citizenryco.ir logo 8 ویژگی اساسی و مهم مدیران موفق و کارآمد که خوب است بدانید ...




8 ویژگی اساسی و مهم مدیران موفق و کارآمد که خوب است بدانید
citizenryco.ir logo لینک منبع خبر:
https://drsadeghinia.com/successful-manager/

مدیریت کارآمد – چه کسی می گوید صرقا اشخاص بین ۲۰ تا ۳۰ سال نمی توانند مدیران موفقی باشند؟ با آموزش اصول مدیریت و آگاهی از آن و راهنمایی های صحیح، جوانان نیز می توانند مدیران موفق و کارآمدی باشند.

۱-داشتن مشاور برای خود

پیدا کردن 1 مشاور خوب در حوزه مدیریت کارآمد  قطعا می تواند به شما کمک بزرگی کند.دنبال کسی باشید که هم در کسب و کارش موفق هست و هم کارکنانش دوستش دارند، و از ایشان درخواست کنید تا به شما مشاوره دهد.بسیاری از مدیران کارآمد و با تجربه با کمال میل حاضرند تجربیات خود را بدون چشمداشتی در اختیار مدیران جوان قرار دهند.این دیگر هنر شماست که یکی از این مدیران را پیدا و اعتمادش را جلب کنید.

۲-زمان را مدیریت کنید

با داشتن 1 منشی حرفه ای در وقت خود صرفه جویی کنید.1 مدیر موفق باید برای زمان کاری خود برنامه ریزی بسیار دقیق داشته باشد و از تمام زمان خود به نحو احسنت استفاده کند.برخی امور جاری کسب و کار، مثل پاسخگویی به تماسها، ثبت قرار ملاقات، دریافت و ارسال فکس علاوه بر این که وقت گیر می باشند، با پاره کردن رشته افکارتان مانع از تمرکزتان برای روی وظیفه اصلی تان، یعنی مدیریت کسب و کار، می شوند.خوشبختانه اکنون مدیران ایرانی نیز می توانند مثل مدیران دیگر کشورها مدیریت  و پاسخگویی تماس های خود را از هر کجا که می باشند، در ازای مبلغ ماهیانه اندکی به منشی های حرفه ای بسپارند و هیچ نگرانی ای بابت از دست دادن تماسی که می تواند به 1 مشتری وفادار تبدیل گردد نداشته باشند.برای آشنایی کامل با انواع سازمان و مدیریت می توانید به مقاله ی جامعی که در این باره منتشر شده مراجعه کنید.

۳- نقاط ضعف و قوت کارکنانتان را بشناسید

شناختن توانایی های بالقوه و بالفعل کارکنان سبب می گردد که شما آن ها را در جایگاه مناسبی قرار دهید و آن ها را به سمت بیشترین بازدهی هدایت کنید.صحبت کردن یکی از بهترین روش های شناخت آنها ست.صحبت کردن در زمان ناهار و یا چای نوشیدن در فضایی خارج از فضای کاری می تواند ارتباط شما را دوستانه تر نماید و شناخت شما را از توانایی های فرد افزایش دهد.شما هر چه بیشتر و بهتر کارکنان خود را بشناسید، بهتر می توانید تیم خود را هدایت کنید.

هوش هیجانی مدیر موفق

۴-هوش هیجانی خود را تقویت کنید.

تا همین چند سال گذشته هوش تنها به معنای ضریب هوشی یا IQ بود.ولی امروزه روانشناسان معتقدند هوش ابعاد گوناگونی دارد که IQ تنها یکی از ابعاد آن هست.همان قدر که برای حل 1 معادله ریاضی بالا بودن IQ مهم است، برای مدیریت کارآمد و ارتباط با انسانها به هوش هیجانی (هوش عاطفی یا EQ) نیاز دارید.قطعا شما برای مدیریت مجموعه خود باید بتوانید با اعضای تیم خود و مشتریان بالقوه رفتاری تأثیرگذار داشته باشید، که این ویژگی همان هوش هیجانی هست.اگر فردی با هوش هستید ولی در ارتباط با دیگران مشکل دارید، نمی توانید 1 مدیر موفق باشید.

۵- به کار گروهی اهمیت دهید

مدیریت کارآمد یا مدیریت موفق بدون کار گروهی تحقق پیدا نخواهد.مدیران موفق با تشکیل گروه در حوزه های مختلف تلاش می کنند تا اشخاص را به کار تیمی تشویق کنند.برعکس تصور عموم، مدیر موفق مدیری نیست که تمام کارها را خود به تنهایی انجام دهد، بلکه مدیری هست که به مجموعه خود اطمینان داشته باشد و بخشی از کار را به اشخاص و گروه ها واگذار کند.توانایی هر فردی محدود هست و 1 مدیر نمی تواند تمام کارها را به تنهایی انجام دهد بلکه باید تجربه و دانشتان را به اشخاص گروه منتقل کنید و به آن ها مسئولیت بدهید و بر عملکرد آن ها نظارت کنید.

۶- منعطف ولی قاطع باشید

انعطاف پذیری یکی از ویژگی های اصلی 1 مدیر موفق هست در حالی که در کنار آن قاطعیت در برخورد هم داشته باشد.باید به شکلی رفتار کنید که کارکنانتان شما را دوست خود بدانند.ولی در عین حال متوجه باشند که شما مدیریت مجموعه را برعهده دارید و در کار و رسیدن به اهداف معین شده کسب و کار با جدیت تلاش می کنید و حرف آخر را شما می زنید.

۷- احترام گذاشتن به کارمندان با سابقه

کارکنانی که سابقه طولانی نزدیک به ده سال در 1 کار دارند و لزوما هم سن بالایی ندارند ممکن هست با مدیر جدید خود بسیار رابطه خوبی را برقرار نکنند مخصوصا اگر فکر کنند که این مقام حق انها بوده و انها ناعادلانه رد شده اند.شما به عنوان 1 مدیر موفق باید این نارضایتی را درک کنید و با احترام گذاشتن به انها و قدردانی از زحمات انها در گذشته این شکاف را بردارید.

۸-اعضای تیمتان را تشویق کنید.

این جمله را به خاطر داشته باشید که تشویق فقط مختص به کودکان نیست! ۹۰ سالمان هم که بگردد، دوست داریم به خاطر کارهایی که درست انجام می دهیم از ما قدردانی و تعریف گردد.مدیری کارآمد هست که بتواند به موقع و به طرز مناسبی کارکنانش را تشویق کند، حتی در حد 1 جمله دلگرم کننده مقابل بقیه.مدیریت کارآمد و صحیح لزوماً به تخصص دانشگاهی خاصی نیاز ندارد.همین که این اصول هشت گانه را رعایت کنید و به کارکنانتان به چشم انسان هایی محترم و با ارزش نگاه کنید، می توانید مدیری با کاریزما باشید که دیگران حرفتان را بخوانند.

برای 1 مدیریت کارآمد در انجام کارها روی  1 شیوه‌ ی خاص تأکید نکنید.شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

 توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌گردد، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار قطعا در کارایی کارمندان شما مؤثر هست. با فرق گذاشتن بیهوده بین اشخاص گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.

مدیریت کارآمد

 از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان دوری نداشته باشید. هیچ گاه با نشان دادن رفتارهای ضد و نقیض از خود، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.  در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید. برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.

مدیریت کارآمد

 دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین گردد.  مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفته‌اید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش‌سلیقه نیز هست و همان‌گونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت می‌دهد.  در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.  سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.  طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.  هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر اشخاص بدگویی نکنید.  رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید.  برای آزمودن کارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بی‌اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.  با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.  برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و اشخاص برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید.

مدیریت کارآمد

در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس. انتقاد پذیر باشید.  با بی‌توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی‌ارزش نکنید. با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی‌گردد.  برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد. نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.  خواسته‌های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه‌ای که به عهده آنان است، مطلع می باشند.  از هر کس، مطابق دانش و تجربه‌اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.  وظایف کارمندان را متناسب با توانایی‌های فیزیکی و حرفه‌ای آنان تعیین کنید.  اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید.  در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران‌زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش‌بینی و طراحی کنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید.  از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می‌کند، پرهیز کنید.  انتقامجو نباشید.  زمان پیاده‌سازی تصمیم‌گیری‌ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم هست.چون ممکن هست اجرای 1 نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه‌رو گردد.  در مورد چیزی که نمی‌دانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی‌دانم، هراسی نداشته باشید.  با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.  بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید.  نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب کنید که اشخاص فراموش نکنند در محل کارشان می باشند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفت‌و‌گو بپردازند.  حرفه‌ای‌ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید.  به مشکلات مالی اشخاص توجه کنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.  همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می‌افزاید.  اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفت‌انگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیت‌پذیری می‌دهد.  سامانه‌ای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی می‌کنید.

مدیریت کارآمد

 مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرستان سازمان رعایت می‌گردد.  چند ساعت از 1 روز معین در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفت‌وگوی رودررو با کارمندان اختصاص دهید.  در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.  در کمک رسانی‌های مراسم خیریه پیشقدم باشید.  با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصتهای طلایی باشید.  صبر و حوصله را از مهمترین ارکان موفقیت تلقی کنید.  مسئولیت‌پذیر باشید.  به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.  چند تکه کلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب کنید.  تفکر و تعمق قبل از پاسخگویی راحت‌تر از پیدا کردن چاره‌ای برای تغییر آنچه عنوان شده می‌باشد. وقتی می‌خواهید کاری را به کسی محول کنید، روشی را برای عنوان کردنش انتخاب کنید تا حس مسئولیت اشخاص برانگیخته گردد.  علت شکست‌های سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تکرار آن جلوگیری کنید.  با بی‌اهمیت جلوه دادن کارهای کارمندان، زحمات آنان را بی‌ارزش نکنید.  با انجام ورزشهای فکری، قابلیت‌های ذهنی خود را تقویت کنید.  به هر کس فراخور فعالیت و بازده کاری‌اش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حرکت اشخاص شایسته گروه را کند نکنید.

مدیریت کارآمد

 با به کارگیری مشاورین کارآزموده و متعهد، موقعیت بازار کار را تحلیل کنید و استراتژی به کار بگیرید که همیشه 1 گام از رقبا جلوتر باشید.  اجازه ندهید بار مسئولیت کارمندان بی‌کفایت و کند بر دوش کارمندان خبره و ساعی تحمیل گردد زیرا اشخاص با درک این بی‌عدالتی انگیزه خود را از دست می‌دهند.  دانش حرفه‌ای خود را تا حدی بالا ببرید که در موارد لزوم در مقابل کلیه سؤالات حرفه‌ای حاضر جواب باشید.  زمان استخدام، اشخاص علاوه بر تست‌های مقرر شده، تست‌هایی انجام دهید که مطمئن شوید کسی را که به کار می‌گمارید، تنبل نیست! زیرا اشخاص تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.  هنگام دست دادن، دست اشخاص را محکم و صمیمانه بفشارید.  وقتی عصبانی هستید، در مورد دیگران تصمیم‌گیری نکنید.  همیشه وقت‌شناس باشید.برای حضور به موقع، می‌توانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.  هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین می‌رود. سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به تمام سطوح سازمان بدهید.در این صورت شاید با ایده‌های درخشانی روبه‌رو شوید.  به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید می باشند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید.  هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.  به شایعات بی‌اساس بی‌توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن‌بینی قضاوت نکنید. خشکی جلسات طولانی را با شوخ‌طبعی قابل تحمل کنید.  از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.  برای تمام سطوح سازمان حتی خدمه و نامه‌رسانها احترام قائل شوید.  از منشی خود بخواهید روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.  در موقع امضا کردن نامه‌‌ها و مکتوبات آنها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید.  خوش‌‌ژست و خوش‌بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید. با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.

یکی از رازهای 1 مدیران موفق این هست که انتقاد پذیر باشند، با کارمند خود صادق باشند، کارمندان تان از شما الگو می گیرند و مثل شما عمل می کنند.1 مدیر کارآمد مطالعه می کند، این را بدانید که هر کارمندی 1 مدیر اهل مطالعه و یادگیری را بیشتر می پسندد تا کسی که بر اساس حدس و گمان و بی پایه و اساس رفتار مدیریتی از خود بروز می دهد.

یادتان نرود شوخ طبع و خوش اخلاق باشید ولی جدی و محترم و برای کارمندان احترام و ارزش ویژه ای قائل شوید چرا که رفتار شما مثل آیینه ای هست که هر آنچه کنید به خودتان باز می گردد.

یکی دیگ از رازهای 1 مدیر موفق این هست که گاهی به خود و کارمندانتان مرخصی بدهید و در کنار هم به 1 تور تفریحی کوتاه مدت بروید و حس 1 خانواده بودن را در وجودشان برانگیزید، این هم برای شما خوب هست هم کارمندان و کمک می کند تا بیشتر با روحیات و سلایق و علایق یکدیگر آشنا شوید و تعامل بهتری داشته باشید.

یک مدیر موفق که در حقیقت 1 مهارت ذاتی هست اینکه از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید.بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید و در بیان نظرات و دیدگاه هایتان هیچگونه ابهام یا سردرگم کردن کارمندان وجود نداشته باشد.

به همین صورت از این مهرت برای کارهای دیگر نیز بهره ببرید به این معنی که تنها محدود به مسائل مربوط به کار و وظایف نباشد، بلکه با بکار بردن این مهارت ارتباط قوی تری با کارمندان ایجاد کنید تا آنها در حالیکه جایگاه و شان شما را می دانند و حرمت لازم را به جا می آورند صمیمانه شما را از خود و در کنار خود بدانند و با تمام وجود وفادار به شما باقی بمثل.برای تقویت این مهارت کافیست خود را در موقعیت کارمند یا طرف مقابل تان قرار دهید.برای مطالعه 6 گام اساسی در استرتژی راهبردی هر مجموعه بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته 8 ویژگی اساسی و مهم مدیران موفق و کارآمد که خوب هست بدانید اولین بار در آکادمی دکتر صادقی نیا.

google rating | reviews
4. ستاره - بازنگری سردبیر
citizenryco.ir logo « خبرنگار: شمیم عارفان »

citizenryco.ir logo کد خبر: « 127732 »

citizenryco.ir logo بازدیدها: 18521 2 هفته پیش

« پیشنهاد ویژه برای شما »
سلام و عرض ادب ❤️ خدمت شما هم وطن محترم، قطعا شما نیز به کسب درآمد فوق العاده از اینترنت نیاز خواهید داشت ...

شما می توانید 30 تا 50 میلیون تومان در ماه، از اینترنت درآمد داشته باشید و شغل رویایی خودتان را بسازید ...

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی بنر زیر کلیک بفرمایید :