خواهید استفاده کنید بهتر هست چند نکته طلایی را در نظر بگیرید.پیش از تنظیم برنامههای آیندهی کسبوکار، محدودیتهای محصولات و بازار هدف را شناسایی کنید و با انتخاب بهترین راهکار عملی، نرخ رشد بلندمدت شرکت را افزایش دهید.در استراتژی کسب و کار و طبق آمار تنها یکدهم از 1 درصد (به عبارتی یکهزارم) شرکتها، از مرحلهی آغازین راهاندازی سرانجام به 1 کسبوکار بزرگ تبدیل میشوند.حتی درصد بسیار کمتری میتوانند به درآمدزایی استاندارد جهانی دست پیدا کنند.معنای آن این هست که اکثر شرکتها، کار خود را با قدمهای کوچک شروع میکنند و در همین مرحله باقی میمثل.نکتهی قابلتوجه این هست که عدم رشد شرکت هرگز متضمن بقای آن نیست، بلکه برعکس، رشد آرام یا کاهش رشد یکی از اصلیترین عوامل ورشکستگی کسبوکارها هست.اگر می خواهید ویژگی کسب و کارهای پرسود را بدانید بروی لینک آبی کلیک کنید.
استراتژی کسب و کار آنلاین
فرآیند سفارش را تا جای ممکن آسان کنید
سعی کنید تمامی مراحل در 1 صفحه باشند.اگر مجبورید برای این مرحله چند صفحه را در نظر بگیرید، حتما در بالای هر صفحه با علامتی نشان دهید که این فرآیند سفارش و پرداخت تا کجا ادامه دارد تا مشتریان بتوانند تصور کنند که فرآیند سفارش چه مقدار دیگر طول میکشد.دکمهها را به صورتی قرار دهید که به راحتی پیدا شوند.هرچه 1 مشتری زمان بیشتری برای یافتن دکمهی مورد نیاز بعدی یا دکمهی سفارش و پرداخت صرف کند سریعتر از سایت شما خسته خواهد شد.
Francesca’s 1 فروشگاه لباس هست که فرآیند سفارشدهی آسانی دارد.این فرآیند سه مرحله دارد که همگی در 1 صفحهی سفارش ایمن جای دارند.بخش اول مربوط به اطلاعات ارسال است، بخش بعدی جهت پرداخت بوده و در بخش بعدی نیز میتوانید خرید خود را بازبینی کنید.این بخش شامل عکس محصول یا محصولاتی هست که سفارش دادهاید و ریز هزینهها را نشان میدهد تا بدانید جهت ارسال چقدر هزینه پرداخت میکنید.شما به همین صورت میتوانید به راحتی تمام اطلاعاتی که وارد کردهاید را ببینید و بدون اینکه مجبور به استفاده از دکمهی بازگشت باشید اطلاعات وارد شده را تصحیح کنید.
به مشتریان توضیحات مفید بدهید
اگر هرگونه لباس یا وسیلهای میفروشید، راهنمای سایز بندی ارائه دهید.این موضوع نه تنها به مشتریان کمک میکند بلکه باعث کاهش موارد مرجوعی در کسب و کارتان میگردد.به همین صورت میتوانید نظرات و رضایت مشتریان را نیز اضافه کنید.حتما صفحهای را جهت پرسشهای متداول در نظر بگیرید.این موضوع در صورتی که توضیحات با کیفیت به همراه کلمات کلیدی بنویسید برای سئوی شما نیز مفید هست.پیش از انجام این کار در رابطه با اینکه سئو چیست و چگونه عمل میکند، اطلاعات کسب کنید.بهینه سازی توضیحاتتان باعث میگردد در رده بندی موتورهای جستوجو بالاتر قرار بگیرید و این به معنای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما هست و به فروش بیشتر میانجامد.
فرآیند سفارش را تا جای ممکن آسان کنید
سعی کنید تمامی مراحل در 1 صفحه باشند.اگر مجبورید برای این مرحله چند صفحه را در نظر بگیرید، حتما در بالای هر صفحه با علامتی نشان دهید که این فرآیند سفارش و پرداخت تا کجا ادامه دارد تا مشتریان بتوانند تصور کنند که فرآیند سفارش چه مقدار دیگر طول میکشد.دکمهها را به صورتی قرار دهید که به راحتی پیدا شوند.هرچه 1 مشتری زمان بیشتری برای یافتن دکمهی مورد نیاز بعدی یا دکمهی سفارش و پرداخت صرف کند سریعتر از سایت شما خسته خواهد شد.Francesca’s 1 فروشگاه لباس هست که فرآیند سفارشدهی آسانی دارد.این فرآیند سه مرحله دارد که همگی در 1 صفحهی سفارش ایمن جای دارند.بخش اول مربوط به اطلاعات ارسال است، بخش بعدی جهت پرداخت بوده و در بخش بعدی نیز میتوانید خرید خود را بازبینی کنید.این بخش شامل عکس محصول یا محصولاتی هست که سفارش دادهاید و ریز هزینهها را نشان میدهد تا بدانید جهت ارسال چقدر هزینه پرداخت میکنید.شما به همین صورت میتوانید به راحتی تمام اطلاعاتی که وارد کردهاید را ببینید و بدون اینکه مجبور به استفاده از دکمهی بازگشت باشید اطلاعات وارد شده را تصحیح کنید.
به مشتریان توضیحات مفید بدهید
اگر هرگونه لباس یا وسیلهای میفروشید، راهنمای سایز بندی ارائه دهید.این موضوع نه تنها به مشتریان کمک میکند بلکه باعث کاهش موارد مرجوعی در کسب و کارتان میگردد.به همین صورت میتوانید نظرات و رضایت مشتریان را نیز اضافه کنید.حتما صفحهای را جهت پرسشهای متداول در نظر بگیرید.این موضوع در صورتی که توضیحات با کیفیت به همراه کلمات کلیدی بنویسید برای سئوی شما نیز مفید هست.پیش از انجام این کار در رابطه با اینکه سئو چیست و چگونه عمل میکند، اطلاعات کسب کنید.بهینه سازی توضیحاتتان باعث میگردد در رده بندی موتورهای جستوجو بالاتر قرار بگیرید و این به معنای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما هست و به فروش بیشتر میانجامد.
هزینهی ارسال را نمایش دهید
هیچکس دوست ندارد که تمام فرآیند را طی کند و تمام اطلاعات را تا انتها وارد سایت شما کند و در آخر کار متوجه گردد که هزینهی ارسال بسیار بالا هست.با مشتریان رو راست باشید.اگر میتوانید در ابتدای فرآیند پرداخت میزان هزینهی ارسال را اعلام کنید و یا اگر ممکن هست هزینهی ارسال ثابتی را به عنوان یکی از گزینهها برای محصولات در نظر بگیرید.علاوه بر رو راست بودن در رابطه با هزینهی ارسال محصولات، به مشتریان اطلاع دهید که محصول تا چه زمان به دست آنها خواهد رسید و اگر دانستن هر جزئیات دیگری در رابطه با ارسال محصول هست نیاز است، در اختیار آنها قرار دهید. در سایت Francesca’s پیش از اینکه به خرید محصول بپردازید هزینهی ارسال را نمایش میدهد و گزینهی پرداخت با PayPal که گزینهای ایمن هست و بسیاری از خریداران از آن استفاده میکنند را ارائه میدهد.کار مفید دیگری که PayPal و بسیاری از برندهای دیگر تجارت الکترونیک در حال حاضر انجام میدهند ارسال رسید از طریق پیامرسان فیسبوک هست.این موضوع باعث میگردد که مشتریان به راحتی حساب خریدهای خود را داشت
وبسایت خود را به روز رسانی کنید
اگر کسب و کار شما چندین سال تجربه دارد ممکن هست لازم باشد تا وبسایت خود را به روز رسانی کنید.احتمال اینکه سایتهای قدیمیتر چندان جالب و به درد بخور به نظر نرسند وجود دارد.مردم به چیزهایی که آشنا به نظر میرسند، اعتماد میکنند بنابراین اگر سایت شما از لحاظ طراحی با سایتهای دیگر مشابه باشد مشتریان شما احساس امنیت و راحتی خواهند داشت.اگر حرف ما را باور ندارید، بگویید که خودتان به چه سایتی اعتماد دارید؟ امروزه کسب و کارهای آنلاین بسیار رونق یافتهاند به طوری که گزارش شده کسب و کار در فضای اینترنتی از اول سال ۹۸ تا به الان حدودا به ۳۰ میلیارد میرسد.کسب و کارهای اینترنتی در حال حاضر روبه رونق می باشند و در آینده نزدیک کسب و کار اینترنتی جایگزین کسب و کارهای سنتی خواهد شد.
شاید برایتان سوال شده باشد، این کسب و کارها چگونه موفق شدهاند که در فضای اینترنتی به میزان درآمد بالایی برسند؟! برای پاسخ به این سوال باید بدانید که هر کسب و کاری مثل بازاریابی و مشاغل سنتی یا فروش محصولات و فعالیت در فضای اینترنتی برای موفقت در کسب و کار خود، نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی می باشند.
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.نوشته برای موفقیت این استراتژی ها را در کسب و کار خود معین کنید اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :