citizenryco.ir logo راه حل های کلیدی برای رشد کسب و کار شما ...




راه حل های کلیدی برای رشد کسب و کار شما
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/business-growth-3/

در اینجا از مراحل رشد سازمان خواهیم گفت.دسته ‌بندی مشکلات و الگو‌های رشد کسب و کا‌رهای بسیار کوچک و تبدیل آن‌ها به 1 روش نظام‌مند که برای کارآفرینان مفید باشد، در نگاه اول کار بسیار مشکل و غیرممکنی بنظر می‌آید.با توجه به اندازه و ظرفیت‌های موجود در تجارت‌های کوچک، این ارگان‌ها تغییرات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند.آن‌ها با معیارهایی همچون، استقلال در عملکرد، ساختارهای سازمانی مختلف و سبک مدیریتی متفاوت دسته‌بندی می‌شوند.البته در بررسی بسیار دقیق و موشکافانه، معین شده که این سازمان‌ها در مراحل رشد سازمان و ترقی با مشکلات مشابه و یکسانی روبرو می‌شوند.این نقاط مشترک را می‌توان به صورت 1 چارچوب کاری سازمان‌دهی کرد.

همین امر می‌تواند درک ما از طبیعت، ویژگی‌ها و مشکلات تجاری موجود در تمامی رده‌های شغلی، از 1 خشکشویی کوچک با دو یا سه کارمند با دستمزد بسیار پایین گرفته تا 1 شرکت تولید کننده نرم‌افزار که در سال 20 میلیون دلار درآمد داشته و با رشد 40 درصدی پیشرفت می‌کند، را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد.برای صاحبان و مدیران کسب و کارهای کوچک، چنین تصوری می‌تواند در ارزیابی چالش‌های پیش‌رو، بسیار کمک کننده باشد.برای مثال، نیاز به افزایش سیستم‌های رایانه‌ای موجود و یا استخدام و آموزش مدیران درجه دو برای حفظ رشد پیش‌بینی شده از جمله مواردی هست که می‌توان به آن اشاره کرد.

این موارد می‌توانند در پیش‌بینی الزامات کلیدی در موقعیت‌های مختلف بسیار کارآمد باشد.برای مثال، اختصاص زمان بسیار زیاد برای صاحبان شرکت‌های استارات‌آپی در دوران شروع و نیاز به تغییر و یا حذف نقش مدیریتی آن‌ها، زمانیکه شرکت‌ها بزرگتر شده و پیچیدگی بیشتری پیدا کرده‌اند.وجود 1 الگو، پیش‌زمینه‌ای برای بررسی تاثیر وجود و یا عدم وجود مقررات و سیاست‌های پیشنهادی از طرف دولت در 1 تجارت را فراهم می‌کند.یکی از نکات بسیار مهم عدم پرداخت مالیات از سود سهام است، که می‌تواند در ایجاد 1 تجارت سودآور، رشد ‌یافته، و پایدار بسیار کمک کننده باشد.ولی این مورد برای کسب و کارهای جدید که رشد بسیار سریعی داشته و یا در مورد شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته هیچ کمکی نمی‌تواند انجام دهد.

در نهایت، الگوهای بوجود آمده به حسابداران و مشاوران کمک می‌کنند تا مشکلات را تشخیص داده و راه‌ حل‌های مناسب را برای شرکت‌ها با سرمایه‌های بسیار اندک فراهم آوردند.مشکلات و راه‌حل‌های ارائه شده برای 1 شرکت با طول عمر 6 ماه و 20 نفر کارمند، با مشکلات و راه‌حل‌های ارائه شده برای 1 شرکت 30 ساله با 100 نفر کارمند قابل مقایسه نیست.در گذشته برنامه‌ریزی برای جریان نقدینگی از بیشترین اهمیت برخوردار بود، ولی در حال حاضر برنامه‌ریزی استراتژیک و بودجه‌بندی برای رسیدن به هماهنگی و کنترل در عملکرد بالاترین اولویت را به خود اختصاص می‌دهد.

ایجاد 1 چارچوب تجاری کوچک

محققان بسیاری در طی سالیان متمادی برای ایجاد الگویی مناسب برای تجارت تلاش کرده‌اند.هر 1 از آن‌ها اندازه تجارت را به عنوان یکی از پارامترها و عمر 1 شرکت و یا مرحله رشد آن شرکت را به عنوان پارمتر دیگر در نظر می‌گیرند.البته این دیدگاه در بسیاری از موارد مفید و موثر بوده هست.این روش به سه دلیل برای تجارت‌های بسیار کوچک نامناسب است: برای ایجاد الگویی که در تجارت‌های کوچک قابل اجرایی باشد، باید مجموعه‌ای از تجربیات، تحقیق در مقالات، و مشاهدات تجربی صورت گیرد.چارچوب حاصل از این تحقیقات می‌تواند پنج مرحله‌‌ای را که برای پیشرفت 1 شرکت مورد نیاز است  ترسیم نماید.هر کدام از این مراحل با شاخص‌هایی مثل اندازه، ساختار سازمانی، گستره سیستم‌های دولتی، اهداف استراتژیک مهم، و میزان مشارکت صاحبان آن تجارت در بازار تعیین می‌گردد.اگر می خواهید از اهمیت برندسازی برای شرکت بیشتر بدانید بروی لینک آی رنگ کلیک کنید.

مراحل رشد سازمان

مرحله اول: ماهیت وجودی

در این مرحله مشکل اصلی بدست آوردن مشتری و تحویل محصول مورد نظر و عقد قرارداد هست.در این بین پرسش‌های اساسی نیز مطرح می‌گردد:

آیا ما می‌توانیم، برای تبدیل شدن به 1 تجارت پایدار، به تعداد کافی مشتری داشته باشیم؟ کالا را به آن‌ها تحویل داده و خدمات مناسبی ارائه دهیم؟ آیا ما برای پاسخگویی به درخواست‌های بخش‌ استارت‌آپی این کار، بودجه مناسبی در اختیار داریم؟

سازماندهی این کار بسیار ساده است، صاحب این تجارت تمام کار را انجام می‌دهد و بطور مستقیم از زیرشاخه‌های موجود در شرکت حمایت می‌کند.این شخص باید حداقل صلاحیت‌های لازم برای این کار را داشته باشد.استراتژی اصلی هر شرکتی ادامه حیات آن شرکت هست.صاحب 1 شرکت، تمامی وظایف مهم را بر عهده می‌گیرد، و تنها حامی و بزرگترین حامی از نظر انرژی و مسیر برای دیگر کارکنان آن شرکت هست.

شرکت‌هایی که در مراحل اولیه شکل‌گیری خود قرار دارند، از رستوران یا 1 خرده‌فروشی گرفته تا 1 کارخانه تولید محصولات بسیار پیشرفته، باید محصولات خود را تثبیت کرده و به 1 استاندارد معین نزدیک کنند.بیشتر آن کارخانجات هرگز مقبولیت لازم را از نظر مشتریان بدست نمی‌آورند و به پایداری لازم در تولید محصولات خود نمی‌رسند.در این زمینه‌ها، صاحبان تجارت، کسب و کار مورد نظر را با اتمام سرمایه لازم متوقف می‌کنند.اگر آن‌ها بسیار خوش‌شانس باشند، می‌توانند تجارت مورد نظر را برابر با ارزش دارایی‌های آن بفروش رسانند.در برخی از مواقع، صاحبان تجارت نمی‌توانند میزان انرژی، سرمایه و زمانی را که 1 تجارت نیاز دارد برآورده کنند و برای رهایی از این شرایط خود را از چرخه حمایتی شرکت خارج می‌کنند و همین امر موجب نابودی شرکت می‌گردد.شرکت‌هایی که در مرحله تجارت باقی‌ می‌مثل، شرکت‌های درجه دوم نامیده می‌شوند.

مراحل رشد سازمان

مرحله دوم: بقاء

برای رسیدن به این مرحله، تجارت مورد نظر باید ثابت کند که تجارتی دارای هویت قابل اجرا هست.این تجارت باید تعداد قابل قبولی مشتری را در بازار فروش خود داشته باشد.علاوه بر آن، این شرکت باید توانایی لازم برای راضی‌ کردن مشتریان خود را داشته باشد تا بتواند با ارائه خدمات و محصولات آن‌ها را برای خود نگه دارد.مشکل اصلی در قابلیت بقاء، به مسئله ارتباط مابین درآمد و هزینه باز می‌گردد.به موضوعات اصلی در ادامه اشاره شده است:

در مورد شرکت‌های بسیار کوچک، آیا ما می‌توانیم با استفاده از بودجه بسیار کمی که در اختیار داریم، برخی از مشکلات را حل کرده و به حیات شرکت کمک کنیم؟ آیا ما می‌توانیم با تامین هزینه و فراهم آوردن سرمایه در گردش، به مراحل رشد سازمان در ابعاد بسیار بزرگ‌تر نیز کمک کنیم؟ آیا می‌توانیم با ارائه صنعت و بازار انحصاری خود می‌توانید به چرخه اقتصاد برگردید؟

سازماندهی تاکنون هم کار بسیار ساده‌ای هست.1 شرکت ممکن هست تعداد بسیار محدودی از کارمندان را تحت مدیریت 1 مدیر فروش و یا 1 سرکارگر عمومی قرار داده باشد که هیچ‌یک از آن‌ها به صورت مستقل تصمیم‌گیری نمی‌کنند.ولی بخوبی از دستورات صاحب آن تجارت پیروی می‌کنند و همین نکته برای صاحبان تجارت 1 امتیاز محسوب می‌گردد.

مراحل رشد سازمان

مراحل رشد سازمان

مرحله سوم: موفقیت

تصمیماتی که در این مرحله باید اتخاذ گردد به دو عامل بستگی دارد: آیا صاحبان تجارت می‌خواهند دستاوردهای شرکت را از آن خارج کنند و یا اینکه از آن‌ دستاوردها برای افزایش پایداری و سودآوری شرکت استفاده خواهند کرد.صاحبان شرکت‌ها می‌توانند از آن دستاوردها برای ایجاد زیرساخت‌هایی برای فعالیت دیگر سهام‌داران شرکت نیز استفاده کنند.بنابراین نکته مهم و اساسی این هست که آیا ما می‌خواهیم شرکت را به عنوان سکویی برای رشد و پیشرفت مورد استفاده قرار دهیم و یا اینکه از آن به عنوان زیرساختی برای کمک به سهام‌داران شرکت، که بصورت کامل و یا بصورت جزئی با شرکت همکاری دارند، استفاده می‌کنیم.البته گاهی این جدا شدن به معنی آغاز 1 شرکت استارت‌آپی مستقل هست.همثل فعالیت‌هایی که برای گروه‌های دولتی انجام می‌گردد و یا اقداماتی که برای بدست آوردن آمال و آرزوهای شخصی و یا هر دیگری اتفاق می‌افتد که در نهایت هدف تمامی این اشخاص حفظ تجارت در حالت کنونی آن هست.

به سازمانی مشتری محور تبدیل شوید

تمام فعالیت های تجاری و کسب و کارهای مختلف برای جلب مشتری ایجاد می شوند.رشد فعالیت ها و شرکت ها نیز زمانی ایجاد می گردد که خدمات و محصولات خود را به مشتریان بیشتری ارائه نمایند.اکثر عمکردهای تجاری تابعی از: کسب، حفظ، افزایش وارائه خدمات به مشتری می باشند.از این رو، شرکت های در حال رشد، ارزش خود را از طریق ارزش بیشتری که برای مشتری هایشان در نظر میگیرند،افزایش می دهند.زمانی که بازار و سهمی را که قصد دارید از آن بدست آورید را در نظر می گیرید، اینکه چه چیزی مورد علاقه شماست از اهمیت چندانی برخوردار نبوده و آن چیزی که مشتری ها می خواهند و مورد توجه آن ها قرار دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست.در پایان به صورت خلاصه می توان گفت که فعالیت های شرکت خود را می توانید در کنار مشتری هایتان و نیروی کاری که مشتاق به ارائه خدمات به آن ها می باشند را گسترش دهید و از طریق نوآوری و خلاقیت پایدار، سهم خود را در بازار افزایش دهید.

فقط روی شبکه های اجتماعی تمرکز نکنید

مسلماً نمی توانید از شبکه های اجتماعی غافل شوید، ولی آن را تبدیل به استراتژی اصلی خود برای ترافیک و کسب مشتریان بالقوه نکنید.بهترین کار این هست که کسب و کار خود را روی پلتفرم خود بسازید، نه پلتفرم کس دیگری.بهتر هست که مردم عضو خبرنامه شما شوند و شخصاً با شما تعامل داشته باشند، نه فقط در شبکه های اجتماعی.شما می توانید برای شناخت کسب و کارهای پرسود به مقاله ی جامعی که در این باره منتشر کرده ایم مراجعه کنید.

 روی چیزی تمرکز کنید که اهمیت دارد.

انبوهی از اطلاعات وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین یاد بگیرید.ولی بیشتر این اطلاعات در فرایندی که شما در آن قرار دارید اهمیت ندارند.اگر شما چیزی را ایجاد می کنید، احتمالاً نیازی ندارید که مطلب زیادی راجع به سئو یاد بگیرید.اگر مقالات میهمان بنویسید و به شکل های دیگر مخاطبان خود را ایجاد کنید، سئو به طور طبیعی به وجود می آید پس بهتر هست که وقت خود را صرف نوشتن مقالات میهمان کنید.ارزیابی کنید که در مسیر کارآفرینی خود در کجا قرار دارید، و به چیزی اهمیت دهید که بیش از تمام به شما کمک می کند.قربانی اطلاعات بیش از حد نشوید چرا که می تواند به سادگی جلوی پیشرفت شما را بگیرد.سرعت پیاده سازی و اجرا چیزی هست که شما را در کسب و کار موفق می کند.

 از دریافت قیمت عادلانه نترسید

خیلی خوب هست که تا حد ممکن بتوان به اشخاص به طور رایگان کمک کرد، ولی شما خانواده ای دارید که باید از آن ها مراقبت کنید و صورتحساب هایی دارید که باید پرداخت کنید.اگر شما ارزش اضافه کنید و به مردم کمک کنید، باید قیمت عادلانه ای هم برای آن دریافت کنید.یادتان باشد که شما در حال ساخت کسب و کار هستید؛ اگر پول در نیاورید، پس کسب و کاری هم در کار نیست.تا زمانی که شما روی خدمت کردن و اضافه کردن ارزش به زندگی مشتریانتان تمرکز کنید، قیمت های شما توجیه خواهد داشت.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

نوشته راه حل های کلیدی برای رشد کسب و کار شما اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: صمد نادریان »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127751 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 13533 2 هفته پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :