citizenryco.ir logo سئوی خارجی چیست؟ (آشنایی با تکنیک‌های واقعاً مفید!) ...




سئوی خارجی چیست؟ (آشنایی با تکنیک‌های واقعاً مفید!)
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://www.novin.com/blog/off-page-seo/

قبل از اینکه این مقاله را شروع کنیم و وارد بحث جذاب سئوی خارجی یا سئویبدو off_page شویم، سریع 1 نکته را مرور کنیم:

هدف گوگل، رساندن کاربران به بهترین و مرتبط‌ترین نتایج هست.

حالا سوال این هست که گوگل از کجا بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را شناسایی و آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟! گوگل

مسلماً فاکتورهای زیادی در این فرایند دخیل می باشند؛ بخشی از این فاکتورها مربوط به داخل سایت می‌شوند و کمک می‌کنند که گوگل محتوای شما را پیدا کند و موضوع را بفهمد.

بخش دیگر ولی در خارج از سایت شما اتفاق می‌افتد.

گوگل درست مثل 1 انسان، شروع به تحقیق در مورد شما می‌کند.

در این تحقیقات گوگل به‌دنبال این هست که ببیند چقدر در بین مردم اعتبار و اجر و قرب دارید.

در مقالۀ امروز، ما می‌خواهیم در مورد همان بخش دوم (سئوی خارجی) صحبت کنیم و ببینیم که برای اول شدن، چه تکنیک‌هایی را باید در سئوی خارجی به کار ببریم.

اگر یادتان باشد، قبلاً، هم در مورد اینکه سئو به چه معنی هست صحبت کردیم و هم در مقاله‌های دیگر نوین، به‌طور مفصل راجع‌به سئوی داخلی سایت (On-Page Seo) و سئوی تکنیکال گفتیم؛ ولی 1 بار دیگر، بسیار کوتاه مرور می‌کنیم.

(اگر با سئو و سئوی On-Page سایت آشنایی دارید، کادر زیر را نخوانید.)

ساده‌ترین تعریف سئو این است:

«بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو»د

یعنی کاری کنیم که سایت ما برای اینکه گوگل آن را راحت پیدا کند، راحت بخواند و راحت رتبه‌بندی کند، آماده باشد.

کارشناسان SEO، خودِ این بهینه‌سازی را به دو بخش تقسیم کرده‌اند: بهینه‌سازی داخلی (On-page SEO) و بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO)؛ البته 1 بخش سئوی تکنیکال هم هست که خیلی‌ها آن را جزو سئوی داخلی می‌دانند، چون در داخل خود سایت انجام می‌گردد ولی مربوط به مسائل فنی سایت هست.

بهینه‌سازی یا همان سئوی داخلی سایت، عبارت هست از تمام کارهایی که در داخل سایت خودمان انجام می‌دهیم، تا تمام صفحات و محتواهای سایت، برای موتور جستجو بهینه باشند.

اما سئوی خارجی …؟

در ادامه می‌فهمیم.

قبل از پرداختن به اصل مطلب، برای اینکه درک کامل‌تری از اصول و کارکرد سئو داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دوره سئو پایه بزنید، ما در این دوره دو ساعته در مورد هرآنچه برای شروع یادگیری سئو لازم دارید، صحبت کرده‌ایم.

سئوی خارجی سایت (Off-Page SEO) چیست؟

به تمام تکنیک‌هایی که خارج از سایت خودمان، برای بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام می‌دهیم، سئوی خارجی سایت گفته می‌گردد.

منظور از خارج از سایت خودمان کجاست؟

سایت‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و حتی جستجوی نام برندمان در گوگل، از جمله سیگنال‌های خارجی می باشند که روی رتبه‌بندی نتایج تأثیر گذارند.

سئوی خارجی و سئوی داخلی در 1 نگاه

برای اینکه تفاوت سئوی داخل سایت و بیرون از سایت را متوجه شوید به تصویر زیر نگاه کنید.

سئوی داخلی و سئوی خارجی در 1 نگاههمانطور که پیداست، بخش اعظم تمرکز سئوی خارجی روی این هست که نشان دهد بقیه (چه در سایت‌ها دیگر و چه در شبکه‌های اجتماعی)، اعتبار سایت شما یا محتوای شما را تأیید کرده‌اند.

