citizenryco.ir logo چالش‌ها و راه‌حل‌های بازاریابی در کسب‌وکارهای دیجیتال ...




چالش‌ها و راه‌حل‌های بازاریابی در کسب‌وکارهای دیجیتال
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://hamyareweb.co/marketing-challenges-and-solutions-in-digital-businesses/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=marketing-challenges-and-solutions-in-digital-businesses

در سال‌های اخیر اکثر کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ به فضای اینترنت وارد شده‌اند و برای فروش کالا و خدماتشان، از این بستر مناسبی که به وجود آمده استفاده می‌کنند. باید بدانید در این مسیر چالش‌ها و راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد. اینجا است که دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی در فضای دیجیتال) و ابزارها و روش‌های آن معنا پیدا می‌کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هر اقدامی که در یک کانال دیجیتال توسط یک کسب‌وکار برای بازاریابی یا تبلیغ محصولات و خدمات به مصرف کنندگان استفاده می شود، بازاریابی دیجیتال نامیده می شود. وبسایت های مختلف، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و کانال‌های مشابه بسترهایی هستند که در بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند. سئو، اس‌ام‌اس و ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا، تبلیغات بنری و کلیکی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام مارکتینگ، اینستاگرام مارکتینگ، لینکدین مارکتینگ و…)، همگی بخشی از دنیای دیجیتال مارکتینگ و روش‌های آن هستند.

 

دیجیتال مارکتینگ چقدر موثر است؟

بعد از دیجیتالی شدن کسب‌وکارها، مشاهده شده است که به تدریج از ازدحام خریداران در بازارهای فیزیکی و حضوری کاسته شده و اکنون مشاهده می‌شود که افراد بیشتری برای خود و خانواده خود به خرید اینترنتی می پردازند. بنابراین، تبلیغ کسب‌وکار شما به صورت آنلاین مزایای زیادی دارد.

در ادامه مقاله تعدادی از موثرترین و بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ایران را برای شما معرفی و بررسی خواهیم کرد.

 

به چه محتوایی را محتوای سئو شده می‌گوییم؟

به‌طور کلی سئو (SEO) با هدف بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو و ارتقا سطح کیفی مطالب به ‌وجود آمده است، ازاین‌رو به محتواهای کاملاً یونیک (غیرکپی) که تمامی اصول و قواعد نظیر تحقیق کلمات کلیدی، به ‌کارگیری صحیح کلمۀ کلیدی اصلی و فرعی، رعایت چگالی کلمات و علائم نگارشی، ارائه عکس‌های باکیفیت و غیره در آن رعایت شده باشد، محتوای سئو شده می‌گوییم. برای یادگیری کامل سئو و تولید محتوا می توانید از مقاله آشنایی و آموزش سئو محتوا استفاده کنید که توسط آکادمی منظم تهیه شده.

 

نقش آموزش سئو و تولید محتوا در موفقیت دیجیتال مارکتینگ

همانطور که اشاره کردیم، یکی از این روش‌ها سئو و جذب کاربر از مسیر سرچ ارگانیک موتورهای جستجو برای سایت است. برمبنای چیزی که تا امروز به طور قطع از سئو می‌دانیم و گوگل نیز بر آن تاکید دارد، برای اینکه بتوانید از سایر رقبا پیشی بگیرید و محصولات خود را در صفحات اول جست‌وجوی گوگل قرار دهید، باید از محتواهای سئو شده و باکیفیت استفاده کنید. اما محتوای سئو شده چیست؟ چگونه می‌توان محتوای سئو شده تولید کرد؟ آموزش سئو محتوا چه تأثیری در افزایش رتبۀ وب‌سایت‌ دارد؟

این سؤالات تنها بخشی از ابهامات صاحبان مشاغل اینترنتی و تولیدکنندگان محتواست زیرا تا زمانی‌ که به‌طور کامل با اصول و قواعد نوشتن یک محتوای سئو و یونیک آشنایی نداشته باشند، نمی‌توانند مطالب مؤثر و باکیفیت ارائه کنند و در ادامه نیز رتبۀ قابل قبولی در موتورهای جست‌وجو دریافت نخواهند کرد. در واقع همین چالش است که باعث شده تا امروزه آموزش سئو محتوا به یک رکن مهم و اساسی در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی تبدیل شود.

در این زمینه، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف اقدام به ارائه‌ی آموزش‌های مختلف و برگزاری دوره سئو محتوا نموده‌اند. آکادمی منظم یکی از مجموعه‌های فعال در این عرصه است و تابه‌حال نیز با ارائه‌ی آموزش‌های باکیفیت و استاندارد، توانسته زمینۀ مناسبی برای رشد و ارتقا بسیاری از مشاغل اینترنتی به‌ وجود بیاورد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با دوره‌های برگزار شده در این آکادمی و مزایای آن با ما همراه باشید.

 

ویژگی‌های یک محتوای سئو شده چیست؟

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، هدف از برگزاری آموزش تولید محتوای سئو شده، افزایش آگاهی کاربران و فعالان این عرصه است تا با دانش کافی نسبت به انتخاب عنوان مناسب، تحقیق کلمات کلیدی و نگارش اصولی، یک محتوای باکیفیت و خلاقانه را تولید کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند. در این زمینه یک محتوای سئو شده باید ویژگی‌های خاصی را در بر داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر عبارت است از:

اولین چیزی که مخاطبان متوجه آن می‌شوند، کیفیت محتوا از نظر نحوۀ نگارش و خوانایی است. محتوا باید خوانا و روان باشد. بدین ترتیب هرچه نحوۀ نگارش و بیان مطالب شفاف‌تر باشد، به نسبت تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، بنابراین هنگام تولید محتوا حتماً به خوانا بودن آن توجه کنید و موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

با استفاده از کلمات مناسب، متن واضح و خوانا خلق کنید. از عناوین مرتبط و دسته‌بندی‌شده استفاده کنید. مطالب را تا حد امکان ساده بیان نموده و به مخاطب انتقال دهید. تمامی علائم نگارشی را رعایت کنید و فونت مناسب جهت نوشتن محتوا به‌کار ببرید. تیتر و زیرتیترهای درست و متناسب با عنوان اصلی محتوا به‌کار ببرید. در محتوا تمامی جوانب را مدنظر قرار دهید و مطالب را به‌صورت جامع و کامل بنویسید. از اضافه‌گویی و پرداختن به نکات حاشیه‌ای بپرهیزید. از تصاویر باکیفیت و مرتبط با عنوان محتوا استفاده کنید.

اهمیت آموزش ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی به معنی استفاده از ایمیل و قابلیت‌های آن به عنوان کانالی به صرفه و پربازده برای افزایش بازگشت مشتریان به سایت و افزایش فروش در کسب‌وکار است. علاوه بر آن، بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین راه‌های ارتباط با مخاطبان است. ایمیل مارکتینگ در ابتدای کار ساده به نظر می رسد اما به مرور وقتی با پیچیدگی‌های آن آشنا می‌شویم و با هدف تبدیل مخاطبان به مشتری شروع به تولید محتوا می‌کنیم، متوجه میزان دشواری آن خواهیم شد. به زبان ساده، اگر به درستی اجرا نشود، به راحتی می تواند منجر به شکست کسب‌وکار و نابودی برند شما شود. به همین دلیل، استفاده از دوره‌ها و وبینارهای آموزش ایمیل مارکتینگ برای یادگیری صحیح استراتژی‌ها و تکنیک‌های این روش بازاریابی و افزایش فروش کسب‌وکار ضروری است.

 

مهم‌ترین کاربردهای بازاریابی ایمیلی

ریتنشن مارکتینگ (retention marketing) و بازگرداندن مشتری قبلی به قیف فروش تقویت آگاهی از برند (brand awareness) در بین مخاطبان استفاده برای بازاریابی محصولات کسب‌وکار تولید سرنخ (lead) و تبدیل آن به مشتری درگیرکردن و وفادارسازی مشتری مدیریت و ارائه اختصاصی تخفیف‌ها و پیشنهادات ارتباط مستقیم با کسب‌وکارها و مدیران آن‌ها

 

مقدمات لازم برای شروع ایمیل مارکتینگ چیست؟

برای انجام این کار، قبل از هرکاری پیشنهاد می‌کنیم یک حسب ایمیل باز کنید و بعد از آن در یکی از پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ همچون نجوا، sender و… ثبت نام کنید. حال مهم ترین اقدام آموزش ایمیل مارکتینگ است که به کمک دوره‌های ایمیل مارکتینگ آکادمی منظم می‌توانید از بهترین منابع آموزشی استفاده کنید. در این دوره از اصول و تعریف های اولیه شروع می‌کنیم و به مرور وارد مباحث فنی و کاربردی در بازاریابی ایمیلی خواهیم شد.

بازاریابی محتوا

 

بازاریابی محتوا چیست؟

وقتی شما از محتوای ارزشمند، حرفه‌ای و هدفمند مخاطب را جذب و به مرور تبدیل به مشتری وفادار می‌کنید، در واقع درحال انجام بازاریابی محتوایی هستید. بازاریابی محتوا نوعی تکنیک بازاریابی برای تولید و توزیع محتوا مناسب و مفید است. این محتوای تولید شده برای جلب توجه و جذب و درگیرکردن مخاطب هدفی که به صورت مشخصی تعیین و هدف‌گذاری شده است، تولید می‌شود. هدف اصلی بازاریابی محتوایی، هدایت رفتار و اقدامات مشتریان بالقوه است. محتوایی که بر مبنای اصول بازاریابی محتوایی نوشته شده باشد باید پاسخ سوالات زیر در آن رعایت شده باشد:

برای چه کسانی محتوا تولید می کنید؟ محتوای شما قرار است چه مشکلی از مخاطب هدف را حل کند؟ محتوای مورد نظر چگونه منحصر به فرد خواهد بود؟ چه قالبی محتوای خود را تولید می‌کنید؟ محتوا در چه کانال‌هایی منتشر می‌شود؟ نحوه مدیرین تولید و انتشار محتوا چگونه است؟

 

وابستگی ایمیل مارکتینگ به بازاریابی محتوا

فراگرفتن اصول بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای بهره‌مند شدن از مزایای ایمیل مارکتینگ است. تنها یک محتوای جذاب و گیرا می‌تواند مخاطب را از صفحه ایمیل به سایت شما بکشاند و او را مجاب به انجام درخواست ما کند. دوره بازاریابی محتوا در آکادمی منظم نیز بهترین پیشنهاد ما برای شما است. دوره‌های تخصصی آکادمی منظم با هدف تولید محتوای اثربخش و بازاریابی به کمک محتوا، با بهترین کیفیت تهیه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

تلگرام مارکتینگ

تلگرام مارکتینگ چیست؟

تلگرام یک شبکه اجتماعی ایمن و پرکاربرد است که در ایران بسیار محبوب است. طبق آخرین آمار، 40 میلیون ایرانی در تلگرام حساب کاربری دارند و این فرصتی فوق العاده برای ارتباط با کاربرها و بازاریابی کسب‌وکار در آن است. اگرچه قابلیت‌های فراوان و ویژه‌ تلگرام بخاطر فیلترینگ کمتر شناخته شد اما همچنان تعداد بسیاری از مردم در آن فعال هستند و امکان برقراری ارتباط بین بیزینس و مخاطب فراهم است.

 

آموزش تلگرام مارکتینگ

بی اغراق می‌گوییم، آموزش تلگرام مارکتینگ برای شما ضروری است. ربات‌ها، کانال‌های تلگرامی، گروه‌های تلگرامی، ابزارها و قابلیت‌های متعدد و روز افزون و… همه این قابلیت‌ها فراهم است و نیاز به دانشی دارد که در مجموع برای بیزینس اثربخش واقع شود. شما با آموزش بازاریابی در تلگرام می‌توانید با کمترین هزینه با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط بگیرید، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، ترافیک ورودی وبسایت خود را بیشتر و هدفمندتر کنید و در مجموع برای کسب‌وکارتان درآمدزایی کنید. بدون آموزش اصولی هیچکدام از این اهداف محقق نمی‌شود.

 

مراحل بازاریابی در تلگرام

بازاریابی در تلگرام یا تلگرام مارکتینگ قواعدی دارد که باید کسب و کار، خدمات، محصولات و مخاطب هدف با آن مطابقت داشته باشد. برای اینکه بتوانید بازاریابی موفقی در این پیام‌رسان انجام دهید، باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید:

هدف خود را از بازاریابی در تلگرام مشخص کنید. مخاطب هدف خود را تعیین کنید. فعالیت رقبا را دقیق تحت بررسی قرار دهید. محتوای حرفه‌ای و معتبر برای مخاطبان خود تولید کنید. محتوای درست را از مسیر درست منتشر کنید. محتوای تولید شده و بازخورد ها را تجزیه و تحلیل کنید.

 

سخن پایانی

آکادمی دیجیتال مارکتینگ منظم با در اختیار داشتن اساتید مجرب، کارآمد و متخصص در حوزۀ بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارها، بهترین دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای یادگیری سئو و تولید محتوا، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی تلگرام و سایر موضوعات این حوزه پیشنهاد می‌کنیم حتما از دوره‌های وبسایت آکادمی منظم (https://monazam.academy) بازدید کنید و از دوره هایی که با تدریس اساتید مطرحی همچون استاد عادل طالبی، علی پوربافرانی، یوسف فراهانی و… تهیه شده استفاده کنید. البته آموزش‌ها صرفاً به این چند مورد ختم نمی‌شود و از آنجایی‌ که هدف این آکادمی پیشرفت دیجیتال مارکترها و استارتاپ‌ها است، می‌توانید هر آنچه که برای آموزش بازاریابی در فضای دیجیتال نیاز دارید در آکادمی منظم پیدا کنید.

نوشته چالش‌ها و راه‌حل‌های بازاریابی در کسب‌وکارهای دیجیتال اولین بار در همیار وب. پدیدار شد.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: 9de17e84956131deed00dc89f770129e »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 1256 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 6969 1 ماه پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :