citizenryco.ir logo ویژگی های اصلی و مهم رشد کسب و کارهای پرسود که باید بدانید ...




ویژگی های اصلی و مهم رشد کسب و کارهای پرسود که باید بدانید
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/profitability-in-business/

سودآوری در کسب و کار – در این دوره قطعا وقتی صاحب کسب و کاری نتواند از طریق روش های نوین بازاریابی اینترنتی به ویژه بازاریابی محتوا، کسب و کار خود را رشد دهد و فقط به فکر خرج کردن پول برای دیده شدن باشد، در آینده به مشکلی اساسی برخورد می کند.در این جا می خواهیم چندین ویژگی کسب و کارهای سودآور با رشد بالا را مرور کنیم.

این موضوع مهمی هست و بهتر هست به آن فکر کنید اگر کسب و کار شما این ویژگی ها را ندارد یا درآینده هم قرار نیست این ویژگی ها را داشته باشد مطمئن باشید کسب و کار شما رشد چشمگیری نخواهد داشت و به زودی متوقف خواهد شد.

کسب و کارهای سودآور چه ویژگی های مهمی دارند؟

اکثر کسانی که امروزه قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند فقط به دنبال سریع پولدار شدن می باشند.

آن ها هدف خاصی ندارند.

آن ها به آینده فکر نکرده اند و تنها به این فکر می کنند چه کاری هست که اگر انجام دهیم سریع به درآمد می رسیم.

ولی این طرز فکر کاملا اشتباه هست.

در ادامه ویژگی های کسب و کارهای سودآور با رشد بالا را به شما خواهیم گفت تا مطمئن شوید که هدف اصلی تان باید فراتر از چیزی که الان در ذهن تان می پرورانید باشد.

سودآوری همیشگی

آیا کسب و کار در هر شرایط و موقعیتی ممکن هست سودآور باشد؟ آیا اگر شما زمانی قادر به انجام ندادن کارهای خود نباشید باز هم کسب و کار شما سودآور خواهد بود؟ کسب و کارهایی که دارای فرآیند رشد بالا می باشند اساسا سودآور می باشند.

حتی اگر کسی را جایگزین صاحب اصلی کسب و کار کنند باز هم به سودآوری خود ادامه می دهد.

هزینه های شما نباید به گونه ای باشد که با اضافه شدن نیروی کار شما نتوانید از پس دست مزد آن ها بر بیایید.

بسیار ساده هست به عنوان مثال اگر چند نیروی کار استخدام می کنید نباید درآمدتان طوری باشد که فقط به پرداخت دست مزد آن ها ختم گردد.

در این شرایط کسب و کار شما رشد نمی کند و مدام در حال درجا زدن هستید.

 گوشه گیر نبودن

بر خلاف صحبت بسیاری از متخصصان و مهندسان حوزه کسب و کار و بازاریابی اینترنتی انتخاب 1 گوشه از بازار یا به قول معروف استفاده از نیچ مارکتینگ اصلا به رشد کسب و کار کمک نخواهد کرد.

البته این گفته صرفا برای تمام کسب و کارهای موفق نیست! اگر بخواهیم مثالی بزنیم سایت “چی بپوشیم” گوشه ای از بازار را انتخاب کرده هست و هم اکنون هم موفق هست.

ولی نکته ای که حائز اهمیت هست این هست که بدانید کسب و کارهای سودآور با رشد بالا به هیچ وجه 1 گوشه را انتخاب نمی کنند.

نمونه با ارزش که قطعا می دانید سایت دیجی کالا، ابتدا 1 گوشه را انتخاب کرد ولی در این مدت کالاهای دیگری را هم به محصولاتش اضافه کرده که اصلا به گوشه اولیه اش که کالای دیجیتال هست مربوط نمی گردد.

یا حتی سایت های محتوایی موفق مثل چطور و زومیت به هیچ وجه تخصصی فقط روی 1 حوزه فعالیت نکرده اند.

در تمام حوزه های پر مخاطب متمرکز شده اند.

پس این نکته در ذهنتان باشد که کسب و کارهای سودآور با رشد بالا هیچ گاه در 1 گوشه نمی مثل.

چون این اصلا خاصیت کسب و کارهایی با رشد بالا نمی باشد!

رو به رشد بودن مداوم سرمایه

در کسب و کارهای کوچک اشخاص اصلا به رشد بالا فکر نمی کنند.

درآمد آن ها حد معینی دارد و دارایی شان هم آنچنان افزایش پیدا نمی کند. اما در کسب و کارهایی که مدام در سیر صعودی و رشد بالا می باشند دارایی های آن ها نیز همیشه رو به افزایش هست.

به عنوان مثال دیجی کالا با ۹ کارمند شروع به کار کرد ولی الان چند کارمند دارد؟ راستی دیجی کالا الان دیجی استایل را هم دارد.

اسنپ هم همینطور هست.

پس منظور از دارایی های 1 کسب و کار می تواند داشتن حق امتیاز در کسب و کاری دیگر، افزایش تعداد نیروی کار، افزایش سرمایه و افزایش قدرت برند باشد.

آیا کسب و کار شما این ویژگی ها را دارد؟ آیا کسب و کار شما در آینده کار را برای رقبایتان ساده می کند یا توان رقابت با برند شما را نخواهند داشت؟ این سوالات را برای خود مطرح کنید و صادقانه پاسخ دهید.

اگر کسب و کار کوچکی دارید به فکر افزایش دارایی های تان در آینده باشید.

متمایز بودن کسب و کار

کسب و کارهایی که دارای رشد بالا می باشند و عملا سودآور نیز می باشند وجه تمایزی دارند آن هم این هست که مردم در مورد آن ها صحبت می کنند.

آن ها اساسا و مدام به دنبال رفع نیازی جدی در بین مردم می باشند.

این نوع کسب و کارها تنها 1 ایده نابی نمی باشند که تبدیل به 1 کسب و کار شده باشند بلکه آن ها وجه تمایز دارند.

همین اسنپ ! اسنپ فقط 1 تاکسی هست ولی با یکسری از تفاوت ها که هم ارزان است، هم تمیز هست و از تمام مهم تر سریع در خدمت درخواست کننده خودرو می باشد.

یا سوپرمارکت های اینترنتی را در نظر بگیرید مثل تمام ی سوپرمارکت ها می باشند با این تفاوت که تمام محصولات مورد نیازتان در دسترس شماست و کافی هست انتخاب شان کنید و سفارش دهید.

بعد از مدت زمان کوتاهی به دست تان می رسد.

از تمام مهم تر این هست که دیگر نیاز به حضور شما در سوپرمارکت نیست! تمامی این موارد همان تفاوت ها و وجه تمایز هست که برای مخاطبان جذابیت ایجاد خواهد کرد.

نداشتن ویژگی خاصی در کسب و کار که سبب گردد مردم در مورد آن صحبت کنند، قطعا آن کسب و کار رشد نخواهد کرد.

البته اینطور تصور نکنید که داشتن وجه تمایز اکار سخت و پیچیده ای است، خیر اصلا اینطور نیست.

زمانی شما حتی می تواند با تولید محتوای منحصر به فرد و با کیفیت و خاص نیز می توان این وجه تمایز را بوجود آورد.

سودآوری در کسب و کار

متمرکز بودن در رشد و میزان درآمد

کسب و کارهایی که در دراز مدت موفق می شوند حتما درآمد رو به رشدی دارند.

آن ها دارای 1 مدل پیش بینی درآمدی می باشند.اگر دقت کرده باشید کسب و کارهایی که درآمدشان ثابت و حد معینی هست معمولا به صورت پروژه ای با مشتریان شان در ارتباط می باشند.

ممکن هست در بعضی از ماه ها پروژه ای نداشته باشند و درآمدشان از میانگین شان پایین تر نیز بیاید.

در این موقعیت صاحبان کسب و کار بهتر هست ابتدا به فکر ثابت شدن درآمد ماهیانه باشند و سپس در کنار آن برنامه ای برای افزایش صعودی و رو به رشد درآمدشان نیز داشته باشند.اغلب کسب و کارهای بزرگ درآمد نسبتا خوبی از هر 1 از مشتریانشان دارند.

به همین دلیل هست که با افزایش مشتریان شان درآمدشان هر سال بیشتر از قبل می گردد.

کسب و کارهایی با رشد بالایی دارند درآمد ماهیانه معین دارند.

به همین دلیل برنامه ریزی دقیق برای افزایش آن دارند.بنابراین به خاطر داشته باشید شما اگر درآمد ماهیانه ثابتی داشته باشید می توانید با تمرکز روی روش های جدید، افزایش نیروی کار و استفاده از همکاری با دیگر کسب و کارها درآمدتان را خود را بالا ببرید چرا که مطمئن هستید هزینه برنامه ای که در سر دارید تامین شده می باشد.

به یاد ماندنی برند در ذهن ها

صاحبان کارهای سودآور با رشد بالا همیشه به برندی به یادماندنی فکر می کنند.

مردم عاشق برند ها می باشند و به همین دلیل باید روی این مورد سرمایه گذاری بلند مدت کرد.

اغلب این گونه کسب و کارها دارای برندی ساده و جمع و جور می باشند و به سادگی بر سر زبان ها می افتند و مثل ویروس در بین مردم پخش می گردد.

به عنوان مثال “یه اسنپ بگیر بیا” یا “از دیجی کالا بگیر” جملاتی می باشند که روزانه در بین مردم چندین بار تکرار می گردد.

شما هم اگر می خواهید کسب و کاری پایدار با سود بالا داشته باشید باید به فکر برندسازی باشید.

برای این کار اصلا لازم نیست هزینه های سنگینی برای بیشتر دیده شدن کنید! فقط کافی هست 1 برندی بسازید که مردم دوستش داشته باشند و بر سر زبان ها بیافتد.

برندی که بتواند نیاز واقعی آن ها را رفع کند.

اگر واقعا در فکر راه اندازی برندی قوی هستید باید از متخصصان این حوزه نیز کمک بگیرید.

مشورت گرفتن از دوستان معمولی تان در این مورد خاص اشتباه محض هست.

تیم قوی داشتن

تقریبا تمام ی ما می دانیم که کسب و کار یا استارت آپی به تنهایی و 1 نفره محال هست به موفقیت برسد.

تمام کسب و کارهای بزرگ با رشد رو به بالا دارای 1 تیم قوی و بنیادی بزرگ بوده اند.

به عنوان مثال پلتفرم تبلیغات کلیکی کلیک یاب یا سایت چطور از همان ابتدا با 1 تیم شروع کردند.

هرچند که تیم کوچکی بودند ولی الان رشد بسیاری داشته اند.

بسیاری از کارآفرینان اینترنتی با مشابه این مشکل مواجه می شوند.

ولی باید بدانید تا زمانی شما از پس تمام کارها برمی آیید که کسب و کارتان در همان جایگاه فعلی اش بماند.

برای پیشرفت و گسترش کسب و کارتان باید تیم سازی کنید.

چون به تنهایی نمی توانید از پس تمام کارها برآیید.

شما به تنهایی نخواهید توانست 1 کسب و کار بزرگ راه اندازی کنید.

هر چقدر هم که کارآفرین خوبی باشید باز هم به کمک اشخاص دیگری احتیاج خواهید داشت.

برای تیم سازی بهتر هست مورد قبلی را فراموش نکنید.

یعنی تا زمانی که به درآمد ثابت ماهیانه نرسیده اید هیچ اقدامی در این زمینه نکنید.

سودآوری در کسب و کار

 استفاده از اشخاص خلاق برای ایده

کسب و کارهای موفق و بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر از هک رشد استفاده می کنند.

این یعنی همیشه در تیم آن ها اشخاص خلاقی وجود دارند که ایده های پرسودی با خود به همراه داشته باشند.

هک رشد یعنی جذب مخاطبان بیشتر با هزینه بسیار اندک! این نشان دهنده این هست که کسب و کارهای بزرگ هم همیشه به استفاده از رسانه های مردمی با هزینه های بالا فکر نمی کنند.

جدا از این قضیه هک رشد شاید یکی از بهترین روش ها برای آگاهی از برند می باشد.

برای درک بهتر این موضوع کافی هست به کمپین های تبلیغاتی استارت آپ هایی مثل ریحون و چنگال در شبکه های اجتماعی نگاهی بیاندازید.

با کمترین هزینه کمپین های ویروسی خوبی را راه اندازی کردند تا مردم به صورت رایگان برای آن ها تبلیغ کنند.

دارای رشد و افزایش درآمد ماهانه

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند و همیشه سودآور می باشند قدرت رشد ماهیانه را درک می کنند.

درآمد سالانه بسیار برای شان اهمیت ندارد! در عوض درآمد ماهیانه شان مهم هست.

البته که افزایش درآمد ماهیانه به افزایش درآمد سالیانه نیز مربوط می گردد.

چون درآمد ماهیانه نشان دهنده رشد کسب و کار هست آن ها روی درآمد ماهیانه شان تمرکز می کنند.

اگر هر ماه درصدی به درآمد ماهیانه تان افزوده گردد معین می گردد که راهی که می روید درست هست.

اگر شما هم بتوانید درآمد ماهیانه تان را حداقل ۱۵ درصد افزایش دهید این نشان دهنده رشد کسب و کارتان هست.

هدف های بلند مدت

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم کسب و کارهای بزرگ به فکر سریع پول دار شدن نیستند! آن ها اهداف شان دراز مدت هست.

اینکه سریع به درآمد بالا برسند در برنامه کاریشان نیست.

اینکه در رسانه های عمومی دیده شوید، در روزنامه ها و سایت های خبری از برندتان نام ببرند، به برنامه های تلویزیونی دعوت شوید و … در درازمدت امکان پذیر هست و قرار نیست بسیار زود به آن ها دست یابید.

پس لطفا عجله نکنید! از همان ابتدای راه اندازی کسب و کارتان به فکر روزی باشید که برندتان بر سر زبان ها بیافتد.

حتی به فکر ساختن برندی قدرتمند و پایدار باشید که قرار هست بعد از شما به فرزندان تان انتقال پیدا کند.

با این طرز فکر هیچوقت به سمت روش های ناکارآمد بازاریابی اینترنتی سوق داده نمی شوید و روز به روز به موفقیت نزدیک تر می شوید.

تمام مواردی که با زبان ساده در اینجا مطح کردیم ویژگی های کسب و کارهای بزرگ با رشد رو به بالا می باشند.

شما هم اگر می خواهید کسب و کاری سودآور داشته باشید باید مشابه رویه کسب و کارهای بزرگ عمل کنید.

نکاتی که در این مقاله به آن ها پرداخته شد مستقیما به موفقیت کسب و کار شما مربوط می گردد.

شاید مهم ترین نکته این باشد که اگر به فکر سودآوری مداوم هستید بلند مدت به پیشرفت کسب و کارتان نگاه کنید.

حداقل برای ۵ ساله آینده خود برنامه ریزی کنید و هر کاری که از دست تان بر می آید برای رسیدن به هدف نهایی خود انجام دهید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

نوشته ویژگی های اصلی و مهم رشد کسب و کارهای پرسود که باید بدانید اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: فرزانه نیکراه »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127775 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 4255 3 شبانه روز پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :