دیجیتال مارکتر کیست؟ و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ ...

امروزه با گسترس دنیای وب، کسبوکارهای زیادی به فکر راهاندازی برند خود در دنیای دیجیتال افتادهاند.
زیرا از تاثیر و قدرت شبکههای اجتماعی بر روی بازاریابی، فروش محصولات و خدمات بر روی مخاطبان خود باخبر می باشند.
این اشخاص با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانند بر میزان رشد موفقیت و جذب مشتریان خود بیافزایند.
در ادامه به شما خواهیم گفت که دیجیتال مارکتر کیست؟ به همین صورت شما را با مفاهیم و ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد.
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
بازاریابی در دو دسته سنتی و دیجیتال قرار گرفته هست که در روش سنتی، بازاریابی از طریق تبلیغات کاغذی مثل روزنامهها، مجلات و بروشورها و یا تماس تلفنی صورت میپذیرد.
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی هست که با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از رسانههای ارتباط جمعی شکل گرفته هست.
در این روش از بازاریابی، از تمامی ظرفیتها و کانالهای موجود در دنیای دیجیتال برای معرفی محصولات به مشتریان استفاده میگردد که تأثیر بسزایی در فروش و موفقیت کسبوکارهای مختلف دارد.

این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم، اشخاص زیادی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال مشاهده میکنیم.
دنیای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، آنقدر بر زندگی اشخاص تاثیر گذاشته هست که دیگر دنیای بدون اینترنت را نمیتوان تصور کرد! این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه تجارت برای مدیران کسبوکارها میتواند فرصت بسیار مناسبی باشد.
در واقع بازاریابی دیجیتال مزیتهای بسیار زیادی، هم برای خریدار و هم برای فروشنده دارد که باعث رشد و موفقیت بسیار زیادی میگردد.
در این شیوه بازاریابی نوین که تکیه بر ظرفیتهای دیجیتال دارد به کمک ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، ادوردز، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و سوشال مارکتینگ، سئو و … هر روز گستردهتر میگردد.
به همیندلیل با یادگیری آموزشهای دیجیتال مارکتینگ و رعایت قواعد آن، قطعا میتوانید به اهداف فروش بالا و کسب درآمد مورد نظر خود برسید.
آموزشهای رایگان دیجیتالمارکتینگ موجود در سایت فرادرس میتواند به شما کمک کند تا دید خوبی از دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید.
و بتوانید زیر شاخه مورد علاقه خود رو در حوزه مارکتینگ را به دست آورید.
این وبسایت با ارائه ویدیوهای آموزشی بهصورت رایگان تمامی آنچه که میخواهید از دیجیتال مارکتینگ بدانید را پوشش میدهد.
دیجیتال مارکتر کیست؟
باید بدانید اشخاص زیادی به دنبال یادگیری مهارتها و ابزارهای این نوع از بازاریابی میباشند.
در واقع دیجیتال مارکتر کسی هست که آموزشهای لازم را برای کار با دیجتال مارکتینگ فرا میگیرد و به بهترین شکل ممکن با استفاده از استراتژیهای لازم، آن را اجرا میکند.
یک دیجیتال مارکتر میکوشد تا در ارتقای 1 کسبوکار نقش مهمی داشته باشد.
از اینرو به کسب دانش مهارتهایی نیاز دارد که مسیر پیشرفت ایشان را هموار کنند.
برای اینکار کافیست از منابع معتبر و آموزشهای موجود در این زمینه بهره ببرد.
به همین صورت ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که به عنوان 1 دیجیتال مارکتر برای هر نوع از بازاریابی نیازمند به استفاده از آن هستید.
توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ جامعتر در مورد دریجیتال مارکتینگ به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مراجعه کنید.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
حال که متوجه شدید دیجیتال مارکتر کیست؟ باید بدانید دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده هست.
اگر به دنبال موفقیت در این دنیای بزرگ هستید، باید در زمینههای مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل کمپینهای تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانههای دیجیتال و موارد دیگر حداقل مهارتهای لازم را داشته باشید.
در ادامه شما را با اساسیترین روشها و تکنیکهای بازاریابی که هر دیجیتال مارکتری باید بداند، آشنا میکنیم:
تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی را به عبارت دیگر «پرداخت به ازای کلیک» عبارتی کلی هست که به نوعی از دیجیتال مارکتنیگ اشاره دارد که در آن، به ازای کلیکهای هر کاربر بر روی تبلیغ، پولی پرداخت میگردد.
به طور مثال، «Google AdWords» نوعی تبلیغ کلیکی به شمار میآید.

یکی از روشهای موجود که شما میتوانید بهراحتی از آن بهره ببرید، استفاده از خدمات تبلیغات کلیکی کاپریلا برای تبلیغ کسبوکارها، خدمات و محصولات در صفحه اول گوگل میباشد.
این وبسایت با کمک سیستم هوش مصنوعی، تبلیغات کلیکی شما را در مرتبط ترین صفحات وب نمایش میدهد.
تبلیغات موتور جستجو
گوگل، یاهو و «بینگ» (bing) همگی این امکان را برای شما فراهم میکنند که در صفحه نتایج آنها تبلیغ کنید.
«تبلیغات موتور جستجو» یکی از بهترین راهها برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری وفادار هست که به شکلی فعالانه در جستجوی کالا یا خدماتی مشابه با کسبوکار شما می باشند.
سئو و بهینهسازی
اگر سرمایه کافی برای تبلیغات موتور جستجو را در اختیار ندارید، این امکان وجود دارد تا از روشهای «سئو» کمک بگیرید تا رتبه نوشتههای شما در گوگل بیشتر گردد.
در نتیجه، نیازی به پرداخت کلیکی نخواهید داشت.
ولی ممکن هست مدت زمان بیشتری صرف گردد تا مطالب شما رتبه بهتری کسب کنند.
اگر میخواهید از روشهای سئو کمک بگیرید، میتوانید به آموزش سئو مراجعه کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
بسیاری از شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک و … این امکان را فراهم میکنند که در این سایتها تبلیغ داشته باشید.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی از آنجایی اهمیت دارد که سبب میگردد مخاطبانی که با کسبوکار آشنایی ندارند، از این راه با شما آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند و در عین حال، هزینه کمتری را نیز پرداخت کنید.

با استفاده از دوره آموزش بازاریابی شبکههای اجتماعی میتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، تولید این نوع تبلیغات را یاد گرفته و در جهت رشد کسبوکار خود استفاده کنید.
بهینه سازی نرخ تبدیل
بهینهسازی نرخ تبدیل یا “CRO” فرآیندیست که افزایش بازدیدکنندگان از وبسایت شما را بر اساس فعالیتی خاص افزایش میدهد.
از میان این فعالیتها میتوان به پر کردن فرمها و مواردی از این دست اشاره کرد.
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یا “Content Marketing” نیز در دیجیتال مارکتینگ استفاده گستردهای دارد.
بازاریابی محتوا تمامی داراییهای دیجیتال مارکتینگ برای تشکیل آگاهی از برند یا افزایش کلیک و فروش را شامل میگردد.
تبلیغات بومی
به طور قطع برای شما هم پیش آمده هست که پس از خواندن مطلبی، در انتهای صفحه، مقالات مختلفی برای مطالعه به شما پیشنهاد شده باشند.
به این روش، “تبلیغات بومی” میگویند.
بسیاری از تبلیغات بومی در دسته بازاریابی محتوا قرار میگیرن.
به این خاطر که از محتوای تولیدشده برای جذب کلیک استفاده میکنند.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی را میتوان قدیمیترین روش دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد که همچنان پر قدرت به کار خود ادامه میدهد.
بیشتر افرادی که 1 دیجیتال ماکتر بهحساب میآیند، به طور معمول از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ فروشها و رویدادهای ویژه خود استفاده میکنند.

در این روش با استفاده از ایمیلهای مخاطبان کسبوکار، میتوانید جامعه بزرگی از مشتریان را تشکیل بدهید تا بتوانید با ارسال ایمیل با آنها در ارتباط بوده و پیام موردنظر را بهدست آنها برسانید.
سایت فرادرس یکی از منابع معتبر یادگیری میباشد که می توانید از ویدئوهای آموزشی رایگان و غیر رایگان آن با کمترین هزینه بهرهمند شوید.
این مجموعه محبوبیت بالایی را در بین مخاطبان و دانشجویان خود دارد.
نوشته دیجیتال مارکتر کیست؟ و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ اولین بار در ادمین سایت.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :