citizenryco.ir logo سیستم فروش چیست؟ نحوه پیاده سازی سیستم فروش ...




سیستم فروش چیست؟ نحوه پیاده سازی سیستم فروش
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://iranbusinesscoach.com/what-is-the-sales-system-how-to-implement-the-sales-system/

امروزه ابزارهای دیجیتالی مثل سیستم فروش می تواند افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند را سازماندهی کند.

در واقع می توانند فروش را افزایش دهد، روابط مشتریان را حفظ کند، فرصت های جدیدی برای مشتریان به وجود آورد.

انتخاب سیستم فروش مناسب اغلب به خود کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می دهید، بستگی دارد.دانستن هر چه بیشتر شما در مورد سیستم فروش و نحوه پیاده سازی آن می توان به شما در توسعه دادن اکثر مهارت هایتان کمک زیادی کند تا 1 سیستم فروش حرفه ای را راه ندازی نمایید.

پس اگر شما هم مشتاق به دانستن بیشتر این ابزار دیجیتالی هستید، تا انتهای این مقاله همراه مرکز بیزینس کوچینگ ایران باشید

 اپلیکیشن بیزینس کوچینگ

سیستم فروش چیست؟

هر سیستم فروشی برای هر نوع کسب و کاری 1 پلت فرم دیجیتالی به حساب می آید که قادر هست مهم ترین اطلاعات مشتریان را در خود جای دهد.

به همین صورت سیستم فروش می تواند به تیم فروش کمک کند تا اهداف و نقاط اصلی فروش را ردیابی کنند تا بتوانند به خوبی با مشتریان ارتباط داشته باشند.

از دیگر کارهایی که ابزار دیجیتالی سیستم فروش انجام می دهد، تلاش های بازاریابی، تبلیغات  و فروش را ساده تر می کنند.

داده ها را برای برند شما ردیابی کرده و وظایف هر تیم را در اختیارتان قرار می دهند.

در واقع سیستم های فروش اکثرا مبتنی بر نرم افزارهای رایانه ای می باشند و به صورت نمای داشبورد مثلی، داده های شما را به نمایش می گذارند.

سیستم های فروش برای هر کسب و کاری متفاوت هست.

 پس با توجه به ابزارها، معیارها و وظایفی که نیاز دارید، تصمیم می گیرید چه پلتفرمی مناسب می باشد.

در کنار تمام اینها باید 1 سیستم فروش خوب از ویژگی هایی که در زیر گفته شده است، شکل می گیرد:

گزارش تجزیه و تحلیل گزارش پروفایل مشتریان سوابق تماس ها و ذخیره داده ها چت رباط های مشتریان مدیریت سفارش فناوری هوش مصنوعی سیستم های تلفن داخلی کنترل موجودی ضبط کردن اطلاعات برای کنترل کیفیت محصولات سرویس زمان بندی خودکار گزینه های پشتیبانی مشتریان

تحلیل کسب و کار

سیستم فروش چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

استفاده از این مدل سیستم در هر کسب و کاری نیاز هست.

به همین خاطر مزایایی را برای برندتان به ارمغان می آورد که شامل موارد زیر می باشد:

باعث همکاری بیشتر تیم می گردد: از آنجایی که اکثر تیم های فروش از بازاریابی و امور مالی استفاده می کنند.

به همین خاطر همکاری تیم فروش کمک می کند تا به اهدافشان برسند.

در نتیجه این نوع سیستم همکاری تمام اعضای تیم را افزایش می دهد.

سیستم فروش باعث همکاری بیشتر تیم می گردد

باعث ایجاد توانایی های جدیدی در اشخاص می گردد: در این مدل سیستم شما می توانید توانایی های جدیدی را آموزش ببیند و به تیم فروش خود در این راستا کمک های به سزایی کنید.

1 سیستم فروش با اطلاعات سازمان یافته، می تواند با داده های پیش‌بینی شده به شما کمک کند تا هنگام استخدام دیگر اشخاص تیم به آنها توانایی های جدیدی آموزش دهید.

ایجاد توانایی های جدیدی در افراد

سیستم فروش سوابق قدیمی مشتریان را در خود ذخیره می کند: سیستم فروش دسترسی به سوابق قدیمی مشتریان را بسیار آسان تر خواهد کرد.

شما می توانید این سوابق را با توجه به اولویت بندی که شده است، مشاهده کنید تا در زمان نیاز، آنها را پیدا نمایید. سیستم فروش سوابق قدیمی مشتریان را در خود ذخیره می کند صرفه جویی در زمان و انرژی: سازماندهی کردن اطلاعات هر 1 از مشتریان و اطلاعات تکمیلی فروش، امکان دسترسی شما را آسان تر می کند.

از آنجایی که اکثر پلتفرم های سیستم فروش دیجیتالی می باشند، تیم فروش شما در هر زمان و مکانی می توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

به همین خاطر می تواند هم زمان کمتری از شما بگیرد و هم انرژی شما را. رسیدن به اهداف و فراتر از آن: اساس اصلی 1 این مدل سیستم، نظارت و پیگیری درآمد شرکت هست.

در این نوع سیستم این امکان را به شما می دهد تا فرصت های بیشتری برای جلب توجه مشتریان و فروش محصولات خود داشته باشید.

در واقع این ابزار قابلیت این را دارد تا به اعضای تیم کمک کند تا با ارائه روش هایی سازمان یافته و دقیق، داده ها، سود، درآمد و غیره را پیش‌بینی کنند و فراتر از هدف ها قدم بردارند.

رهبری کسب و کار

رسیدن به اهداف و فراتر از آن

نحوه پیاده سازی این مدل سیستم

برای این که کسب و کارتان در این مدل سیستم، فروش خوبی داشته باشد، باید بتوانید آن را به خوبی پیاده سازی کنید که در ادامه به مراحل مهم، پرداخته ایم:

فرایند فروش را مستند سازی کنید.

در واقع هر سیستم فروشی باید 1 نقطه عطفی را ایجاد کند که رویدادهای کلیدی در چرخه فروش را معین نماید.

نقشه ای را در ابتدای کار طراحی کنید که فرایند مهم و درخواست های مشتریان را به نمایش بگذارد.

این نقشه می تواند شامل مواردی اعم از: ایجاد اعتماد سازی مشتریان نسبت به کسب و کارتان، اهداف خریداران، خدماتی که می خواهید به مشتریان ارائه دهید، باشد.

در کل باید این نقشه به عنوان سند کسب و کارتان در طول مسیر برای بهبود و رفع مشکلات فروش به حساب آید.

فرایند فروش را مستند سازی کنید

فرصت های فروش را ردیابی کنید.

تعین کنید که شرکت چه نوع فرصت های فروشی را دنبال می کند.

آیا از سیستم CRM قوی مثل salesforce یا Dynamics  استفاده می کند یا خیر؟ اگر چنین نبود حتماً تلاش کنید تا بتوانید نرم افزار اولیه خود را معین نمایید.

هرچه نرم افزار سیستم فروش شما قوی تر باشد، گزارش دهی و دیگر کارها آسان تر خواهد بود.

یا حتی اگر بعضی از اعضای تیم راحتی نمی توانند داده ها را وارد سیستم کنند، از برنامه های همچون اکسل یا outlook استفاده نمایند.

فرصت های فروش را ردیابی کنید

به هر سؤال و ابهامی در این زمینه پاسخ دهید.

به عنوان نمونه ممکن هست برای کسب و کارتان تصمیم بگیرید که تمام درخواست هایی که در سایت آپلود می گردد در بازه زمانی 1 روزه پاسخ دهید.

در واقع اولویت ها و نحوه پاسخ دهی به درخواست مشتریان را باید در این مرحله برسی کنید.

اگر برنامه منظمی چیده باشید، به راحتی می توانید گام های بیشتری برای رسیدن به هدف هایتان بردارید.

سیستم سازی کسب و کار

به هر سؤال و ابهامی در این زمینه پاسخ دهید.

هنگام فروش اشتیاق بالایی داشته باشید.

زمانی که مشتری از شما تقاضا کرد که این محصول می خواهد از شرکت شما خریداری کند.

سیستم فروش را به گونه ای آماده کنید که استقبال باورنکردنی داشته باشند.

این کار باعث می گردد ارزش مشتری افزایش یابد و در نتیجه به مشتریان یاد می دهید که چگونه از آن محصول بهره وری درستی داشته باشند.

هنگام فروش اشتیاق بالایی داشته باشید

نتیجه گیری

پس همان طور که مرکز بیزینس کوچینگ خدمت شما عزیزان در این مقاله گفته است، سیستم فروش پلتفرم های تمام جانبه ای می باشند که برای کمک به کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایجاد شده اند تا باعث جذب بیشتر مشتریان و افزایش درآمد شوند.

هر کدام از سیستم های فروش با توجه به نیازهای کسب و کارتان قابلیت های متنوعی دارند.

به همین خاطر هر شرکتی نیاز به این ابزار دیجیتالی پیدا خواهد کرد.در صورت تمایل میتوانید در دوره بیزینس کوچینگ برای بهبود وضعیت کسب و کار خود شرکت کنید

استراتژی کسب و کار

منبع

نوشته سیستم فروش چیست؟ نحوه پیاده سازی سیستم فروش اولین بار در مرکز بیزینس کوچینگ ایران | IBC.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: صمد نادریان »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 122270 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 24783 3 ماه پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :