عجیب خرید دیجی کالا ...
ویدیومارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن، ویدیو ابزار دست مارکترها قرار میگیرد.
تولید یک محتوای ویدیویی جالب، به منظور معرفی محصولات، معرفی کمپینهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی تخفیفها و مواردی از این قبیل، مورد استفاده قرار میگیرد.
روشی که دیجی کالا هم از آن، در فضای مجازی به عنوان عجیب خرید، استفاده میکند.
محتواهای جذابی که از سمت دیجی کالا، تولید و منتشر میشوند، هدف مشخصی دارند و آن هم، معرفی محصولات عجیب و کاربردی این فروشگاه آنلاین است که عموماً قیمت زیادی هم ندارند.
محصولاتی که شاید کمتر کسی از آنها استفاده میکند، چرا؟ چون همانطور که گفتیم، عجیب هستند! در ادامه کمپین این محصولات عجیب اما کاربردی را با هم بررسی میکنیم.
ویژگی محصولاتی که در عجیب خرید دیجی کالا، معرفی میشوند
شاید شما هم به تازگی ویدیوهای منتشر شده از دیجی کالا را با عنوان عجیب خرید دیده باشید.
اگر دقت کرده باشید، ویژگی محصولاتی که در این ویدیوها معرفی میشوند، این است که عجیب ولی کاربردی هستند.
برای مثال، یک نظم دهنده جاکفشی را در نظر بگیرید؛ چه کسی فکرش را میکند که یک محصول به این سادگی، کاربردی و به معنای واقعی کلمه، نظم دهنده جاکفشی باشد؟
حتما شما هم بعد از اینکه محصولی را خریدید، اگر با پلاستیکهای حبابدار پیچیده شده باشد، شروع به ترکاندن این حبابها کرده و از انجام این کار، لذت میبرید، حالا تصور کنید وسیلهای باشد که وقتی استرس دارید و نگران هستید، مثل همین پلاستیکهای حبابدار عمل میکند! به این محصول عجیب و کاربردی، فیجت پاپایت میگویند.
یک چرت نیم ساعته، وسط ظهر بین شلوغی و سر و صدا، حسابی خستگی شما را برطرف میکند، اما گاهی حجم زیاد صدا، اجازه نمیدهد که کمی استراحت کنید.
گوشگیرهای نرم و کوچک، برای همین ساخته شدند تا درون گوش شما جا خوش کرده و جلوی هر سر و صدای مزاحمی را بگیرند و به شما فرصت استراحت بدهند.
تصور کنید زمانیکه کنسول بازی را به دست گرفته و با استرس، دکمههای آن را فشار میدهید، نگرانید که از رقیب خود جا بمانید و حالا دستهای عرق کرده، از سرعت شما کم میکنند.
شاید باورتان نشود، اما محصولی به اسم آستین انگشت، تولید شده تا در همین موقعیتهای حساس، به شما کمک کند.
ایده ویدیوهای عجیب خرید، از کجا آمد؟
اگر به خاطر داشته باشید، دیجی کالا قبلتر هم ویدیوهایی را به منظور معرفی محصولات جذاب و کاربرپسند خود، تحت عنوان جذابها، تولید میکرد.
همه این ویدیوها، در هایلایتی به اسم جذابها کنار هم آرشیو شدهاند.
شما میتوانید هر ازگاهی، به آنها سر بزنید.
بعد از تولید ویدیوهای عجیب خرید، افراد زیادی نسبت به آنها علاقه نشان دادند و این روش، به راهی جذاب و کاربرپسند برای معرفی محصولات عجیب اما کاربردی تبدیل شد.
دلیل تولید این ویدیوها از سمت دیجی کالا چیست؟
شاید از خودتان بپرسید، اصرار دیجی کالا برای معرفی این محصولات، به واسطه تولید محتوای ویدیویی چیست؟ اصلاً فروش این محصولات چه اهمیتی دارد و چرا یک فروشگاه آنلاین، باید چنین روشهای جذابی را برای فروش آنها به کار بگیرد؟ این دلایل شامل فروش، آگاهی برند و تعامل با مخاطب میشوند.
فروش
یکی از اهداف دیجی کالا، در این است که بتواند محصولات بیشتری را به فروش برساند.
برای همین، یکی از گزینههایی که میتواند به عنوان رسیدن به این هدف انتخاب شود، همین محصولات عجیب و غریب است.
جذب مشتری جدید
با اینکه دیجی کالا یکی از معروفترین فروشگاههای آنلاین کشور بوده و کاربران زیادی از آن خرید میکنند، اما باز هم مشتاق است تا خریدارن بیشتری را به جمع کاربران خود اضافه کند.
تولید این ویدیوها و معرفی محصولات عجیب غریب، که قیمت زیادی هم ندارند، میتواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.
بازگشت مشتریان قدیمی
شاید بسیاری از مشتریان دیجی کالا، مدت زیادی است که دیگر به این فروشگاه سر نزده و از آن خرید نکردهاند.
دیدن این ویدیوهای جالب و آشنا شدن با محصولات جالب و عجیب، میتواند این خریداران قدیمی را وسوسه کند، که دوباره سری به این فروشگاه زده و از آن خرید کنند.
پر کردن سبد خرید برای ارسال رایگان
اگر مشتری دیجی کالا هستید، حتماً میدانید که سبد خرید بالای 300 هزار تومان، ارسال رایگان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
خرید محصولاتی ارزان قیمت، اما کاربردی، جالب و عجیب، سبد خرید مشتریان را پر کرده و به آنها این امکان را میدهد که هزینه ارسال پرداخت نکنند.
بالا بودن سود محصولات
شاید در نگاه اول، به نظر برسد که فروش این محصولات، سود زیادی را به همراه نخواهد داشت.
ولی نکته جالب اینجاست که این محصولات، هزینه زیادی را برای تولید، روی دست تولیدکنندگان نمیگذارند و فروش آنها حتی با قیمت پایین، سودآور خواهد بود.
فروش زیاد، سود زیاد
با توجه به اینکه قیمت این محصولات پایین است، پس کاربران بیشتری هم نسبت به خرید آنها اقدام میکنند.
به همین ترتیب، فروش محصولات بالا رفته و سود زیادی برای تولیدکننده و فروشنده، باقی خواهد ماند.
آگاهی برند
یکی دیگر از اهداف دیجی کالا از فروش این محصولات، این است که کاربران با این برند و ویژگیهای آن بیشتر آشنا شوند.
این ویژگیها شامل موارد زیر هستند:
دیجی کالا، یک فروشگاه همه چیز فروش
یکی از دلایل فروش محصولات عجیب توسط این فروشگاه آنلاین، این است که به مخاطب بگوید دیجی کالا، یک همه چیز فروش است! محصولات متنوع و زیادی را به فروش میرساند و تقریباٌ چیزی نیست که دنبال آن باشید ولی داخل دیجی کالا پیدا نکنید.
زندگی راحتتر با دیجی کالا
دیجی کالا قصد دارد با فروش محصولاتی هرچند ساده، برخی مشکلات روزمره در زندگی افراد را حل کرده و به آنها کمک کند زندگی سادهتری داشته باشند.
خرید همین محصولات ساده، میتواند رضایت و توجه کاربران را جلب کرده و باعث شود از خرید خود راضی باشند.
تعامل با مخاطب
هر برندی، آرزو دارد که بتواند تعامل خوب و محکمی با مخاطب خود داشته باشد.
ساختمان این تعامل خوب و موثر، به کمک محتوای جذاب و دیدنی، امکانپذیر است.
جذب لایک و کامنت
وقتی ویدیو و محتوایی جالب توجه باشد، به تبع بازدید، لایک و کامنت بیشتری هم به همراه داشته و همین باعث میشود که کاربران، تعامل خوبی با برند برقرار کنند.
هدفی که دیجی کالا با ساخت ویدیوهای عجیب خرید، قصد دارد به آن برسد.
وایرال شدن محتوا
یک محتوای جالب، جذاب و دیدنی، دست به دست منتشر شده و بین همه پخش میشود.
همین ویژگی، تعامل برند با مخاطب را افزایش داده و باعث میشود به هدف مشخص خود دست پیدا کند.
دیجی کالا، ویدیوهای عجیب خرید خود را با هشتگ #عجیب_خرید منتشر میکند، ولی اگر با جستوجو کردن این هشتگ، پستهای غیرمرتبطی هم دیدید، میتوانید از قابلیت Guid اینستاگرام هم استفاده کنید.
البته هایلایت مخصوصی هم در صفحه دیجی کالا در اینستاگرام، به این ویدیوها اختصاص داده شده است.
نظر شما درباره ساخت این نوع محتوا چیست؟ آیا تمام کسب و کارها میتوانند از این سبک خلاقیتها برای معرفی محصولات خود استفاده کنند؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.
Google rating: 4.8
کد خبر: « 121795 »
« ویراستار: آریا توکلی »