citizenryco.ir logo سئوی داخلی؛ با 14 تکنیک جزو صدرنشین‌های گوگل شوید! ...




سئوی داخلی؛ با 14 تکنیک جزو صدرنشین‌های گوگل شوید!
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://www.novin.com/blog/on-page-seo-2/

ویژگی 1 مطلب خوب چیست؟

مسلماً اولین مساله داشتن 1 موضوع جذاب برای مخاطب و 1 محتوای عالی هست.

ولی چرا گاهی 1 پست وبلاگی بسیار فوق‌العاده و جذاب تولید می‌کنید ولی خوانندگان زیادی سراغ آن نمی‌آیند؟ مشکل دقیقاً از کجاست؟

ساده است: شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند.

یا به قول معروف محتوای شما باید سئو گردد.

بنابراین باید اصول استاندارد سئو داخلی برای 1 مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید تا رتبه بهتری به مطلب شما بدهند.

در این مقاله مسئله سئوی داخلی (on page seo) را می‌شکافیم و با 1 راهنمای قدم به قدم به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید با بهینه کردن محتوای درونی وب‌سایت خود 1 قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر بردارید.

ولی قبل از پرداختن به اصل مطلب، برای اینکه درک کامل‌تری از اصول و کارکرد سئو داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دوره سئو پایه بزنید، ما در این دوره دو ساعته در مورد هرآنچه برای شروع یادگیری سئو لازم دارید، صحبت کرده‌ایم.

سئوی داخلی (on page seo) سایت چیست؟

بدون سئو و بهینه‌سازی هرچقدرم که خوب باشید، شاید هیچوقت دیده نشوید؛ یادتان هست در مقاله «سئو چیست» گفتیم که سایتی که سئو نشده، مثل انسانی هست که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود.

الان هم ماجرا همان است، برای این‌که از فرش به عرش گوگل برسید، باید ابتدا قسمتی از کارهای بهینه‌سازی را در صفحات خودتان انجام دهید، و بقیه کارها را خارج از سایت!

سئوی داخلی (On Page Seo) بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوست که در داخل سایت خودتان انجام می‌گردد؛

اگر سایت شما با اصول سئوی داخلی بهینه شده باشد، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان 1 سایت مفید برای کاربران می‌شناسند.

حالا که هم برای گوگل بهینه‌اید و هم برای کاربر مفیدید، حق شماست که رتبه‌های بالای گوگل مال شما باشد؛ عجله نکنید؛ فعلا داشتیم آخر قصه را برایتان فاش می‌کردیم ولی تاکنون اول داستان یعنی شروع بهینه‌سازی با سئوی داخلی هست.

سئو کردن صفحات داخلی کار زیاد سختی نیست، فقط کافی هست چند نکته ساده را رعایت کنید و در محتوای خود لحاظ کنید.

در ادامه لیستی از اصول و نکات سئوی داخلی را برایتان آورده‌ایم.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.شروع می‌کنم021-58438داخلی 1

تکنیک‌های سئوی داخلی سایت

در این بخش نکات سئوی داخلی را برای شما لیست کردیم که برای سال 2022 بروزرسانی شده‌اند و بیشترین تأثیر را در بهینه‌سازی سایت دارند.

آدرس (URL) تمام صفحات سایت خود را بهینه کنید

اولین چیزی که نظر گوگل را جلب می‌کند، آدرس صفحات سایت است؛ آدرس سایت شما باید کوتاه، مرتبط به محتوای داخلش و شامل کلمات کلیدی باشد تا بیشترین تاثیر را روی سئو داشته باشد.

پس:

از آدرس‌های پیچیده دوری کنید:

novin.com/tarikh/dastebandi/onvan

در عوض 1 آدرس کوتاه داشته باشید و از کلمه کلیدی خود استفاده کنید:

novin.com/kalameye-kelidi

در مقالۀ «نکات مهم برای بهینه‌سازی URL سایت» می‌توانید بهینه‌سازی URLها را بخوانید.

   2.  تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) انجام دهید

با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بفهمید که کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه چیزی می باشند؛ چه چیزی برایشان بیشتر اهمیت دارد و چه کلماتی را بیشتر جستجو می‎کنند! حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا روند تعداد جستجو در حال افزایش هست یا نه؟

بعد از این تحقیق، کلماتی که قرار هست برایتان مخاطب جذب کند و ترافیک سایتتان را افزایش دهد را می‌شناسید! حالا شاه‌کلید دنیای سئو در دست شماست! بنابراین با توجه به این کلمات محتوای سایت خود را تولید کنید یا آن‌ها را بهبود ببخشید.

اگر تحقیق کلمات کلیدی را درست انجام دهید، می‌توانید امیدوار باشید که اولین آجر سئوی داخلی را درست گذاشته‌اید و دیوارتان قرار نیست تا ثریا کج طراحی گردد.

توجه: تحقیق کلمات کلیدی به منظور جذب بازدیدکننده برای سایت انجام نمی‌گردد، بلکه هدف از آن، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی هست که محتوای سایت شما برایشان سودمند بوده و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما می باشند.

ما در نوین 1 مقالۀ خوب در مورد تحقیق کلمات کلیدی داریم و صفر تا صد این مبحث را آن‌جا توضیح داده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را بخوانید.

یا اگر به دنبال 1 آموزش عملی و کامل هستید و می‌خواهید به صورت عملی و حرفه‌ای این مهارت را یاد بگیرید، سری به دوره تحقیق کلمات کلیدی نوین بزنید!

     3.

عنوان سئو (Meta title) را بهینه کنید

عنوان سئو یا متا تایتل همان عبارتی هست که کاربران در نتایج گوگل می‌بینند.

در متا تایتل باید چند نکته را رعایت کنید تا برای موتور جستجو بهینه گردد:

سعی کنید  عنوان سئوی شما از 60 کاراکتر بیشتر نباشد، اگر از این تعداد بیشتر باشد، عنوان شما در گوگل ناقص نشان داده می‌گردد. در عنوان سئو، حداقل از 1 کلمه کلیدی استفاده کنید. تا جای امکان سعی کنید، کلمۀ کلیدی هدف را در ابتدای عنوان سئوی صفحه قرار دهید و سپس به آن جزئیاتی اضافه کنید که کاربر ترغیب گردد روی لینک شما کلیک کند؛ برای مثال افـزودن کلمـاتـی از قبیل «2022»، «بهترین»، «راهنما» و «نقد و بررسی» می‌تواند در رتبه بهتر برای کلمات کلیدی دم بلند موثر واقع گردد.

عنوان سئو

   4.

زیرعنوان‌ها (تگ‌های H1، H2 و H3) را درست بچینید

عنوان‌ها در سئوی داخلییک محتوای خوب، باید ساختار درستی داشته باشد تا خواننده گیج نگردد و با خود بگوید این تیتر چه ربطی با تیتر قبلی دارد! برای رعایت ساختار، عنوان اصلی محتوا که بالای مقاله مثل سر در خودنمایی می‌کند را با تیتر 1 (تگ H1)، تیترهای اصلی را با تگ H2  و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و… معین کنید.

اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به صورت خودکار این تگ‌ها را به پست اضافه می‌کنند.

ولی ممکن هست بعضی از قالب‌ها این تنظیمات را دستکاری کنند.

کد وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید تیترهای شما تگ‌های مناسب داشته باشند.

این کار هم گوگل را برای ایندکس کردن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران به راحتی مطلبتان را می‌خوانند و درک می‌کنند.

و نکته سئویی آخر هم اینکه آوردن کلمات کلیدی در عناوین اصلی سئوی شما را بهبود خواهد داد.

       5.

در محتوای خود از محتوای چندرسانه‌ای استفاده کنید

استفاده از تصویر، ویدئو، نمودار و … می‌تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و کاربر را بیشتر در صفحه نگه دارد.

این‌ دو از اصلی‌ترین معیارها در تعامل با کاربر می باشند که در رتبه وب‌سایت شما تأثیر مستقیم می‌گذارند.

     6.

لینک‌سازی داخلی کنید

لینک‌سازی داخلی در سایت به دو روش انجام می‌گردد:

لینک‌دهی به سایر مطالب یا محصولات خودتان

در هر پستی که می‌گذارید دو یا سه لینک به سایر مطالبتان داشته باشید.

این کار برای شما دو فایده دارد، اول اینکه می‌توانید از صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند، برای پست‌های جدید اعتبار بگیرید؛ دوم اینکه اگر خواننده‌ها روی لینک‌های شما کلیک کند و به صفحات دیگر سایتتان سر بزنند، باعث می‌گردد زمان بیشتری را در سایت شما بمثل و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند! گوگل هم که عاشق سایت‌های کاربرپسند هست که به آن‌ها اعتبار بدهد.

سعی کنید که لینک‌های بی‌ربط به موضوع نداشته باشید؛ همیشه نفع کاربر را درنظر بگیرید که آیا این لینک، اینجا به درد کاربر میخورد یا نه؟ مثلاً اگر در مورد سئوی داخلی می‌نویسید، لینک به سئوی خارجی می‌تواند برای کاربر مفید باشد.

ولی در مطلب سئوی داخلی لینک به «شگفتی‌های کائنات» شاید زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد؛ الکی گوگل را هم گیج نکنید!

لینک دادن به سایت دیگران

تجربه نشان داده که این کار در بین وبمستران و کارشناسان محتوا زیاد رسم نیست و تا دلتان بخواهد در این 1 مورد آب هم از دستشان نمی‌چکد، لینک که اصلاً! چون فکر می‌کنند با لینک دادن، ارزش سایت رقیب بالاتر می‌رود؛ بله درست فکر می‌کنند ولی این 1 معامله برد-برد هست.

چطور؟

اول اینکه لینک‌دهی به سایت‌های مرتبط و همکار، به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر از موضوع فعالیت صفحه شما مطلع گردد و بداند که در کدام میدان رقابت به شما رتبه بدهد.

به همین صورت با این کار گوگل سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی موثق شناسایی می‌کند که همپای رقبا مطالب کامل تولید می‌کنید.

پس لینک خارجی هم در سئوی شما تاثیرگذار هست.لینک‌سازی در سئوی داخلی

  7.

تصاویر سایت را بهینه کنید

تصاویر شما باید از دو جهت بهینه شده باشند:

حتماٌ تگ alt داشته باشند و از کلمه کلیدی در آن‌ها استفاده شده باشد.

تگ Alt به گوگل کمک می‌کند که بفهمد موضوع عکس و ارتباط آن با متن چیست.

یادتان باشد که در Google Image رقابت در کلمات کلیدی کمتر هست و شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر خود به جایگاه های بهتری در جستجوی تصاویر گوگل برسید.

(تگ Alt تصاویر در سیستم وردپرس با عنوان «متن جایگزین» دیده می‌گردد).

حجم آن‌ها بهینه و استاندارد باشد

تکنیک های سئوی داخلیقبلاٌ گفتیم که کاربران حوصله سایت‌های کند را ندارند و بسیار زود صفحه را ترک می‌کنند؛ با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم سرعت بارگذاری را بهبود دهیم.

توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید.

  8.

چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید

کلمات کلیدی باید در تمام متن شما به تعداد لازم وجود داشته باشد، فقط یادتان باشد که در استفاده از این کلمات زیاده‌روی نکنید که از بار معنایی آن کم گردد؛ چون در الگوریتم‌های گوگل مثل  جستجوی معنایی (Semantic Search) و الگوریتم مرغ مگس خوار این کار اسپم تلقی شده و به ضرر سئوی سایت شما خواهد بود.

بسیاری از متخصصات سئو معتقدند که چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد از کل محتوای 1 صفحه باشد.

اگر تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار بیش‌تر گردد، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می‌کند.

مقاله چگالی کلمات کلیدی این بحث را کامل توضیح داده هست.

9.

کلمات کلیدی LSI را در پست خود پخش کنید

برای اینکه کلمات کلیدی اصلی در محتوای شما تکرار نشوند، می‌توانید از LSI ها استفاده کنید.

کلمات کلیدی LSI لغات هم معنی با کلمه کلیدی شما می باشند که گوگل برای معین کردن موضوع صفحه از آن‌ها استفاده می‌کند.

10.

 انکرتکست‌ها را بهینه کنید

منظور از انکرتکست (Anchor Text)، متن 1 لینک هست که کاربر با کلیک کردن روی آن به صفحه مقصد هدایت می‌گردد، با رعایت کردن چند نکته در استفاده از انکر تکست‌ها به سئوی داخلی خود کمک می‌کنیم:

در انکرتکست‌ها از کلمات کلیدی استفاده کنید. انکر تکست باید به صفحه‌ای که به آن لینک شده مرتبط باشد. در استفاده از انکرتکست Excat match (کلمه کلیدی اصلی) زیاده‌روی نکنید و سعی کنید متن لینک‌هایتان متنوع باشد.

(برای آشنایی کامل با نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید)

11.

محتوای با کیفیت تولید کنید

مهمترین بخش از سئوی داخلی 1 محتوای خوب و با کیفیت است؛ می‌گوییم مهم‌ترین، چون اگر تمام نکات سئو تا اینجا مو به مو رعایت شده باشد، ولی محتوای شما به درد کاربر نخورد، برای گوگل هم هیچ ارزشی ندارد!

بگذارید توضیح دهیم که چرا این اتفاق می‌افتد:

شما با رعایت نکات سئو به لینک 1 و دو گوگل می‌رسید و در پوست خود نمی‌گنجید؛ ولی بعد از مدتی گوگل متوجه می‌گردد که هر کاربری که روی سایت شما کلیک می‌کند، بسیار سریع از آن خارج شده و نتیجه دیگری را باز می‌کند! این یعنی محتوای شما نتوانسته نیاز کاربر را برطرف کند، پس رتبه شما را کاهش داده و لینکتان را به نتایج پایین‌تر میفرستد!

پس همین اول کار سعی کنید محتوای خود را طوری بنویسید که موضوع را کامل توضیح داده باشد و در عین حال کاربر از خواندن آن لذت ببرد.

3 تکنیک سئوی داخلی که تکنیکال می باشند

سه تکنیک زیر بخشی از سئوی تکنیکال هست ولی چون در داخل سایت خودتان انجام می‌گردد جزو سئوی داخلی هم محسوب می‌گردد پس بد نیست که این تکنیک‌ها را هم یاد بگیریم.

12.

سرعت سایت را بهینه کنید

گوگل اعلام کرده هست که سرعت سایت یکی از معیارهای رتـبه‌بندی هست.

هیچکس دوست ندارد که زمان زیادی پای باز شدن و لود شدن صفحات 1 سایت بگذارد؛ به‌خصوص الان که از هر سایتی چندتا وجود دارد و کاربر می‌تواند به‌راحتی سراغ سایت‌های دیگر برود.

بنابراین تأخیر در بارگذاری سایت می‌تواند باعث از دست رفتن بازدیدکننده‌ها و کاهش نرخ تبدیل گردد.

اگر باورتان نمی‌گردد بد نیست بدانید که طبق تحقیقاتی که شرکت آمازون انجام داده، هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه (0.1 ثانیه) تأخیر در بارگذاری سایت، ۱٪ از فروش کم می‌کند.

اصلاٌ آمازون هم به کنار! طبق مطالعات خود گوگل، زمان ماندن کاربران در صفحه، در سایت‌های سریع (که در کمتر از ۵ ثانیه بارگذاری می‌شوند) در مقایسه با سایت‌های کند (که تا ۱۹ ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شوند)، 70% بیشتر هست.

از طرف دیگر در سایت‌های سریع، نرخ پرش (Bounce Rate) هم 35% کمتر هست.

اگر می‌خواهید در مورد سرعت سایت و راه‌های افزایش سرعت بدانید به مقاله راهنمای کامل سرعت سایت نوین سر بزنید.

سرعت سایت و سئو

13.

سایت خود را ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی کنید

اگر سری به آمار کاربران اینترنتی زده باشید، می‌بینید که کاربران گوشیی چندین برابر سیستمی‌ها می باشند.

گوگل این را در سال 2015 فهمید که استفاده از گوشی روز به روز بیشتر می‌گردد، و کاربران با دستگاه گوشی به سایت‌ها سر می‌زنند.

بنابراین در سال 2016 اعلام کرد به سایت‌های ریسپانسیو رتبه‌های بهتری اختصاص می‌دهد و به اصطلاح سیگنال گوشی‌ فرندلی را تقویت کرد.

ریسپانسیو بودن سایت در سئوی داخلی

ریسپانسیو بودن به این معنی هست که وقتی در دستگاه‌های دیگری مثل گوشی و تبلت سایت را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد.

اگر می‌خواهید رتبه سایت شما افزایش پیدا کند، لازم هست از طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) استفاده کنید.

14.

با کدهای اسکیما نشانه‌گذاری کنید

اسکیما مجموعه‌ای از کدهاست که شما در سایت خود قرار می‌دهید تا به گوگل بفهمانید که این این بخش از سایت شما راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید.

با این کار گوگل بهتر می‌تواند شما را در نتایج مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده قرار دهد.

البته این کدها یکی دوتا نیستند، با مراجعه به سایت schema.org تمام کدهای اسکیما را می‌توانید ببینید و در صورت لزوم از آن‌ها در سایتتان استفاده کنید.

حالا شاید بپرسید که استفاده از کدهای schema چه تاثیری رو سئوی سایت دارد؟

برای اینکه جواب سوالتان را پیدا کنید همین حالا 1 تب جدید در مروگرتان باز کنید و نام 1 شخصیت یا فیلم معروف را در گوگل جستجو کنید.

حالا در سمت راست صفحه نتایج چه می‌بینید؟ به احتمال زیاد در سمت راست صفحه 1 سری اطلاعات طبقه‌بندی شده را می‌بینید.

خب شاید فکر کنید که اطلاعات فقط از سایت‌های خارجی گرفته می‌شوند پس تاثیری روی سایت ما ندارد.

اگر نظرتان این هست خوب به تصاویر زیر نگاه کنید.

در تصویر سمت راست 1 لینک فارسی را به صورت دانلود رایگان نرم‌افزار مشاهده می‌کنید که مقصد آن سایت ایرانی soft98.ir هست.

در تصویر سمت چپ ولی سه لینک فارسی به سایت‌های دیجی‌کالا، بازی سنتر و چشم می‌خورد! پس می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به سایت‌های ایرانی هم توجه دارد و با تولید محتوای ارزشمند و رعایت اصول سئو می‌توان به جایگاه اطلاعات طبقه‌بندی شده نفوذ کرد.

درک کدهای اسکیما و چگونگی استفاده از آنها شاید کمی پیچیده به نظر برسد به همین دلیل در مقاله دیگری در مورد اسکیما و روش استفاده از آن کامل توضیح دادیم.

شما رتبه 1 هستید اگر….

درست هست که بازار تبلیغات سئو و فتح کردن قله‌های گوگل داغ هست و تمام از رتبه‌های بالا حرف می‌زند ولی واقعیت این هست که سئو نه 1 چیز افسانه‌ای هست نه رمز و راز خاصی دارد.

فقط کافی هست وقتی در حال ایجاد صفحات سایت خود هستید، حواستان به چک لیست سئوی داخلی که در بالا گفتیم باشد و مرحله به مرحله رعایت کنید.

بقیه‌اش را به گوگل و رفتار کاربران بسپارید.

برای اینکه کاتالیزور این رقابت باشید و به این راه سرعت بدهید، به سراغ سئوی خارجی بروید تا زودتر صفحاتتان به دست کاربران برسد و دیده گردد.

همه‌اش همین است؛ حالا بنشینید و از صعود خود در نتایج گوگل لذت ببرید.

در آخر اگر دوست دارید سر از کار گوگل دربیاورید و بدانید گوگل برای سئو چگونه فکر می‌کند کتاب «سئو از زبان گوگل» را بخوانید که به ارزیابانش می‌گوید داوری را بر اساس چه معیارهایی انجام دهند.

اگر سوالی یا موضوعی مانده در کامنت‌ها بپرسید تا با هم گفتگو کنیم، نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند هست.

نوشته سئوی داخلی؛ با 14 تکنیک جزو صدرنشین‌های گوگل شوید! اولین بار در نوین.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: علیرضا حسن آبادی »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 12301 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 9770 2 ماه پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :