نحوه ی برند سازی و تاثیرات آن در میزان فروش و موفقیت ...

چرا برندینگ و وجود آن مهم است؟
نحوه برند سازی – برندینگ جزء مهمی از کسب و کارهایی هست که قرار هست به سکوی موفقیت برسند.برند میتواند دیدگاه مخاطبان در مورد کار شما را جهتدهی کند.به همین صورت بخش عمدهای از شناخت برند در گرو استرتژیهای صحیح برندینگ هست.این موضوع قادر هست تا 1 کسب و کار را تا حد زیادی پیش ببرد.
برندینگ، شناخت ایجاد میکند
مهمترین دلیل اهمیت برندینگ ایجاد شناخت و آشنایی مخاطبان جهت معرفی محصول یا خدمات شرکت هست.یکی از مهمترین فاکتورهای ایجاد و استفاده از 1 برند، لوگو هست.این موضوع مثل صورت در بدن کسب و کار شما هست.1 لوگوی حرفهای باید طراحی قوی داشته باشد و به آسانی در همان دید اول در ذهن بماند.
برندینگ، ارزش 1 کسب و کار را بیشتر میکند
برندینگ برای ایجاد کسب و کاری در آینده بسیار مهم هست. 1 برند قوی میتواند ارزش 1 کسب و کار را با حضور بیشتر شرکت در بازار به طرز محسوسی افزایش دهد.این امر به دلیل فراهم کردن 1 جایگاه محکم در بازار برای شرکت، آن را به یک فرصت سرمایهگذاری جذاب تبدیل میکند.
برندینگ مشتریان جدید به همراه دارد
برندینگ قوی به طور کلی به این معناست که تصوری مثبت از شرکت در بین مصرف کنندگان وجود دارد.آنها به دلیل آشنایی و فرض بر قابل اعتماد بودن ، احتمالاً از محصول یا خدمات شما استفاده میکنند.پس از تثبیت 1 برند، بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان بهترین و مؤثرترین تکنیک تبلیغاتی شرکت خواهد بود.
باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت کارمندان می گردد
وقتی 1 کارمند برای 1 شرکت با برند قوی کار میکند، از کار خود راضیتر خواهد بود و از اعتماد به نفس بالاتری در کارهایی که انجام می دهد برخوردار هست.در شرکتی با برند تجاری که از اعتبار بالایی برخوردار باشد و در بین مردم بسیار مورد توجه واقع گردد، کار برای آن شرکت را لذتبخشتر و عملیتر میکند.در این موارد کارمندان احساس میکنند در شرکت سهیم می باشند و باید مسئولیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.این رضایت کارمندان خود بخشی از تبلیغات دهان به دهان را تامین میکند و قطعا در رضایت مشتریان نیز تاثیر میگذارد، مخصوصا در قسمتی که کارمندان ارتباط مستقیم با مشتری دارند.
برندینگ، در بازار اعتماد ایجاد میکند
یک ظاهر حرفهای و استراتژی برندینگ لوکس به شرکت کمک میکند تا در میان مشتریان و مخاطبان اعتماد ایجاد کند.معمولا مشتریان شرکتی با شناخت خوب و ظاهری آراسته را بیشتر برای خرید و اسفاده انتخاب میکنند.داشتن 1 برند قوی و مناسب، این احساس را به وجود میآورد که در صنعت خود متخصص هستید.این موضوع باعث آن میگردد که مردم احساس کنند میتوانند به شرکت شما، محصولات و خدمات ارائه شده و نحوه اداره کسب و کار اعتماد کنند.اگر می خواهید 14 روش فن بیان در مذاکرات را بدانید روی لینک آبی کلیک کنید.
برندینگ از تبلیغات پشتیبانی می کند
تبلیغات یکی دیگر از مؤلفه های برندسازی هست و استراتژیهای تبلیغاتی مستقیماً برند و تصویر مورد نظر آن را منعکس میکنند.تکنیکهای تبلیغاتی مثل استفاده از محصولات تبلیغاتی شرکتهای معتبر مثل برندهای برجسته، 1 استراتژی تبلیغاتی منسجم و جذاب را برای شما ایجاد میکند که در اهداف برندسازی شما نقش بهسزایی دارد.مثل برندهای برجسته، 1 استراتژی تبلیغاتی منسجم و جذاب را برای شما ایجاد میکند که در اهداف برندسازی شما نقش بهسزایی دارد.
۱۲ دروغ و حقیقت برند و برندینگ
برند میتواند موضوع جذابی باشد.با وجود اینکه برند چیزی نیست که بتوان آن را در دست گرفت و یا لمس کرد، ولی برای موفقیت 1 کسب و کار لازم هست. بدون داشتن 1 برند ثابت و پایدار، رشد شرکت شما به شدت کند یا متوقف خواهد شد.با این قضیه موافق نیستید؟ بسیارخوب، ما برخی از حقایق و آمار را برای بررسی شما جمعآوری کردهایم.آماده شوید تا قانع شوید.
اصول اولیه برندینگ
برند شخصیتی هست که محصول، خدمات یا خود 1 شرکت را معین میکند.برند برند میتواند دربرگیرنده نام، اصطلاح، نشان، نماد یا طرح باشد.به همین صورت برند بیانگر روابط بین مشتریان، کارکنان، شرکا، سرمایهگذاران و مواردی از این دست هست.برند در شرکت یا سازمان وجود ندارد.برند در ذهن مشتریان شما وجود دارد.برند، مجموعهای از برداشتهایی هست که مشتری، بر اساس هر تعامل که با شما، شرکت شما و محصولات شما داشته هست.نام تجاری و برند متناقض با عملکرد شرکت فقط روی مشتریان شما تأثیر نمیگذارد.بلکه به روحیه کارکنان نیز صدمه می زند.
وفاداری به برند را روی ارزشهای مشترک با مصرفکنندگان خود بنا کنید.این مورد فقط مربوط به تعداد دفعاتی که مشتری با برند شما برخورد دارد نمیباشد و بخش عمدهای از آن مربوط به کیفیت تعاملات هست.برندینگ صحیح و موفقیتآمیز مزایایی مثل افزایش وفاداری مشتری، تصویر ذهنی بهبودیافته و هویت قابل اعتماد را به همراه دارد.در دنیای امروز به دلایل زیادی مثل رقابت بیشتر کسب و کارها، انتظارات مشتریان رو به افزایش هست.بیشتر مشتریها انتظار 1 طراحی دارند.اصلیترین مزیت ابزارهای برندینگ و دلیل استفاده از آنها ، افزایش سود هست.به همین صورت بیشترین تأثیر منفی استفاده از برند نامناسب با کسب و کار ، ایجاد سردرگمی در بازار هست.
برندینگ فقط به لوگو ارتباط دارد.
در واقع لوگو تنها قسمتی از کار شما هست و عوامل زیادی در ساخت برند شرکت دارند.از جمله این عوامل میتوان به کیفیت محصول یا خدمت، ارتباط با مشتری و بسیاری موارد دیگر اشار کرد.
برندینگ 1 ضرورت نیست.
در دنیای پر از رقابت امروزی که تکنولوژی نیز در آن دخیل است، برندینگ باعث باقی ماندن و ایستادگی 1 کسب و کار میگردد.بدون داشتن 1 برند در این شرایط موفقیت دور از انتظار هست.
مشتریان برای برندینگ اهمیتی قائل نیستند.
مخاطبان امروز بیش از پیش علاقه دارند تا داستان شما را بدانند تا راحتتر بتوانند به برند شما اعتماد کنند.
برندینگ تاثیری در میزان فروش ندارد
داشتن برندی موفق باعث می گردد که مردم نام تجاری شما را نسبت به سایر کسب و کارها بیشتر انتخاب کنند.این همان ارزشی هست که نام تجاری برای شرکت شما به ارمغان میآورد.
برندینگ باید از روندها پیروی کند
برند بزرگ به معنای داشتن 1 لوگوی قوی و پایدار هست.پیروی از روندها، زمانی که برند خود را میسازید، شما را به سمتی هدایت میکند که ممکن هست در این حین تقاضا و مشتریای برای آن نباشد.
برندینگ در ابتدای کار لزومی ندارد.
از لحظهای که کسب و کار خود را آغاز میکنید باید برند خود را بسازید.
برندینگ تنها برای شرکتهای بزرگ هست.
برندینگ باید همهگیر باشد.
دستهبندی و شناخت مخاطبین در تعیین روند 1 برند بسیار مهم هست.برای دستههای مختلف میتوان استرتژی برندینگ متفاوتی در نظر گرفت.
برندینگ در واقع همان تبلیغات و بازاریابی است
بسیاری از اشخاص به اشتباه تصور میکنند که برندسازی همان تبلیغات و بازاریابی هست.اگرچه این سه به هم پیوستهاند، ولی هرکدام هدف خاصی دارند و نباید با هم مخلوط شوند.تبلیغات اشخاص را به خرید علاقهمند میکند، بازاریابی روابط ایجاد میکند و برندینگ، برند شما را معین می کند.
ثبات داشته باشید
روی تمام ی فعالیتهای بازاریابی خود استمرار داشته باشید که به معنای این هست که از همان رنگ ،فونت،لوگو،پیام ،تصویر و غیره برای وبسایت ، شبکه های اجتماعی ،پوسترهای چاپی،بروشورها و غیره برای ایجاد آشنایی و شناساندن خود استفاده کنید.
تصویر حرفه ای داشته باشید
برای برندسازی کسب و کار از تصاویر حرفه ای استفاده کنید.شما از این که چقدر تصاویری که حرفه ای تولید شده اند روی تصویر بازاریابی و برند شما تاثیر گذار هست شگفت زده خواهید شد.این به این معنا نیست که شما برای عکسبرداری هزینه کنید (گرچه اگر بودجه ی کافی داشته باشید این کار بسیار مفید خواهد بود).ولی تصاویر بسیار خوبی در فضای مجازی به طور رایگان وجود دارد که تنها زمان کوتاهی از جستجوی شما را شامل می گردد. از استفاده از تصاویر دردسترس اینترنت برای برند خود نترسید فقط توجه داشته باشید که این تصاویر با برند شما مطابقت داشته باشد(والبته قانون کپی رایت آن تصویر را نیز در نظر بگیرید).
به جای تمرکز بر اهداف کوتاه مدت، بلند مدت فکر کنید
برای برندسازی کسب و کار های کوچک با 1 طراح حرفه ای که برند شما را می شناسد حرف بزنید – بازاریابی یکی از مهمترین ابعاد 1 کسب و کار هست و جذب 1 طراح حرفه ای و با تجربه ممکن هست هزینه ای را در اوایل کار به شما وارد کند – ولی به شما راههای تازه ای را برای بازاریابی کسب و کارتان نشان خواهد داد و موجب پیشرفتتان می گردد.با تلاش برای انجام کاری به طور خودسرانه در کوتاه مدت و پس انداز پول، ممکن هست تصویر خودتان در نتیجه اعتماد مشتریانتان را تخریب کنید و ممکن هست بعدها مجبور شوید بازگردید و دوباره آن را انجام دهید و هزینه ی بیشتری برای شما خواهد داشت.
برند سازی را از کجا شروع کنیم؟
پس از بنا نهادن بستر مناسب برای برند خود، لازم هست تا برندینگ شرکت خود را شروع کنید.برای برن سازی فعالیت خود ابتدا باید پیش نیاز ها را بدانید.در ادامه ببینیم که باید در پایه ی برنامه ریزی خود در خصو برندینگ چه مسائلی را لحاظ کنیم.
ابتدا ببینیم فعالیت ما در چه سطحی از کیفیت قرار دارد و خدمات وابسته ما چه می باشند؟(خدمات وابسته مثلا تضمین محصولات، ارائه ی خدمات پس از فروش و….)
بررسی نیاز های مشتریان و پرسش و نظرسنجی برنامه ریزی تبلیغاتی و انتخاب شیوه ی مناسب تبلیغات انتخاب شعار مناسب جهت معرفی بهتر شرکت و برند انتخاب لوگوی متناسب با عملکرد شرکت و زمینه ی فعالیت شما حضور در سمینار ها، نمایشگاه ها و….جهت معرفی بهتر برند خود تخمین هزینه ها جهت سرمایه در برندینگ گردآوری 1 تیم حرفه ای و کارآمد و کمک از همکاران خود برای کارکنان و شیوه ی کار خود استاندارد تعریف کنید و سعی کنید برخورد تعاملی داشته باشیدمواردی که در بالا گفته شد صرفا بخشی از فعالیت های مربوط به آغاز برندینگ هست.نکات بسیاری در این خصوص باید مورد بررسی قرار بگیرد.پس از برنامه ریزی لازم هست تا اولویت بندی عملیاتی صورت بگیرد تا بدانید که کار را باید از کدام نقطه شروع کنید.پس از اولویت بندی کیفیت کارهایی که انجام می دهید و سطح عملکرد خود را بررسی کنید و دقت کنید که از شیوه های صحیح استفاده کنید.خلق ایده های جدید که قبلا توسط هیچکدام از رقبای شما صورت نگرفته بهترین حالتی هست که می توانید برای رقابت برندینگ خود در پیش بگیرید.
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.نوشته نحوه ی برند سازی و تاثیرات آن در میزان فروش و موفقیت اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :