برتری های کسب و کار اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی ...

تفاوت های بازاریابی سنتی با دیجیتال مارکتینگ
کسب و کار اینترنتی یا سنتی – بازاریابی آفلاین را بازاریابی سنتی می توان گفت که با فعالیتهای تبلیغی بباعث می گردد که فروش بیشتر گردد.بازاریابی سنتی را نمیتوان نادیده گرفت آن هم به دلیل اینکه هر روز در کوچه و خیابان این نوع از تبلیغات وجود دارد و ما با آنها مواجه هستیم.
بازاریابی آفلاین شامل ۵ دسته اصلی هست :
چاپ (مجلات، روزنامهها و …) تبلیغات (تلویزیونی، رادیویی و …) پیام مستقیم (کاتالوگ، کارت پستال و …) تلفن (بازاریابی تلفنی، بازاریابی پیامکی و …) محیطی (بیلبوردها، تراکتها و …)کسبوکارهای موفق با ایجاد 1 قیف فروش درست هر چه سریعتر میتوانند به کسب کار موفق دست پیدا کنند .1 برنامهی بازاریابی خوب میتواند مشتریان و انتظاراتی که این مشتریان دارند را از هر قیف فروشی عبور دهد تا بتواند محصول خود را بفروش برسانند.
کسب و کار اینترنتی
در ادامه نگاهی به هر 1 از ۴ مؤلفه می اندازیم
محصول : بازاریابی مؤثر ابتدا با درک خوبی از خود محصول شروع میگردد.محصول میتواند نوعی خدمات باشد و یا انواع محصولات که تقاضای بازار هدف را برطرف کند .
قیمت: اگر محصول قیمت تمام شده پایین و به همین صورت کیفیت بالا داشته باشد میتواند قیمتی را تعیین کند که باعث می گردد از عوامل جذابیت محصول باشد . قیمت همیشه یکی از عامل های اصلی ارزیابی برای مشتریان به هست.
توزیع: بازاریابی سنتی تا حد زیادی به قراردادن محصول روبروی چشم مخاطب و عموم در زمان و مکان درست بستگی دارد . توزیع در دنیای بازاریابی نقش مهمی دارد ولی چرا ؟ در پاسخ باید گفت که وقتی محصولی در موقعیت جغرافیایی ایدهآل توزیع گردد، فرصت تبدیل مخاطب به مشتری و در نتیجه باعث یا افزایش مشتریان می گردد .
ترویج: این که چگونه شما محصول خود را عرضه کنید و مخاطبانتان را در بازار هدف بیابید ترویج مینامند .هر روشی که به شما کمک میکند تا محصولتان را در معرض دید قرار دهید و به همین صورت کمک میکند تا بیشتر دیده گردد، ترویج محسوب میگردد؛ چه تبلیغات بیلبوردی باشد، چه کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی باشد.
بازاریابی سنتی :
تعامل کم هیچ کنترلی بر زمان وجود ندارد هزینههای بالاتر امکان شخصیسازی محدود به راحتی قابلیت بهروزرسانی ندارد آمار و آنالیز ضعیف کمپینامروزه اکثر بازاریابان در تمام صنعتها تلاششان را در مسیر بازاریابی دیجیتال قرار دادهاند.در ادامه آمارهای بیشتری ارائه شده هست که به شما در فهم رشد و برتری بازاریابی دیجیتال کمک میکند: بیش از ۸۰% خریداران/فروشندگان، پیش از سرمایهگذاری روی محصول/خدمات، تحقیقاتشان را به صورت آنلاین به مخاطبان خود ارائوه می دهند.۹۴% بازاریابان B2B به طور فعال از لینکدین برای بازاریابی استفاده میکنند.تلفن همراه برای بیش از ۷۰% تبلیغات دیجیتالی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، مورد استفاده قرار گرفت.۹۰% کسبوکارهای B2C شبکه های اجتماعی را به عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی دیجیتال اعلام کردهاند.
دلایل برتری بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی
۱- سطح بالاتری از مشارکت مشتری ۲- سهولت در اندازهگیری نتایج ۳- طیف مخاطب گستردهتر ۴- ارزانتر و مؤثرتر
کسب و کار اینترنتی یا سنتی
همواره ارزش آفرینی را اولویت کار خود قرار دهید
تفاوت بازاریابان آنلاین موفق از بازاریابان شکستخورده میزان درکشان نسبت به ارزشآفرینی مستمر هست.ارزش به مرور زمان برایت شما اعتبارآفرین خواهد شد و اشخاص معتبر در صنعت شما، شما را خواهند شناخت.گوگل چگونه تعیین میکند که آیا چیزی ارزش بالایی دارد یا نه؟ با وجود اینکه عوامل بسیاری وجود دارند که بر سئو اثر میگذارند، ساختار سایت و صفحات آن، از جمله عواملی مهم در تعیین ارزش سایت محسوب میشوند:
طول : قطعا شما با داشتن 1 متن کوتاه نمیت وانید ارزش آفرینی درستی داشته باشید.مطمئن شوید که محتوایتان حداقل ۱۰۰۰ کلمه باشد.در محتوای بیش از ۲۰۰۰ کلمه دیگر هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد.چنین محتوایی باید به خوبی روی موضوع تمرکز کند و به لحاظ نگارشی و املایی بدون اشتباه باشد.
سطح خوانایی: استفاده از نوع کلمات اهمیت دارند.جستجو گرهای هوشمند گوگل سطح خوانایی محتوای شما را درک میکند.به این معنیکه باید از کلماتی استفاده کنید که مردم عادی آن را درک میکنند؛ معنایش نگارش محتوای روان و بدون ابهام می باشد.
متمرکز بر کلمه کلیدی: محتوای شما باید روی موضوع خاص به شدت متمرکز باشد.سعی کنید روی 1 کلمه کلیدی (کوتاه یا بلند بودنش اهمیتی ندارد) مانور دهید و از مسیرتان خارج نشوید.گوگل میخواهد بداند، که محتوای شما اصلا در موردی چیست.اطمینان حاصل کنید که این کلمه کلیدی را بتوان در عنوان، URL و داخل محتوا پیدا کرد.حواستان باشد که بیش از حد هم از آن کلمه کلیدی استفاده نکنید.به صورت طبیعی این کار را انجام دهید و کلماتِ هممعنی و مشابه آن را نیز داخل متنتان قرار دهید (مثلا «دیجیتال مارکتینگ» و «بازاریابی دیجیتال» و «بازاریابی آنلاین»).
استفاده از محتوای تصویری: محتوای متنی برای شما بسیار مفید است، ولی قرار دادن عکس و ویدئو در کنار آن، احتمال کسب رتبهی بهتر را را بالاتر میبرد.ویدئوها، تصاویر یا پادکستهای مرتبط واقعاً اهمیت زیادی دارند و بسیار مفید واقع میشوند.
منحصربهفرد و آگاهیبخش: محتوای تکراری یا محتوای تغییر شکل پیدا کرده که در تمام جا پیدا میگردد، به شما کمکی نمیکند.محتوا باید منحصربه فرد و آگاهیبخش باشد.سعی کنید ارتباطی با مخاطب ایجاد کنید که دیگران آن را ایجاد نکردهاند یا اطلاعات مفیدی ارائه کنید.اگر قصد دارید از شخصیتها نقل قولی باورید و یا آمارهایی بیاورید، حتماً منابعتان را ذکر کنید.
جذاب و مرتبط: محتوای جذاب و مرتبط برای مخاطبان شما بیشتر به اشتراک گذاشته میشوند.گوگل این را میداند.بنابراین شما هم باید بدانید.به محتواهایی فکر کنید که دوستشان دارید و بهسادگی درگیرشان میشوید و آنها را به اشتراک میگذارید و سعی کنید تا آن تجربیات را برای مخاطبانتان هم خلق کنید.
لینکهای خروجی و ورودی: به ازای هر هزار کلمه محتوایی که تولید میکنید بهتر هست به محتوای خارجی مرتبط لینک دهید.برای لینکدهی داخلی هم، به سایر محتوای وبسایت لینک دهید تا مخاطب بتواند بهتر مفاهیم یا اصطلاحات محتوای شما را درک کند.
۲.صبور و با ثبات باشید
هر کجا حرف از اصول بازاریابی دیجیتال میگردد، یکی از اصول بنیادین ثبات هست.استمرار یعنی موفقیت.معنایش چیست؟ یعنیاینطور نباشد که 1 ماه و یا 1 هفته از شما خبری نباشد اگر وبلاگ نویسی میکنید، یا در 1 صفحه در شبکهای اجتماعی تولید محتوا میکنید، یا ویدئوهای آموزشی میسازید، باثبات وئ همیشگی باشید.
۳.اشتراک گذاری را فراموش نکنید
قطعا فهرست لینک های ورودی شما به سایت، تأثیر قابلتوجهی روی سئو دارد.گوگل میداند که 1 وبسایت دارای لینکهای ورودی متنوع و ارگانیک، سایتی مورد اعتماد هست.ولی واقعاً معنایش چیست؟
مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال
وبسایت پستهای وبلاگ شبکههای اجتماعی کتابهای الکترونیک و مقالات مفید اینفوگرافیکها بروشورهای آنلاین ایمیلبازاریابی شبکههای اجتماعی
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی به روشهای مختلفی صورت میگیرد و شما میتوانید با استفاده از آنها ره صد ساله را یکشبه طی کنید! شبکهی اجتماعی مناسب با حوزه کاری خود را انتخاب نمایید و محتوای مناسب با مخاطبینتان در آن شبکه تولید و منتشر کنید. برای مثال اگر در حوزه میکاپ و مد کار میکنید، بهترین اپلیکیشن برای شما اینستاگرام هست و با 1 برنامه و استراتژی مناسب میتوانید در کوتاهمدت شناخته شوید.
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)
در این روش به 1 سایت تبلیغکننده، به ازای هر بار کلیکی که روی تبلیغ شما میگردد، هزینهای پرداخت میگردد.گوگلادز سک ابزار مناسب و مفید برای تبلیغات در صفحات نتایج جستجوی گوگل هست که باعث بیشتر دیده شدن و کلیک خوردن لینک هایتان در گوگل میگردد.برای اینکه بدانید انتخاب کلمه کلیدی تا چه میزان در سئو اثر گذار هست حتما مقاله ای که در این باره نوشته ایم را مطالعه کنید.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از انواع بازاریابی دیجیتال هست.در این شیوهی بازاریابی شما به طور مستقیم و از راه اراس ایمیل با تمام اشخاص ارتباط برقرار میکنید.مهمترین اصل ایمیل مارکتینگ این هست که همیشه پیش از اضافه کردن 1 مخاطب به لیست ایمیلهای شرکت از ایشان اجازه بگیرید.در غیر این صورت شما مزاحم تلقی میشوید و به اعتبار کسبوکارتان ضربه میخورد.
کسب و کار اینترنتی یا سنتی
دو مهارت اولیه برای یادگیری بازاریابی دیجیتال
اگر میخواهید 1 فوق ستارهی بازاریابی شوید، قبل از هرکاری، باید دو مهارت اصلی را در خود توسعه دهید.در واقع اگر بتوانید دو ویژگی زیر را در خود ایجاد کنید، به نتایج موردنظرتان خواهید رسید:
باید خلاقانه فکر کنید
یک بازاریاب دیجیتال، باید تفکر خارج از چارچوب داشته باشد.مردم با گذشت زمان تغییر میکنند، و شما باید به اندازهی کافی خلاق باشید تا بتوانید محصولات را به نحو مؤثر در بازار عرضه کنید، برای آنها بازاریابی کنید و دائماً کانالهای جدیدی را برای تبلیغ مطالب و محصولات خود بیابید.
باید ذهن تحلیلی فعال داشته باشید
بازاریاب دیجیتال باید بداند چگونه دادهها و آمارها را تفسیر کند تا تصمیمات خردمندانه بگیرد – اگر ندانید که عددها و ارقام موجود در برگهی آمار شما چه مفهومی دارند، ممکن هست دست آخر، پول و زمان زیادی را از دست دهید.
در ذیل، مؤلفههای اصلی بازاریابی دیجیتال آورده میگردد:
بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
SEO دانشی اساسی هست که بازاریاب آنلاین باید دارا باشد.سئو تکنیکی برای افزایش ترافیک سایت از موتورهای جستجو مثل بینگ و گوگل هست.
بازاریابی موتور جستجو (SEM)
تبلیغات کلیکی یا «پرداخت به ازای هر کلیک» (PPC) که توسط موتورهای جستجو عرضه میگردد، اگر درست انجام گردد، میتواند مهمترین محرک رشد تجارت شما باشد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی (SMM)
این روزها که صحبت از بازاریابی درونگرا میگردد، شبکههای اجتماعی بسیار بااهمیتاند.لازم نیست در توییتر فقط توییتهای بامزه بنویسید و وضعیت خود را اطلاعرسانی کنید، بلکه لازم هست مخاطب بسازید، از آنچه دوست دارند باخبر شوید، با آنها تعامل برقرار کنید و موارد دیگر. پلتفرم شبکههای اجتماعی زمینهی اصلی فعالیت بازاریابی هست و میبایست در صدر برنامهی آموزش دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد.
بازاریابی محتوا
هدف از بازاریابی محتوا، جذب مخاطبانی هست که امیدواریم مشتری ما شوند.بازاریابی محتوا بازاریابی از طریق محتواست که بر ایجاد مشتری بالقوه تمرکز دارد.
بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیلی، بزرگترین ابزار کسب درآمد بیشتر برای بیشتر مشاغل هست.افراد معمولا برای اطلاع از محصولات جدید و تخفیفها (مخصوصا در برندهای پوشاک) مشترک شما میشوند.اگر برای آنها ایمیلی بفرستید و مشتریانتان چیز جالبی پیدا کنند، روی لینک شما کلیک کرده و از وبسایت شما خرید میکنند.
کسب و کار اینترنتی یا سنتی
این ۷ مهارت ضروری را یاد بگیرید تا در صنعت دیجیتالمارکتینگ سرپا باقی بمانید
– ویدئو
اینترنت پر شده هست از ویدئوهای کوتاه و بلند و این روند هیچ گاه کم یا متوقف نخواهد شد.بر اساس گفتههای مارتک (MarTech)، ویدئو این پتانسیل را دارد تا توجه مشتری را در سایتهای خردهفروشی به میزان دو دقیقه بیش از مقدار متوسط جلب کند (این مدت در دنیای دیجیتال برابر با یکعمر است) و ویدئویی که بهخوبی بهینهسازی شده باشد میتواند شانس شما را درقرار گرفتن در رتبههای برتر گوگل حداقل تا ۵۰ درصد افزایش دهد.به علاوه بیش از ۸۰ درصد مشتریها پس از دیدن جزییات 1 محصول بهصورت ویدئویی با احتمال بیشتری آن را خریداری میکنند.شما می توانید 7 استراتژی برای رشد کسب و کار را در ماله ای که منتشر شده بخوانیذ.
– SEO و SEM
بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) کلید موفقیت بازاریابی دیجیتال در تمام سطوح هست و به همین دلیل هرکسی که وارد دیجیتالمارکتینگ میگردد باید با مقدمات آن آشنایی داشته باشد.قطعاً میتوانید موارد تخصصی و فنی را به کارشناسان تیم دیجیتال مارکتینگ محول کنید ولی داشتن درک کاملی از روشهای اثباتشده و نحوهی بهینهسازی انواع محتواها برای مدیریت کمپینهای بازاریابی دیجیتالی حیاتی می باشد.
– بازاریابی محتوا
محتوا هستهی بازاریابی دیجیتال بوده و بازاریابی محتوا صرفنظر از اینکه چه اتفاقی میافتد جزئی حیاتی از این صنعت هست.بازاریابی محتوا بهخودیخود کاری بزرگ هست.باید به عنوان 1 دیجیتال مارکتر حرفهای بتوانید این را درک کنید که چگونه میتوان نهتنها انواع مختلفی از محتواهای باکیفیت و سئوشده تولید کنید بلکه باید بفهمید چگونه مخاطب را درگیر نمایید.
– تفکر و برنامهریزی مبتنی بر طراحی
تفکر طراحی عبارتی هست که اساساً به شیوهی حل 1 مسئله از دیدگاه کاربر اطلاق میگردد.این رویکرد اساساً ما را تشویق میکند تا هنگام حل مشکلات پیچیده در مقیاس بزرگ انسانمحور فکر کنیم.
-یادگیری کار با فناوری
ازآنجاییکه این صنعت فناوریم هست لازم هست مهارت قابل قبولی درزمینهی فناوری داشته باشید و به همین صورت بتوانید آن را بهسرعت یاد بگیرید. اگر بیست تا سیساله هستید با فناوری خو گرفتهاید ولی نسلهای بزرگتر شاید نیاز داشته باشند تا آستینها را بالا بزنند و نهتنها فناوریهای خاصی را بهطور خودآموز یاد بگیرند بلکه لازم هست با اغلب نرمافزارها و ابزارهای رایج مورداستفاده در حوزهی کاری خود آشنا شوند.
– متقاعد کننده باشید
یک دیجیتال مارکتر مدیر یا رهبر بازاریابی دیجیتال بزرگ نهتنها مهارتهای انسانهای بزرگ را دارد بلکه میتواند تفکر تحلیلی را با تفکر حل مسئلهی خلاقانه ترکیب کند تا به گروهها کمک کند به ایدههای نوآورانه برای کمپین برسند و کسبوکارشان را جلو ببرند.
– مهارتهای نرم و گاهی غیرعادی را در خود تقویت کنید
منظور از نرم بودن در بازاریاب های دیجیتال این هست که آن ها باید کنجکاو باشند، منعطف بوده و از تطبیقپذیری لذت ببرند، آیندهنگر باشند، روی تجارت متمرکز باشند و با استراتژی کار کنند.به همین منظور اینکه از مجموعه ویژگیهای خاص و منحصر به فرد خود بهره بگیرید تا در این صنعت از رقابت جا نمانید.
5/5 - (1 امتیاز)نوشته برتری های کسب و کار اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :