رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سایت ما کمک می کند؟ ...

همان طور که میدانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد.
رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعههای مهم در بحث روابط عمومی هست و اهمیت بسیار بالای آن باعث میگردد تا خیلیها تصور کنند تمام کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی هست.
ولی در واقع این گونه نیست و رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در بسیار از موارد دیگر مثل معرفی 1 محصول یا خدمت در رسانههای پرمخاطب کاربرد دارد.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که شنیده باشید برخی از کسب و کارها در رسانههای پرمخاطب و پرطرفدار مثل سایتهای پربازدید حوزههای مختلف، رپورتاژ آگهی منتشر کردهاند.
البته به جز تحقق اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در گرفتن بک لینک نیز نقش زیادی دارد.
در این مطلب میخواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک میکند.
رپورتاژ آگهی چیست؟ یا همان رپورتاژ چیست ؟
در ابتدا ممکن است ریپورتاژ آگهی کلمه نا آشنایی برای تان باشد و اصطلاح آن به گوش تان هم نخورده باشد.
پس بهتر هست در آغاز به تعریف ریپورتاژ یا رپورتاژ بپردازیم.
همان طور که در مقدمه بیان شد، ریپورتاژ آگهی با تبلیغ آگهی ارتباط دارند.
به این معنی که شما تبلیغ محصول یا سایت خود را در قالب و چهار چوب 1 متن و مقاله خبری و با لینک سایت خود در 1 سایت خبری یا هر سایت مناسب منتشر کرده و برای همیشه آن را تبلیغ می کنید و به این ترتیب هست که می توانید رتبه سایت خود را پایین آورده و محصول خود را به فروش برسانید.
نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری
فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد.
ولی باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد.
کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی اشخاص زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند.
پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این هست که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.
این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد.
اولا تعداد اشخاص زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می گردد که حداقل 1 بار آگهی شما را بخوانند.
در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.
مزایای رپورتاژ آگهی
1.
افزایش رتبه گوگل
اگر شما هم صاحب سایت و یا کسبوکار خود هستید، احتمالا میدانید که رتبه سایت شما در گوگل بسیار حائز اهمیت هست.
یکی از راههایی که باعث میگردد الگوریتمهای گوگل، سایت شما را در رتبه بالاتری قرار دهند، بکلینک هست.
دریافت بکلینک از سایتهای پربازدید و معتبر مختلف باعث میگردد رتبه شما در گوگل افزایش پیدا کند و بر بهبود سئو سایت شما تاثیر بسیاری دارد.
زیرا این دسته از وب سایتها Domain Authority (اعتبار دامنه) بالایی دارند و بکلینک از چنین سایتهایی، موتورهای جستجو را ترغیب میکند تا شما را نیز بین سایتهای رتبه برتر خود نمایش دهد.
رپورتاژ آگهی همیشه در سایت منتشرکننده باقی میماند و این موضوع تاثیر زیادی بر روی رتبه سئو سایت شما دارد.
دقت گردد که حتما رپورتاژ و لینک سایت خود را در سایتهای معتبر منتشر کنید زیرا در غیر این صورت برای سایت شما از نگاه گوگل بازخورد منفی خواهد داشت.
2.
افزایش بازدید سایت
از آنجایی که سایتهای منتشرکننده اغلب ترافیک بالایی دارند، کاربران زیادی رپورتاژ شما را دیده و با کلیک بر لینکهایی که شما در انتهای رپورتاژ آگهی قرار دادهاید، وارد سایت شما میشوند.
در نتیجه انتشار رپورتاژ در سایتهایی با بازدید بالا باعث افزایش بازدید سایت شما میگردد.
3.
بهبود دانش مخاطبان
برخلاف تبلیغات مرسوم که با اغراق تلاش میکند، توجه کاربران را به خود جلب کند، در ریپورتاژ آگهی سعی بر این هست که با محتوای جالب، مفید و قانعکننده، کاربران را به برند یا محصول خود علاقهمند کرده و از این طریق دانش کاربران را پیرامون موضوع و یا محصولی خاص افزایش دهد و اطلاعات جدیدی در اختیارشان بگذارد.
4.
تبدیل مخاطب به مشتری
سعی کنید علاوه بر دادن اطلاعات و معرفی محصول خود، در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید.
در این صورت هنگامی که کاربر به انتهای رپورتاژ آگهی میرسد، بر روی لینکهای موجود کلیک کرده و با ورود به سایت شما و بازدید از محصولاتتان، احتمال خرید افزایش مییابد.
خصوصیات محتوا در رپورتاژ آگهی یا خبری
متن ریپورتاژ نشان ندهد که 1 تبلیغ است، انگار در حال اطلاع رسانی مطلبی هستید. در رپورتاژ فقط فکر سئو نباشید و احساس خواننده از متن رپورتاژ بسیار مهم هست. حدود 1000 کلمه باشد و 4 تا 5 لینک nofollow در آن قرار گیرد و حداقل 1 عکس جذاب سئو شده داشته باشد. لینک ها در محتوای رپورتاژ بر کلمه کلیدی خاصی تمرکز داشته باشند (در این قسمت حتما مشاوره بگیرید) اصول سئو در تمام رپورتاژ آگهی رعایت گردد.چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم
برای نوشتن 1 رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.
ساده و رواننویسی انتخاب لحن و ادبیات درست کیفیت بالای محتوای متنی شناسایی صحیح مخاطبان انتخاب خوب موضوع جذاب و بهروز نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح رعایت اصول نگارشی و درستنویسیچرا رپورتاژ آگهی اهمیت دارد؟
یکی از قابلیت های خوب این نوع لینک سازی دائمی بودن آن هست یعنی شما زمانی که 1 مقاله با عنوان تبلیغات در سایت های دیگر منتشر می کنید به صورت دائم در این سایت ها می ماندنکته دیگر این نوع لینک سازی در این تبلیغات این هست که شما می توانید کلمات کلیدی به کار رفته در مقاله را به سایت خود لینک دهید.
اگر می خواهید بدانید الکسا چیست و چگونه رتبه سایت شما را افزایش می دهد بروی لینک آبی کلیک کنید.
از چه سایت هایی رپورتاژ آگهی خرید کنیم؟
برای خرید این نوع از تبلیغات باید به چند نکته دقت کنید که در ادامه به تک تک آنها می پردازیم.رپورتاژ آگهی را از سایت های مرتبط خرید کنیدمرتبط بودن موضوع وب سایتی که برای تبلیغات انتخاب می کنید بسیار با اهمیت هست.
برای تبلیغات شما باید حتما وب سایتی را انتخاب کنید که موضوع آن با موضوع به سایت شما مرتبط یا یکی باشد به عنوان مثال اگر قصد دارید در زمینه فروش لباس ، تبلیغاتی انجام دهید در سایت هایی که در زمینه غذا فعالیت دارند این نوع تبلیغات نادرست هست.
برای رپورتاژ خود 1 متن عالی تهیه کنیدنوشتن 1 مقاله عالی برای این نوع تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار هست تا کاربر جذب خواندن آن گردد ، اگر قصد معرفی 1 محصول را دارید باید به صورت کامل محصول خود را معرفی کنید پس به این نکته دقت کنید که نوشتن 1 مقاله عالی برای این نوع از تبلیغات اهمیت بالایی دارد.
دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی
رباتهای گوگل لینکسازی انجام شده در رپورتاژ آگهی را کاملا طبیعی میدانند و الگوریتمهای گوگل با توجه به فالو بودن آنها در 1 سایت معتبر با اعتبار بالا، کاملا این روش را پوشش میدهند.
به همین دلیل رپورتاژ یکی از بهترین روشهای سئوی خارجی هست.
پلتفرم انتشار آگهی
از آنجایی که هماهنگی با وبسایتهای مختلف کاری وقتگیر و دشوار است، پلتفرمهایی جهت انتشار رپورتاژ آگهی وجود دارد تا به کسبوکارها کمک کنند از وبسایتهای منتشرکننده در حوزههای مختلف و لیست قیمتها باخبر شوند.
از این رو کسبوکارها جهت خرید ریپورتاژ آگهی میتوانند راحتتر و مناسبتر تصمیمگیری کنند و وبسایتهای مناسبی برگزینند.
تریبون پلتفرم انتشار آگهی هست و سعی میکند مقرونبهصرفهترین قیمتها را در اختیار کسبوکارها قرار دهد و پکیجهای ویژهای طراحی کند.
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرونبهصرفهترین روشهای تبلیغات، اطلاعرسانی و ارتباط با مخاطب هست که با استفاده از آن 1 تیر و دونشان میدهید.
هم اینکه میتوانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایتهای پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژهای میکند.
تقریبا تمام کسب و کارها میتوانند از رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این هست که بتوانید 1 رپورتاژ حرفهای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.
نوشته رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سایت ما کمک می کند؟ اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :