کارکنان شاد و راضی سبب فروش بیشتر و ایجاد مشتریان وفادار ...

فروش بیشتر با کارمندان شاد – آیا میدانید کارمندان شاد مهمترین عاملی می باشند که باعث افزایش بهره وری کاری و افزایش رضایت مشتری خواهند شد؟ شاید شما این را بدانید ولی تمام مدیران این موضوع را نمیدانند.
کارمند شاد یعنی مشتری شاد
فرقی نمیکند محصولات شما چقدر خوب می باشند، اگر هیچ کس آن را نخرد مطمئنا شما ورشکست خواهید شد.تحقیقات و مطالعات 1 شرکت دارویی نشان داد که وفاداری مشتری زمانی که با کارمندانی شاد در ارتباط بودند، افزایش یافت.این کاملا منطقی هست.تصور کنید زمانی که شما با کسی که ناراضی هست و کار خود را دوست ندارد برخورد میکنید چه احساسی دارید؟ این نگرش باعث میگردد ملاقات بین مشتری و کارمند خسته کننده باشد.ولی اگر فروشنده واقعا شاد و خوشحال باشد این ارتباط تغییر میکند.هنگامی که مشتری میخواهد با کسب و کار شما کار کند یا از شما خرید کند متوجه خواهید شد که در برخورد با کارمندان شاد احتمال بیشتری دارد تا محصولات شما را خریداری کند.
ممکن هست شما بهعنوان مدیر بر سر کارکنان خود فریاد بزنید، مدارک را بازبینی کنید، گزارشهای ۸ ماه پیش را که ممکن هست خطایی در خود داشته باشند را بررسی کنید.شاید فکر کنید 1 کارمند درمانده، بهترین کارمند هست.حقیقت این هست که وقتی نشاط در کار وجود دارد و کارمندان شما خوشحال می باشند، زندگی برای همه، به خصوص مشتریان شما بهتر هست.درواقع کارمندان خوشحال، کسب و کارتان را کارآمدتر میکنند و شما رهبری توانا تر در سازمانتان خواهید بود.
کارکنان شاد به معنای مشتریان شاد می باشند!
مهم نیست که محصول شما چقدر عالی یا ایده شما چقدر درخشان باشد.اگر کسی ایده شما را نپذیرد، کسبوکار شما شکست خواهد خورد.مطالعه 1 شرکت داروسازی نشان میدهد که وفاداری مشتریان با خوشحال بودن کارمندان افزایشیافته هست.به این فکر کنید که وقتی با شخصی ملاقات دارید که از کار خود ناراضی است، این نگرش جلسه را خسته کننده و ناخوشایند میکند، ولی اگر فروشنده یا مدیر واقعاً شاد و دلپذیر باشند، شما هم مشتاقانه منتظر جلسه خواهید شد.در این حالت متوجه میشوید که مشتریان علاقه بیشتری نسبت به خریداری محصولات شما دارند.
اگر با شما در فروشگاهی بهعنوان مشتری بهدرستی رفتار نشده باشد، به احتمال زیاد به آنجا باز نمیگردید.اگر کارمندان از شغل یا محل کار خود ناراضی باشند و نشاط در کار نباشد، بهاحتمالزیاد با مشتریان شما بهدرستی رفتار نمیکنند.درنتیجه قطعاً شما صف طولانی از مردم برای خدمترسانی نخواهید داشت.
فروش بیشتر با کارمندان شاد
مودب و حرفهای رفتار کنید
رعایت ادب و رفتار خوشایند موضوعی هست که بسیاری از مدیران آن را نادیده میگیرند و میگویند: «من خشن هستم.این شخصیت من است».شما باید سعی کنید شخصیتی دلپذیر، زیبا و قابل دسترس داشته باشید تا بتوانید مشکلات اشخاص را بهتر حل کنید و دردهای آنها را بهتر درمان کنید در نتیجه کارمندان شاد داشته باشید.
منافع مالی در اولویت دادن به کارکنان
ما در مطالعاتمان به همین صورت تخمینی را ارائه دادیم که چطور فرهنگ کارکنان میتواند بر ارزیابی شرکت از طریق کانال مشتریان راضیتر تأثیر بگذارد.1 مطالعه در سال ۲۰۰۶ در مجله بازاریابی منتشر شد که نشان داد هر ۱ درصد بهبود در نمرات رضایت مشتریِ ACSI برای 1 کارفرما با ۴٫۶ درصد ارتقای آماری قابل توجه در ارزش کل سهام بازار آن همراه هست.با اعمال این موضوع در یافتههایمان، میتوانیم تأثیر احتمالی بهبود یکستاره در رتبههای کارفرمایان در Glassdoor را با توجه به بهبود مورد انتظار در امتیازات رضایت مشتری محاسبه کنیم: افزایش از ۷٫۸ درصد به ۱۸٫۹ درصد در ارزیابی بلندمدت بازار.
تبدیل شدن به 1 کسب و کار مشتری محور 1 هدف ارزشمند هست.درعوض، رضایت مشتری و کارکنان را باید بهعنوان دو روی 1 سکه در نظر گرفت.پژوهش گذشته ما نشان میدهد کارفرمایان چه کاری را میتوانند برای بهبود اشتغال و رفاه کارکنان انجام دهند، درحالی که پژوهش جدید ما نشان میدهد همین استراتژیها نیز میتواند در جهت شکل دادن به مشتریان شادتر به کار گرفته گردد.
پرداختهای عادلانه داشته باشید
مطمئناً شما نمیتوانید ساختار پرداخت شرکت را تغییر دهید، ولی بر بودجه بخش خود و آنچه به کارمندان میپردازید، کنترل دارید و با مدیریت راهبردی آن را هدایت میکنید.اگر تمام کارمندان شما حقوق خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، آیا به احساس کسی ضربهای وارد میگردد؟ اگر چنین است، به طرح جبران خدمت خود نگاهی بیندازید و برای رفع آن تلاش کنید.
بازخوردهای مثبت و منفی را با ساختاری سازنده اعمال نمایید
بعضیاوقات، مدیرانی که کارمندان شاد میخواهند، در گفتن چیزهای منفی تردید دارند، ولی این مسئله باعث نشاط در کار و شادی کارمندان نمیگردد و گاهی باعث ناامیدی میگردد.کارمندان بهطورجدی میخواهند بدانند که چگونه کار میکنند.تا زمانی که به عملکرد خوب و بد اشارهکرده و پیشنهادهایی در مورد چگونگی پیشرفت بهتر آنها ارائه دهید، کارمندان شما از بازخورد استقبال میکنند و برای بهتر شدن تلاش میکنند.هیچکس دوست ندارد در کار خود احساس بیکفایتی کند.
چه تغییراتی میتوانید انجام دهید تا کارمندان شادتری داشته باشید؟
در اینجا مواردی وجود دارد که شما میتوانید کارمندان شادتری داشته باشید:
پایان دادن به قلدریقلدری و زورگویی و ایجاد ترس در میان کارمندان و کارکنان میتواند به شدت به شادی آنها آسیب بزند.اگر این موضوع باعث عدم شدی کارمندانتان شده باید آنها را از دورن مدیریت کنید.
پرداخت به موقع و مناسب کارمندانمطمئنن شما نمیتوانید ساختار پرداخت شرکت را تغییر دهید، ولی میتوانید کنترل بیشتری روی بودجه بخش خود و چگونگی پرداخت آن به کارمندان داشته باشید.
مشاوره سازنده برای بازخوردهای مثبت و منفی داشته باشیدگاهی اوقات مدیرانی که تمایل به داشتن کارمندانی شاد دارند تردید دارند که هر بازخورد منفی را بیان کنند ولی این کار برای کارمندان شادی به ارمغان نمیآورد بلکه برای آنها ناامیدی را به ارمغان میآورند.کارمندان به طور جدی میخواهند بدانند که چگونه کار میکنند.کارمندان شما زمانی شاد خواهند بود که عملکرد خوب و بد آنها را معین کنند و پیشنهادات شما را در مورد چگونگی انجام بهتر کارها بدانند.ارائه این بازخوردها باعث میگردد آنها بهتر کار کنند.
فروش بیشتر با کارمندان شاد
مزایای داشتن کارکنان شاد
۱) خلاقیت بیشتر
در دنیای تغییر سریع ترجیحات مشتری و افزایش رقابت بین سازمانها، خلاقیت، پیش شرط موفقیت هست.تفکر خلاقانه 1 مهارت مهم برای کارکنان شما هست.زیرا کارکنان به عنوان ارائه دهنده خدمات به مشتری، اولین نماینده کسب و کار شما می باشند.
شادی و رضایت به خلاقیت کمک میکند:
انعطافپذیری ذهنی اشخاص را افزایش میدهد. باعث استقبال از چالشهای جدید میگردد.۲) خدمات بهتر
کارمندی که از شرکت راضی است، برای ارائه محصولات و خدمات انگیزه بیشتری دارد.این امر موجب اشتیاق بیشتر مشتریان میگردد.درک این موضوع بسیار ساده است:
کارکنان شاد محصول را با اشتیاق و انرژی بیشتری به مشتری عرضه میکنند. مطمئناً مشتری هم سرویس ارائه شده را ترجیح میدهد و مایل به بازدید مجدد از کسب و کار شما هست.۳) صرفهجویی در هزینهها
کارمندی که از محیط کار لذت میبرد، احتمال بیشتری دارد که در آن محیط بماند.
اگر به هزینههای اضافی استخدام کارمند جدید از جمله: هزینه تبلیغات یا مصاحبه، هزینه آموزش، هزینه خطاها و غیره فکر کنید، میبینید که شاد کردن کارمندان ارزش تلاش شما را دارد.
به جای نتایج روی فعالیت های کلیدی تمرکز کنید
فرض کنید تارگتی که برای تیم فروش خود در این ماه تعیین کرده اید، 100 فروش جدید هست.اگر این عدد هر روز مقابل چشمان کارمندان فروش شما باشد و آنها هر چه به پایان ماه نزدیکتر می شوند، احساس کنند که به این هدف نمی رسند، چه اتفاقی می افتد؟ قطعا وقتی شما فقط روی نتایج فروش تمرکز می کنید و آن را به عنوان شاخص سنجش عملکرد کارمندان فروش در نظر می گیرید، کارمندان شما باید استرس زیادی را تحمل کنند.فروشنده ها و مدیر فروش در ناخودآگاهشان دائم با خود فکر می کنند که اگر به تارگت ها مورد نظر نرسند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حتی اگر شما قصد نداشته باشید آخر ماه تمام تیم فروش خود را اخراج کنید، این احساس بد که آنها نتوانسته اند به تارگت های فروش برسند، استرس و تنش زیادی را به آنها وارد می کند.
به جای این کار شما می توانید از ایده فروش فعالیت محور استفاده کنید.در این روش، سنجش عملکرد فروشندگان فقط بر اساس رسیدن به نتایج فروش نیست و انجام فعالیت ها نیز در آن مؤثر هست.به عنوان مثال شما می توانید با بررسی تلفن های ورودی، ببینید که کارمندان فروشتان چقدر تمایل به گوش کردن حرف های مشتریان دارند.یا محاسبه کنید که چند درصد از فرصت های خرید به مشتری تبدیل شده اند و چند درصد آنها ارتباط خود را با مجموعه شما به کلی قطع کرده اند.پیاده سازی فرآیند فروش فعالیت محور یا هر ایده دیگری که به کاهش سطح تنش و استرس تیم های مختلف شما کمک کند، باعث افزایش شادی در محیط کار شما می گردد.
برای انتقاد از کارمندان خود به خاطر اشتباهاتشان عجله نکنید.
در عوض، بازخوردی را ارائه دهید که برای عملکرد آتی فرد سودمند باشد.به همین صورت میتوانید پیشرفت وی را با ارائه کمک هزینه آموزشی ممکن کنید.
از آنها نظرخواهی کنید.
فقط به این دلیل که کارمندان شما امروز لبخند بر لب دارند به این معنی نیست که برای همیشه لبخند خواهند زد.فکر نکنید که همیشه این شرایط ثابت میماند.
بر نگرش کارکنان خود نسبت به کار و سطح رضایت آنها نظارت کنید. جلسات ماهانه یا سه ماهه با کارکنان خود تنظیم کنید و در مورد احساس آنها در مورد کار صحبت کنید.از میزان رضایت کارکنان به صورت ناشناس و داوطلبانه نظرسنجی کنید.
از کارمندان خود دعوت کنید تا آنچه را که در مورد شغل و محیط کارشان دوست دارند یا ندارند، مطرح کنند.
از آنها سؤالاتی از قبیل سوالات زیر بپرسید:
آیا احساس میکنید از ابزار و منابع لازم برای انجام کار خود برخوردار هستید؟ آیا کارتان احساس موفقیت به شما میدهد؟ آیا از میزان مشارکت خود در تصمیمگیریهایی که شخصاً روی شما تأثیر میگذارد راضی هستید؟ برای افزایش رضایت شما چه چیزی را میتوانیم تغییر دهیم؟ لطفا به این محتوا امتیاز دهید.نوشته کارکنان شاد و راضی سبب فروش بیشتر و ایجاد مشتریان وفادار اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :