بزرگترین یوتیوبر ایران ...



امروز اومدیم که بهتون بزرگترین یوتیوبر ایران که بیش از 7.8 میلیون سابسکرایب یا همون مشترک رو داره بهتون معرفی کنیم.

یکی از ویدئوهای اونا تا الان بیش از 10 میلیون بازدید داشته.

اول از همه بگم که بهتر به جای یوتیوبر از واژه یوتیوبرها استفاده کنیم.

چون که این چنل توسط ی گروه درست و حسابی اداره میشه و تونسته کلی بترکونه.

این گروه حدود دوساله که انیمیشن سه بعدی تولید میکنن.

و به دلیل اینکه تو حوزه یوتیوب انگلیسی فعالیت می‌کنن، کمتر داخل ایران شناخته میشن.

گروه دام استودیو (dom studio) که لقب بزرگترین یوتیوبر ایران رو داره از سه تا پسر دهه هشتادی با انگیزه و خفن تشکیل شده.

که کارشون تولید محتوا به زبان انگلیسیه و انیمیشن تولید میکنن و تو کارشون هم خیلی حرفه ای و قوی ظاهر شدن.

تو ادامه مطلب میریم که بیشتر این گروه رو بشناسیم و به رمز و راز بزرگترین یوتیوبر های ایران پی ببریم.

بزرگترین یوتیوبر ایران

اعضای بزرگترین چنل یوتیوب ایران

خب بریم سراغ معرفی کوتاه از مغزهای متفکر پشت بزرگترین چنل یوتیوب ایران.

دام استودیو رو یک گروه سه نفره تشکیل داده که اهل استان های گلستان، خوزستان و یزد هستن.

علی و حسام و رامتین به واسطه تولید محتوا تو آپارات با هم آشنا شدن و همکاری هاشون از همونجا استارت خورد.

حسام و رامتین انیماتور هستن و علی هم تو حوزه تولید محتوا و نویسندگی فعالیت میکنه.

موضوع چنل بزرگترین یوتیوبر ایران چیه و از کجا اومده

در ابتدا بچه های دام استودیو با کانتنت ی بازی مستقل به اسم five nights at freddys کار خودشون رو شروع کردند.

و تو مسیر تولید انیمیشن از بازی‌های مختلف دیگه ای هم کمک می گیرن.

ایده اولیه دام استودیو از کجا شروع شد ؟

بچه های دام استودیو تولید محتوا رو با اپارات شروع می‌کنن.

اونها بعد تقریبا دو سال فعالیت تو این حوزه و بهتر کردن انیمیشن هاشون به این نتیجه می‌رسن که آپارات نمیتونه سکوی مناسبی برای اونها باشه.

و برای رسیدن به حدی که میخوان و لایقشن و در آمدی که حقشونه به ی پلتفرم بهتر و بزرگتر نیاز دارن.

همین موضوع باعث می‌شه که بچه های دام استودیو کوچ کنن سمت یوتیوب تا بزرگترین چنل یوتیوب ایرانی رو تاسیس کنن.

چرا زبان انگلیسی

قبل از شروع کار توی یوتیوب بچه ها داشتن به این فکر میکردن که برای مخاطب فارسی تولید محتوا کنن یا برای مخاطب انگلیسی.

که وارد فضای انگلیسی شدن یک از محاسنی که تولید محتوا به زبان انگلیسی داره اینه که خطر ریزش مخاطب بسیار کمتر و نزدیک به صفره.

یکی از اعضای دام استودیو در مورد تولید محتوای انگلیسی اینجور میگه که: فضای انگلیسی و تولید محتوا تو این فضا به دلیل حجم مخاطب زیادی که داره اگه بگیره خیلی میگیره.

و این موضوع ارزش ریسک کردن داره.

در قدم اول فقط باید به این موضوع توجه بشه که ترس اولیمون باید بریزه…

میزان تسلط به زبان انگلیسی برای شروع

علی یکی ازاعضای دام استودیو در این باره میگه که: اولین چیزی که باید در این مورد بهش توجه کنیم اینه که میزان تسلط ما بستگی به این داره که قراره تو چه حوزه ای فعالیت کنیم.

مثلا اگه قراره گویندگی و صداپیشگی کنیم باید تو لحن و آوا و تلفظ کار کنیم.

اما اگه قراره مجری گری کنیم باید به گرامر و بقیه مسائل هم تسلط داشته باشیم.

و یا برای ادیت شاید اصلا به تسلط خیلی زیاد هم لازم نباشه.

تو مسیر یادگیری زبان، مهمترین چیز اینه که خودتون رو به یادگیری علاقه‌مند کنید و ذره ذره پیشرفت کنید.

مسیر پیشرفت

دام استودیو تو سال اول حدود 40 هزارتا سابسکرایب می‌گیره، تو سال دوم به 800 هزارتا می‌رسه.

و تو یک ماه اخیر به بیش از یک میلیون سابسکرایب رسیده.

ی مسیر دو ساله که هرچی به اخرش نزدیک تر میشیم سیر تصاعدی بیشتری به خودش میگیره.

دریافت لوح طلایی

گروه دام استودیو جزو اولین یوتیوبر های ایرانیه که موفق شده لوح طلایی یک میلیون سابسکرایب رو از یوتیوب بگیره.

سلیقه مخاطب خارجی رو چطور تشخیص میدین ؟

از علی پرسیدیم که چطور تو این فضا تولید محتوا می‌کنید و چطور تشخیص میدید که مخاطب ازتون چی می‌خواد؟

مهمترین نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که باید تو اون فضا حضور داشته باشید.  یعنی به همون اندازه که تو یوتیوب فارسی هستین و گشت میزنید و کلی ویدئو می‌بینید باید به همون میزان هم تو فضا و محیط یوتیوب انگلیسی حضور داشته باشید و ببینید سلیقشون چیه و بیشتر چه ویدئوهایی میبینن.

البته در کنارش مهمترین کاری که باید انجام بدید اینه که از توییتر هم استفاده کنید.

توییتر ی محیط خیلی عالی برای اینکه شما به طور کامل با اصطلاحات محاوره‌ای زبان انگلیسی  آشنا بشید و به همه حواشی و اخبار داغ دسترسی پیدا کنید وبتونید  راحت تر تولید محتوا کنید.

پس تسلط پیدا کردن تو زبان انگلیسی خیلی پر اهمیته.

بیشترین ویو دام استودیو چقدر بوده ؟

یکی از ویدئوهای شورت دام استودیو …… ویو خورده و این واقعا هیجان انگیزه و بهمون نشون میده که این فضا چقدر می‌تونه برامون سودآور و مفید باشه.

جالبتر اینه که همین یدونه ویدئو ورت تونسته 170 هزارتا ورودی برای چنل بزرگترین یوتیوبر ایران داشته باشه.

درآمد بچه های دام استودیو چقدره ؟

اولین درآمدی که از یوتیوب به دست اوردن 500 دلار بوده که به پول الان چیزی حدود 25 میلیون تومن میشه !!!!!!

از درآمد حال حاضرشونم که دیگه نگم براتون از ویوی میلیونیشون میتونید بفهمید که دارن چه پولی پارو میکنن

این پول چجوری دریافت میشه ؟

بزرگترین یوتیوبر های ایران هم مثل اکثر بچه‌هایی که تو ایران زندگی می‌کنن و در فضای یوتیوب تولید محتوا می‌کنن درآمدشون رو از طریق شرکت‌های واسطه کسب می‌کنن.

اما نکته جالبش اینه که شرکت واسطه‌ای که بچه‌های دام استودیو باهاشون کار می‌کنه اینه که به دلیل حجم بالای پول مجبوره به طور چند تکه و اصطلاحا قسطی و با فواصل 7 روزه بهشون پرداخت می‌کنه.

مهاجرت از ایران

یکی از سوالایی که از بچه های دام استودیو پرسیدیم این بود که با توجه به شرایطی که دارن آیا اصلا به مهاجرت فکر می‌کنن یا نه؟

بله فکر می‌کنیم اما باید بپذیریم که این تصمیم خیلی سخته و نیاز داره که شرایطش مهیا بشه اما اگه روزی تیم ما احساس کنه که خروج از ایران می‌تونه برای کل مجموعه مفید باشه و این به عنوان یک نقطه قوت برامون خواهد بود حتما این کار رو انجام می‌دیم

نگاه خانواده نسبت به فعالیت در یوتیوب

یکی دیگه از مسائلی که قطعا هممون باهاش درگیریم اینه که چطور خانواده رو قانع کنیم که مسیری غیر از مدرسه و درس و دانشگاه هم وجود داره که میشه با تلاش درش موفق شد.

از علی پرسیدیم که اون چطور نسبت به این موضوع واکنش نشون داده و رویکردش چی بوده .

علی میگه : خب طبیعتا منم با این مشکل مواجه بودم اما تمام زورم رو زدم که بتونم کار کنم با گوشیم و حتی شب ها یواشکی میرفتم سمت اینکه به کارم با گوشیم ادامه بدم.

اما به همه توصیه میکنم که شرایط رو بهونه‌ای برای کار نکردن نکنید و تلاش کنید.

ویژگی برنده بودن اینه که همیشه به دنبال بهتر بودن باشید.

توصیه بزرگترین یوتیوبر ایران

از علی در مورد شرایط کاری و مدلی که شروع کردن پرسیدیم.

اون توصیه میکنه که : در قدم اول همیشه زمانی که برای ساخت ویدئو میذارید رو در نظر بگیرید.

برای شروع بهتره که ویدئویی بسازید که انتظارات ازش پایینه.

استراتژی اولیه ما این بوده که ویدئوهایی با کیفیت متوسط اما با سرعت بالاتر تولید کنیم تا بتونیم هفته‌ای سه تا ویدئو منتشر کنیم و کم کم کیفیت ویدئوها رو با توجه به افزایش مهارتمون و بیشتر شدن امکانات تولید ویدئو،  زیاد کنیم.

google rating | reviews
Google rating: 4.6
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121745 »
« ویراستار: فرزانه نیکراه »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 23596 1 سال پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://biayoutube.com/بزرگترین-یوتیوبر-ایران/