برندینگ دیجیتال به چه معناست؟ ...

برندینگ دیجیتال چیست؟
عناصر برندینگ چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟ با ایجاد و گسترش دیجیتال؛ مفهوم دیجیتال برندینگ شکل گرفت.برندینگ و هویت سازی برند با گسترش دیجیتال، بستری به نام دیجیتال برندینگ پیدا کرد.ایجاد 1 برند از زمان های قدیم مورد توجه بسیاری از شرکت ها بوده است؛ به طوری که اولین قدم برای بازاریابی محصولات خود را ایجاد 1 برند معتبر می دانستند.برند یا همان مارک بیان کننده کیفیت و اصالت 1 کالا می باشد و وقتی نام آن برند برده می گردد تمامی اشخاص به یاد 1 کالای خاص می افتند.مسئله اصلی در برندینگ ایجاد حس اعتماد در بین مشتری های آن برند است؛ به همین دلیل هست که آن برند هر محصولی تولید نماید، از طرف مشتریانش مورد استقبال قرار می گیرد.البته نوآوری و عملکردی متفاوت را نمی توان از سوی 1 برند معتبر نادیده گرفت.
تک تک تعاملهایی که مشتری با شما و بخشهای مختلف مجموعه شما دارد به منزله 1 داستان برای ایشان می باشند.اگر مشتری احساس کند که محصولات یا خدمات شما جدید و نوآورانه می باشند، این ویژگیها در ذهن کاربر بخشی از برند شما خواهند شد.یا مثلا اگر بسته بندی محصولاتتان به طرز خاصی زیبا و ظریف باشد، تصویری که از برند شما در ذهن کاربر به وجود خواهد آمد تصویری زیبا و با ظرافت خواهد بود.ولی این سکه دو رو دارد! یعنی اگر از طرف دیگر محصولات یا خدمات شما ضعیف باشند دقیقا همین تصویر از برند شما در ذهن کاربر ایجاد خواهد شد!
هر تعامل 1 پیام میفرستد!
از این تابلو راهنماهایی که هر بخشش به 1 سمت اشاره دارد دیدهاید؟ اگر بخواهید بحث برندینگ را راحت تر متوجه شوید میتوانیم از این تابلوها استفاده کنیم.هر تعاملی که مشتری با شما دارد به منزله 1 فلش است، فلشی که به 1 سمت خاص اشاره دارد و پیامش با بقیه فلشها فرق دارد.برای مثال، محصولِ شما (که یکی از بزرگترین تعاملات مشتری با شماست) ممکن هست این پیام را به مشتری بدهد که شما مبتکر و خلاق هستید (شاید محصولی ارائه دادهاید که در بازار کم نظیر است)؛ به همین صورت یکی دیگر از فلشهای شرکتتان (مثلا بسته بندی زیبای محصولتان) این پیام را به مشتری میدهد که شما مجموعهای ظریف و خوش سلیقه هستید.
اما در این میان فرض کنید 1 فلش دیگر هم وجود دارد که مثل بقیه فلشها پیام مثبتی ندارد: مثلا یکی از اعضای تیم پشتیبانی یا روابط عمومیتان با لحن بدی با مشتری حرف زده هست و فلشش به سمت دیگری است! به هر حال این هم جزئی از تعاملاتی هست که مشتری با شما داشته و نمیتوانید آن را حذف کنید.حالا اگر تمام این موارد را کنار یکدیگر گذاشته و 1 جمع بندی نهایی بکنید، تصویری که از آن به دست میآید تصویری هست که مشتریان از برند شما خواهند داشت!
برندینگ؛ 1 بازاریابی قدرتمند
شما با کمک 1 برند می توانید به راحتی با ذهن مشتریان خود رابطه برقرار کرده و به سرعت آن ها را مجاب به خرید نمایید.ایجاد برندینگ، 1 بازاریابی قدرتمند هست که در رأس تمام بازاریابی ها قرار می گیرد.شما در برندینگ سعی خواهید کرد که حس خوبی از 1 نام خاص در ذهن مخاطبان خود القاء نمایید و به آن برند ارزش و مقام بالایی در جامعه ببخشید.برند ها دائماً در فکر ایجاد 1 طرح جدید با نام برند خود می باشند تا از میان مشتریان خود تا جایی که می توانند مشتریان وفادار ایجاد کنند.در این میان نباید برندسازی و برندینگ با هم اشتباه گرفته شوند.
در واقع در برندینگ سعی می گردد، اشخاص ذهنیت خاصی نسبت به کالای شما داشته باشند و آن را بر کالاهای مشابه ترجیح دهند.ما با برندینگ سعی می کنیم، احساسات و ذهنیات اشخاص را نسبت به 1 برند جلب کرده که این امر خود باعث بالا رفتن فروش و حتی گران تر شدن کالای شما می گردد.شما با این روش بازاریابی از رقبای خود جلو زده و نام شرکت خود را بلند آوازه می نمایید.پس با این تعاریف خواهیم دانست که برندینگ تنها به طراحی 1 لوگو و یا 1 اسم خلاصه نمی گردد! بلکه این ها فقط ابزارهایی برای برندینگ می باشند.در واقع برندینگ 1 دانش است؛ دانش بالا بردن ارزش و اعتبار 1 برند.اگر برند شما به 1 برند معتبر تبدیل گردد؛ به این معنی هست که اشخاص دوست دارند در صف استفاده کنندگان محصولات شما قرار گرفته و حتماً آن را تجربه نمایند.برند به شما کمک می کند که زمان و هزینه ای کمتر صرف تبدیل 1 مشتری معمولی به 1 مشتری دائمی نمایید.
از آن جا که در جوامع کنونی مدگرایی رونق بسیار دارد، انتخاب 1 برند به عنوان مد می تواند سرمایه را به سرعت به سوی آن شرکت سرازیر نماید.به این نکته توجه داشته باشید که اگر مشتری، 1 برند را از میان دیگر برند ها برگزیند یا تصور کند که با آن به مجموعه احتیاجات خود بیشتر پاسخ می دهد، می توان گفت که آن برند در بازاریابی خود موفق شده بر رقیبان خود پیشی بگیرد.شما اگر بخواهید در برندینگ خود موفق شوید، گاه می توانید با 1 برند شریک شوید تا در رسیدن به هدفتان جلو بیفتید یا غابزارهای دیجیتالی برای گسترش برند خود استفاده نمایید که در این جا مبحث دیجیتال برندینگ به میان خواهد آمد.به هر حال شما برای گسترش برند خود باید دائم در فکر باز کردن جایگاه مخصوص به خود در میان رقبایتان باشید؛ از طراحی 1 لوگو با رنگ و طرح متفاوت گرفته تا حتی شرکت در اعمال خیرخواهانه و انسان دوستانه می تواند برند شما را بر سر زبان ها بیندازد.اگر می خواهید در مورد ی 1 کسب و کار پرسود اطلاعات داشته باشید بروی لینک آبی کلیک کنید.
برندینگ دیجیتال؛ تبلیغی موثر
در واقع دیجیتال برندینگ به صاحبان مشاغل کمک می کند تا در دنیای دیجیتالی امروز محصولات شان را به سرعت و وفور در خدمت مشتریان قرار دهند.شما با کمک دیجیتال برندینگ می توانید محصولاتتان را حتی در دورترین نقاط معرفی کرده و مشتری جذب نمایید.بسیاری از برند های معتبر از مشتریان جزئی شروع کرده و به جای کنونی شان رسیده اند.برند و برندینگ حتی برای گسترش کسب و کارهای کوچک نیز مناسب هست و برای گسترش آن ها به کمکشان می آید.شاید اگر در ابتدای کار مکانی را که برای تبلیغات برند خود انتخاب می کنید، مناسب باشد، در ادامه راه به مشکلات کمتری در بازاریابی بر خواهید خورد.
بسیار دقت کنید که توجه به عمل کردن وعده های 1 برند بسیار حائز اهمیت هست.در واقع 1 برند با وعده های خود شناخته و متمایزمی گردد و اگر وعده هایش عملی نگردد، به سرعت از دایره اذهان عمومی خارج شده و اعتماد مشتریان خود را از دست می دهد و این به معنای پایان کار تلخ 1 برند هست.پس در انتخاب وعده ها باید دقت بسیار به عمل آید.در دیجیتال برندینگ طرف مقابل ما، مشتری و جلب ایشان می باشد.پس در اینجا 1 برند نیز باید طوری عمل کند که اشخاص گمان کنند با 1 انسان که دارای 1 سری صفات خاص است، رو به رو می باشند.بدین طریق با آن برند رابطه بهتری برقرار می کنند.در واقع برندها باید به قوانین بین انسانی پایبند باشند؛ مثلاً اگر ما از 1 شخص می خواهیم که در رفتار خود ثبات داشته باشد، مسلماً از 1 برند نیز چنین انتظاری خواهیم داشت.
دیجیتال برندینگ کمک می کند که 1 برند مثل 1 انسان به نظر برسد و جایگاه آن از نظر عاطفی و احساسی در میان اشخاص جامعه بالا برود.هدف اصلی 1 دیجیتال برندینگ این هست که با ارسال پیام های دیجیتالی یا طراحی وب سایت یا ایجاد 1 وبلاگ، دائماً 1 برند را در معرض دید مشتریان خود قرار دهد.به هر حال برای اینکه 1 برند معتبر در میان رقیبان خود پیروز میدان باشد، باید محصولات خود را به گونه ای متمایز و متفاوت از بقیه رقبا تبلیغ نماید.گسترش اینترنت و استفاده اشخاص از آن، می تواند صاحبان برند را از طریق دیجیتال برندینگ کمک نماید؛ زیرا مشتریان از طریق ابزارهای دیجیتالی راحت تر و سریع تر با آن برند آشنا شده و ارتباط برقرار می کنند.البته لازم به ذکر هست که مدیریت دیجیتال برندینگ از اهمیت زیادی برخوردار هست.برای مثال اگر شما وب سایتی برای برند خود دارید، باید در آن پاسخگوی مشتریان خود باشید و به نقد و انتقادات و پرسش های آن ها رسیدگی کنید؛ زیرا بدون توجه به این نکات، داشتن 1 وب سایت اثربخشی خود را از دست می دهد.
عصر هویت در برندینگ
در این دوره از سیر تکامل برندینگ، این پدیده به عنوان نشانه مالکیت، کیفیت و اعتماد شناخته شد و کم کم نماد هویت نیز قلمداد شد که این دوره با اتمام جنگ جهانی دوم مقارن بوده هست.پس از جنگ جهانی بازارها از محصولات اشباع شدند و کسب و کارها نیاز به متمایز جلوه کردن را حس کردند و شرکت ها کم کم به تبلیغات رادیویی و تلویزبونی روی آوردند.در ادامه این عصر در دهه 70 و 80 میلادی شرکت ها به ارتباط با مشتری و ارائه پیشنهادات خوب برای آنان توجه بیشتری کردند.
عصر ارزش در برندینگ
در سال 1988 میلادی برای بار نخست ارزیابی برندها صورت گرفت و شرکت ها از آن زمان، برند را به عنوان دارایی خود در نظر گرفتند و به عمکرد مالی آنان کمک شایانی شد.برندهایی با داشتن مشتریان وفادار بیشتر قطعا ارزش برند بالاتری را نسب به رقبای خود دارا می باشند.به همین جهت برندها به فکر ایجاد مزیت های رقابتی برای جذب و حفظ مشتریان افتادند.اینجا بود که کسب و کارها به این نتیجه رسیدند که باید روی بازاریابی خود به عنوان 1 سرمایه گذاری بلند مدت فکر کنند.
عصر تجربه در برندینگ
پس از اینکه برندها به عنوان 1 دارایی به حساب آمدند، بحث تجربه ای که کاربران و مشتریان با هر برند داشته اند ارزش خود را به خوبی نمایان می کند.هر چه تجربه استفاده از کالا یا خدمات 1 برند بهتر باشد، مشتری بیشتر به برند علاقه مند شده و دیگران را نیز به استفاده از آن توصیه و تشویق می کند.در این دوره فناوری اطلاعات و ارتباطات به ایجاد شفافیت کمک شایانی کرده و شبکه های اجتماعی نیز به یاری کاربران آمده اند تا بتوانند تجربیات خوب اشخاص از یک برند را با دیگران به اشتراک بگذارند.
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.نوشته برندینگ دیجیتال به چه معناست؟ اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :