citizenryco.ir logo صفر تا صد موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید ها و نبایدهای آن ...




صفر تا صد موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید ها و نبایدهای آن
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/internet-business-5/

همانطور که می دانید جهان در حال حرکت به سمت مجازی شدن هست و اگر برای کسب و کار خود در دنیای مجازی حضور نداشته باشید قطعا عقب خواهید ماند.

بنابراین لازم هست با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کم و بیش آشنا شوید.

زدبازار در این مقاله به شما خواهد گفت که دیجیتال مارکتینگ چیست به شما با چه تکنیک هایی در این عرصه موفق خواهید شد.

چه بخواهید یا نه  استقبال مردم ایران به بازاریابی دیجیتال در سال های اخیر رو به افزایش بوده است، به همین صورت در دنیا نیز Digital marketing به عنوان یکی از روش های پرطرفدار که استفاده از اصول و راهکارهای آن می تواند باعث رشد کسب و کارها گردد مطرح هست.

خوب هست بدانید فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش نیاز به تجربه نیز خواهد داشت، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول هست.

به همین دلیل باید تلاش کنید تا دانسته های خود را به روز کرده و با انجام پروژه های عملی یافته های خود و صحت آن را بسنجیید.

چیزی که روشن هست اینکه مشتریان این روزها به تبلیغات مستقیم به ویژه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها بدبین شده اند و برای انتخاب و خرید محصول کمتر سراغ محتوای اینگونه تبلیغات می‌روند.

بسیاری از کسب و کارها برای حضور هرچه بیشتر و کسب سهم بیشتری از بازار از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند و قطعا حرکت در مسیر تکنولوژی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی در عصر حاضر می باشد.

دیجیتال مارکتینگ از تکنولوژی های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه های تعامل با مشتریان استفاده می کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.

بله درست هست شما با کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک به راحتی می توانید به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرده و از این رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به ضرورت اصلی در دنیای امروز تبدیل شده هست.

از سئو چه می دانید؟ چرا سئو تا این حد در بازاریابی دیجیتال موثر است؟

هدف از طراحی 1 سایت مشاهده شدن محتواهای آن توسط بیشترین کاربران می باشد، سئو سایت این امکان را برای شما فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید.

واژه ی سئو از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو هست.

سئو سایت به چه معناست؟

به مجموعه ای از روش ها که در نهایت سبب افزایش بازدید کنندگان سایت گردد، سئو سایت می گوییم و شخصی که مسئولیت اجرای برنامه های SEO را بر عهده دارد سئو کار گفته می ‌گردد.  حال هرچه ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات 1 وب سایت بیشتر باشد سئو سایت بهتر انجام شده و نتیجه مناسب تری بدست خواهد آمد. در واقع سئو با استفاده از ارتقای رتبه 1 سایت در موتور های جستجو در نهایت به برند سازی و فروش بهتر 1 سایت منجر می‌گردد.

و قطعا هرچه 1 وب سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رتبه بهتری داشته باشد در نهایت اعتماد مخاطبان نسبت به محتوای آن بیشتر شده و می تواند بیشتر بفروشد به همین دلیل هست که  همواره رقابت بسیاری برای به دست آوردن رتبه برتر موتورهای جستجو در حوزه های مختلف وجود دارد.

بهترین راه حل برای کاربران تا رسیدن به محتوای مورد نظر موتورهای جستجو می باشند، کاربران از طریق جستجو در موتورهای مختلف به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می کنند، در طول 1 روز صدها مطالب مختلف بر روی سایت ها قرار گرفته می گردد.

و برای اینکه مخاطب از میان محتواهای مختلف و متنوع محتوای شما را مطالعه کند لازم هست در کنار تولید محتوای ارزشمند و اثر گذار از طریق رعایت اصول سئو محتوای خود را در مقابل چشمان مخاطبان قراردهید در غیر اینصورت نمی توانید انتظار داشته باشید از سوی مخاطب دیده شوید.

اگر می خواهید در کسب و کار خود به موفقیت برسید،؟ سئو 1 شیوه تبلیغاتی آسان و تاثیرگذار هست.

از این رو شناسایی عبارت هایی که در موتورها جستجو می شوند بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

هدف از انجام کار سئو چیست؟

ارتقای ترافیک سایت از طریق افزایش کاربران وب سایت یکی از اهداف مهمی هست که سئو سایت دنبال می کند.

برند سازی از طریق شناسایی و بیشتر دیده شدن 1 برند از دیگر نتایجی هست که از طریق به کاربردن اصول بهینه سازی وب سایت حاصل می‌گردد.  اگر وب سایت شما به درستی سئو گردد و از محتوای مناسبی نیز برخوردار باشد به مرور زمان رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد.

دیده شدن سایت و محتوای شما در موتورهای جستجو 1 تبلیغ مناسب برای محصولات و خدمات شما خواهد بود که در دراز مدت به افزایش فروش منجر می‌گردد.

چرا باید محتوای خود را درمعرض دید موتورهای جستجو قرار دهید؟

پیشرفت روزافزون و هوشمند شدن موتورهای جستجو از 1 طرف و حجم بالای محتواهای منتشر شده در وب سایت ها از طرف  دیگر سبب شده تا برای آنکه به بهترین شکل از سوی موتورهای جستجو شناسایی شویم نیازمند بکارگیری اصول سئو باشیم.

موتورهای جستجو نیازمند توسعه می باشند و با طراحی الگوریتم های مختلف می‌کوشند عملکرد خود را ارتقا دهند.

درصورتی‌که شما از اصول سئو آگاه باشید، با بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو از طریق سئو سایت می توانید در جایی قرار بگیرید که بیشترین بازدید ممکن را از سوی مخاطبان و مشتریانتان دریافت کنید.

چه کسی برای سئو سایت مناسب است؟

سئو سایت دارای مجموعه ای از اصول و روش های مختلفی می باشد که آگاهی از آن می تواند بازدید وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

این کار آنچنان دشواری نیست و هر شخصی می تواند اصول ابتدایی سئو را فراگرفته و با بکارگیری آن رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهد.

با این وجود تنظیمات پیشرفته سئو نیازمند دانشی هست که از طریق مطالعه، تمرین و تجربه حاصل می‌گردد و در اختیار متخصصانی هست که برای یادگیری آن زمان زیادی صرف کرده اند.

بسیاری از اشخاص، شرکت ها و سازمان ها با هدف بهینه سازی سریع و حرفه ای وب سایت خود از کارشناسان سئو کمک می‌گیرند تا هرچه سریع تر و به بهترین شکل ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند.

مراحل سئو کدام است؟

قطعا سئو علاوه بر داشتن دانش نیازمند صرف زمان هست و شامل مراحل مختلفی می باشد.

مهمترین مراحل سئو عبارت اند از: سئو تکنیکال، بازاریابی محتوایی و لینک سازی هدفمند.

سئو تکنیکال

در واقع رعایت اصول استاندارد در طراحی وب سایت تا حد بسیار زیادی به سئو تکنیکال کمک خواهد کرد.

رعایت اصول سئو در طراحی، استانداردهای کد نویسی، رعایت اصول سرعت لود صفحات سایت به همراه طراحی ریسپانسیو صفحات از اصول اساسی سئو تکنیکال به شمار می‌آید.

بازاریابی محتوایی

در این بخش از سئو در واقع بررسی رقبا، آنالیز کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید و ارزشمند، دسته بندی، برچسب گذاری و لینک سازی مناسب تنها بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی بر شمرده می گردد.

هر سایتی بدون محتوا 1 پیکره بی جان هست که مشاهده آن برای مخاطب هیچ جذابیتی نخواهد داشت، بنابراین تولید و بازاریابی محتوا قطعا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت بشمار می‌رود.

لینک سازی هدفمند

هر زمان که شما کار خود را آغاز کنید قطعا سایت هایی وجود دارند که از سایت شما سابقه بیشتری دارند و برای اینکه بتوانید به جایگاه بهتری در موتورهای جستجو دست یابید لازم هست لینک سازی خارجی مناسب و هدفمندی داشته باشید.

لینک سازی هدفمند به  SEO Off-page  هم معروف هست.

سئو سایت 1 فرآیند کاملا علمی و تخصصی بوده و شناسایی و به کارگیری آن نیامند دانش و تخصص هست.

زمانی که شما سئو را یاد گرفتید و آن را با تمامی اصول خود به کار بردید صبر داشته باشید و ضمن پیگیری مستمر اصول برای حصول نتایج مطلوب صبور باشید.

زمان بزرگترین سرمایه اولیه ای هست که برای بدست آوردن جایگاه مناسب در موتورهای جستجو باید صرف کنید.

اگر می خواهید بدانید انتخاب کلمه کلیدی سئو تا چه میزان اهمیت دارد بروی لینک آبی کلیک کنید.

فریم وک RACE چیست؟

اگر شما سال هاست که در فضای دیجیتال فعالیت داشته اید  یا 1 دیجیتال مارکتر هستید شاید تا به حال نام فریم ورک RACE را شنیده باشید.

ولی واقعا این فریم ورک چیست و چه کمکی به شما خواهد کرد؟ تمام کار ها در فضای دیجیتال اعم از برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و ارزیابی باید بنابر مدل RACE انجام گردد.

در واقع این مدل به هدف ایجاد شیوه ای منسجم تر و ساختارمند برای فعالیت در دنیای دیجیتال ایجاد شد زیرا طبق تحقیقات صورت گرفته بسیاری از شرکت ها استراتژی بازاریابی دیجیتال خوبی ندارند و در تعیین مسیر و ابزار درست، اشتباه می‌کنند.

پس با استفاده از فریم ورک RACE مناسبت ترین استراتژی را طراحی و اجرا می‌کنیم.

مراحل فریم ورک  RACE

(R) اولین حرف از کلمه REACH هست.

REACH به معنی افزایش دسترسی و آگاهی از برند، محصولات و خدمات آن از طریق فضای دیجیتال و رسانه های آفلاین به منظور ایجاد ترافیک و بازدید از سایت و رسانه های اجتماعی آن برند هست.

در این شاخه از انواع رسانه ها مثل رسانه های پولی و رسانه هایی که تحت مالکیت خود برند هست استفاده می‌گردد.

(A) اولین حرف از کلمه ACT هست که کوتاه شده ی واژه INTERACT هست.

هدف از این مرحله در فریم ورک RACE افزایش ارتباطات و تعامل شما با مخاطبین هست.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه در فضای دیجیتال دیده شویم تا بتوانیم ارتباطات خود را با مخاطبان افزایش دهیم؟ جواب 1 کلمه هست : محتوا.  تمام توانایی تولید محتوا را دارند اماسختی کار به آن جایی هست که محتوای شما برای ترغیب مخاطب باید به اندازه کافی جذاب باشد که از آن ها بازدید کنند.

در سایت و رسانه های اجتماعی خود انواع محتواهای متنی، عکس، ویدیویی و… تولید کنید و همیشه معیار کیفیت را در نظر داشته باشید.

در واقع تمام این کارها انجام می‌گردد تا مخاطب را از بالاترین سطح قیف فروش به داخل و به 1 مرحله پایین تر حرکت دهید.

در بسیاری از بیزینس ها خصوصا B2B این مرحله به منظور ایجاد سر نخ ها انجام می‌گردد.

یکی از مهم ترین ابزارها در این مرحله گوگل آنالیتیکس است، پس استفاده مناسب از آن را مدنظر داشته باشید.

ثبت نام مخاطبان در سایت به عنوان کاربر، ثبت اطلاعات به منظور دریافت خبرنامه، به اشتراک گذاشتن محتوای شما در رسانه های اجتماعی با سایر کاربران و… از شاخص هایی هست که می تواند میزان موفقیت شما در این مرحله را نشان دهد.

(C) اولین حرف از کلمه CONVERT به معنای تبدیل شدن و تغییر دادن می باشد.

یعنی تبدیل همان سرنخ ها و مخاطبینی که برای خود یافته اید به مشتریانی که از شما خرید کنند.

یادتان باشد این خرید می تواند آنلاین از سایت شما یا به صورت آفلاین باشد.

در واقع مشتری گامی حیاتی برمی دارد و در ازای خدمات یا محصولات شما پرداخت انجام می دهد و دقیقا شما به 1 پله پایین تر در قیف فروش حرکت کرده اید.

(E) اولین حرف از کلمه ENGAGE هست.

در این مرحله تمامی سعی شما بر این هست با مشتریانی که اولین خرید را از شما انجام می‌دهند تعامل بیشتری برقرار کرده و آن ها را وارد فرآیند وفادار سازی به برند خود کنید.

در واقع هدف در این مرحله افزایش طول عمر مشتریان هست.

فراموش نکنید که این مرحله از فریم ورک RACE از لحاظ زمانی طولانی تر از سه مرحله قبلی هست.

میزان تکرار خرید یا به اشتراک گذاری محتوای برند شما در فضای مجازی توسط مشتری، معیارهای خوبی برای اندازه گیری درصد موفقیت شما در این مرحله هست.

به همین صورت باید گزینه های دیگری نظیر درصد مشتریان فعال، میزان رضایت مشتریان و پیشنهادات مشتریان را با استفاده از سیستم های دیگری مثل باشگاه مشتریان بررسی کرد.

یکپارچگی

توجه داشته باشید که تمام این مراحل به صورت پیوسته و یکپارچه می باشند.

یعنی شما می توانید هنگام استفاده از مدل RACE علاوه بر استفاده از فضای مجازی، هم زمان با استفاده از رسانه های دیگر یا بستر آفلاین نیز در جهت بهبود فرآیند و بالا رفتن بازده کار خود استفاده کنید.

میزان آگاهی از برند خود را افزایش داده و مخاطبین را به سمت رسانه های آنلاین خود سوق دهید.

چرا فریم ورک RACE ؟

به نقل از سایت smartinsights طبق تحقیقاتی که صورت گرفت، در 1 بررسی با نهایت تعجب و ناباوری معین شد بسیاری از بیزینس ها و شرکت های کوچک و بزرگ استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند! حتی هنگامی که شما استراتژی لازم را داشته باشید اینکه بدانید آن را از کجا و چگونه شروع کنید یا چگونه آن را سازمان دهی کنید، 1 چالش بزرگ برای شما خواهد بود.

در نتیجه استفاده از فریم ورک RACE باعث می گردد تمام بیزینس ها از مزایا و پتانسیل فضای آنلاین نهایت استفاده را ببرند.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) برای مدیریت مدل RACE هدف از به کار بردن شاخص های کلیدی عملکرد ارزیابی و اندازه گیری میزان موفقیت شما در استفاده از فریم ورک RACE هست.

برای اینکه بتوانید برای هر کدام از چهار مرحله مدل RACE  شاخص های کلیدی عملکرد (KPIS) مناسبی را تعریف کنید باید به برند و اهداف برند خود توجه کنید.

به طور خلاصه به برخی از شاخص های کلیدی عملکرد در هر مرحله از مدل RACE اشاره میکنیم:

در مرحله REACH – تعداد هر بازدید – ارزش هر بازدید در مرحله ACT – میزان نرخ پرش (bounce rate) – فعالیت های صورت گرفته از سوی مخاطب در سایت در مرحله CONVERT – پر کردن فرم – فروش محصول یا خدمات در مرحله ENGAGE – به اشتراک گذاری محتوا – خرید مجدد

فراموش نکنید که ممکن هست استفاده از فریم ورک RACE  و شاخص های کلیدی برای مثبت بودن عملکرد آن، بار اول سخت باشد ولی برند شما را به سوی برداشتن گامی درست هدایت می کند.

گوگل ادوردز یا تبلیغات در گوگل در دیجیتال مارکتینگ

گوگل ادوردز 1 سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل می باشد که در آن تبلیغ کنندگان می توانند بر روی کلیدواژه های خاص سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده گردد.

با استفاده از گوگل ادوردز می توانید 1 سایت را در کمترین زمان به صفحه اول و حتی لینک اول نتایج جستجو تبدیل کنید.

گوگل ادوردز بهتر هست یا سئو ؟

همه می دانیم که تبلیغات گوگل ادوردز و سئو بخش های اصلی بازاریابی موتورهای جستجو می باشند.

زمانی که می‌خواهید کمپین بازاریابی دیجیتال را اجرا کنید، این دو با ارزش ترین ابزارهایی خواهد بود که به کمک آنها می توانید نتایج دلخواه و مطلوب خود را به دست آورید و در دنیای دیجیتال مارکتینگ ظاهر شوید.

بهترین راهکار، استفاده ترکیبی از سئو و گوگل ادوردز برای نگهداری برند در نتایج بالای صفحات جستجو هست.

امتیاز کیفیت یا Quality Score: به زبان ساده می‌توان گفت امتیاز کیفی تبلیغات گوگل یا همان Quality Score، عامل تعیین‌ کننده رتبه تبلیغات (Ad Rank) یا همان سیستم امتیازدهی به متن تبلیغ هست که طبق آن، رتبه آگهی شما برای نمایش معین می‌گردد.

برای محاسبه امتیاز کیفی تبلیغات، گوگل به چند فاکتور اهمیت می‌دهد:

•          نرخ کلیک (CTR) •          میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن •          کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود •          میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل •          تاریخچه فعالیت حساب کاربری گوگل

مزایای کانتنت مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی

بزرگترین امتیاز کانتنت مارکتینگ در واقع جای گذاری محتوای مالتی مدیا درسایت و بستر اینترنت هست.

در بازاریابی سنتی، شرکت ها مجبورند تنها به محتواهای متنی و چند قطعه تصویر اکتفا کنند.

در حالی که در کانتنت مارکتینگ معرفی محصولات می تواند بسیار متنوعی انجام گردد.

با استفاده از کلیپ های تصویری و صوتی می توانید به نحو بسیار موثری اطلاعات را به مخاطبان منتقل و سریع تر به هدف خود دست پیدا کرد.

در حقیقت این قابلیت های موتور های جستجو به ما کمک می‌کند تا راحت تر به هدف و دستیابی به بازاریابی محتوایی برسید.

در روش سنتی برای هر کاری شما باید حتما 1 بازاریاب استخدام کرد و حقوق و مزایا برای ایشان در نظر گرفت ولی در کانتنت مارکتینگ این نیاز ما را برآورده کرده و بر اساس محتوای سایت ما کار بازاریابی محتوایی را برایمان انجام می‌دهند.

به این صورت که پس از شناسایی توسط موتور های جستجو و استفاده از سئو در سرچ موتور های جستجو به خصوص گوگل دیده شده و مشتریان به سایت ما راه پیدا می‌کنند.

این به معنای افزایش تعداد بازدید کننده ها و نمایش بیشتر محتویات سایت ما می باشد.

در کانتنت مارکتینگ هیچ گونه محدودیتی از لحاظ کمی برای شما وجود ندارد ، شما سایت خودتان را پیش برده و می نویسید، این سایت می تواند به اندازه 1 دایره المعارف و یا 1 کتاب کوتاه مطلب داشته باشد.

در صورتی‌ که در بازاریابی سنتی محتوا در چند خط، جمله و یا بند گفته می شد.

حتی در کاتالوگ ها نیز که نهایت استفاده از محتوا صورت می‌گیرد، امکان انتشار بیش از حد متن و نوشته نیست.

زیرا مصرف کننده علاقه ای به متن های طولانی ندارد.

ولی در اینجا  هر 1 از صفحات سایت محتوایی جداگانه با تعداد کلمات بهینه می تواند داشته باشد. در روش های سنتی همیشه به این گونه بوده هست که شما به دنبال مشتریان خود می رفتید.

درصورتی‌که در کانتنت مارکتینگ مشتریان شرکت ها را سرچ می‌کنند.

فقط کافی هست شما طبق قواعد و اصول موتور های جستجو حرکت و عمل کنیم، در نتیجه باید منتظر تماس های روزافزون مشتریان باشیم.

در نتیجه می توان گفت استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا به آینده توجه دارد و نتیجه آن به یکباره حاصل نمی‌گردد بلکه نتیجه آن به تدریج نمایش داده می‌ گردد و با توجه به نیاز مشتری تعریف می‌ گردد.

این نوع استراتژی بر روی تمامی محتواهایی که مشتریان شما در معرض آن می باشند تمرکز می‌کند.

بازاریابی محتوایی یا (content marketing) با تاکتیک های اجرایی و نحوه اجرای آنها سروکار دارد و ایجاد و انتخاب محتوای درست که نیاز مشتریان را برآورده می‌کند و  ویرایش محتوا که به طور خاص برای مقاصد بازاریابی ایجاد شده اند از الزامات بازاریابی محتوایی می باشند . این موارد متنوع می باشند، از تولید پست های وبلاگی تا تولید صفحات با محتوای ثابت می تواند در این امر تاثیرگذار باشد و هدف آن ایجاد ارتباط دو طرفه بین مشتری و شرکت شما و در نهایت جلب اعتماد مشتری و هدایت مشتری به سمت خرید هست.

در بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ (content marketing) ، محتواهایی تولید می گردد که می تواند به عنوان منبع از آن ها استفاده کرد و به همین صورت از آن در طول قیف فروش نیز به عنوان ابزار فروش استفاده می گردد.

به عنوان مثال شخصی که برنامه ریزی برای استراتژی نوشتن محتوا ها و مارکتینگ آنها را به عهده دارد متوجه می گردد که مشتریان در حال حاضر نمی توانند بسیار به شرکتشان اعتماد کنند، به همین دلیل  روش هایی را در پیش می گیرد تا بتواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و رضایت مشتریان را به دست آورد .

در واقع اصولی که در کانتنت مارکتینگ باید رعایت گردد این هست که باید با وجود ظاهر ساده ای که دارد به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و نیاز به تیزبینی و دقت بالایی دارد و به مجموعه ای از اصول و قوانین نیاز دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همیشه در کانتنت مارکتینگ هدف خود را معین کنید

مثل تمامی پروژه ها بایستی با هم فکری هدف خود را به درستی و به صورت شفاف معین کنید.

سپس سایت را متناسب با هدف خود طراحی کرده و محتوای مورد نظر بر اساس هدف تعیین شده را در سایت قرار دهید.

این به آن معناست که موضوعات محتواهای قرار گرفته شده باید متناسب با هدف اصلی سایت شما باشد.

تاثیرگذاری از نظر نوع محتوا

هر محتوایی در 1 نوع خاص از کسب و کارها تاثیر گذاری بیشتری دارد.

برای مثال در برخی کارها باید از تصویر جهت تاثیر گذاری استفاده کرد ولی در مورد مسائلی مثل پزشکی محتوای متنی برای خوانندگان جذاب تر خواهد بود.

برآورد میزان هزینه ها

در کانتنت مارکتینگ هزینه های برآورد شده بیشتر صرف تولید محتوا می‌گردد که باید با توجه به سودآوری پروژه، هزینه ها از قبل تعیین شوند.

به همین صورت می توان از هزینه های کانتنت مارکتینگ به عنوان سرمایه گذاری زیرساختی نیز نام برد.

به این معنا که می توان کانتنت مارکتینگ را پلنی بلند مدت در نظر گرفت و با سایت تولید محتوای مناسب به تدریج در موتور های جستجو به خوبی دیده گردد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه است

معنی شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی از نظر دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از ارتباطات انسانی هست که حداقل بین 2 نفر در فضای مجازی با استفاده از بستر اینترنت تشکیل می گردد.

در شبکه های اجتماعی اشخاص حضور فیزیکی ندارند و صرفا از طریق وب با یکدیگر در ارتباط می باشند.

افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از محتوای تولید شده دیگران استفاده کنند.

فیسبوک، توتیتر، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، لینکداین ، پینترست ، یوتیوب و …  از جمله شبکه های اجتماعی معروف می باشند که ایجاد پروفایل و فعالیت در آن ها یکی از عوامل موثر بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ هست.

SMM  به چه معنایی است؟

دیجیتال مارکتینگ از روش های بازاریابی متنوعی بهره می‌برد.

SMM که مخفف عبارت  Social Media Marketing  به معنای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است، SMM یکی از روش‌های مهم بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ هست.

همان طور که از اسم این روش معین هست با استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی به افزایش فروش کمک می‌کنیم ، ولی SMM روش مستقیم فروش در دیجیتال مارکتینگ نیست .

به دلیل آنکه جذب بازدید کننده و خریدار از طریق شبکه های اجتماعی فرآیندی به مراتب سخت تر و پیچیده تر از جذب خریدار از طریق موتورهای جستجو هست بنابراین پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کنید  و در صورتی‌که توانایی اختصاص بودجه مناسب برای این کار را داشتید تصمیم به فعالیت در این زمینه بگیرید.

هدف نهایی در Social marketing چیست؟

هدف نهایی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی تبدیل مخاطبان به مشتری و طرفداران دائمی برندتان هست.

دقت داشته باشید اهداف باید خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، مرتبط و دارای زمان‌بندی باشد.

اگر هدفتان را معین نکرده باشید نمی‌توانید فرق بین موفقیت و یا شکست را تشخیص دهید .

پس از آنکه هدف خود را معین کردید، می‌توانید برای تعیین استراتژی‌ و تولید محتوا اقدام کنید.

روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تحلیل درستی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید.

جایگاه خودتان را به درستی ارزیابی کنید.

در این موارد با خودتان صادق باشید : اهدافتان از حضور در شبکه های اجتماعی چیست؟ ، مخاطبانتان چه کسانی می باشند؟ و شما توانایی تولید چه محتوایی را دارید؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته صفر تا صد موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید ها و نبایدهای آن اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: دکتر سمیرا حسینی »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127795 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 8752 1 هفته پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :