چگونه ایده های نو آورانه را به کسب و کار برسانیم؟ ...

ایده های نوآورانه – اگر دقت کرده باشید اکثر استارت اپ ها دور محور ایده های مبتنی بر فناوری شکل می گیرند و به دلیل اتکا بر فکر و نیروی انسانی سرمایه اولیه زیادی نمی طلبند.ضمن آنکه قبل از رسیدن به مراحل پرهزینه می توان سرمایه گذار جذب نمود.شاید به همین دلیل هست که بسیاری در مورد نحوه ورود به این حوزه می پرسند، از جمله برخی مخاطبان کسب و کار.
در رویدادها از جمله رویداد جمعه کارآور شرکت کنید
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان ، جمعه های کارآور یا استارت اپ ویکند، 1 رویداد کارآفرینی هست که در آن کسانی که در جستجوی راه اندازی کسب و کار می باشند گرد هم می آیند.در این رویداد خوب روند کار به این صورت خواهد بود که اشخاص ایده های اولیه و خام خود را مطرح کرده و در ساعات اولیه رویداد ایده های بهتر انتخاب شده و اشخاص صاحب ایده 1 تیم برای پرورش ایده تشکیل می دهند.این رویداد در دو روز پایانی هفته برگزار می گردد و فرصت کافی برای همفکری را به وجود می آورد.معمولا، برگزارکنندگان استارت اپ ویکندها مجموعه ای از متخصصان کسب و کار، بازاریابی و اشخاص با تجربه را هم به رویداد دعوت می کنند تا به تیم های تازه کار کمک کنند.
به همین صورت با توجه به نیاز به تخصص های بسیار – از طراحی مدل کسب و کار و بازاریابی و توسعه محصول گرفته تا مسائل فنی مربوط به راه اندازی سایت و گرافیک و سئو- برای تحلیل و طراحی دقیق 1 ایده کسب و کار، حضور انواع تخصص ها در محیط کمک شایانی به پیشرفت کار می کند.از جمله مزایای این رویدادها آشنایی با اشخاص و تخصص های مختلف می باشد.در انتهای رویداد نیز تیم ها ایده های خود را معرفی کرده و معمولا برخی سرمایه گذاران هم در مراسم پایانی حضور دارند تا در صورت تمایل از ایده های برتر حمایت مالی کنند.
بهتر هست برای خود 1 دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید.
شما باید همیشه این اصل اساسی را به خاطر داشته باشید که “محور و اساس هر کسب و کار، پاسخگویی به 1 نیاز مردم است”.تمام ما در طول روز با مسائلی مواجه می شویم که مسئله و مشکل بسیاری از مردم می باشد ولی از کنار آن ها می گذریم.در حالی که می توان هر مسئله را در 1 دفترچه یادداشت و در زمان های خالی به آن فکر کرد و آن را محور ایجاد 1 کسب و کار جدید یا تولید محصول جدید قرار داد.به نمونه هایی که در زیر به آن اشاره کرده ایم خوب دقت کنید:
همانطور که می دانید برادران محمدی ایده شرکت بزرگ دیجی کالا را از آنجا گرفتند که برای خرید دوربین عکاسی مجبور شدند ساعت ها در بازار بچرخند و بعد 1 محصول معیوب خریدند؛ آنها مسئله شناخت محصول مناسب، مقایسه، انتخاب و خرید را حل کردند و 1 کسب و کار قوی راه انداختند. شرکت دوچرخه های الکتریکی radpower که امروزه گسترش زیادی پیدا کرده، جالب هست بدانید که حاصل 1 سرمایه گذاری عجیب و غریب نیست.بلکه حاصل فکر 1 دانش آموز دبیرستانی (مایک رادنباو) هست که برای رفتن به مدرسه با اتوبوس یا دوچرخه های معمولی مشکلات زیادی موجه می شد.ایشان ابتدا فقط مشکل خودش را حل کرد بعد 1 استارت اپ راه انداخت و اکنون 1 شرکت بزرگ دارد.اصلا لازم نیست شما بسیار پیچیده و تخصصی فکر کنید؛ همین کارهای روزمره و یکسری دشواری هایش مثل زمانی که مردم در صف، نان از دست می دهند، یا انزجاری که از خالی کردن مداوم زباله دارند، کار سخت تمیز کردن شانه یا حتی چسبی یا رنگی شدن دسته سطل چسب یا رنگ، تمام مسائل روزمره ای می باشند که نیازمند پاسخ های خلاقانه می باشند.پاسخ هایی که می توانند محور 1 استارت اپ باشند.
ایده های نوآورانه
همیشه ایده های موجود را به دقت مطالعه کنید
البته ممکن هست همیشه دسترسی به رویدادها در زمان مناسب بزای شما امکان پذیر نباشد.ضمن اینکه معمولا هزینه شرکت در استارت اپ ویکند هم برای تمام ی اشخاص مبلغ کمی نمی باشد.بنابراین شما برای شروع 1 کسب و کار نباید صرفا منتظر این رویدادها باشید.شاید تکنیک یادداشت کردن در دفترچه هم شما را بسیار سریع به ایده مناسب نرساند.به همین دلیل ما دو مسیر دیگر را هم معرفی می کنیم.1 مسیر مطالعه دقیق طرح های فعلی و الهام گرفتن از آن هاست.
شما می توانید به سایت های کارآفرینی و استارت آپی یا کانال های کسب و کار مراجعه کرده و انبوهی از این ایده ها را ببینید و مطالعه کنید.هم اکنون استارت اپ ها در حوزه راهنمایی سفر، خرید بلیت، رزرو هتل، مشاوره یافتن محل های ناب سفر و ..نیز به سرعت در حال گسترش هست که تجربیات آنها می تواند آموزنده باشد.حوزه های مالی و پرداخت الکترونیک نیز همین طور هست.برای خواندن مقاله ی راه های صد در صدی افزایش قروش و جذب مشتری بروی لینک آبی رنگ کلیک کنید.
شما می توانید ایده های خارجی را بومی سازی کنید
اما مسیر چهارم، بومی سازی ایده های خارجی هست.این مسیر یکی از سریع ترین مسیرهای پیدا کردن 1 ایده خوب هست.البته نیاز به آشنایی با زبان و جست وجوی هدفمند در سایت های معتبر خارجی دارد.به موارد زیر دقت کنید:
1- تا چند سال قبل فقط در برخی سایت های کسب و کار در مورد خشکشویی آنلاین می شنیدید.استارت اپ ها و شرکت های خارجی در این حوزه بسیارند؛doormit, laundry Anna, laundrapp wassup .ولی این ایده بسیار زود بومی شد و اکنون چندین استارت اپ مثل زودشور، واش ماش و ...در این حوزه فعال اند.البته آن ها خدمات معمولی منطقه را پوشش می دهند و بنابزاین این نمونه از ایده ها قابلیت پخش در مناطق دیگر را نیز دارند.
2- از یوتیوب تا آپارات و … :
همانطور که می دانید یوتیوب 1 منبع بزرگ ویدئو هست که به راحتی با درج آگهی در ابتدای ویدئوها کسب درآمد می کند.محمدجواد شکوری مقدم این ایده را بومی کرد و مطابق با فرهنگ ما آپارات را راه انداخت.کمتر کسی هست که این روزها با اینترنت سر و کار داشته باشد و 1 بار نتیجه جست وجوهایش به آپارات نرسیده باشد.حالا آپارات مثل یوتیوب به راحتی تبلیغ و کسب درآمد می کند.
در عین حال سایت های تماشای فیلم آنلاین هم گسترش پیدا کرده اند.ولی قطعا شما با نگاهی دقیق تر به ایده های توسعه یافته در خارج از کشور به خوبی متوجه خواهید شد که تاکنون ایده های جدید بسیاری وجود دارد که بتوان بومی سازی کرد.به طور مثال مراجع ویدئویی تخصصی در حال گسترش می باشند مثل مرجع ویدئو علم و فناوری، یا مراجع ویدئوی نرم افزارهای تخصصی.به خصوص مراجع ویدئوهای آموزشی – که مناسب حال دانشجویان است- با استقبال بسیار زیادی مواجه می باشند.از جمله مراجع ویدئوهای آموزش نرم افزار که به صورت رسمی در دانشگاه ها آموزش داده نمی شوند و دانشجویان مجبورند خودشان کار را یاد بگیرند.ایده دیگر مرجع ویدئوی آموزش های مربوط به کامپیوتر و گوشی است؛موضوعی که این روزها تمام با آن سر و کار دارند.
5/5 - (1 امتیاز)نوشته چگونه ایده های نو آورانه را به کسب و کار برسانیم؟ اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :