citizenryco.ir logo 4 مورد از ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ووکامرس ...




4 مورد از ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ووکامرس
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://sitekhoob.com/woocommerce-marketing/

ووکامرس باعث می­گردد خرده فروشان آنلاین زندگی راحت تری داشته باشند.

ووکامرس در ترکیب با سایت وردپرسی شما، اجازه می­ دهد فروشگاه آنلاین خودتان را با استفاده از وردپرس ایجاد کرده و آن را با سلیقه­ ی خودتان سفارشی سازی کنید.

با توجه به این حقیقت، تعجبی ندارد که این افزونه­ ی وردپرسی فروشگاه الکترونیکی ، از بیش از 20% فروشگاه های آنلاین پشتیبانی می­ کند.

تاثیرگذار است، اینطور نیست؟

به هر حال، با اینکه ایجاد 1 فروشگاه وردپرس کاملا کارآمد هیچگاه کار ساده ای نیست، ولی جلب کردن توجه مشتریان مناسب نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

اینجاست که شبکه های اجتماعی پا به میدان می گذارند.

امروز، روش هایی را برای تقویت تاکتیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار می دهیم، که این روش ها بر تعامل مشتریان، ساخت سرنخ های مناسب و افزایش فروش ووکامرس تاثیر به سزایی دارند.

    1- ایجاد و اشتراک گذاری محتوای فوق العاده برای جذب ترافیک (لید)

بازاریابی شبکه های اجتماعی فقط به افزایش حضور و در دیدرس بودن شما مربوط نمی گردد.

بلکه به همین صورت به شما کمک می کند با مخاطبان خود در سطح نزدیک ارتباط برقرار کنید، برای آنها اعتماد سازی کنید و خودتان را در موقعیت 1 فروشگاه آنلاین بسیار معتبر قرار دهید.

دقیقا به همین خاطر، بازاریابی محتوا باید 1 جنبه ی فوق العاده ارزشمند از کمپین شبکه های اجتماعی شما باشد.

برای افزایش تعامل مردم با محتوای شما، باید محتوا را به آنها مرتبط کنید.

از ابزارهایی مثل BuzzSumo برای یافتن بیشترین عناوین به اشتراک گذاشته شده ی مرتبط با زمینه ی فعالیتتان استفاده کنید و پست های اورجینال، پر معنا و به شدت تعاملی برای آنها ایجاد کنید.

جدای از ساختارهای سنتی مقالات، اینقدر با فرم ها و اشکال محتوای خود بازی کنید تا بالاخره فرمت هایی که برای مخاطبین مورد نظر شما مناسب تر می باشند را بیابید.

در ادامه چند ایده برای انجام این کار ارائه می دهیم:

محتوای طولانی تولید کنید

برای مثال، با توجه به گفته های نیل پاتل، مقالات 2500 کلمه ای در فیسبوک، بیشتر از مقالات کوتاه تر به اشتراک گذارده می شوند.

همین نکته برای ویدئوها نیز صدق می کند.

معمولا ویدئوهای بالای 4 دقیقه بیشتر دیده می شوند و بیشتر از ویدئوهای کوتاه به اشتراک گذاشته می شوند.

استفاده از قدرت نمایش زنده

مردم عاشق محتوای ویدئویی می باشند.

این حقیقت که روزانه 1 بیلیون ساعت ویدئو تماشا می گردد، گواه این ادعا هست.

و، ویدئوهای زنده حتی هیجان انگیز تر نیز می باشند، چون آنها بیشتر حس طبیعی بودن را به فرد منتقل می کنند.

 این 1 فرصت عالی برای درگیر تعامل ساختن مشتریان و افزایش فروش هست.

تمام ی پلتفرم های اصلی مثل یوتیوب، فیسبوک یا اینستاگرام از این نوع محتوا پشتیبانی می کنند.

ساخت استوری های اینستاگرام

قبلا هم در مورد استفاده از اینستاگرام برای فروشگاه اینترنتی صحبت کرده ایم.

ولی ظهور استوری های اینستاگرام (که اکنون مدت زمان آنها دو برابر اسنپ چت می باشد) به این معنا هست که الان بهترین زمان برای دادن شانس دوم به اینستاگرام هست.

علاوه بر این، استوری ها نقش عمده و به سزایی در تولید سرنخ ها و افزایش تعاملات و مکالمات مشتریان ایفا می کنند.

آمارها بیان می کنند که حداقل 20% از استوری های اینستاگرام نتیجه ی ارسال پیام در دایرکت توسط مشتریان را در پی دارند.

برای بهره گیری از قدرت استوری ها، می توانید از آنها برای درگیر تعامل ساختن مشتریان بالقوه ی خود با رای گیری های مختصر یا تصاویر و ویدئوهای کوتاه مدت و زودگذر استفاده کنید.

    2- جان تازه ای به استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود بدهید

جهان فروشگاه های اینترنتی بیش از پیش رقابتی شده هست و به منظور دوام آوردن در دنیای آنها، باید دائما به بهبود و پیشرفت اعمال بازاریابی خود ادامه دهید.

این گفته برای تمام ی بخش های استراتژی شما صدق می کند، به خصوص برای بازاریابی شبکه های اجتماعی.

بازخورد فوری فراهم کنید

اکثر مشتریانی که سوال یا شکایتی دارند، انتظار دارند پاسخ شما را در عرض 1 ساعت مشاهده کنند.

با این حال، بسیاری از کسب و کارها بازخورد مشتریان را جدی نمی گیرند و سوالات آنها را بدون پاسخ باقی می گذارند.

این 1 اشتباه بزرگ است، چون 88% از این مشتریان بر اساس همین معیارها تصمیم می گیرند که از شما خرید کنند یا خیر.

برای بهبود تجربه ی کاربری، استفاده از 1 افزونه ی چت زنده برای پاسخ دهی شبانه روزی به سوالات مشتریان استفاده کنید.

به همین صورت بد نیست از مزیت ابزارهای کنترل و مدیریت پیغام های شبکه های اجتماعی نیز بهره بگیرید، چون این ابزارها به شما اجازه می دهند پیام های مستقیم و غیر مستقیم برند خود را در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مختلف پیگیری کنید.

با این روش، می توانید پاسخ های ارزشمندی به مشتریانتان بدهید و به آنها کمک کنید خریدشان را بلافاصله تکمیل کنند.

اشتراک گذاری خودکار محتوا

فالوورهای شما ازتان انتظار دارند دائما پست ها را اشتراک گذاری کنید.

مسلما، این کار می تواند به شدت چالش برانگیز و زمان بر باشد، به خصوص اگر بخواهید این کار را دستی انجام دهید.

اینجاست که ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی وارد عمل می شوند، چون این ابزارها به شما اجازه می دهند پست های خود را بسیار سریع تر و جلوتر از زمان مدیریت کنید و سپس به صورت خودکار آنها را منتشر کنید.

به همین صورت بد نیست Blog2Social، SNAP یا Social Snap را نیز بررسی کنید.

بهینه سازی استراتژی تلفن همراه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

تعداد کاربرانی که با استفاده از تلفن همراه از سایت ووکامرس یا شبکه های اجتماعی شما دیدن می کنند، روز به روز در حال افزایش هست.

به همین دلیل باید بر ایجاد فرمت های محتوای مناسب برای گوشی های تلفن همراه تمرکز کنید.

فیسبوک توصیه می کند که، وقتی ویدئو یا تصاویری را در شبکه های اجتماعی پست می کنید، باید از فرمت های عمودی استفاده کنید.

فرمت های “عمودی” بسیار بیشتر از فرمت های “تمام صفحه” کاربر پسند تر و تعاملی تر می باشند.

با استفاده از افزونه ای مثل Resoc Social Editor می توانید تصاویر بهینه برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

   3- از افزونه های ووکامرس برای افزایش تعامل مشتریان در شبکه های اجتماعی استفاده کنید

افزونه های شبکه های اجتماعی و الحاقات(Extentions) ووکامرس بیشماری وجود دارند که می توانید نصب کنید.

در زیر چند مورد از مفید ترین آنها را به شما معرفی می کنیم.

Storya فروشگاهی برای فیسبوک

StorYa، فروشگاه ووکامرس شما را به فیسبوک منتقل می کند.

فقط کافی هست افزونه را نصب کنید، به پروفایل فیسبوک خود متصل شوید و به صورت خودکار فروشگاه شما به فیسبوک منتقل می گردد.

با این افزونه، مشتریان می توانند لیست های “درخواست” ایجاد کنند، کوپن برنده شوند، به دنبال معاملات گروهی بگردند و غیره.

به همین صورت می توانید تبلیغات “شرکت کنید و برنده شوید” برای افزایش فروش خود ارائه دهید.

حتی می توانید از این افزونه ی مفید برای افزودن پست های توییتر، بردهای پینترست و کانال یوتیوب خود به تب های صفحات خود استفاده کنید.

گالری اینستاگرام ووکامرس(WooCommerce Instagram Gallery)

گالری اینستاگرم ووکامرس، فروشگاه شما را با حساب کاربری اینستاگرامتان ترکیب می کند.

با استفاده از این افزونه، تصاویر زیبایی از محصولات شما با هشتگ برندتان مستقیما در صفحات محصول فروشگاه ووکامرس ظاهر می شوند.

نصب این افزونه فقط چند دقیقه زمان می برد –کافی هست به اینستاگرام متصل شوید و هشتگ ها را به محصولاتی که می خواهید در صفحه ی شما نمایش داده شوند، اضافه کنید.

این افزونه باعث می گردد مشتریان بسیار راحت تر بتوانند محصولات شما را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنند.

WooCommerce Wishlist

WooCommerce Wishlist به مشتریان شما اجازه می دهد لیست نیازهای خودشان را در فروشگاه شما ایجاد کرده و سپس آنها را با فالوورهای خود در فیسبوک، توییتر یا پینترست به اشتراک بگذارند.

لیست های نیاز در کنترل و هدایت فروش به مشتریانی که مجددا به برند شما بازگشته اند، مفید هست.

ولی لیست های نیاز با قابلیت اشتراک گذاری، می توانند فروشگاه شما را به موج جدیدی از مشتریان معرفی کنند.

کاربران می توانند لیست هایی برای اشتراک گذاری با دوستان و خانواده های خود برای مراسم تولد، عروسی، جشن کودک و غیره ایجاد کنند.

Social Coupon WooCommerce

Social Coupon برای وردپرس می تواند هم حضور و هم فروش شما در شبکه های اجتماعی را افزایش دهد.

این روش با 1 اصل ساده عمل می کند – مشتری صفحه ی محصول شما را لایک کرده یا اشتراک گذاری می کند و در عوض، برای خریدش تخفیف می گیرد.

از این افزونه می توانید برای افزودن کوپن های اجتماعی به صفحات محصول، ارسال و وارسی استفاده کنید.

وقتی 1 مشتری یکی از اعمال اجتماعی را انجام دهد، کد کوپن به صورت خودکار برای سبد خرید ایشان اعمال می گردد.

    4- بر فروش سریع تمرکز نکنید – بر اعتماد سازی تمرکز کنید

تاکتیک های بازاریابی محتوای اشاره شده در بالا عالی می باشند چون به مشتریان شما ارزش داده و به آنها انگیزه می دهند تا از سایتتان دیدن کنند و نکات و اطلاعات بیشتری به دست آورند.

وقتی آگاهی برند و تعامل بازدید کنندگان خود را افزایش دادید، حالا باید به آنها انگیزه دهید تا از شما خرید کنند.

حالا، استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش، 1 تاکتیک قدرتمند هست ولی به مشتریان مورد نظر شما و پلتفرم هایی که استفاده می کنید بستگی دارد.

به هر حال، 1 اشتباه وجود دارد که تمام ی کسب و کارهای خرده فروشی آنلاین همیشه مرتکب آن می شوند – اینکه، سعی می کنند 1 فروش را بسیار سریع انجام دهند.

به یاد داشته باشید که مشتریان شما ابتدا می خواهند راجع به شما اطلاعات کسب کنند و وقتی آمادگی لازم را کسب کردند، از شما خرید می کنند.

به همین دلیل باید بر استفاده از استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای افزایش و بهبود تعامل مشتریان خود تمرکز کنید.

از این شبکه ها به عنوان 1 ابزار اعتماد سازی استفاده کنید، تا ثابت گردد که شما انتخاب مناسبی برای مشتریان هستید.

در زیر چند استراتژی که می توانند به شما کمک کنند را مشاهده می کنید.

روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید

شبکه های اجتماعی بیش از حد شلوغ شده اند.

کانال های خبری مشتریان پر از پست های برند دار متفاوت شده اند، و این امر باعث شده که جلب توجه مشتری کار مشکلی باشد.

در این وضعیت هست که تبلیغات هزینه دار حسابی می درخشند.

گزینه های هدفیابی فوق العاده ی این روش، دیدرسی شما را افزایش می دهد، به شما اجازه می دهد محتوای اصلی و مهم خود را تبلیغ کنید و این تبلیغات را به اشخاص مناسب انتقال می دهد، و به همین صورت به شما کمک می کند سرنخ های با کیفیت زیادی را به سمت سایت خود روانه کنید.

Google Ads 1 مکان عالی برای شروع کار با تبلیغات هزینه دار هست.

از تبلیغات درون برنامه ای استفاده کنید

همینطور که از نام آنها معین است، تبلیغات درون برنامه ای این قابلیت را برای مشتریان شما فراهم می کنند که بدون  ترک پلتفرم شبکه ی اجتماعی خرید خود را انجام دهند.

این امر به خصوص برای کاربران تلفن های همراه بسیار مهم هست.

برای مثال در فیسبوک، 1 مشتری می تواند حتی اطلاعات کارت اعتباری خود را ذخیره کرده و خریدهای آینده ی خود را ساده تر انجام دهد.

و با کمک 1 استراتژی بازاریابی مجدد فیسبوک، شما می توانید افرادی که قبلا از سایت شما دیدن کرده اند را هدف قرار دهید.

کاربران را تشویق به تولید محتوا کنید

کاربران امروزی دیگر به محتواهای برند دار اعتماد نمی کنند.

آنها می خواهند از طریق دیگر مشتریان شما، اطلاعات بیشتری راجع به برند شما کسب کنند.

و یکی از موثرترین روش های فراهم کردن اطلاعات برای آنها، استفاده از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر(یا UFG) هست.

برای ترغیب مردم به اشتراک گذاری UFG و استفاده از هشتگ برند شما، باید به آنها پاداش دهید.

برای مثال، برای نوشتن بررسی و نظر در مورد 1 محصول تخفیف ارائه دهید(حتی 1 افزونه ی راحت Review for Discount وجود دارد که می توانید نصب کنید و از قابلیت های آن استفاده کنید).

یا 1 جایزه در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید.

برای ورود به این رقابت، 1 کاربر باید تصویری از محصول شما را به اشتراک بگذارد.

فقط اطمینان حاصل کنید که از تمام ی راهکارهای FTC و قوانین محلی پیروی می کنید.

با تاثیرگذاران کار کنید

بازاریابی تاثیرگذار سریع ترین تاکتیک جذب مشتری آنلاین در حال رشد هست.

این تاکتیک برای مشتریان شما اعتماد سازی کرده و محصولات شما را معتبر تر می سازد.

وقتی مشتریان بالقوه ی شما ببینند که اشخاص مشهور در زمینه ی فعالیت شما، از محصولاتتان استفاده می کنند، مسلما آنها هم می خواهند محصولات شما را امتحان کنند.

شما فقط باید اطمینان حاصل کنید که 1 تاثیرگذار فعال در زمینه ی فعالیت مشابه خودتان را انتخاب می کنید و چیزی به وی پیشنهاد کنید که ارزش توجهش را داشته باشد.

نوبت شما

بازاریابی شبکه های اجتماعی قطعه ی گم شده ی پازل بازاریابی ووکامرس شما هست.

این روش برای شما فرصت تعامل با مشتریان، اعتماد سازی برای آنها و هدایت آنها به سمت قیف فروشتان برای انجام خرید فراهم می کند.

نوشته 4 مورد از ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی برای ووکامرس اولین بار در طراحی سایت شرکتی | طراحی سایت حرفه ای | سایت خوب

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: محمد نوری مقدم »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 12410 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 6444 3 سال پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :