16روش برای ارتقای کانال یوتیوب و افزایش بازدید آن ...
هیچ زمان بهتری نسبت به حالا، برای ارتقای کانال یوتیوب شما وجود ندارد.
یوتیوب دومین سایت پربازدید در وب است.
در روزگاری که ما در طول روز، 6 ساعت را صرف تماشای ویدیو میکنیم، دلیل مهم بودن یوتیوب و مهم بودن حضور در آن، کاملا مشخص است.
اگر میخواهید در یوتیوب شناخته شوید، باید تا حد امکان از تکنیکهای تبلیغاتی موثر تجربه شده استفاده کنید.
در اینجا 16 روش موثر برای تبلیغ کانال یوتیوب شما آورده شده است:
عناوین جذاب و آموزنده بنویسید. ویدیوهای خود را برای دیده شدن در نتیجه جستجوها، بهینه کنید. علایق مخاطبان خود را درک کنید. با انجمنها در یوتیوب همکاری و مشارکت داشته باشید. کاورهای چشمنواز بسازید. برای ویدیوهای یوتیوب خود لینکسازی و تبلیغ کنید. نتایج جستجوی گوگل را مورد هدف قرار دهید. برای افزایش دسترسی خود به مخاطبان، مسابقه برگزار کنید. محتوای سریالی ارزشمند برای عضویت، داشته باشید. محتوای یوتیوب را در سایت خود قرار دهید. محتوای خود را در لیست پخش، سازماندهی کنید. برای تعامل، کال تو اکشن CTA اضافه کنید. لایو یوتیوب را امتحان کنید. با سازندگان و برندها همکاری داشته باشید. از تبلیغات پولی یوتیوب استفاده کنید. محتوای یوتیوب خود را در سایر شبکههای اجتماعی به نمایش بگذارید.در این مقاله بهصورت مفصل درباره هر کدام از تکنیکها برای ارتقای کانال یوتیوب و افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود، صحبت میکنیم.
فرقی ندارد که شما تازه شروع کرده باشید یا اینکه بخواهید آمار کانال خود را بالا ببرید؛ این نکات برای همه افراد و کسب و کارها کاربردی است.
16 روش اثبات شده برای ارتقای کانال یوتیوب شما
عناوین جذابی که در مخاطب احساس نیاز ایجاد میکند، بنویسید
بازاریابی یوتیوب تماما به ارائه محتوای آن بستگی دارد.
وقتی صحبت از عملکرد ویدیوی شما میشود، عناوین میتوانند سازنده یا آسیبزننده باشند.
از خودتان بپرسید آیا محتوای خود را در قالب عناوینی که در مخاطب حس ضرورت ایجاد میکند، ارائه میکنید؟
کلید ایجاد عناوین همهگیر، جلب توجه مخاطبان بدون استفاده از عناوین زرد و تقلبی است.
مردم محتوایی را دنبال میکنند که سرگرمکننده باشد.
علاوهبر این تجربه ثابت کرده است که مخاطبان میخواهند از همان ابتدا بدانند که ویدیوی شما درباره چه مسئلهای است و چه هدفی را دنبال میکند.
برای مثال، صفحهای از کتابهای بازی غولهای یوتیوب را درنظر بگیرید؛ مثل BuzzFeed و WhatCulture.
چنین ویدیوهایی اغلب از فهرستها، عناوین مبتنی بر سوال و کلمات اغراقآمیز (دیوانه یا از همه زمانها) برای افزایش بازدید خود استفاده میکنند.
ویدیوهای تناسب اندام Athlean X هم مثال خوب دیگری درباره این موضوع است.
محتوای کانال شما میتواند بهصورت غیرمستقیم در کلمات کلیدی استفاده شده در عناوین ویدیوهایتان نشان داده شود و در عین حال بهصورت محاورهای هم میتواند مطرح شود.
همچنین استفاده از لیست «بهترینها» و عناوین «چگونه» هم گزینههای مطمئن و مناسبی برای ایجاد یک عنوان مناسب هستند.
در اینجا تعدادی از عناوین پرکلیک از وبلاگ Disney Food آورده شده است.
نکته مهم این است که شما باید زمانی را برای بررسی عناوین جذاب و مختلف صرف کنید، نه اینکه فقط به اولین ایدهای که به ذهنتان رسید پایبند باشید.
از نظر مشخصات، مطالعهای از Tubular Insights نشان میدهد که تعداد کاراکترهای عناوین برای ویدیوهای یوتیوب باید بین 41 تا 70 کاراکتر باشد.
درهمین حال، ابزاری مثل CoSchedule’s headline analyzer تعداد 55 کاراکتر را برای نوشتن یک عنوان جذاب، توصیه میکند.
CoSchedule’s ابزاری مخصوص برای عناوین ویدیویی نیست اما برای طوفان فکری و رسیدن به عنوانهای جالب و دوستانه مناسب است و به ارتقای کانال یوتیوب شما کمک میکند.
ویدیوهای خود را برای دیده شدن در نتیجه جستجوها، بهینه کنید
ویدیوهای یوتیوب در 70درصد از نتایج برتر جستجوهای گوگل، نمایش داده میشوند.
هر محصول یا سوالی را در گوگل سرچ کنید، نتایجی شامل ویدیوهای یوتیوب هم به شما نمایش داده میشود.
در حقیقت، گاهی ویدیوهای یوتیوب قبل از وبلاگها و وبسایتهای دیگر در نتایج گوگل نمایش داده میشوند.
یوتیوب بهتنهایی دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.
درست مانند افرادی که محصولات و راهحل مشکلات خود را در گوگل جستجو میکنند، همین موضوع درمورد یوتیوب هم صدق میکند.
ویدیوهای یوتیوب خود را باید دقیقا مانند سایر محتواهایتان درنظر بگیرید و آنها را از نظر کلمات کلیدی، برچسبها و مواردی از این قبیل بهینه کنید.
بهمنظور افزایش شانس دیده شدنتان، شما نیاز دارید تا برخی از بهترین شیوههای سئوی یوتیوب را دنبال کنید:
عناوین و توضیحات: کلمات کلیدی هدف را در عناوین و توضیحات خود بگنجانید.شما میتوانید از ابزاری مثل io کمک بگیرید تا ایدههای مناسب برای کلمات کلیدی پیدا کنید. از کلمات کلیدی خود در ویدیو استفاده کنید: طبقه گفته برایان دین از Backlinko، گفتن کلمات کلیدی موردنظر در ویدیو میتواند به یوتیوب کمک کند تا بفهمد که ویدیوی شما درباره چه چیزی است و آن را به صورت هدفمند به مخاطبان نشان دهد. اینگیجمنت (تعاملات): یوتیوب از نرخ تعاملات Engagement(لایک، کامنت، بازدیدها) برای رتبهبندی ویدیوها در نتایج جستجوی خود، استفاده میکند. دستهبندیها: از دستهبندیها Categories برای کمک به یوتیوب استفاده کنید تا درک بهتری از افرادی داشته باشد که باید ویدیوهای شما را به آنها نشان دهد. برچسبها: علاوه بر دستهبندیها، شما میتوانید برچسبهایی را به ویدیو اضافه کنید تا به یوتیوب، اطلاعات بیشتری درباره محتوای خود بدهید.
شما میتوانید چند برچسب یا Tag به ویدیوی خود اضافه کنید.
پس تا جایی که میتوانید از آن بهخوبی استفاده کنید.
کلمات کلیدی را دقیقا مثل روشی که برای سئوی وبسایتتان استفاده میکنید، وارد نکنید.
زمانی از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربردی و منطقی است، نه صرفا برای اینکه آنها را داشته باشید.
کشف کنید که مخاطبان شما چه چیزهایی میخواهند
هر نوع محتوایی که تولید میکنید، باید مطمئن شوید که با خواسته مخاطبان شما مطابقت دارد یا نه!
چه درحال نوشتن یک پست برای وبلاگ باشید یا درحال ساخت یک ویدیو، کار خود را با شناخت مخاطبان و نوع محتوایی که دوست دارند ببینند، شروع کنید.
اگر بهتازگی شروع به ترویج کانال یوتیوب خود کردهاید، نگاهی به سایر رقبا و سازندگان ویدیو در صنعت خود بیاندازید.
ببینید که کدام یک از ویدیوهای آنها، بیشترین تعداد بازدید و جذب را دارد.
این کار به شما در مورد اینکه مخاطبانتان دوست دارند چه چیزهایی بیاموزند و چه نوع فیلمهایی را ترجیح میدهند، ایده میدهد.
یک راه دیگر این است که اگر قبلا ویدیوهایی را در کانال خود بارگذاری کردهاید، به YouTube Analytics خود نگاه کنید.
یوتیوب به شما اطلاعات دقیقی از مخاطبان، موقعیت مکانی آنها، نرخ مشارکت و آمار مفیدی از این قبیل، ارائه میهد.
همچنین شما میتوانید با استفاده از گزارشهای یوتیوب در انواع پلتفرمهای گزارشگیری سوشال، استراتژی خود را یک گام فراتر ببرید و ببینید که چطور محتوای شما بر سایر ویدیوهایی در شبکههای اجتماعی تولید کردهاید، غالب میشود.
با انجمنها در یوتیوب، تعامل داشته باشید
شاید شما یوتیوب را بهخودیخود بهعنوان یک شبکه اجتماعی در نظر نگیرید، اما این پلتفرم یک جامعه گسترده و پررونق است که در آن افراد از طریق پروفایل، محتوا، لایک و کامنت با هم در تعامل هستند.
اگر از ما بپرسید، بسیار هم «اجتماعی» است.
همانطور که قبلا اشاره کردیم، هرگونه تعامل شما با بازدیدکنندگان، بهعنوان یک سیگنال مثبت برای یوتیوب درنظر گرفته میشود.
اگر حتی فایده دیگری هم نداشته باشد، تعامل با مخاطبانتان میتواند به شما در ایجاد ارتباط قوی با آنها کمک کند.
«لایک کردن» کامنتها یا پین کردن کامنتهای برتر بهعنوان یک پیام برای مخاطبانتان، فقط چند ثانیه طول میکشد.
بهعنوان مثال، کانال آهنگ Artzie Musik، بهطور مرتب کامنتهای محتواهای قبلی که بارگذاری کرده است را لایک میکند و با مشترکین Subscribers در تعامل است تا از آنها قدردانی کند و به سوالهایشان پاسخ دهد.
همانطور که شما در سایر شبکههای اجتماعی با مخاطبان خودارتباط برقرار میکنید و به نظرات پاسخ میدهید، یوتیوب هم همینطور است و تفاوتی ندارد.
کاورهای سفارشی بسازید
یکی از موثرترین و در عینحال سادهترین روشهای ترویج و ارتقای کانال یوتیوب شما، ساخت کاورهای سفارشی است.
از عنوان و کاور خود بهعنوان یک ضربه محکم و مهم برای جلب توجه بینندهها استفاده کنید.
یوتیوب بهصورت پیشفرض، از هر ویدیو اسکرینشات میگیرد و بهعنوان کاور روی آن قرار میدهد.
متاسفانه، گاهی اوقات تصویری که میگیرد تار و بیکیفیت است.
ساخت کاور ویدیو توسط خود شما، نهتنها باعث میشود ک ویدیوهای در یک نگاه جذاب بهنظر برسند، بلکه نشاندهنده حرفهای بودن شما هم هست.
برای ساخت کاور نیاز به علم چندانی ندارید.
حتی میتوانید یک قالب با فونت و سبک مشخص بسازید تا آن را یکدستتر و تجاریتر کند.
این کار با استفاده از ابزارهای ساخت عکس و کاور مثل Canva، آسانتر میشود.
در اینجا یک مثال خوب از Binging with Babish وجود دارد.
از تبلیغات متقابل برای ترویج ویدیوهای یوتیوب خود استفاده کنید
به احتمال زیاد شما هم در یوتیوب، ویدیوهای مشابهای که موضوعهای مکملی دارند، با یکدیگر معرفی میکنید.
برای استفاده بیشتر از محتوای قدیمی خود، در زمان درست، تبلیغات ویدیوهای خود را در کنار هم انجام دهید.
برای مثال، شما میتوانید بهعنوان کال تو اکشن CTA، لینک ویدیوهای دیگر خود را در قسمت توضیحات ویدیوی جدیدتان قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که از آنها هم دیدن کنند.
اگرچه ممکن است برخی افراد از حذف سیستم حاشیهنویسی در یوتیوب ناامید شده باشند، اما قرار دادن لینک در توضیحات، بینندگان را تشویق میکند تا ویدیوهای شما را تا انتها و بدون کلیک کردن روی آن، تماشا کنند.
نتایج جستجوی گوگل را مورد هدف قرار دهید
همانطور که قبلا اشاره شد، زمانیکه صحبت از سئو میشود، یوتیوب کاملا آن را صرف کرده است.
همانگونه که نباید فقط برای موتورهای جستجو محتوا تولید کنید و باید رفتار مخاطب را درنظر بگیرید، همزمان باید برای ارتقا و ترویج کانال یوتیوب خود، سئو را هم درنظر بگیرید.
بهطور مشخص، بررسی محصولات، ویدیوهای طولانی (بیشتر از 10دقیقه) و ویدیوهایی که به سوالی پاسخ میدهند، کلمات کلیدی خاصی را پوشش میدهند که رتبهبندی خوبی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) دارند.
مسابقه برگزار کنید یا هدیه دهید
یکی از مواردی که کاربران یوتیوب دوست دارند، هدیه گرفتن است.
یک مسابقه یوتیوبی را میزبانی کنید یا هدیهای را برای تشویق مخاطبان به عضویت در کانال و تعامل با خود، درنظر بگیرید.
برای ساده کردن کار مخاطبان، از آنها بخواهید که تنها ویدیوهای شما را لایک کنند، برایتان کامنت بگذارند و در کانال شما عضو شوند.
برای برگزاری مسابقه حتما این موارد را در نظر بگیرید:
اطمینان حاصل کنید که از سیاستهای یوتیوب پیروی میکنید. جایزهای را که مربوط به نام تجاری و برند شماست، هدیه دهید: شما میخواهید چیزی بیشتر از جذب فالوورهای رایگان بهدست آورید. با ادغام کردن محتوای تولیدشده توسط کاربر و سایر الزامات مورد نیاز، خلاقیت بهخرج دهید.با اینحال در برگزاری مسابقاب مکرر در یوتیوب، محتاط باشید.
شما باید مطمئن شوید که از تلاشهای خود نتیجه میگیرید، در غیراینصورت، وقت، پول و منابع خود را هدر میدهید.
بعد از برگزاری یک مسابقه، مدتی صبر کنید و میزان خروجی و تعداد تعاملات خود را بررسی کنید.
اگر با مخاطبان تعامل نداشته باشید، فقط میتوانید افرادی را جذب کنید که جایزه رایگان میخواهند.
بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا ویدیوهای سریالی شما را دنبال کنند
یک راه هوشمندانه برای ارتقا کانال یوتیوب شما، تولید یک مجموعه ویدیویی خاص از یک موضوع یا موضوعات بههم پیوسته، است.
کانال غذایی محبوب Bon Appétit، درواقع مجموعههای متنوعی از ویدیو تولید میکنند که حضور آنها را در یوتیوب جذاب میکند.
از جمله ویدیوهای سریالی «From the Test Kitchen ».
ویدیوهای سریالی هم برای بینندگان هم برای سازندگان، یک بازی برد_برد است.
برای سازندگان، با این کار، شما خودتان را برای ساخت محتوای جدید یوتیوب مسئول میدانید و همچنین دیگر لازم نیست برای پیدا کردن ایدههای جدید، مغزتان را به چالش بکشید.
مخاطبان شما نیز چیزی برای منتظر ماندن دارند و همچنین دلیلی دارند تا دوباره به کانال شما بازگردند.
ویدیوهای یوتیوب خود را در سایر بسترها قرار دهید
بهترین بسترها برای تبلیغ کانال یوتیوب شما، خارج از خود یوتیوب است.
بهطور کلی، ثابت شده است که محتوای ویدیویی نرخ تبدیل را بهبود میبخشد و نرخ پرش را در سایت کاهش میدهد.
اگر میخواهید که بازدیدکنندگان از یک صفحه درباره محصول یا یک بلاگ پست را بیشتر نگه دارید، یک ویدیو در آن صفحه جاسازی کنید.
به یاد داشته باشید هر فرصتی که در اختیار دارید تا ترافیک سایت یا شبکههای اجتماعی خود را به سمت یوتیوب هدایت کنید، یک مزیت برای شماست.
برای سازماندهی محتوای یوتیوب خود، لیست پخش ایجاد کنید
هرچه ویدیوهای بیشتری تولید کنید، جستجو در کانال شما برای افراد دشوارتر میشود.
بههمین دلیل، داشتن لیست پخش بسیار مهم است.
این لیست، نه تنها به شما این امکان را میدهد که ویدیوهای خود را برای سازماندهی کانال خود، دستهبندی کنید، بلکه تمایل بازدیدکنندگان شما را برای گشتوگذار بیشتر در کانالتان بیشتر میکند.
برای مثال، درکانال پیرایش Beardbrand، بهصورت روزانه ویدیو بارگذاری میشود.
این کانال تا بهحال صدها فیلم را جمعآوری کرده است و هزاران موضوع را پوشش داده است.
لیستهای پخش ایجاد شده، مشترکین را راهنمایی میکند تا بدون نیاز به جستجوی زیاد، محتوای موردنظر خود را پیدا کنند.
نرخ تعاملات را با استفاده از کال تو اکشن، افزایش دهید
گاهی اوقات یکی از بهترین راههای جلب توجه بازدیدکنندگان به ویدیوهایتان، درخواست تعامل از آنهاست.
بهویژه اگر شما فوریت و ارتباطی که محتوای ویدیوییتان میتواند ایجاد کند را بهخوبی درنظر بگیرید.
قرار نیست تمام افرادی که از تماشای ویدیوهای شما لذت میبرند، یادشان باشد که لایکتان کنند یا عضو کانالتان شوند، یادآوریهایی را در خود ویدیو یا در توضیحات آن قرار دهید و از گفتن آنها خجالت نکشید.
در حقیقت، میتوانید از بازدیدکنندگان سوالی بپرسید تا در کامنت به آن پاسخ دهند یا از آنها دعوت کنید تا ویدیوهای دیگر شما را نیز تماشا کنند.
این یک راه خوب برای حفظ تعامل با مخاطبانتان است.
شما میتوانید بهعنوان نوعی CTA، به سایر ویدیوهای خود لینک دهید یا یک لینک به سایت خود قرار دهید.
ویدیوهای زنده (لایو) را امتحان کنید
ویدیوهای لایو یکی از بزرگترین ترندهای شبکههای اجتماعی بهحساب میآیند و به این زودیها از حذف نمیشوند.
با برنامههایی مثل Facebook، Periscope و Instagram، پخش ویدیوهای زنده از همیشه آسانتر شده است و برندهای بیشتری درحال راهاندازی و استفاده از آن هستند.
یوتیوب سالهاست که قابلیت پخش زنده ویدیو را ارائه میدهد اما بهتازگی طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است.
برای درک نحوه استفاده دیگر برندها از این قابلیت در این پلتفرم، میتوانید نگاهی به محبوبترین ویدیوهای لایو یوتیوب بیاندازید.
چند مثال از نحوه استفاده از ویدیوهای لایو یوتیوب:
وبینارها ویدیدهای آموزشی زنده جلسات پرسش و پاسخ نمایش و معرفی محصولاتاگر برنامههای شما به همان راحتی که فکر میکردید پیش نرفت، نگران نباشید.
بخش سرگرمکننده ( و پر ریسک) لایوها این است که نمیدانید قرار است چه اتفاقی در آن رخ دهد.
در اصل ذات ارگانیک و بدون فیلتر ویدیوهای زنده باعث جذابیت آنها شده است.
با سایر سازندگان و برندها همکاری کنید
تکنیکی که برخی از بزرگترین ستارههای یوتیوب برای افزایش تعداد طرفداران خود استفاده میکنند، همکاری با سایر کاربران است.
هر همکاری به شما این امکان را میدهد تا با مخاطبان جدیدی آشنا شوید.
و بهترین بخش ماجرا این است که مخاطبان جدید احتمالا عضو کانال شما میشوند، زیرا شما با تولیدکننده محتوایی همکاری میکنید که آنها از قبل او را میشناسند، دوستش دارند و به او اعتماد کردهاند.
رمز موفقیت همکاری در یوتیوب، پیدا کردن یک همکار مناسب یا collaborate است.
شما میخواهید با سازندگان محتوایی همکاری کنید که احساسات مشابهای با برند شما را بهاشتراک میگذارند، بنابراین این موضوع به ویدیوهای شما هم اعتبار میبخشد.
از تبلیغات پولی یوتیوب استفاده کنید
شما همیشه این امکان را دارید که ازطریق تبلیغات پولی یوتیوب، بازدید بیشتری بهدست آورید.
یوتیوب فرمتهای مختلفی از تبلیغات را برای انتخاب، ارائه میدهد:
Display ads: این تبلیغات در نوار کناری سمت راست ویدیوها نمایش داده میشوند و فقط روی دسکتاپ در دسترس هستند. Overlay ads: این نوع از تبلیغات، نیمه شفاف است و در قسمت پایینی ویدیوها نمایش داده میشود.آنها فقط روی دسکتاپ در دسترس هستند. تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن و غیرقابل رد کردن Skippable and non-skippable video ads: این نوع تبلیغات، قبل یا درطول ویدیو یا بعد از آن نشان داده میشوند.
تبلیغات قابل رد شدن را میتوان بعد از 5 ثانیه حذف کرد اما برای اینکه بیننده بتواند ویدیو را تماشا کند، باید تبلیغات غیرقابل رد شدن را تا انتها تماشا کند. Bumper ads: این تبلیغات، غیرقابل رد شدن هستند و بیننده قبل از دیدن ویدیو، باید آنها را تا انتها مشاهده کند.
آنها میتوانند حداکثر شش ثانیه باشند. کارتهای حمایتی: اینها کارتهایی هستند که در ویدیوهای مربوطه نمایش داده میشوند.
شما میتوانید از آنها برای تبلیغ محصول یا سایر محتواهای کانالتان استفاده کنید.
برای خلاقیت در تبلیغات خود، میتوانید از ویدیوهای موجود استفاده کنید یا اینکه برای کمپین تبلیغاتی خود یک محتوای خاص طراحی کنید.
مزیت استفاده از یک ویدیوی موجود این است که میتوانید ویدیویی را انتخاب کنبد که قبلا عملکرد و بازخورد آن را دیدهاید.
اگر یک ویدیو، قبلا بهطور طبیعی بازدیدکننده و جذب خوبی داشته، اجرای تبلیغات پولی روی آن میتواند نتایج خوبی برای شما داشته باشد.
در نقطه مقابل، ساخت یک ویدیوی جدید برای تبلیغات به شما امکان میدهد که محتوای هدفمندتری ایجاد کنید و کنترل بیشتری بر آن داشته باشید.
برای مثال، میتوانید یک تبلیغات با کال تو اکشنی در انتهای آن بسازید که مخاطبان را به یک صفحه فرود یا ویدیویی دیگر هدایت میکند.
محتوای یوتیوب خود را بهطور مرتب در سایر شبکههای اجتماعی منتشر کنید
بر هیچکس پوشیده نیست که محتوای ویدیویی در شبکههای اجتماعی میزان تعامل و عملکرد بسیار بالایی دارد.
درنتیجه، شما باید بهطور مرتب، کانال یوتیوب خود را به فالوورهایتان در سایر شبکههای اجتماعی معرفی کنید و آنها را به عضو شدن در آن تشویق کنید.
به محض پخش یک ویدیو، نکتهای درباره آن با فالوورهایتان در توییتر، لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام بهاشتراک بگذارید.
میتوانید پیشنمایش یا قسمتهای کوتاهی از محتوای خود را برای پلتفرمهای مختلف آماده کنید تا به آخرین ویدیوی شما لینک شوند.
رشد مخاطبان در یوتیوب، بهصورت تصادفی اتفاق نمیافتد.
مطمئنا اگر فضای شما شدیدا رقابتی باشد، اینکار سختتر بهنظر میرسد.
دقیقا بههمین دلیل نیاز است که همه تکنیکهای تبلیغاتی را در جیب خود داشته باشید.
اگرچه برخی از نکات بالا نیاز به تلاش بیشتری نسبت به بقیه دارند، هر یک از آنها میتوانند به شما کمک کنند تا نگاههای بیشتری را به کانال خود جذب کنید و مشترکین Subscribers بیشتری بهدست آورید.
اگر آمادگی افزایش حضور در یوتیوب را دارید و میخواهید شروع به کسب نتایج واقعی از کسبوکار خود کنید، همین حالا کانال یوتیوب خود را راهاندازی کنید.
Google rating: 4.7
کد خبر: « 121773 »
« ویراستار: دکتر فهیمه تهرانی راد »