ریلز اینستاگرام، ابزاری قوی برای 11 برند مطرح در دنیا ...
تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام در اوایل رونمایی از قابلیت ریلز اینستاگرام Instagram Reels با این امکان جدید مانند برنامه TikTok برخورد میکردند.
این کاربران ابتدا به برنامه TikTok رفته و ویدئو خود را در آنجا ضبط میکردند و بعد همان ویدئو را در Reels قرار میدادند.
این کار خوشایند اینستاگرام نبود و پس از مدتی خواهان متوقف شدن این روند شد.
بطور کلی اینستاگرام خواستار توقف ارسال چنین ویدیوهایی در پلتفرم خود است و همواره به کاربران خود پیشنهاد میکند این کار را انجام ندهند.
درواقع، تعداد قابلتوجهی از ویدیوهای ضبط شده در TikTok بعد از بارگذاری مجدد در اینستاگرام با افت کیفیت مواجه میشوند که این سطح کیفی پایین باعث نارضایتی مشاهدهکنندگان خواهد شد و درنتیجه ویدیو را متوقف میکنند.
اینستاگرام برای رفع این مشکل در Reels استراتژی خاصی در نظر گرفته است تا کاربران با کمک ترفندها و برنامههای مختلفی که در ادامه شرح خواهیم داد اقدام به ضبط ویدیوهای باکیفیت کنند.
بنابراین کاربرانی که از طریق Reels محتوای خود را منتشر میکنند میتوانند با کمک برنامههای مختلف محتوای جذابی تولید کنند.
11 برندی که از Reels بهترین استفاده را داشتهاند
People’s Revolt
در اولین Reels بهتر است مجموعه خود را به دنبال کنندگان معرفی کنید.
در People’s Revolt این کار به خوبی صورت میگیرد.
کار اول، استفاده از یکصدا بر روی فیلم است که این مسئله تأثیرپذیری ویدئو را افزایش میدهد.
با این امکان صداگذاری میتوان از صاحبان کسبوکار دعوت به همکاری کرد و بازاریابی مناسبتری داشت.
درواقع، این برند عرضهکننده خدمات بازاریابی آنلاین است و یک راهکار مؤثر جهت ارتباط سازنده با مخاطبان هدف بهحساب میآید.
ضمن اینکه، ویدیو توسط آنها به شیوهای ساده و حرفهای تنظیم میشود و فاقد هرگونه طرح فانتزی یا موارد اینچنینی است.
دقیقاً این مدل ویدیوها خواست بازاریابان حرفهای است که برای انتشار در Reels نیز گزینه مناسبی هستند.
Sassy Woof
راه دیگری که میتوانید تیم خود را به فالوورهایتان معرفی کنید، استفاده از تم برنامههای محبوب تلویزیونی است.
کاری که این پیج اینستاگرام به زیبایی انجام داده است.
درحالیکه آهنگ سریال «Full House» در پس زمینه پخش میشود، Sassy Woof اعضای تیمش را معرفی میکند.
این یک شگرد عالی است.
Anima Iris
این بار وقت ساختن ریلز، پرده را کنار بزنید و پشت برده را به فالوورهایتان نشان بدهید.
در یکی از ویدئوهای Anima Iris که یک برند کیفهای لوکس است، گوشهای از عکس محصولاتش را به نمایش میگذارد.
مصرفکنندگان دوست دارند برندی که دنبال میکنند، معتبر و موثق باشد.
محتوایی به این شکل میتواند جنبهی انسانیتری به برند شما بدهد و به این ترتیب، ارتباط محکمتری بین شما و مخاطبتان برقرار شود.
همچنین، به دلیل ایجاد حس هیجان و پیشبینی واکنشهای احتمالی مخاطب، این روش موثری در مسیر ارائه محصول خواهد بود.
این حرکت یک استراتژی حرفهای در پیش بردن اهداف نیز بهحساب میآید که علاقه و هیجان مخاطبان را افزایش میدهد.
Glamnetic
واقعا چه کسی گفته شما برای بازاریابی محصولتان به نورپردازیهای ویژه و تجهیزات حرفهای نیاز دارید؟ پیج Glamnetic با استفاده از یک طراحی ساده، جدیدترین محصول عرضه شدهاش یعنی قلم اصلاح آرایش را معرفی میکند.
از مزایای استفاده از ریلز، امکان قرار دادن موسیقی در ویدئو است.
بیشتر آهنگها در بانک موسیقی اینستاگرام وجود دارند و شما میتوانید تقریباً هر آهنگی را که بخواهید، در ویدئوی خود قرار دهید.
نکته مهم این است که در Reels، آهنگها مشمول قانون کپی رایت نمیشوند.
Jumz Accessories
بله، پست Reels از برند Jumz.Accessories یک نمونه از محتوای تکراری است که اینستاگرام دیگر به آنها اجازه نمیدهد در جستجوها ظاهر شوند.
جدا از علامت تیکتاک که به وضوح قابل دیدن است، این ویدئو نمونه خوبی از آن چیزی است که برندها باید استفاده کنند.
در این ویدئو با عنوان «ست کردن کیف دستی با انواع لباس» یک مدل، کیف دستیهای مختلف را با لباسهای متنوع ست میکند تا تنوع پذیری محصولات را به نمایش بگذارد.
مشخص نیست این ویدئو توسط صاحب خود پیج ساخته شده یا یک اینفلوئنسر، اما آنچه مشخص است، این است که تمام ویژگیهای یک ویدئوی ریلز خوب را دارد.
Apple
اگر تیم شما زمان کافی برای تولید محتوای ریلز در اختیار ندارد، میتوانید از منابع دیگری برای تولید آن کمک بگیرید.
در این مثال، شرکت اپل از یک تولید کننده استودیویی خواسته تا طرز استفاده از آیفون 12 و ویژگی کلیدی آن یعنی فیلمبرداری با دور آهسته را در قالب یک ویدئوی آموزشی به تصویر بکشد.
در این ویدئو به خوبی توضیح داده شده است که برای انجام آن، چه کاری انجام دهید.
با کمک ۳ پایه (یا یکی از دوستان ساکت خود) iPhone 12 را روی کاغذهای رنگی بگذارید، بعد Slo-mo بزنید و پرش را آغاز کنید.
برای این کار بهتر است از بادکنکهای معمولی استفاده کنید؛ چراکه این بادکنکها مقاومت خوبی دارند.
در آخر اگر مایل به حرفهایتر شدن کار هستید میتوانید فیلم را در iMovie گوشی آیفون خود آورده و از نمای سبز (قابلاستفاده برای هر رنگی است) بهمنظور قرارگیری چند کلیپ بر رویهم استفاده کنید.
جالب است نه؟
MissionRecruit
هر زمان که لازم شد، چند ترفند اجرایی را با مخاطبانتان در میان بگذارید.
این کار برای مخاطبانتان ارزش و برای خودتان اعتبار بیشتری به ارمغان میآورد.
پیج MissionRecruit با ارائه سه نکته به خانمهایی که میخواهند در جلسه بعدی مصاحبهشان لباس مناسبی بپوشند، به خوبی از پس این کار برآمده است.
این ویدئو با خط مشی این برند، که ماهیت آن آموزش نحوه استخدام است، به طور کامل در یک راستا قرار دارد.
اگر در انتخاب خود شک دارید یا نظرات و ترفندهای خاصی مدنظر شما است میتوانید آنها را با مخاطبان خود مطرح کنید.
داشتن مخاطب و ارتباط خوب با آنها باعث افزایش اعتبار شما میشود.
این کار توسط MissionRecruit بهصورت عالی انجام میگیرد.
برترین قسمت؟ ویدئوی قسمت Reelsبهعنوان مطلب ساختهشده بهوسیله کاربر (UGC)عمل میکند؛ چراکه تصاویر آن برگرفته از افراد مطرح است.
Netflix
وقتی صحبت از شبکههای اجتماعی باشد، نتفلیکس ترجیح میدهد زیاد جدی و رسمی نباشد.
نتفلیکس همواره خواسته مخاطبش را برآورده کرده و در تولید محتوای Reels هم دست کمی از آن نداشته است.
این ویدئوی طنزآمیز در صفحه Netflix گیاهی را نشان میدهد که در حال تماشای یک برنامه در Netflixبوده و همزمان در حال گریه است.
ویدئوی بسیار سادهای است اما اگر به کامنتهای پایین پست نگاه کنیم، متوجه میشویم که نتفلیکس مستقیم به هدف زده است.
همانطورکه صدا و موسیقی در ویدئوهای کوتاه وایرال میشود، جلوههای ویژه مانند این هم به سرعت وایرال میشوند.
وقتی فرصتش پیش میآید، شادی و لذت را از دست ندهید.
این برند به خواستههای بینندگان پی برده و محتوای منتشرشده در Reelsآن تفاوتی ندارد.
Skillshare
سقف زمانی ویدئوهای ریلز 30 ثانیه است و این زمان برای ساخت یک تیزر که بتواند شمایی از نتیجه کار را قبل از عرضه شدن محصول به نمایش بگذارد، کافی است.
پیج Skillshare برای تبلیغ یک دوره آموزشی جدید، بخش کوتاهی از دوره را به نمایش گذاشته است که در آن Kelis، آشپز دوره، نکاتی درباره ترکیب مزهها میگوید.
این یک برنامه آشپزی است و به سادگی میشد با مونتاژ تصاویر پشت هم، محتوای قابل ارائه در دوره را نشان داد ولی در عوض برای جلب توجه مخاطب از بخش کوتاهی از دوره در ویدئو استفاده شده است.
نکته قابل توجه دیگری که میتوان در این مثال به آن اشاره کرد، زیرنویسها هستند.
در تولید هر نوع محتوایی، آنچه در درجه اول اهمیت دارد، قابل استفاده بودن آن است.
زیرنویسها جدا از اهمیتشان برای افراد ناشنوا یا کم شنوا، مزیت مهمی برای افراد غیر انگلیسی زبان است.
همینطور کسانی که طبق عادت ویدئو را با صدای بسته میبینند یا در محیطی قرار دارند که صدای اطرافشان بسیار بلند است.
زیرنویس باعث بالا رفتن تعداد بازدید از ویدئوی شما میشود.
پس دلیلی ندارد که از آن استفاده نکنید.
Adobe
خلاقیت، هسته اصلی هویت شرکت Adobe است.
بنابراین، بیشتر محتواهای شبکههای اجتماعی این شرکت از جمله ویدئوهای Reels، در جهت تجلیل از خلاقیت کاربرانش است.
این شرکت یک مثال عالی برای UGC است.
به این منظور، محتوایی که شخص شما میسازید باید همراستا با برند شما و مخاطبتان باشد.
در یکی از ویدئوهای Adobe شخص در زمان سفر میکند و نشان میدهد نرمافزار فتوشاپ در طی سالها چه تغییراتی کرده است.
البته ممکن است یک نفر بعد از تماشای این ویدئو بگوید «منظور این ویدئو چیست؟» قرار نیست همیشه هر ویدئویی که میسازید نتیجهاش فروش محصول باشد.
گاهی هدف فروش نیست.
گاهی هدف شناساندن محصول، تشکیل یک گروه یا فراهم کردن فرصت برای تبادل نظر بهتر است.
Adobe یک برند نام آشناست، پس پستهای این شرکت بیشتر در جهت تجلیل، تاثیرگذاری و الهامبخش بودند تا تبلیغ کردن.
HubSpot
«من عاشق داشتن لیست برای انجام کارهایم هستم؛ چون میدانم دقیقاً به کدام سمت دارم میروم و چیزی برای غافلگیر شدن وجود ندارد.»
این نوع محتوا از زاویه دید یک بازاریاب، میتواند برای اهداف مختلف تغییر کند.
به عنوان مثال، میتوانید از اطلاعات خاصی که در اختیار دارید، برای ساخت ویدئوی ریلز هم بهره ببرید.
همچنین میتوانید با معرفی فقط چند مورد از لیست محصولات یا خدماتتان، توجه مخاطبین بیشتری را به محتوای خود جلب کنید و از آنها بخواهید تا برای دسترسی به تمام مطلب، به وبسایت شما سر بزنند.
راههای زیادی برای به کارگیری ریلز اینستاگرام وجود دارد.
از موسیقی و افکت استفاده کنید تا ببینید در مخاطب شما چه تاثیری میگذارد.
به محض اینکه به آن عادت کنید، خواهید دید که ساخت محتوای ویدئویی کوتاه و موثر چقدر آسان است.
Google rating: 4.8
کد خبر: « 121782 »
« ویراستار: علی تصدیقی فر »