گوگل این تائید را از طریق لینک‌هایی که به سایت شما داده شده، بحث‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی راجع‌به شما به راه افتاده و حتی تعداد دفعاتی که کاربران نام برند شما را جستجو کرده‌اند، متوجه می‌گردد.

در ادامه راجع‌به تکنیک‌های سئوی خارجی مفصل صبحت خواهیم کرد.

قبل از آن، بیایید به 1 سوال ساده جواب دهیم.

چرا سئوی خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد؟

در رتبه‌بندی نتایج گوگل، حدود 200 فاکتور مهم دخیل می باشند؛ یعنی گوگل طبق این 200 فاکتور، تصمیم می‌گیرد که کدام سایت رتبه اول را بگیرد یا کدام یکی به صفحه دوم برود.

[این فاکتورها را می‌توانید در مقاله 200 فاکتور مهم رتبه‌بندی سایت‌ها (آپدیت سال 2022) بخوانید.]

نکته اینجاست که حدود 50% درصد از این فاکتورها، مربوط به سئوی خارجی می باشند.

از طرف دیگر، گوگل توجه ویژه‌ای به تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل اعتماد بودن (Trustworthiness) سایت‌ها دارد.

این موضوع را می‌گردد از کتابچه‌ای که گوگل برای ارزیاب‌های خود منتشر کرده است، فهمید.

گوگل در این کتابچه، صراحتاً به ارزیاب‌های خود اعلام کرده هست که به E-A-T (مخفف تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) سایت منتشرکنندۀ محتوا، نویسنده آن مطلب و حتی شهرت و آوازۀ آن برند دقت کنند.

(اگر این کتابچه که گوگل خودش در مورد موتور جستجو منتشر کرده برایتان جالب است، منتظر سورپرایزی که در پایان این مقاله برایتان داریم، باشید.)

کمی بالاتر هم اشاره کردم؛ یکی از راه‌های نشان دادن اعتبار و جلب اعتماد، انجام سئوی خارج از سایت است.

خب دیگر، برویم سراغ تکنیک‌هایی که برای سئوی خارجی سایت خود، باید یاد بگیرید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

با تکنیک‌های سئوی خارجی (Off-Page SEO) آشنا شوید

خیلی از سئوکارهای تازه‌کار، فکر می‌کنند که سئوی خارجی مساوی هست با بک لینک گرفتن.

یعنی اگر تمرکزمان را بگذاریم روی دریافت لینک از هزاران سایت مختلف، گوگل ما را به رتبۀ اول نتایج خود خواهد رساند.

این تصور اشتباهی است! سئوی خارجی وب‌سایت، علاوه‌بر لینک سازی شامل بخش‌های دیگری هم هست.

اگر بخواهیم تک به تک کارهایی که می‌توانید برای سئوی خارجی انجام دهید را نام ببریم، احتمال اینکه مقاله نامفهوم و سردرگم‌کننده گردد زیاد است؛ برای همین ما تمام تکنیک‌ها را در 3 بخش تقسیم می‌کنیم، سپس هر بخش را باز کرده، سعی می‌کنیم مفهوم را برایتان جا بیندازیم و بعد شما را برای مطالعۀ بیشتر راهنمایی می‌کنیم.

(اینطوری بهتر نیست؟)

ابن 3 دسته عبارت‌انداز:

بک‌لینک‌سازی اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی

در ادامه هر کدام از این بخش‌ها را جداگانه بررسی می‌کنیم.

1- نقش پررنگ بک لینک ها در سئوی خارجی سایت

همانطور که می‌دانید، بک‌لینک‌های 1 سایت، جزو مهم‌ترین فاکتورهای سئو می باشند؛ ولی 1 نکته را هرگز فراموش نکنید:

«کیفیت لینک‌های خارجی که دریافت می‌کنیم، مهمتر از کمیت آن است»

به عبارت دیگر، اگر شما بتوانید 10 لینک با کیفیت دریافت کنید، بسیار بهتر از این هست که 1000 لینک با کیفیت متوسط داشته باشید! شاید بپرسید:

لینک‌های باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارند؟

اعتبار صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد (Page Authority)، اعتبار سایتی که به شما لینک می‌دهد (Domain Authority) و محتوای مرتبط سایت (Relevance Content)،3 فاکتوری می باشند که گوگل برای ارزیابی کیفیت بک‌لینک، آن‌ها را چک می‌کند.

شما با نصب افزونه MOZ Bar می‌توانید PA و DA (همان اعتبار صفحه و اعتبار دامنه) صفحات را چک کنید و در صورتی که از نظر محتوایی با سایت شما ارتباط دارند، اقدام به لینک‌سازی در آن‌ها کنید.

چند نکتۀ مهم در مورد لینک سازی خارجی

فرآیند لینک‌سازی باید کاملاً فکرشده و طبیعی باشد.

همانطور که چند ثانیه پیش هم اشاره کردیم، گوگل به کیفیت لینک‌ها، بیشتر از تعداد آن‌ها اهمیت می‌دهد.

پس بیایید ببینیم که در ساختن بک‌لینک‌های باکیفیت، به چه نکاتی باید توجه کنیم.

1) به محل قرارگیری لینک توجه کنید

گوگل، به محل قرارگیری لینک شما توجه می‌کند.

لینکی که در محتوا قرار گرفته قطعاً باارزش‌تر از لینکی هست که 1 جایی در گوشه‌کنارهای سایت قرار دارد و اصلاً به چشم هم نمی‌آید! بهترین و سریع‌ترین روش برای اینکه لینک‌های شما در 1 محتوای باکیفیت ظاهر شوند، این هست که از رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

2) انکر تکست‌ها را بازبینی کنید

انکرتکست همان متنی هست که روی آن کلیک می‌کنیم و وارد 1 صفحۀ جدید می‌شویم.

گوگل انکرتکست را به عنوان یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و با خواندن آن متوجه می‌گردد که موضوع صفحۀ مقصد چیست و اصلاً ارتباطی با متن شما دارد یا نه.

برای همین بهتر هست موقع لینک‌سازی از انکرتکست‌های تکراری استفاده نکنید و روی کلمات مرتبط، بامعنی و متنوع لینک بگیرید.

در مقاله انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟ می‌توانید با انواع انکرتکست و فوت‌وفن بهینه‌سازی آن، به‌طور کامل آشنا شوید.

3) به کلمات و عبارات پیرامون لینک توجه کنید

به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، گوگل روزبه‌روز بیشتر به زبان ما انسان‌ها نزدیک می‌گردد.

به خاطر همین هم مثل قدیم‌ها، دنبال 1 کلمه کلیدی یا انکرتکست خاص درون متن شما نمی‌گردد.

موتور جستجوی گوگل، کلمات و عبارت‌های مختلفی که از لحاظ موضوعی به انکرتکست شما ربط دارند را، از نظر فراوانی و نزدیکی به آن انکرتکست بررسی می‌کند.

به این ارتباط بین لینک‌ها و کلمات نزدیک موجود در مقاله، Co-occurrence گفته می‌گردد.

مثلاً تصویر زیر را ببینید.

Co-occurrence در لینک سازیدر تصویر بالا، نام برند (رنگ صورتی) انکرتسکت لینک ماست و عبارت جستجوی مرتبط (رنگ آبی)، جزو کلماتی هست که در نزدیکی لینک قرار گرفته هست.

مثلاً اگر نام برند را نوین و عبارت نزدیک آن را بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ فرض کنیم؛ گوگل این ارتباط را درک می‌کند و متوجه می‌گردد که نوین یکی از بهترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ هست.

در نتیجه، موقع لینک‌سازی حواستان باشد که بین عباراتی که ممکن هست جستجوی کاربران باشند، ارتباط ایجاد کنید؛ مخصوصاً وقتی که انکرتکست شما نام برند هست.

4) به فالو و نوفالو بودن لینک توجه کنید

لینک فالو یا دوفالو (Dofollow): لینک‌هایی می باشند که موتور جستجو آن‌ها را دنبال می‌کند و وارد صفحه مقصد می‌گردد.

لینک نوفالو (Nofollow): لینک‌هایی می باشند که موتور جستجو آن‌ها را دنبال نمی‌کند.

خب، فکر میکنم واضح هست که گوگل، امتیازی خاصی برای لینک‌های نوفالو در نظر نمی‌گیرد؛ چون آن‌ها را دنبال نمی‌کند و به بررسی صفحه مقصد نمی‌پردازد.

پس اگر قرار هست که برای لینک‌سازی هزینه کنید، حتماً لینک‌های Follow بگیرید.

5) کاری کنید که آدم‌ها به صورت خودجوش به شما لینک بدهند

لینک‌هایی که اشخاص دیگر (طرفداران، مخاطبان و همکاران شما) به صورت خودجوش به مقاله‌ها یا سایت شما می‌دهند، بهترین نوع بک لینک می باشند! (نه آن لینک‌هایی که در وبلاگ‌ها یا سایت‌های فرمالیته که طراحی‌اید، خودتان به خودتان می‌دهید!)

حتماً الان با خودتان فکر می‌کنید که آخر چه کسی همینطوری مفت و مجانی به سایت ما لینک می‌دهد؟

خب حق با شماست؛ هیچ‌کس!

اما … همیشه مساله بر سر پول و مادیات نیست.

گاهی می‌توانید با 1 محتوای پربار و مفید، تبادل ارزش کنید؛ کاری کنید که آدم‌ها در مقاله‌هایشان از شما یاد کنند و به محتوایتان لینک بدهند.

مثلاً اگر شما بتوانید در زمان مناسب، اطلاعات دست اول یا گزارش‌های آماری ارائه کنید، سایت‌های دیگر برای استناد به این آمار، به سایت شما لینک خواهند داد.

برای نمونه، اخیراً کافه بازار گزارشی از صنعت برنامه و بازی گوشیی در سال ۹۸ ارائه کرده و برخی سایت‌ها، آن را بررسی کرده و به کافه بازار لینک داده‌اند.

پس یادتان نرود: شما با تولید هر نوع محتوای منحصربه‌فردی (از جمله اینفوگرافیک، ویدئو، آمار، نتایج 1 تحقیق، تجربیات شخصی خودتان، اطلاعات واقعاً مفید و …) کاری می‌کنید که اشخاص دیگر از این اطلاعات استفاده کنند و بسیار دست‌ودل‌بازانه به شما لینک بدهند!

در ضمن، به چنین لینک‌هایی، Editorial Link گفته می‌گردد.

گوگل این لینک‌ها را می‌شناسد و برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هست.

like - by Thierry Fousse

توجه: ما در مقالات دیگر وبلاگ نوین، به صورت تخصصی دربارۀ لینک‌سازی صحبت کرده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه با نحوه ساختن بک‌لینک‌ها آشنا شوید، به این صفحات حتماً سر بزنید:

۱۹ تکنیک سئو کلاه سفید برای رشد قطعی رتبه گوگل شما آموزش لینک‌سازی وب‌سایت بک لینک نخرید، بک لینک بسازید! 4 نوع مختلف لینک‌ها رپورتاژ آگهی رایگان

اگر خسته نشده‌اید، برویم سراغ فاکتور مهم بعدی در سئوی خارجی سایت.

2- تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در سئوی خارجی

اول از تمام بیایید با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شویم:

به استفاده از اشخاص تاثیرگذار، برای رساندن پیام برند خود، به مخاطبان هدف، اینفلوئنسر مارکتینگ گفته می‌گردد.

اینفلوئنسرها چه کسانی می باشند؟

افرادی می باشند که معمولاً تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارند، در بین مردم محبوب می باشند و مردم توصیه‌های آن‌ها را با جان و دل قبول می‌کنند.

لطفاً دقت کنید! اینفلوئنسر مارکتینگ، فقط این نیست که به 1 سری اشخاص فالوور بالا در اینستاگرام پول بدهید تا محصول شما را تبلیغ کنند.

نه! این می‌گردد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی.اینفلوئنسر مارکتینگ

بازاریابی به وسیلۀ اینفلوئنسرها، نیازمند طراحی کمپین‌هایی هست که هدف معینی را دنبال می‌کنند و این هدف، لزوماً فروش محصولات نیست.

یادتان هست که گفتم یکی از سیگنال‌هایی که گوگل توجه زیادی به آن دارد، میزان جستجوی نام برند شما یا Brand Mention است؟

خب، با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانید کاری کنید که مردم نسبت به برند شما آگاهی پیدا کنند، کنجکاو شوند و برای دریافت محتواهای بیشتر، نام‌تان را در گوگل سرچ کنند.

گوگل به این تعداد جستجوها توجه می‌کند و وقتی می‌بیند عدۀ زیادی دنبال شما می‌گردند، دست‌تان را توی دست هم می‌گذارد.

یک نکتۀ کوچک: برای اینکه ببینید نام برند شما به‌طور میانگین چند بار در ماه جستجو می‌گردد، می‌توانید از ابزار Keyword Planner گوگل استفاده کنید.

در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و طراحی کمپین، سعی می‌کنیم حتماً در مقالات آینده صحبت کنیم.

فعلاً برویم سراغ بخش آخر سئوی خارجی.

3- نقش شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت

فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی، 2 حُسن بزرگ برای شما دارد:

برندینگ می‌کنید و میزان سرچ برندتان افزایش می‌یابد می‌توانید برای سایت‌تان لینک بسازید

برای اینکه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نتیجه‌بخش باشد، اول مخاطبان هدف خود را معین کنید.

مخاطبان هدف خود را که بشناسید، می‌توانید رسانه‌های درست و همینطور محتوای مناسب آن‌ها را تهیه کنید.

در این بخش چند شبکه اجتماعی که ممکن هست بسیار به کارتان بیاید را بررسی می‌کنیم.

آپارات و یوتیوب؛ یا ویدئو مارکتینگ برای سئو

یوتیوب و آپارات بهترین مکان برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا موشن گرافیک‌های شما می باشند.

خوبی یوتیوب این هست که می‌توانید به سادگی لینک وبسایت خود را در توضیحات وارد کنید؛ ولی خب در ایران فیلتر هست و شاید کاربران زیادی به آن دسترسی نداشته باشند.

خوبی آپارات هم این هست که در ایران فیلتر نیست , به راحتی می‌گردد به صفحات سایت لینک داد.

1 فایده دیگر هم دارد که ویدیو به سرعت بین مردم پخش می‌گردد، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری بالایی دارد و خیلی‌ها بعد از دیدن ویدئو نام برند شما را جستجو می‌کنند.

برای اینکه اهمیت ویدئو را بهتر درک کنید، تصویر زیر را – که متعلق به سایت Backlinko هست – ببینید.

افزایش بازید سایت به دنبال ویدئو مارکتینگ و افزایش سرچ برند طبق توضیحاتی که سایت بک‌لینکو ارائه کرده، این نمودار میزان افزایش بازدید صفحه، به‌دنبال ویدئو مارکتینگ و افزایش سرچ برند را نشان می‌دهد.

هر چقدر که بازدید از ویدئوهای یوتیوب افزایش پیدا کرده، تعداد سرچ “Backlinko” در گوگل نیز بیشتر شده و تعداد اشخاص بیشتری از این سایت بازدید کرده‌اند.

اینستاگرام؛ رسانه‌ی محبوب ایرانی‌ها

تاثیر فعالیت در اینستاگرام هم تقریباً مثل آپارات و یوتیوب است؛ یعنی هم می‌توانید به سایت‌تان لینک بدهید و هم اینکه برندینگ می‌کنید.

توجه کنید، اگر محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کنید باکیفیت و مفید باشد، شانس این را دارید که مردم محتوای شما را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند و شروع کنند به صحبت کردن در مورد برند شما! و درست این‌جاست که برند منشن (Brand Mention) اتفاق می‌افتد.

فقط یادتان نرود که اگر اینستاگرام را به عنوان یکی از رسانه‌های خود انتخاب می‌کنید، باید فعالیت مستمری در آن داشته باشید، تا بتوانید نتیجه بگیرید.

یک نمونه هم از تجربیات خودمان ببینیم؟ سوشال سیگنال برند نوین

در تصویر بالا، یکی از پرطرفدارترین و پربازخوردترین پست‌های صفحۀ اینستاگرام نوین را می‌بینید.

این پست بارها به اشتراک‌گذاشته شده، در اکسپلور اینستاگرام دیده شده و مخاطبان زیادی دربارۀ آن نظر داده‌اند.

در کنار این سوشال سیگنال‌ها، اشخاص زیادی برای آشنایی بیشتر وارد پروفایل نوین شده‌اند، روی لینک سایت کلیک کرده‌اند و حتی در گوگل به‌دنبال مقاله قیمت‌گذاری نوین بوده‌اند.

برویم سراغ رسانۀ بعدی.

لینکدین؛ رسانه‌ای برای کسب‌وکارها و اشخاص متخصص

در لینکدین می‌توانید هم با اکانت بیزینسی و هم با اکانت شخصی خود فعالیت کنید.

در هر دو صورت امکان این را دارید که یادداشت‌هایتان را با بقیه اشخاص متخصص در حوزه کاری خود به اشتراک بگذارید و به مقاله‌هایتان لینک بدهید.

خوبی لینکدین این هست که می‌توانید 1 شبکه گسترده از مخاطبان هدف و همکاران خودتان بسازید.

این شبکه گسترده، تاثیرگذاری بالایی در دیده شدن پست‌های شما دارد.

آن‌ها پست‌های شما می‌خوانند، روی لینک‌تان کلیک می‌کنند، پست‌ها را لایک می‌کنند و گاهی هم آن به اشتراک می‌گذارند.

در مقاله «لینکدین چیست» از ساخت اکانت شخصی و شرکتی و نحوه فعالیت در لینکدین صحبت کنیم.

هر قدر که مشارکت و تعامل اشخاص با شما، در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، بیشتر دیده می‌شوید و سینگال‌های قوی‌تری را برای گوگل می‌فرستید.

باز هم 1 مثال دیگر از نوین ببینیم؟

 سوشال سیگنال نوین

این هم یکی از پست‌های صفحه لینکدین نوین هست.

همانطور که می‌بینید، طی دو پست دنباله‌دار و یادآوری 1 سری نکات، از مخاطب خواسته شده تا برای خواندن مقاله روی لینک کلیک کند.

یک نکته دربارۀ شبکه‌های اجتماعی

هر شبکه اجتماعی، ماهیت خاص خودش را دارد.

برای همین قبل از هر حرکتی باید معین کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی می باشند و در کدام شبکه، دسترسی به آن‌ها آسان‌تر و بهتر هست.

برای مثال، کسب‌وکارهای B2C، که سروکارشان با مصرف‌کنندۀ نهایی کالا است، بهتر هست روی اینستاگرام تمرکز کنند.

از طرفی، کسب‌وکارهای B2B که سروکارشان با سایر کسب‌وکارهاست، بهتر هست روی رسانۀ لینکدین بیشتر کار کنند.

یک مرور کوتاه بر تاثیر شبکه‌های اجتماعی

وقتی رقابت بر سر اول شدن در نتایج جستجو بالا می‌گیرد، گوگل با حواس جمع، به تمام سیگنال‌های کوچک و بزرگ دقت می‌کند، تا بتواند بهترین نتیجه را به کاربران برساند.

یکی از این سیگنال‌ها، Social signal یا سیگنال شبکه‌های اجتماعی هست.

فعالیت شما در سوشال مدیا و میزان استقبال مخاطبان از آن، به گوگل نشان می‌دهد که تا چه حد پرطرفدار هستید.

از جمله سوشال سیگنال‌هایی که گوگل به آن‌ها توجه می‌کند، می‌توان به تعداد فالوور، تعداد لایک و تعداد به اشتراک گذاشته شدن پست‌ها اشاره کرد.

خداحافظی و 1 مسابقه کوچک

در این مقاله 3 بخش اصلی سئوی خارجی سایت را بررسی کردیم و تکنیک‌هایی را با هم یاد گرفتیم که به بهبود رتبۀ سایتمان در نتایج جستجوی گوگل، کمک زیادی می‌کنند.

در صورتی که در مورد هرکدام از این صحبت‌ها سوالی داشتید، حتما بپرسید ? بچه‌های نوین سعی می‌کنند بسیار زود جواب سوال شما را بدهند.

اگر هم مقاله را دوست داشتید، بسیار خوشحال می‌شویم که آن را با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

و ولی …

سورپرایزی که قولش را داده بودیم!

اگر کتاب سئو از زبان گوگل برایتان جذاب است، می‌توانید در 1 مسابقه شرکت کنید و برندۀ 1 کد تخفیف 50 درصدی برای تهیه این کتاب شوید.

این مسابقه بسیار ساده است!

فقط کافیست به 1 سوال جواب دهید.

کد تخفیف، به 10 نفری اول که جواب‌های درستی بدهند، ایمیل می‌گردد.

سوال این است:

به غیر از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، چه فعالیت‌هایی به افزایش جستجوی برند شما کمک می‌کند؟

نوشته سئوی خارجی چیست؟ (آشنایی با تکنیک‌های واقعاً مفید!) اولین بار در نوین.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: نازنین شمس »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 12299 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 11461 2 ماه پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :