تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چطور از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟ ...

در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم که تبلیغات دیجیتال چیست و چگونه استفاده از ابزارهای بازاریابی جدید میتواند اهرم رشد کسب و کارمان باشد.
64 درصد از مردم با دیدن ویدیوهای تبلیغاتی تحت تأثیر قرار میگیرند و شروع به خرید میکنند.
درصد بالایی از این خریدها بعد از تماشای تبلیغات موجود در شبکههای اجتماعی اتفاق افتاده هست.
متوقف کردن تبلیغات برای صرفهجویی در هزینهها مثل متوقف کردن زمان برای صرفهجویی در زمان هست.
هنری فورد بنیانگذار شرکت فورد موتور فورد
مردم زمان بسیار زیادی را آنلاین می باشند و شما برای اینکه بتوانید کسب و کار کوچک خود را رونق دهید باید به صورت جدی در فضای مجازی حضور داشته باشید.
این اتفاق باعث بالا رفتن آگاهی مخاطبین از برند شما و در نتیجه افزایش میزان فروش میگردد.
به همین دلیل هست که تبلیغات دیجیتال دارای اهمیت زیادی در کسب و کار هست.
تبلیغات دیجیتال چیست؟
تبلیغات دیجیتال فرآیند انتشار مطالب تبلیغاتی از طریق پلت فرمهای آنلاین مثل رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو، وبسایتها و هر نوع برنامه دیگری هست که میتوان به صورت دیجیتالی به آن دسترسی داشت.
این روش 1 نوع استراتژی تبلیغاتی برگرفته شده از اطلاعات هست که باعث نزدیکی فروشنده به خریداران میگردد.
از این طریق میتوانید به مخاطبین کمک کنید تا سریعتر و راحتتر از مرحله تصمیمگیری برای خرید به مرحله خرید برسند.
تفاوت تبلیغات دیجیتال و سنتی
شباهت تبلیغات سنتی و دیجیتال بسیار کم هست.
تبلیغات دیجیتال هم مثل تبلیغات سنتی باعث آگاهی مخاطبین از محصول، خدمت و تجارت شما میگردد؛ با این تفاوت که به جای استفاده از ابزارهای سنتی مثل بیلبورد، مجلات از پلت فرمهایی مثل گوگل، فیس بوک، یوتیوب استفاده میکند.
در این روش شما میتوانید عملکرد کمپین تبلیغاتی خود را همزمان با پیش روی آن مورد بررسی قرار دهید.
ردیابی و نظارت بر فعالیتهای آنلاین بسیار آسان هست.
شما میتوانید به راحتی وارد حساب کاربری خودتان شوید و اطلاعات مربوط به کمپین را دنبال کنید.
این اطلاعات نه تنها به تیم شما کمک میکند تا نتایج استراتژیهای خود را ببینید بلکه فرصتهایی برای بهبود عملکرد نیز به شما میدهد.
به عنوان مثال اگر تبلیغتان دارای بیننده کمی است، میتوانید با بروزرسانی فیلمها و تصاویر به بالا رفتن میزان مخاطبینتان کمک کنید.
و متناسب با بازخوردهای دریافتی تغییراتی در آن اعمال کنید.
ولی در تبلیغات سنتی زودترین زمانی که میتوانید نتیجه کمپین خود را ببینید بعد از اتمام آن هست.
چه چیزی تبلیغات دیجیتال را منحصر به فرد میکند؟
قدرت نفوذ تبلیغات دیجیتال به میزان محبوبیت شبکههای اجتماعی مثل فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و … که از آنها استفاده میکنید بستگی دارد.
بهتر هست به منظور بالا بردن آگاهی مخاطبین از برندتان تبلیغات خود را در پلتفرم این سایتها قرار دهید و از روند مورد علاقهی مخاطبین در شبکههای اجتماعی پیروی کنید.
این شکل از تبلیغات به شما این امکان را میدهد که در زمان مناسب به اشخاص مناسب دسترسی پیدا کنید.
آگهیهای دیجیتال میتوانند شخصی سازی شوند، و به شما کمک کند تا مشتری خود را قدم به قدم همراهی کنید؛ این امر باعث بالا رفتن میزان ارتباط شما با مشتری میگردد.
به همین صورت در بازگشت سرمایه نیز به شما کمک بسیاری میکند.
بالا بودن تنوع در این نوع از تبلیغات باعث میگردد شما بتوانید بهترین روش را برای بالا بردن بازده کسب و کارتان انتخاب کنید.
به عنوان مثال شما تصمیم میگیرید که استفاده از پلتفرم لینکدین برای تبلیغات برندتان بهتر از دیگر شبکههای اجتماعی هست.
یا به عنوان 1 کسب و کار مرتبط با مد و لباس ترجیح میدهید از اینستاگرام برای آگاهی بخشیدن به مخاطبینتان استفاده کنید.
هر 1 از این روشها دارای مزایا و معایبی می باشند که در نتیجه بهتر هست مناسبترین را برای کسب و کارتان پیدا و انتخاب کنید.
بودن در مکان مناسب با استراتژی مناسب، هزینهها را کاهش و باعث افزایش سود میگردد.
چرا تبلیغات دیجیتال مهم هست و باید از آن استفاده کرد؟
مطالعات نشان میدهند که حدود 98 درصد مردم به طور مرتب از اینترنت استفاده میکنند.
که از این بین 66 درصد اشخاص بالای 65 سال می باشند.
آمار در ایران نشان دهنده آن هست که به طور متوسط 43 درصد از ایرانیها از اینترنت استفاده میکنند و بیش از 24 ساعت در هفته را صرف حضور در فضای مجازی میکنند.
این یعنی فرصت ویژه برای استفاده از انواع بازاریابی نوین!
میتوان گفت اینترنت با تمام فعالیتهایی که در طول شبانه روز انجام میدهیم ادغام شده هست.
در نتیجه شما چه 1 کسب و کار کوچک و یا کسب و کاری معروف و بزرگ داشته باشید، بهتر هست از تبلیغات دیجیتال استفاده کنید.
با کمک گرفتن از این روش شما گزینههای بسیاری برای ارائه خدمات و محصولات خود دارید.
میتوانید تبلیغات خود را در شبکههای اجتماعی مثل فیس بوک، گوگل یا یوتیوب قرار دهید و حتی از بین متن، تصویر و تبلیغات ویدیویی یکی را برای ورود به این عرصه از تبلیغات انتخاب کنید.
برندها به دلایل مختلف از تبلیغات دیجیتال استفاده میکنند:
افزایش آگاهی از برند بهبود فروش پیدا کردن مشتری مناسب و….یکی از علتهای مهمی که باعث استفاده برندها از تبلیغات دیجیتال میگردد این هست که 1 استراتژی قابل اندازگیری و مقرون به صرفه هست.
در این روش لازم نیست مثل تهیه کردن 1 آگهی تلویزیونی بودجهی کاملاً معین و ویژهای تعریف کنید.
و حتی در مقایسه با تبلیغات سنتی، در تبلیغات آنلاین شما توانایی این را دارید که تولید درآمد نیز داشته باشید.
میتوانید با هزینه بسیار کم تبلیغات خود را در شبکههای اجتماعی آغاز کنید، و زمانی که آرام آرام پیشرفت کردید، بودجه تبلیغات خود را بالا ببرید.
به عنوان مثال در دنیای تبلیغات سنتی در رقابت بین برندهای مختلف کسی موفقتر هست که قیمت بیشتری برای 1 بیلبورد تبلیغاتی پیشنهاد دهد.
ولی در دنیای دیجیتال هر کس تنها باید بتواند 1 تبلیغ عالی و مرتبط با علایق کاربرانش ارائه کند.
شما میتوانید 1 بیلبورد خریداری کنید و امیدوار باشید که مخاطب هدفتان آن را ببیند و در بهترین حالت تأثیری که میخواهید را روی آنها بگذارید.
ولی این احتمال نیز وجود دارد که شما هیچ نتیجهای از این روش نگیرید.
اما تبلیغات دیجیتال کاملاً برعکس است، با استفاده از این روش و با دانستن گزینههای مکان، علایق و رفتار مخاطبین خود، شما میتوانید اطمینان داشته باشید که تبلیغاتتان دقیقاً بر روی افرادی که مد نظرتان است، متمرکز میگردد.
با استفاده از دادههای جمع آوری شده توسط تیمتان یا با استفاده از اطلاعات پلتفرمی که با آن کار میکنید، میتوانید درست به کسانی که میخواهید، برسید.
این به این معنی هست که شما میتوانید برای هر مشتری متناسب با علایقش آگهی شخصی خودش را ارسال کنید.
برخی از تکنیکهای بازاریابی می باشند که برای به نتیجه رسیدن به زمان احتیاج دارند.
ولی زمانی که شرکت شما تصمیم میگیرد وارد دنیای تبلیغات آنلاین گردد، میتواند انتظار رسیدن سریع به نتیجه را نیز داشته باشد.
میتوان گفت این 1 تفاوت مهم بین بازاریابی آنلاین و تبلیغات آنلاین هست.
زمانی که شما از بازاریابی محتوایی استفاده میکنید ممکن هست چند ماه زمان ببرد تا نتیجه فعالیت خود را ببینید.
به همین علت هست که برخی از برندها برای رسیدن به نتیجه بهتر و سریعتر از هر دوی این روشها استفاده میکنند.
در تبلیغات دیجیتال چه کارهایی باید کرد؟
در تبلیغات دیجیتال از شیوههای غیر معمول در مقایسه با تبلیغات سنتی استفاده میگردد.
در تبلیغات سنتی کسب و کار شما به طور کلی به ارائه و تعریف کلی از برند برای عموم مردم میپردازد.
مثل بیلبورد تبلیغاتی که در معرض عموم مردم قرار دارد.
ولی در تبلیغات دیجیتال زمانی کسی تبلیغ شما را میبیند که واقعاً به دنبال آن باشد.
این با کلیک روی آگهی شما برای مشاهده تبلیغتان فرق میکند.
زمانی که از تبلیغات دیجیتال استفاده میکنید، میتوانید از روشهای هدفگیری پیشرفتهای بهره ببرید تا به مخاطب هدف خود برسید.
این ویژگی هدفگیری، قابلیتی بسیار بالاتر از قابلیتهای بازاریابی سنتی هست که در آن تمام مردم در داخل و خارج از بازار هدف مورد توجه قرار میگیرند.
برخی از رایجترین گزینههای هدفگیری عبارتاند از:
کلمات کلیدی: در این روش شما میتوانید به صورت مستقیم به افرادی که کلمات کلیدی و عبارتهای مربوط با کسب و کار شما را جستجو کردند برسید.
علایق: میتوانید علایق مخاطبینتان را هدف بگیرید.
پلتفرمهایی مثل گوگل و فیس بوک به کسب و کار شما اجازه میدهند تا با بررسی رفتارهای گذشته مشترکینشان به آنها دسترسی پیدا کنید.
معینات جمعیتی: شما میتوانید براساس اطلاعات جمعیتی مثل سن، محل زندگی و … به مصرف کنندگانتان دسرسی پیدا کنید.
تسلط بر تبلیغات آنلاین برای رسیدن به حداکثر بازدهی میتواند کمی پیچیده باشد.
پیشنهاد ما به شما این هست که اگر میخواهید در کسب و کارتان تحول بزرگی ایجاد کنید حتماً با متخصصین این امر مشورت کنید.
-ساده باشید
مخاطبین شما به اندازه تمام دنیا وقت ندارند تا صرف تبلیغات زیاد و سنگین شما کنند.
نیازی به تهیه 1 تبلیغ سنگین و پیچیده نیست.
هر چه تبلیغ سادهتر باشد، مؤثرتر خواهد بود.
-از 1 تبلیغ در چندجا استفاده نکنید.
تبلیغی که برای تلویزیون طراحی شده است، مناسب اینترنت و پخش در فضای مجازی نیست.
-از هویت برندتان پیروی کنید.
هویت برندتان هست که شما را از سایر گروهها متمایز میکند، برای اینکه مطمئن شوید آگاهی از برندتان در بالاترین سطح قرار دارد، همیشه در استراتژی تبلیغاتتان هویت برندتان را قرار دهید.
-از تجربیاتتان استفاده کنید.
تجربیات خود را در آگهیها حفظ کنید؛ تا ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد و بر روی آن تمرکز کنید.
به همین صورت همیشه حواستان بر بروزرسانی پلتفرمهای تبلیغاتی مختلف باشد.
انواع تبلیغات دیجیتال چیست؟
اینجا 4 نوع از تبلیغات دیجیتال را که میتوانید برای بالا بردن بازده کسب کارتان از آنها استفاده کنید را مورد بررسی قرار میدهیم:
جستجو نمایش شکبه های اجتماعی اینفلوئنسرها پست الکترونیکیجستجو
امروزه 80 درصد از خریداران، تحقیقات قبل از خریدشان را به صورت آنلاین انجام میدهند.
بسیاری از آنها از موتورهای جستجوگر مثل گوگل، یاهو و یا بینگ استفاده میکنند.
قرار دادن تبلیغهایتان در این موتورها میتواند باعث ارتقا برندتان گردد.
آگهی شما میتواند در نتیجه جستجوهایی که در این سایتها انجام میگردد ظاهر گردد و به همین صورت میتواند در سایتهای وابسته به این موتورهای جستجو نیز به نمایش گذاشته گردد.
به عنوان مثال گوگل دارای سایتهای تأیید شدهای هست که تبلیغات موجود در موتور جستجویش را در آنها نیز نشان میدهد.
زمانی که شما میخواهید از جستجو برای تبلیغات استفاده کنید بهتر هست کلمات خاص و کلیدی و حتی ترکیب کلمات را در فهرست خود قرار دهید تا زمانی که مخاطبتان هر نوع از آنها را جستجو کرد به شما برسد.
اگر تازه به دنبال پیدا کردن مشتری برای کسب و کارتان هستید ما به شما بازاریابی محتوایی و بهینهسازی موتور جستجو را توصیه میکنیم.
حتی میتوانید از تبلیغات دیجیتالی پرداخت به ازای کلیک نیز برای پشتیبانی از استراتژی خود استفاده کنید.
نمایش ویدئو
درصد قابل توجهی از کاربران (90%) با تماشای تبلیغات ویدیویی تصمیم قطعی برای خرید میگیرند.
برای همین هست که نمایش به بخش مرکزی تبلیغات دیجیتال تبدیل شده هست.
زمانی که از روش نمایش برای تبلیغ استفاده میکنید، میتوانید عکسها و فیلمهای جذابی را برای مخاطبتان آماده کنید.
برای مثال اگر یوتیوب را به عنوان پلتفرم تبلیغاتیتان انتخاب کنید، تبلیغاتان در تمام سایتهای وابسته به آن نیز پخش خواهد شد، مثل گوگل، شما با این کار با قرار دادن تبلیغتان در 1 سایت مخاطبین دو سایت را در اختیار دارید.
شبکههای اجتماعی
کسب و کارتان میتواند از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و… نیز برای تبلیغ محصول یا خدمت استفاده کند.
در شبکههای اجتماعی میتوانید تبلیغات خود را به صورت متن، عکس و یا فیلم ارائه دهید.
ولی ما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از تبلیغات تصویری استفاده زیرا این نوع از تبلیغات دارای مخاطب بیشتری هست.
اینفلوئنسرها
تمام کسب و کارهایی که از شبکههای اجتماعی برای تبلیغات استفاده میکنند، حتماً با اینفلوئنسرها نیز همکاری دارند.
اینفلوئنسرها بخش مهم و ارزشمند شبکههای اجتماعی می باشند.
زیرا آنها دارای مخاطبین هدفی می باشند که توانستند اعتمادشان را جذب کنند.
این به این معنی هست که آنها میتوانند به راحتی خدمت یا محصول شما را به آنها پیشنهاد دهند.
در مقایسه با سایر کانالهای تبلیغاتی دیجیتال اینفلوئنسرها از قیمتگذاری متفاوتی برای تبلیغات برخوردار می باشند.
ممکن هست 1 هزینه ثابت متناسب با تعداد دنبال کنندگانشان و یا نرخی جداگانه برای هر پست داشته باشند.
چندین روش برای استفاده از اینفلوئنسرها وجود دارد:
1-4 از 1 اینفلوئنسر بخواهید خدمت یا محصول شما را در 1 پست با دنبال کنندگانش به اشتراک بگذارد.
2-4 1 اینفلوئنسر را در سهام تجاری خود شریک کنید.
اگر شما مخاطبین پروپاقرصی در شبکههای اجتماعی دارید به احتمال زیاد رقبای جدی نیز در آنجا دارید.
شریک شدن در این حالت برای هر دو طرفتان سودمند هست.
همیشه به این نکته دقت کنید که دنبال کنندگان اینفلوئنسری که انتخاب میکنید جز مخاطبین هدفتان باشند، چون شما در حال سرمایهگذاری روی آنها هستید.
پست الکترونیکی
72 در صد از اشخاص عادی جامعه و 86 درصد از کسانی که دارای کسب و کاری می باشند، ایمیل را برای برقراری ارتباط ترجیح میدهند.
تبلیغات نیز شامل این ارتباط میگردد.
میانگین بازگشت سرمایه در تبلیغات ایمیلی 40 دلار برای هر 1 دلار هست.
ولی استفاده از ایمیل و ارسال تبلیغات به وسیله آن به سادگی قرار دادن تبلیغات در شبکههای اجتماعی نیست.
رسیدن به بهترین بازدهی به عواملی بستگی دارد:
برای داشتن تبلیغات ایمیلی خوب احتیاج به 1 لیست مناسب از مشترکین هدف دارید.
شبکههای اجتماعی محلی مناسب برای پیدا کردن این اشخاص هست.
با معرفی خود در این فضا میتوانید لیست کاملی از مخاطبین هدف خود پیدا کنید و با این روش برای هر کس تبلیغات مخصوص به خودش را ارسال کنید.
در این مدل از تبلیغات باید به نکات ریزی توجه کنید.
قرار نیست هر هفته سیلی از تبلیغات را برای مشترکین ارسال کنید، بهتر هست تمرکزتان را روی محتوای ایمیلها قرار دهید تا همیشه مشترکینتان را داشته باشید و به آرامی فروش خود را بالا ببرید.
وقتی که شما مشترکین ثابت دارید بهتر هست از نرم افزارهای تقسیمبندی استفاده کنید.
این نرم افزار به شما این امکان را میدهد که برای هر کس مطابق خریدهای قبلی که انجام داده هست تبلیغ ارسال کنید.
استفاده از اتوماسیونهای ارسال ایمیل به شما کمک میکند که در لحظه مناسب بهترین ایمیل تبلیغاتی را ارسال کنید.
به عنوان مثال با تنظیم اتوماسیون این امکان را دارید که بالافاصله بعد از خرید مشتری برای آن پیامی ارسال کنید که میتواند خرید بعدیش را با 20 درصد تخفیف انجام دهد.
متخصصان بازاریابی از تأثیر 53 درصدی اتوماسیون بر روی بازدهی تبلیغات میگویند.
اگر شما شرکتی هستید که گروه طراح و سازنده برای اجرای تبلیغاتتان دارید، بهترین کار انجام فعالیتهای تبلیغاتی درون شرکت هست.
ولی اگر در این حوزه تخصصی ندارید؛ شروع این کار برای شما باعث بالا رفتن هزینههایتان میگردد.
هدف خود را معین کنید.
شرکتها اغلب با مخاطبین هدف گستردهای فعالیت دیجیتال آنلاین خود را شروع میکنند.
ولی به مرور با جلو رفتن برنامه تبلیغاتیشان محدوده مخاطبینشان به سمت مخاطبین هدف کاهش پیدا میکند.
و منجر به رسیدن به خریداران ایدآل میگردد.
به همین علت هست که کسب و کارتان باید تبلیغات خود را بر روی مشتریهای اصلی و رؤیایی خود متمرکز کند.
با این کار ممکن هست بازدید کمتری داشته باشید ولی همین اتفاق باعث بالا رفتن کیفیت مشتریهایتان میگردد.
معایب تبلیغات دیجیتال
این صنعت همراه با مزایای بسیاری که با خود به همراه آورده هست با فعالیتهای متقلبانه موجود دچار معایبی هم شده هست.
هکرها و کلاهبردارها با روشهای غیراخلاقی زیادی باعث از بین رفتن بودجه تبلیغاتی کسب و کار شما میشوند.
در اینجا 5 نمونه از اتفاقهای موجود را بیان میکنیم تا با احتیاط بیشتری جلو روید.
رباتها
این روش به متخلفان کمک میکند تا به وسیله رباتها میزان کلیک بر روی تبلیغات شما را بالا ببرند و به درآمدزایی خودشان برسند.
ولی این کلیکها بر روی آگهی تبلیغاتی شما هیچ سودی برای شما ندارد.
یا قادر می باشند با حملات داس (Dos) وب سایتتان را از دسترس خارج کنند.
معادل انسانی رباتها بر روی تبلیغتان کلیک میکنند، بدون اینکه هیچ فایدهای برای شما داشته باشد و اجازه دسترسی به مخاطبین اصلیتان را به تبلیغات نمیدهند.
جلوگیری از نمایش در سایت
باعث میشوند سایز و اندازه آگهی تبلیغاتیتان تغییر کند به صورتی که به وسیله چشم انسان قابل رویت نباشد.
در این حالت تبلیغ شما باز شده ولی دیده نشده هست.
دامین (دامنه) تقلبی
به بیان ساده میتوان گفت در این حالت تبلیغ دهنده بر این باور هست که تبلیغاتش در 1 سایت مرتبط به نمایش گذاشته میگردد، ولی سایت حاضر تنها 1 سایت تقلبی برای فریب فرد تبلیغ دهنده هست.
تجمع آگهیها
این روش تعداد زیادی از تبلیغات را روی هم قرار میدهد به صورتی که هیچکدام به صورت درست پیدا نیستند و تنها کلیک میخورد بدون حتی کوچکترین بازدهی برای کسب کار تبلیغ دهنده.
4 نکته که ممکن هست شما را در انجام تبلیغات دیجیتال دلسرد کند
مسدود کنندهای تبلیغات
مسدودکنندههای تبلیغات، تبلیغاتی را که در وبسایتها یا برنامههای تلفن همراه نشان داده میگردد مسدود میکنند.
این کار با هدف بهبود تجربه کاربر از سایت یا نرم افزارهای گوشی هست.
این مسدودکنندهها به صورت رندوم ممکن هست بر روی هر تبلیغی تأثیر بگذارد.
تبلیغ دهندگان با تبلیغات همسان راهحل این مسئله را پیدا کردند.
از آنجا که تبلیغات همسان به عنوان بخشی از رابط کاربری وب سایت مشاهده میگردد، کمتر در معرض مسدود شدن توسط مسدودکنندههای تبلیغات می باشند.
افزایش هزینههای تبلیغات
در فضای حال حاضر دنیای تبلیغات، هزینه برای انجام تبلیغات در شبکههای اجتماعی بسیار بالا هست.
حتی کسب و کارهای بزرگ با داشتن بودجههای مناسب برای انجام تبلیغات، شاهد نرخ بازگشت خوبی از سرمایه خود نیستند.
عدم شفافیت
در دورههای اخیر وجود شفافیت در بین شرکتها برای انجام امور تبلیغاتی نقطه مهمی در این صنعت شده هست.
توجه نکردن به این مورد و عدم شفافیت در ارتباط و تعیین نکردن معیارهای دقیق باعث پیدا شدن کلاهبردارها میگردد.
نادیده گرفتن تبلیغات دیجیتال
خریداران امروز باهوش می باشند.
آنها هر چیزی را که احساس کنند به آنها رطی ندارد را نادیده میگیرند.
در تحقیقی که گوگل انجام داده است، بیان شد 56.1 درصد از تبلیغات توسط مخاطبین نادیده گرفته میگردد.
علیرغم وجود تقلب و چالشهای زیاد در این کار، صنعت تبلیغات دیجیتال هیچ نشانهای از کند شدن در سرعت حرکت رو به جلویش ندارد.
با توجه به موارد بالا احتمال اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی بیفتید بسیار کم میگردد.
آینده تبلیغات دیجیتال
تبلیغات رسانهای دیجیتال فرآیندی بزرگ برای ترویج آنلاین کسب و کار شما هست.
هیچ روش دیگری نمیتواند به سرعت ترافیک هدفمندی را به سمت تبلیغاتتان هدایت کند.
با این روش به کسب و کارتان رونق میدهید و باعث بالا رفتن درآمدتان میشوید.
در سال 1994 شرکتی AT&T مبلغ 30.000 دلار برای حضور در 1 کمپین تبلیغاتی سهماهه پرداخت کرد.
امروز در سال 2019 صنعت تبلیغات دیجیتال به ارزش 220.38 میلیارد دلار هست.
این آمار به وضوح رشد چشمگیر این صنعت را نشان میدهد.
در 25 سال گذشته این تکامل سریع همواره با نوآوری همراه بوده هست که این نشان دهنده آینده روشن تبلیغات دیجیتال و بازاریابی دیجیتال هست.
نوشته تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چطور از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم؟ اولین بار در مدیر مارکتینگ.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :