تاثیر بسته بندی در فروش! نکات طلایی در مورد بسته بندی ! ...

برندها به طور متوسط حدود 7 ثانیه فرصت دارند تا قبل از اینکه مشتری به سراغ گزینه بعدی برود تأثیر خوبی روی ایشان بگذارند.
طراحی بسته بندی موثر و جذاب نه تنها باعث می گردد که 1 محصول نسبت به محصولات دیگر برتری پیدا کند، بلکه ارزش های برند را نیز منعکس می کند.
طبق 1 نظرسنجی، 52 درصد از مشتریان آنلاین گزارش می دهند که اگر سفارشات خود را در بسته بندی های درجه 1 دریافت کنند، به خرید از همان شرکت ادامه می دهند.
حتی در ویدیوهای آنباکسینگ یوتیوب و اینستاگرام هم می توانید اهمیت بسته بندی جذاب را برای مشتریان مشاهده کنید.
علاوه بر این، بسته بندی جذاب نوعی تبلیغات رایگان هست که به راحتی توجه مشتریان را به محصول جلب می کند.
با توجه به این توضیحات، ما در این مطلب از سایت ایران بیزینس کوچینگ تصمیم داریم درخصوص تاثیر بسته بندی در فروش با شما صحبت کرده و نکاتی در این خصوص به شما آموزش دهیم.
همراه ما باشید!
اهمیت بسته بندی محصول
همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، 1 بسته بندی محصول جذاب می تواند در همان نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب کند.
در صورتی که شما بسته بندی محصولات خود را به شکل خاص و زیبایی طراحی نمایید، احتمال اینکه دیگران آن ها را به محصولات دیگر ترجیح دهند بیشتر خواهد بود.
به طور کلی، بسته بندی بخش ویژه ای از طراحی و تولید محصول هست که باید جدی گرفته گردد.
برخی از مهم ترین دلایل اهمیت بسته بندی محصول عبارتند از:
محافظت از محصول: اولین دلیل اهمیت بسته بندی محصول این هست که به عنوان 1 لایه خارجی عمل کرده و به خوبی از محصول شما در برابر عواملی مثل گرد و غبار، رطوبت، آلودگی، ضربه و… محافظت خواهد کرد. افزایش فروش: آمارها نشان می دهد که بسته بندی جذاب یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی انتخاب مشتریان هست. برندسازی: بسته بندی خاص و جذاب محصول به همراه استفاده از رنگ ها و لوگوی منحصربه فرد شرکت می تواند روی برندینگ تاثیرات زیادی داشته باشد. معرفی محصول: بسته بندی محصول فضایی را برای شما فراهم می کند که می توانید از آن برای معرفی معینات محصول، توضیح ارزش ها، محتوای محصول خود یا بیان داستان برندتان استفاده کنید.نکاتی برای ایجاد بسته بندی محصول شگفت انگیز
وقتی به نحوه طراحی بسته بندی برای محصول خود فکر می کنید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
با توجه به تاثیر بسته بندی در فروش، طراحی 1 بسته بندی درخور و مناسب می تواند نقش زیادی روی موفقیت شما داشته باشد.
از همین رو ما در این بخش نکاتی برای طراحی بهترین بسته بندی برای محصولات به شما آموزش خواهیم داد.
این نکات به شرح زیر می باشند:
مهمتر از هرچیزی این هست که بسته بندی محصول شما باید صادقانه باشد.
مردم برای محصول شما پول خرج می کنند، بنابراین گمراه کردن آنها باعث ناامیدی و از دست رفتن اعتمادشان به شما خواهد شد.
راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند در طراحی بسته بندی صادق باشید:
مواد تشکیل دهنده محصول خود را به صورت دقیق روی بسته بندی درج کنید. فقط ارزش هایی را در طراحی بسته بندی بگنجانید که شرکت شما واقعاً به آن ها پایبند هست. اطلاعات تماس و آدرس شرکت خود را روی بسته بندی درج کنید. در مورد معرفی معینات محصول صادق و صریح باشید و از بیان جملات غیرواقعی و اغراق آمیز بپرهیزید. بسته بندی محصول خود را در چند مرحله تست کنید:فرآیند بسته بندی محصول می تواند طولانی باشد و کاملا قابل درک هست که می خواهید آن را در سریع ترین زمان ممکن در قفسه ها قرار دهید.
ولی آیا نمی خواهید بدانید که مشتریان بالقوه شما ابتدا چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهند داد؟
تنها 1 راه برای به دست آوردن پاسخ این سوال وجود دارد: آزمایش طراحی بسته بندی محصول شما.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
شما می توانید 1 گروه هدف تشکیل داده و چند نسخه از بسته بندی خود را به گروه هدف خود نشان دهید.
داده های کمی و کیفی را جمع آوری و به دقت مطالعه کنید.
سپس بررسی نمایید که کدام نسخه از بسته بندی، بازخوردهای مثبت بیشتری را به دست آورده هست.
جذابیت و زیبایی بسته بندی محصول شما بسیار مهم است، ولی علاوه بر آن باید به عملکرد و کارایی آن هم دقت کنید.
برای مثال، در زمان طراحی بسته بندی سوالات زیر را از خود بپرسید:
با در نظر گرفتن این موارد می توانید 1 بسته بندی استاندارد برای محصول خود طراحی کنید که از تمام جهت رضایت مشتری را به خود جلب می کند.
محتوا پادشاه است:محتوایی که روی طراحی بسته بندی می رود یکی از اولین مواردی هست که باید در نظر گرفته گردد.
از آنجا به بعد، می توانید فرآیند طراحی را شروع کنید تا مطمئن شوید تمام چیز سر جای خود هست.
به خاطر داشته باشید که بسته به محصولی که می فروشید، ممکن هست مجبور شوید اطلاعات خاصی را از نظر قانونی درج کنید.
محتوای روی بسته بندی می تواند شامل اطلاعات محصول، مواد تشکیل دهنده آن و پیام و شعار کلی برند شما باشد.
در اینجا چند قانون طلایی برای رعایت محتوای بسته بندی محصول وجود دارد:
یکی از مهم ترین دلایل تاثیر بسته بندی در فروش این هست که 1 بسته بندی خوب می تواند ارزش محصول را افزایش دهد.
افزودن ارزش به بسته بندی محصول شما می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.
شما در حال ترویج فرهنگ استفاده مجدد، صرفه جویی و بازیافت هستید که به خودی خود عالی خواهد بود.
ولی علاوه بر این، شما این فرصت را دارید که 1 کالای مارک دار را برای سال های آینده در خانواده مشتری خود بگذارید.
یک ترفند خوب برای این کار این هست که روی مواد مناسب سرمایه گذاری کنید.
مطمئناً مواد یکبار مصرف ارزان است، ولی سازگار با محیط زیست نیست.
به همین صورت چنین موادی ماندگار نیست؛ بنابراین شانس مردم برای حفظ آن به حداقل می رسد.
برخی از ایده هایی که می توانید برای بسته بندی محصول خود و ارزش دادن به آن استفاده کنید عبارتند از:
یک کیف پارچه ای برزنتی محکم کارتن ضخیم ظرف قابل پر کردن مقوای که تا شده و به چیزی قابل استفاده تبدیل می گردد یک ظرف شیشه ای زیبا فونت های مناسب را انتخاب کنیددرست مثل 1 پالت رنگ ثابت، فونت ها می توانند حالت خاصی را منتقل کنند.
انتخاب فونتی که مناسب محصول شما باشد، به مشتریان کمک می کند تا هدف پشت محصول شما را به درستی درک کنند.
جمع بندی
داشتن ظاهر جذاب و مناسب اولین چیزی هست که باعث می گردد مشتریان به 1 محصول توجه کنند.
1 بسته بندی خوب می تواند نگاه ها را به خود خیره کرده و به نوعی خود را به مشتریان معرفی کند.
تاثیر بسته بندی در فروش بر هیچکس پوشیده نیست و تمام کسب و کارها باید تلاش کنند با طراحی 1 بسته بندی جذاب و مناسب، فروش محصولات خود را افزایش دهند.
ما در اینجا 6 ایده برای طراحی بسته بندی محصولات به شما معرفی کردیم.
امیدواریم که این مطالب برایتان مفید واقع شده باشند!
منبع 1 منبع 2
نوشته تاثیر بسته بندی در فروش! نکات طلایی در مورد بسته بندی ! اولین بار در مرکز بیزینس کوچینگ ایران | IBC.

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :