citizenryco.ir logo قانون چهل درصد چیست؟ روش استفاده از آن برای موفقیت کاری ...




قانون چهل درصد چیست؟ روش استفاده از آن برای موفقیت کاری
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://honarfardi.com/public-skills/success/40-percent-rule/

شرکت ها نیز دقیقا مثل بقیه مردم تعاریف خاص خودشان را از دستیابی به موفقیت دارند.

مفهوم موفقیت مبهم هست و مجموعه ای از معیارها را در بر می گیرد و به سختی می توان آن را تعریف کرد.

مخصوصا در دنیای نرم افزار، سازماندهی 1 سیستم اندازه گیری استاندارد شاید بسیار سردرگم کننده تر باشد.

چشم انداز فناوری به طور مدوام در حال تغییر هست و ایجاد تعادل میان انجام کارهایی که برای رشد الزامی می باشند و در عین حال حرکت در مسیر سودآوری می تواند چالش برانگیز باشد.

قانون چهل درصد را اعمال کنید

در سال های اخیر، قانون ۴۰ درصد به عنوان قانونی مبتنی بر تجربه شناخته شده می گردد و اغلب برای تجزیه و تحلیل عملکرد عملیاتی شرکت ها به کار می رود.

این قانون در اصل حاشیه سود و نرخ رشد 1 شرکت را به عددی منحصر به فرد تبدیل می کند که به عنوان معیاری برای کمک به سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان نرم افزاری در زمینه هدایت سازمان به سمت موفقیت استفاده می گردد.

قانون 40 درصد زمانی در صنعت SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) مورد توجه قرار گرفت، که براد فلد (Brad Feld) از شرکت Techstars، نویسنده وبلاگ محبوب Feld Thoughts (ایده های فلد)، شرح داد که حداقل سطح رضایت برای شرکت های در حال بلوغ، نرخ رشد 40 درصدی هست.

ایشان در اصل مبنایی عمومی اعلام کرد که طبق آن هر چیزی در سطح ۴۰ درصدی یا بیش تر از آن قرار داشته باشد فوق العاده هست.

بسیار کاربردی: 9 تمرین قانون جذب (برای مبتدی ها و شروع یادگیری)

اما معیارهای دقیق در محاسبه قانون 40 درصد کدام ها می باشند و چگونه و چه زمانی می توان از آن ها استفاده کرد؟ در ادامه با این شاخص اصلی عملکرد بیش تر آشنا می شویم.

تعریف قانون چهل درصد

به بیان ساده، قانون 40 درصد معیار استانداردی هست که توسط سرمایه گذاران سهام خصوصی و خریداران استراتژیک برای اندازه گیری عملکرد شرکت های SaaS استفاده می گردد.

قانون 40 درصد با اندازه گیری تعادل میان سودآوری و رشد، بیان می کند که شرکت های SaaS باید نرخ رشد و حاشیه سود تا 40 درصد یا بیش تر را برای خود هدف قرار دهند.

محاسبه قانون 40 درصد

محاسبه قانون 40 دو معیار مالی اصلی، یعنی نرخ رشد و حاشیه سود را در نظر می گیرد:

نرخ رشد: در کسب و کار شرکت های SaaS، نرخ رشد با مقایسه تغییرات سال به سال در شاخص های ARR (درآمد مکرر سالانه) یا MRR (درآمد مکرر ماهانه) اندازه گیری می گردد. سودآوری: ما درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) را به عنوان استاندارد اندازه گیری در تحلیل سودآوری شرکت ها ترجیح می دهیم.

حاشیه EBITDA تفاوت در مبلغ سود، مالیات، استهلاک و کاهش بها را حذف می کند و باعث می گردد حاشیه EBITDA بهترین شاخص برای سنجش سودآوری در مقایسه میان مشاغل SaaS باشد.

با این حال، ممکن هست متوجه شوید که برخی شرکت ها از درآمد خالص یا جریان نقدی به عنوان معیارهای دیگر سودآوری استفاده می کنند.

اگرچه این دو معیار را می توان به روش های مختلف اندازه گیری کرد، ولی به هر حال نرخ رشد درآمد و حاشیه EBITDA معمولاً برای سنجش سودآوری و رشد 1 شرکت استفاده می شوند و این معادله ساده را به راهی برای محاسبه قانون 40 درصد تبدیل می کنند.

حتما بخوانید: اصول برخورد با مشتری برای ایجاد رونق در کسب و کار

چه زمانی باید از قانون چهل درصد استفاده کنیم؟

قانون 40 درصد می تواند معیاری مفید هنگام مقایسه شرکت های SaaS باشد.

در حالی که قانون 40 درصد سلامت شرکت های SaaS را با در نظر گرفتن رشد درآمد و سودآوری ارزیابی می کند، علاوه بر اندازه گیری صرفاً هر جزء به صورت جداگانه، 1 عامل نرمال سازی نیز محسوب می گردد.

برخی از شرکت ها ممکن هست سودآوری خود را فدای رشد کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن هست بسیار سودآور باشند ولی در فروش و بازاریابی سرمایه گذاری نکرده باشند.

محاسبه قانون ۴۰ درصد به خریداران و سرمایه گذاران این امکان را می دهد که این دو عامل را در بین اهداف اکتساب یا سرمایه گذاری در دامنه ای مشابه* قرار دهند.

یک شرکت می تواند بر اساس قانون 40 درصد از راه های مختلفی به تعادل 40 درصد برسد.

اجازه دهید چند مثال را مرور کنیم:

1- ۲۰% رشد درآمد + ۲۰% حاشیه EBITDA = ۴۰%

2- ۰% رشد درآمد + ۴۰% حاشیه EBITDA = ۴۰%

3- ۴۰% رشد درآمد + ۰% حاشیه EBITDA = ۴۰%

با این حال، به همان اندازه که قانون 40 درصد ابزاری کاربردی ست، ممکن هست نتواند مدیریت شرکت را در مورد چگونگی تعادل بین اولویت های معمول رقابتی برای رشد سریع و افزایش سودآوری راهنمایی کند.

حتما بخوانید: 15 تا از جدیدترین اصول موفقیت در کسب و کار از دید اشخاص موفق

شرکت Software Equity Group اخیراً گروهی از سرمایه گذاران بخش خصوصی را در 1 وبینار گرد هم آورده هست تا بدانند در سرمایه گذاری های بالقوه در شرکت های SaaS به دنبال چه می باشند و چه هدفی دارند.

زمانی که از آن ها صراحتا در مورد قانون 40 درصد، و اینکه آیا ترجیحشان به سمت رشد هست یا سودآوری پرسیده شد، اتفاق نظر این بود که رشد برای شرکت های کوچک تر SaaS مهم تر هست.

قانون وزنی 40 درصد

با توجه به ترجیح خریداران برای رشد نسبت به سودآوری، به ویژه برای شرکت های کوچکتر، تغییر چشمگیری به سمت قانون وزنی 40 درصد وجود دارد.

در قانون وزنی 40 درصد میزان رشد وزنی دو برابر سودآوری خواهد داشت.

قانون وزنی 40 = (33.1 * رشد درآمد) + (67.0 * حاشیه EBITDA)

این وزن دهی جدید با افزایش تمرکز بر رشد، به ویژه برای شرکت های SaaS کوچک تر، همخوانی دارد، و رشد را بر سودآوری در اولویت قرار می دهد، زیرا این شرکت ها برای دستیابی به تناسب تلاش می کنند.

به همین صورت، قانون وزنی ۴۰ درصد راهنمایی بهتری در مورد نحوه تفکر استراتژیک مدیریت در مورد قیمت گذاری و تخصیص منابع ارائه می دهد.

همانطور که شرکت ها به تناسب بیشتری دست می یابند، برای حفظ همان نرخ های رشد بزرگ با چالش مواجه خواهند شد.

به این ترتیب، آن ها باید وزن دهی جایگزین را در نظر بگیرند که حاشیه EBITDA را بر رشد در اولویت قرار دهد.

وزن دهی اصلاح شده برای شرکت های بالغ SaaS، راهنمایی های بهبود یافته ای را در مورد چگونگی تدوین اهداف استراتژیک و عملیاتی توسط مدیریت ارائه می دهد.

قانون وزنی 40 برای شرکت های عمومی SaaS

همانطور که گزارش سالانه انجمن علمی SEGاز شرکت های SaaS در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد، سرمایه گذاران از شرکت های SaaS با قانون وزنی 40 درصد بالاتر حمایت می کنند.

در بیش تر موارد، شرکت هایی که قانون وزنی 40 درصد بالاتری دارند، چند برابر درآمد بیش تری خواهند داشت.

در سه ماهه اخیر، انجمن علمی SEG مشاهده کرده هست که سرمایه گذاران رشد را از سودآوری ارزشمندتر می دانند.

به همین دلیل ما شاخص را با استفاده از قانون وزنی 40 درصد تجزیه و تحلیل کردیم.

باز هم ترفند: چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟ 8 روش جدید

شرکت های عمومی SaaS که بر اساس قانون وزنی 40 درصد امتیازی بیش از 40 درصد کسب کرده‌اند، مقدار حاصلضرب 22.4 در نسبت میانگین ارزش شرکت به درآمد (EV/Revenue) برابری را منتشر کرده‌اند.

شرکت های Okta، Adobe، Zoom، Twilio و Datadog شرکت هایی از این دست با عملکرد بالا می باشند.

علاوه بر این، هر گروه که دارای 10 درصد بیشتر از مبنای قانون وزنی 40 درصد باشد، مضرب های میانگین ارزش شرکت به درآمد بیشتری را در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد، که ثابت می کند سرمایه گذاران از رشد سهام در سال 2020 حمایت می کنند.

قانون 40 درصد ابزاری محبوب برای شرکت های SaaS برای مقاصد مقایسه ای هست.

از آنجایی که خریداران و سرمایه گذاران استراتژیک به طور فزاینده ای به رشد و حفظ خالص به عنوان شاخص های کلیدی ارزش گذاری نگاه می کنند، قانون وزنی 40 درصد نیز ابزار موثری برای شرکت های SaaS هست تا منابع خود را متمرکز کرده و ارزش گذاری آتی خود را تقویت کنند.

استفاده از قانون ۴۰ درصد

قانون 40 درصد، چه وزنی باشد چه نباشد، می تواند به عنوان 1 ابزار اندازه گیری مفید در هنگام ارزیابی سلامت کسب و کار شما و ایجاد برنامه ای برای ادامه رشد عمل کند.

پرینت کنید و نصب کنید در محل کار: جملات انگیزشی کسب و کار (66 جمله منتخب سال)

یک ویدیوی جالب

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: 36055052acfdb6af17dd407c80a714c2 »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 12252 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 23103 4 ماه پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :