ساخت کانال یوتیوب برای کسبوکارها: آموزش گام به گام ...
اگر هنوز برای کسبوکار خود، یک کانال یوتیوب ایجاد نکردهاید، برای شروع دیر نیست.
اعداد دروغ نمیگویند: وقتی بحث ترافیک بهمیان میآید، رشد یوتیوب بینظیر است اما نمیتوان بهاندازهای که باید، از بودجه و محتوای ویدیوها برای مخاطبان هدف بهره برد.
یوتیوب میتواند از تبلیغاتهای کوچک تا جذب مشتری، آموزش، نمایش پشت صحنه و فرهنگ شرکت شما را پوشش دهد.
این موضوع نشان میدهد که اگر شما میخواهید از این پلتفرم استفاده کنید، باید نحوه ایجاد حساب در یوتیوب و استفاده از آن را به بهترین شکل یاد بگیرید.
اگر در یوتیوب کاملا تازه وارد هستید، نگران نباشید.
این روند نسبتا ساده است و ایجاد کانال شما فقط چند دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.
در این راهنمای قدمبهقدم، ما نحوه ایجاد کانال یوتیوب را برای هر کسبوکار با هر اندازه و شکلی، توضیح خواهیم داد.
نحوه ایجاد اکانت تجاری در یوتیوب
ورود به سیستم ازطریق یک حساب گوگل، یا ساخت یک حساب جدید: یک حساب اختصاصی برای اکانت تجاری یوتیوب شما از صفحه اصلی یوتیوب دیدن کنید و کانال تجاری خود را تنظیم کنید. اطلاعات خواسته شده را برای اکانت تجاری خود تکمیل کنید. لوگو و هویت بصری کانال خود را بارگذاری کنید. توضیحات مربوط به کانال خود را تکمیل کنید. کانال و موضوع فعالیت خود را تنظیم کنید. کانال شما برای بارگذاری محتوا آماده است.اکنون که یک توضیح کلی درباره ایجاد حساب یوتیوب ارائه دادیم، بیایید تا هر مرحله را بهصورت عمیقتر بررسی کنیم:
وارد حساب گوگل شوید
پیش از شروع کار در یوتیوب، شما به یک حساب گوگل احتیاج دارید.
درحال حاضر، میتوانید یک حساب جدید و مخصوص کانال تجاری یوتیوب خود ایجاد کنید یا از یک حساب پیشین استفاده کنید.
ایجاد یک حساب جدید معمولا ایده بهتری است چرا که دیگر نیاز نیست نگران مسائل امنیتی مربوط به Gmail شخصی خود باشید.
اگر میخواهید حسابتان را با دیگران به اشتراک بذارید، این کار ایده خوبی است.
در نهایت، انتخاب با شماست.
بهعنوان یک نکته جانبی، شما مجبور نیستید هنگام ایجاد حساب گوگل، از نام کسبوکار خود استفاده کنید.
یوتیوب به شما اجازه میدهد که از نام تجاری یا نام خودتان، برای ایجاد حساب استفاده کنید، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
نام کانال تجاری خود را وارد کنید
پس از ایجاد حساب گوگل خود، به صفحه اصلی یوتیوب بروید.
برای شروع سفارشیسازی کانال خود، روی آیکون آواتار در بالای صفحه و گوشه سمت راست، کلیک کنید.
از بین گزینهها، روی «My channel» را انتخاب کنید.
سپس توسط صفحهای مانند تصویر زیر، از شما نام و نام خانوادگیتان پرسیده میشود.
توجه داشته باشید، همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، یوتیوب به شما این امکان را میدهد که از نام تجاری یا محصول خود برای نام کانالتان استفاده کنید.
مگر اینکه شما صاحب یک کسبوکار انفرادی هستید و میخواهید که حساب یوتیوب خود را با یک نام مشخص ایجاد کنید.
ایجاد کانال خود به عنوان یک حساب تجاری اختصاصی، منطقیتر است.
با کلیک روی گزینه «Use a business or other name» به صفحه بعد هدایت میشوید.
اکنون میتوانید نام برند خود را وارد کنید.
نامی که شما انتخاب میکنید مربوط به حساب تجاری یوتیوب شما خواهد بود و کلیک نهایی!
بسیار ساده بود، درست است؟
اکنون که میدانید چگونه یک حساب یوتیوب ایجاد کنید، زمان آن رسیده که کانال خود را تنظیم کنید.
در زیر، مراحل دقیق تنظیم کانال خود را برای جلب توجه بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو، بیان کردیم.
اطلاعات مربوط به حساب تجاری یوتیوب خود را پر کنید
بخشهای زیادی برای هر کانال یوتیوب وجود دارد ولی اطلاعات زیر، برخی از موارد ضروری برای هر برند را نشان میدهد.
روی گزینه «Customize Channel» کلیک کنید.
صفحه زیر برای شما نمایش داده میشود و به شما میگوید که برای کاملتر شدن ظاهر کانال خود به چه مواردی نیاز دارید.
لوگو و هویت بصری کانال خود را تنظیم کنید
قبل از اینکه کسی محتوای ویدیویی شما را مشاهده کند، مطمئن شوید تصاویری را برای کانال خود تنظیم کردهاید که با نام تجاری شما همخوانی دارد.
همانطور که یک نشان و بنر مخصوص برای توییتر و فیسبوک دارید، یوتیوب هم تفاوتی با آنها ندارد و به بنر نیاز دارد.
ابعاد تصاویر یوتیوب
آیکون کانال: در سایز 800*800 پیکسل توصیه میشود.
نمایش آن در سایز 98*98 پیکسل خواهد بود.
بنر کانال: 2,560×1440 پیکسل، منطقه امن برای موبایل و وب (بدون برش متن و لوگو) 1,546 x 423 پیکسل است.
از آنجا که این ابعاد نسبتا بزرگ است، شما باید از تصاویری با وضوح بالا بهجای تصاویری که ممکن است برش یا تغییر داده شوند، استفاده کنید.
اینجاست که منابعی مانند Canva بسیار ارزشمند هستند زیرا میتوانید به لطف قالبهای آماده آن که برای کانالهای یوتیوب طراحی شدهاند، ظرف چند دقیقه، تصاویر موردنیاز خود را بسازید.
بیایید با آیکون کانال خود شروع کنیم.
زمانیکه برای اولین بار اقدام به تغییر نماد کانال خود میکنید، پیغام زیر برای شما ارسال میشود.
درهمین حال، بهروزرسانی آواتار کانال شما منجربه نمایش مستقیم صفحه بارگذاری تصویر نیز میشود.
هنگام بارگذاری تصویر، یوتیوب گزینههای پیشنمایش و برش را در اختیارتان قرار میدهد تا مطمئن شوید که هیچ قسمتی از تصویر را از دست نمیدهید.
ممکن است که این آزمون و خطا، کمی طول بکشد تا به نتیجه درست برسید، اما اینکار باعث میشود که حساب شما حرفهایتر بهنظر برسد.
این نتیجه نهایی بهروزرسانی تصاویر نمونه کانال ما، بعد از ایجاد چند نمونه فوری و سریع در Canva است.
هیچ رویکرد و دستورالعمل کلی برای تصاویر یوتیوب وجود ندارد.
این بدین معنی است که شما آزادی زیادی برای خلاقیت در کانال خود دارید.
در اینجا یک مثال زیبا از Mint آورده شده که شامل یک لوگوی مینیمال و یک بنر کارتونی است که هر دو با برند آنها کاملا مطابقت دارند.
ممکن است نیاز باشد کمی آزمایش انجام دهید تا به تصویر دلخواه برای کانال تجاری یوتیوب خود برسید.
اما گذاشتن زمان برای زیبایی بخشیدن به کانالتان، قطعا ارزش دارد.
با اینحال، کانال یوتیوب شما هنوز 100 درصد کامل نیست: وقت آن است که برخی از جزئیات کلیدی را پر کنید.
قسمت توضیحات کانال خود را پر کنید
قسمت «About» پروفایل شما، بخش مهمی از کانال یوتیوب شما است که منجر به جذب فالوور Subscribers برای طولانی مدت میشود، که معمولا توسط بیشتر افراد نادیده گرفته شده است.
اینجا نهتنها مکانی است که به ایجاد تصور شخصی از شما برای بازدیدکنندگان کمک میکند بلکه میتوانید آنها را به صفحات اجتماعی دیگر یا صفحه اصلی خود، هدایت کنید.
به هرحال، توضیحات کانال شما لازم نیست علمی باشد.
یک توضیح کوتاه از ماموریت خود یا یک پیام خوشآمدگویی، تنها چیزی است که ضروری است.
اگر میخواهید چند لینک یا کال تو اکشن CTA هم اضافه کنید.
فراموش نکنید که آدرس ایمیل تجاری خود را به عنوان یک راه تماس، در این قسمت قرار دهید.
آخرین قسمت توضیحات شما، بدون شک مهمترین بخش است.
یعنی اضافه کردن لینک به صفحه اصلی، پروفایل شبکههای اجتماعی یا هر مکان دیگری که میخواهید ترافیک یوتیوب شما به آنجا هدایت شود.
اضافه کردن این لینکها، شانس تبدیل ترافیک به مشتریان بلندمدت برند شما را افزایش میدهد.
یوتیوب به شما اجازه میدهد که حداکثر 5 لینک و یک پیوند متنی قابل تنظیم با حداکثر 30 کاراکتر اضافه کنید.
بعد از پر کردن بخش توضیحات، نتیجه نهایی، چیزی شبیه به تصویر زیر است:
یوتیوب لینکهای شبکههای اجتماعی شما را به بنر کانالتان اضافه میکند تا دسترسی بازدیدکنندگان به آنها بیشتر شود.
قسمت توضیحات کانال شما، جایی برای پر کردن آن با کلمات کلیدی نیست، بلکه ازطریق آن میتوانید به بازدیدکنندگان خود درباره هدفی که پشت کانال تجاری یوتیوب شما و آنچه خارج از یوتیوب انجام میدهید، اطلاع دهید.
کانالها و فعالیتهای ویژه را تنظیم کنید.
درست مثل هر شبکه اجتماعی دیگر، یوتیوب نماینده یک جامعه است.
نشان دادن خود بهعنوان یک شرکتکننده فعال در انجمنها به معنای دنبال کردن کانالهای دیگر، لایک کردن سایر ویدیوها و اطلاع دادن به بازدیدکنندگان خود درباره اینکه در صنعت خود مشارکت و تعامل دارید، یک استراتژی درست است.
هایلایت کردن کانالهای ویژه و ویدیوهای پسندیده شده، راه ظریفی برای نشان دادن محبت شما به سایر سازندگان در یوتیوب است.
بهعلاوه، اگر درحال حاضر، قصد بارگذاری پست بهطور مداوم را ندارید، این یک روش هوشمندانه است تا بتوانید کانال یوتیوب خود را فعالتر نشان دهید.
با اینحال، به کدام کانالها باید توجه کرده و آنها را لایک کنید؟ درحالیکه هیچ قانون سفت و سختی برای اینکه با چه کسی تعامل کنید، وجود ندارد، بهتر است به این نکات پایبند باشید:
پیشگامان و اینفلوئنسرهای صنعت خود را هایلایت کنید.(نکته: اما رقبا را نه!) محتوای کمپانیها یا سازندگانی را لایک کنید که آنها را تحسین میکنید یا اینکه سرگرمکننده و در عینحال مرتبط هستند. از هرگونه محتوای بحثبرانگیز یا غیرمرتبط با کسبوکار خود، اجتناب کنید.
درباره آخرین نکته، سعی کنید فعالیت خود را در کانال تجاری یوتیوب، کاملا حرفهای پیش ببرید.
اگر میخواهید جدیدترین ویدیوی تیلور سوییفت را لایک کنید یا درباره یک بحث سیاسی اظهار نظر کنید، این کار را در کانال شخصی خود انجام دهید.
در قسمت تنظیمات کانال خود، مطمئن شوید که اشتراکها و ویدیوهای لایک شده توسط شما، برای عموم تنظیم شده است و بازدیدکنندگان شما میتوانند آنها را ببینند.
ویدیوهای لایک شده و اشتراکهای شما، در پروفایلتان نشان داده میشود.
اکنون که پروفایل شما برای فعالیت آماده است، میتوانید اولین ویدیو خود را بارگذاری و انتشار محتوا را شروع کنید.
بهینهسازی کانال یوتیوب
بعد از تکمیل شدن حساب شما، روند دائمی بهینهسازی پروفایل و محتوا، آخرین قطعه پازل است.
ما بهطور مختصر به نکاتی میپردازیم که بازدیدکنندگان و بینندگان جدید را برای دیدن اولین محتوایی که بارگذاری میکنید، تشویق میکند.
یک تریلر برای کانال قرار دهید
بهترین گزینه برای سازندگان ویدیو بهمنظور بهینهسازی ویدیو، ایجاد یک تریلر برای کانال است.
چنین ویدیوهایی بهمنظور معرفی کانال و نوع محتوای ویدیوهای شما به بینندگانی است که برای اولین بار به کانال شما سر میزنند.
زمان این ویدیوها معمولا کمتر از یک دقیقه است و بهعنوان مکمل صفحه «درباره» about کانال شما عمل میکند.
جزئیات هر ویدیو را بهصورت دقیق تنظیم کنید
هر ویدیوی جدیدی که میسازید، فرصتی است تا از بینندگان و مشترکین خود امتیاز دریافت کنید.
ممکن است کلیشهای به نظر برسد، اما هر سازندهای که درحال ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان خود باشد، میتواند به مرور زمان رشد کرده و موفق شود.
در اینجا برخی از مهمترین نکتههایی که در هنگام بهینهسازی کانال یوتیوب خود باید به آنها توجه کنید، وجود دارد:
استفاده از کلمات کلیدی و عبارتهای مرتبط در عناوین و توضیحات نوشتن متن و کپشنهای اختصاصی که رشد ویدیوهای شما را در یوتیوب آسانتر میکند. ایجاد کاورهای منحصربهفرد که توجه بینندگان را به خود جلب میکنند. برچسبگذاری ویدیوها برای نمایش آنها در هنگام جستجوی عبارات مربوطهبه نظر میرسد سخت باشد، اینطور نیست؟ شاید اینطور باشد، اما بعد از یادگیری بارگذاری و ایجاد محتوا برای کانال تجاری یوتیوب خود، جزئیات بهینهسازی بهسرعت به یک فرایند طبیعی تبدیل میشوند.
چطور میتوان کانال یوتیوب خود را در طولانی مدت ارتقا داد؟
نباید تعجب کرد که برخی از جذابترین ویدیوهای سایر شبکههای اجتماعی و وب، بیشتر نمایش داده میشوند.
درنتیجه شما نمیتوانید از روش «اگر آن را بسازید، آنها میآیند» برای رشد مخاطبان خود استفاده کنید.
یافتن فرصتهای جدید برای ترویج کانال یوتیوب شما، باید اولویت اصلی هر سازنده ویدیو باشد.
خواه ازطریق برنامهریزی اجتماعی، کامنت دادن برای ویدیوهای دیگر یا اجرای تبلیغات.
با کمک یک تقویم محتوایی، شما میتوانید برای ویدئوهای خود برنامهریزی کنید و آن را توسط یک پلتفرم در همه شبکههای اجتماعی، تبلیغ کنید.
نمیتوان انکار کرد که تسلط بر یوتیوب، نیاز به زمان و فعالیت بیشتری دارد.
با اینحال، راهاندازی اولیه یک حساب جدید، نسبتا آسان است.
با رعایت نکات ذکر شده در این راهنما، کانال شما در مدت زمان کوتاهی راهاندازی میشود.
اگر شما با حساب تجاری یوتیوب خود به مشکل خوردهاید، چهچیزی برای شما مشکلساز بوده است؟ آیا شما داستان موفقیت شگفتانگیزی درباره کانال خود دارید؟ در قسمت نظرات در پایین، این تجربیات را با ما بهاشتراک بگذارید.
Google rating: 4.7
کد خبر: « 121774 »
« ویراستار: علی تصدیقی فر »