هالووین 2021 در شبکههای اجتماعی ...
معمولا از ابتدای ماه سپتامبر کاربران، کمپینهای آنلاین هالووین را راهاندازی میکنند.
در این زمان، شما باید محتواها، کمپینها و فعالیتهای تبلیغاتی مرتبط با هالووین را آماده کنید.
تخمین زده شده که هزینههای جشن هالووین سال ۲۰۲۱ به میلیاردها دلار میرسد.
نباید چنین موقعیتی را از دست دهید و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنید.
مصرفکنندگان چگونه برای هالووین هزینه میکنند؟
مصرفکنندگان آمریکایی چطور برای هالووین هزینه میکنند و خرید را از چه زمانی آغاز میکنند؟ اگر از یک یا دو هفته قبل از هالووین، قصد راه انداختن بهترین کمپینهای شبکههای اجتماعی برای این رویداد را دارید، بسیار دیر جنبیدهاید!
بر اساس آمار یک موسسه تبلیغات دیجیتال، ۲۹ درصد مصرفکنندگان، خرید برای هالووین را از سپتامبر شروع میکنند.
علاوه بر آن، ۴۴.۴ درصد هم از دو هفته اول اکتبر شروع به خرید میکنند.
دو هفته آخر اکتبر هم شانس دسترسی به ۲۱.۶ درصد از مصرفکنندگانی که خریدشان را انجام میدهند را به شما میدهد.
ولی با پیوستن دیرهنگام به این بازار رقابتی، یک کسب و کار شانس خود را در ارائه محصول و فروش گسترده از دست میدهد.
با هزینه ۳۰۱ میلیارد دلاری مصرفکنندگان برای لباس، ۲.۵ میلیارد برای شکلاتها، ۳۰۱ میلیارد برا تزئینات، ۲.۵ میلیارد برای کارتهای دعوت و چندین دلار دیگر برای سایر مسائل، هفتههای منتهی به هالووین میتوانند یکی از پرسودترین زمانها برای کسب و کارها باشند.
نقش شبکههای اجتماعی در بازار هالووین
طبق دادههای NRF ۳۵ درصد از خریداران توسط رسانههای اجتماعی به دنبال پیدا کردن لباس هالووینشان میگردند.
در حالی که این دادهها به طور خاص درمورد لباسها تهیه شده، به جرئت میتوان گفت که کاربران از اینترنت برای یافتن انگیزه و الهام استفاده میکنند.
همچنین آنها به دنبال کالاهای جدید و مناسب میگردند تا آنها را برای هالووین تهیه کنند.
بدون تردید، این موقعیت برای کسب و کارها پر از منفعت است.
کسب و کارهای آنلاین علاوه بر فروشگاههای سنتی، از شبکههای اجتماعی برای افزایش درآمدزایی و تبلیغات در این رویداد محبوب استفاده میکنند.
به این دلیل که زمانبندی در کسب و کار حرف اول را میزند، متخصصان تجارت، به ارائهکنندگان پیشنهاد میکنند که کمپینهای هالووین را خیلی زود شروع کنند.
این پیشنهاد به منظور استقرار و جایگیری آگهیهای شما قبل از شروع دیگر کمپینها و هیاهوی بازار است.
یک کمپین هالووین در اگوست، به نظر نامعقول است؛ ولی شروع فعالیت تبلیغاتی از اواسط سپتامبر باعث میشود تا زود بر موج فروش سوار شده و تا زمان اوج شلوغی بازار (اواخر اکتبر) با آن همراه باشید.
یک استراتژی پیشنهادی، استفاده از ترکیب پلتفرمهای شبکههای مجازی است.
در حالی که برخی کمپینها در فیسبوک،اینستاگرام و توییتر به خوبی کار میکنند، فکر بدی نیست که از پلتفرمهای دیگر هم استفاده شود.
اسنپچت، یوتیوب و پینترست هم میتوانند جزو سایر رسانههای پیشنهادی برای راه انداختن کمپین هالووین باشند.
اتفاقاً آمارها نشان میدهند که از هر ۴ کاربر نسل جوان، یک نفر از پینترست برای جستجوی ایده و الهام گرفتن در جشن هالووین استفاده میکند.
به دلیل طبیعت کاملاً بصری پینترست، افراد زیادی که به کارهای هنری، برنامهریزی جشن و دیگر سرگرمیها علاقمند هستند، برای ایده گرفتن به این پلتفرم رجوع میکنند.
همانطور که انتظار میرفت، نسخه وب و اپلیکیشن این شبکه اجتماعی با پلتفرمهای جدید تبلیغاتی همکاری کرده تا تنوع محصولاتی که قابل خریداری از سایت هستند را افزایش دهد.
بهترین کمپینهای هالووینی در شبکههای اجتماعی
در اینجا تعدادی از کمپینهای مجازی هالووین که در چند سال گذشته راهاندازی شدهاند را مثال میزنیم.
ببینید که کسب و کارها چطور مشتریان را جذب کرده و از این موقعیت برای نزدیکتر کردن برندشان به مصرفکنندگان استفاده کردهاند.
اینکه این کمپینها چطور از استراتژیهای مبتکرانه استفاده کردهاند، شایان توجه است.
آنها پلتفرمهای آنلاینی را انتخاب کردهاند که یک ارتباط مستقیم و فوری را با خریداران بالقوه میسر میکنند.
Burger King
کمپین هالووین ۲۰۱۷ برگر کینگ، خلاقیتی را در بر داشت که با تمسخر زیرکانه رقیبشان یعنی McDonald و دلقک معروفش همراه بود.
کمپین به این صورت بود که ۵۰۰ خریدار اولی که از فروشگاههای تعیین شده برگر کینگ بازدید کرده و لباس دلقک به تن داشته باشند، یک برگر مجانی دریافت خواهند کرد.
این کمپین مجازی، تعدادی عکس از دلقکهای ترسناک را به نمایش گذاشت.
دلقک یک برگر در دست دارد و به نظر در حال محو شدن در یک زمینه سیاه است.
محتواهای تولیدی مردم با هشتگ #ScaryClownNight توجه زیادی از کاربران اینترنت دریافت کردند.
M&Ms
در سال ۲۰۱۷، اماندامز یک کمپین هالووینی که نهایت استفاده را از قابلیتهای تعاملی مجازی کرده بود راه انداخت.
این کمپین با اسم میلی اند مکس، به این صورت بود که یک داستان ترسناک در چپترهای مختلف ۳۰ ثانیهای از انیمیشن نقل میشد.
این ویدیوها در فیسبوک،اینستاگرام و توییتر بارگذاری شدند.
پس از هر بارگذاری، یک نظرسنجی دو گزینهای مطرح میشد تا کاربران انتخاب کنند که داستان در ادامه چطور پیش برود؛ اتفاق یک رخ بدهد یا اتفاق دو؟ داستان انیمیشن به مرور و بر اساس نتایج نطرسنجی از مخاطبان پیش رفت.
Dior
پیدا کردن لباس مناسب برای هالووین، مهمترین دغدغه اغلب مردم است.
جدا از لباس، میکاپ و گریم هم بخشی ضروری از ظاهرسازی برای هالووین است.
برند دیور، از اهمیت این موضوع در کمپینش استفاده کرد.
در کمپین هالووین ۲۰۱۷، کمپانی فرانسوی کالای لوکس، بلا حدید را در حال ساختن یک ظاهر جذاب برای هالووین به تصویر کشید.
این کمپین با استفاده از هشتگ #DiorMakeupHalloween در توییتر و دیگر پلتفرهای شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.
استراتژی دیور برای ربط دادن خط تولید لوازم آرایشی و گریمش به رویدادهای هالووینی، این روند تبلیغاتی را به یک کمپین موفق تبدیل کرد.
Dunkin’
بر اساس این واقعیت که لباسها مهمترین جزء هالووین هستند، دانکین دوناتس یک راه برای حضور در پستهای شبکههای اجتماعی خریدارانش پیدا کرد.
این برند برای کمپین فروش هالووینش در سال ۲۰۱۸، یک مسابقه لباس طراحی کرد.
آنها مردم را به استفاده از برند و محصولاتشان به عنوان منبع الهام پوشش هالووین تشویق کردند.
با شانس برنده شدن ۱۰۰۰ دلار و یک سال خرید رایگان از شعبههای دانکین، بسیاری از کاربران اینستاگرامی لباسهایی با تم دونات و قهوه انتخاب کردند.
سپش عکسهایشان را با هشتگ #DunkinDressUpContest به اشتراک گذاشتند.
Chipotle
کمپین هالووین ۲۰۱۸ چیپوتل، به خریدارانی که با لباس هالووین مراجعه کنند، غذای رایگان ارائه کرد.
هر کسی که در زمان تعیین شده به شعبههای کانادا و آمریکا مراجعه کرده بود، غذای رایگان دریافت کرد.
البته این در مقایسه با جایزه بزرگ اصلی، چیز خاصی نبود!
کاربرانی که روی تصاویرشان با لباس هالووین، صفحه چیپتول را تگ کرده بودند، شانس برنده شدن بن یک ساله خرید رایگان بوریتو از شعبههای این برند را داشتند.
این یک جایزه بزرگ خوشمزه بود.
کسب و کارهای ایرانی در هالووین ۲۰۲۱
بعد از بررسی برندها و نمونههای خارجی، جالب است که فعالیت کسب و کارهای ایرانی در حوزه هالووین را هم با هم بررسی کنیم.
همانطور که میدانید این جشن چند سالی هست که در بین مردم ایران هم رایج شده و سال به سال بیشتر از قبل به آن اهمیت داده میشود.
برای همین کسب و کارها هم از این فرصت برای موجسواری استفاده میکنند.
نتبرگ
نتبرگ که ارائه دهنده تخفیف برای مراکز تفریحی، رستورانها و مانند آن است، از روش مستقیم با هالووین همراه شده و خود را پروموت کرده است.
با ارائه کد تخفیف برای اتاقفرارهای تهران، هیجان و وحشت را به تفریحات مردم در شب هالووین تزریق کرده است.
انتشارات جنگل
انتشارات جنگل هم با روش مستقیم، برندش را از طریق هالووین تبلیغ کرده است.
این انتشارات با ارائه کد تخفیف ۱۰ درصدی برای کتابها و تخفیفهای ویژهتر روی کتابهای ژانر ترسناک و فانتزی، بر موج هالووین سوار شده است.
انتشارات جنگل با یک پست در صفحه اینستاگرامیاش، به طور خلاصه و کامل این جشن غربی را به مخاطبین ایرلنی معرفی کرده است.
این کار برند جنگل، به نظر مفید و آگاهانه بود.
دیجیکالا
فروشگاه اینترنتی دیجیکالا، از ژانر وحشت هالووین استفاده کرده تا به هراس خریداران درمورد دریافت به موقع خریدهایشان اشاره کند.
سرویس دیجیکالا جت در صفحه اینستاگرامش یک پوستر جذاب را به اشتراک گذاشته و به مخاطبان اعلام میکند که میتوانند به این سرویس در حمل و نقل کالاها اعتماد کنند.
بخش دیجیاستایل از سایت دیجیکالا که در زمینهای کاملاً مرتبط با هالووین فعالیت میکند هم جا نمانده است.
صفحه اینستاگرامی دیجیاستایل با انتخاب یک تصویر از سریال محبوب بازی مرکب، پوشش خاص موجود در این سریال را نشان داده است.
سپس با طرح سوال از مخاطبین، با آنها درمورد استایل و پوشش مدنظرشان برای هالووین تعامل ایجاد کرده است.
خانومی
فروشگاه اینترنتی خانومی، یک کمپین شبیه به کمپین دیور را راه انداخته است.
این فروشگاه، یک تخفیف تا سقف ۵۰ درصد را روی مخصولات آرایشی و گریم فروشگاهش اعمال کرد تا از طریق گریم هالووین، خودش را مستقیماً پروموت کند.
میهن، شادی، آندره و باراکا
این چهار برند محصولات غذایی یعنی آندره، شادی، باراکا و میهن، با طراحی پستهای جذاب و خلاقانه، از طریق محصولاتشان با هالووین همراه شدند.
گاهی یک محتوای بصری گیرا، میتواند به تنهایی نقش شما در جشن هالووین را برجسته کند.
رستورانهای تهران و ارکیده
دو رستوران تهران و ارکیده، با خلق تصویرسازی و پیاده کردن تم هالووین در فضای شعبههایشان، مشتریان را تشویق به مراجعه و صرف غذا در آن محیط کردهاند.
تصاویر منتشر شده در اینستاگرام این رستورانها آنقدر جذاب و فریبنده هستند که بسیاری از مخاطبان مایل به سپری کردن شب هالووین در فضای این رستورانها باشند.
علی بابا
سامانه رزرو بلیط علیبابا، با پیشنهاد چند مکان ترسناک در ایران، مخاطبان را ترغیب به تجربه سفر به این نقاط کرده است.
این کمپین علیبابا، به طرز بسیار خلاقانهای منجر به همراهی این برند با موج هالووین شده است.
همچنین صفحه علیبابا در اینستاگرام، با طرح سوال درمورد این مکانهای مخوف، سعی در تعامل با مخاطبین و دنبالکنندگان دارد.
جاروب
اپلیکیشن جاروب که در زمینه جمعآوری پسماند فعالیت میکند، از طریق یک مسئله خاص با موج هالووین همراه شده است.
جاروب نه با تشویق که از طریق سرکوب وارد میدان شده است! صفحه اینستاگرامی این سازمان، محتوایی آموزشی برای فرهنگسازی منتشر کرده است.
جاروب معتقد است چیزی که از جشن هالووین باقی میماند، انبوهی از زباله است.
بخش بزرگی از لباسها و تزئینات هالووینی، یکبار مصرف هستند و خیلی زود به زباله تبدیل میشوند.
روبان
فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی روبان، یک محتوای آموزسی بسیار مفید منتشر کرده است.
در صفحه اینستاگرامی این فروشگاه، درمورد اشتباهت ترسناک در زمینه مراقبت از پوست صحبت شده است.
به نظر میرسد که به کار بردن صفت “ترسناک” درمورد اشتباهات، به تنهایی بار هالووینی شدن روبان را به دوش میکشد.
هپی لایف
برند نوشیدنی انرژیزا هپی لایف، با دعوت از مخاطبین برای شرکت در مسابقه، کمپین خود را طراحی کرده است.
یک پست با تصویر جذاب در اینستاگرام هپی لایف، درمورد مسابقه توضیح داده است.
برای شرکت در این مسابقه کافیست تصویرتان یک گریم و ظاهر هالووینی را به اشتراک بگذارید.
اما نکته اینجاست که باید از یک المان مرتبط با نوشیدنیهای این برند استفاده کنید.
رقم خوب ۲۰ میلیون ریالی جایزه، باعث میشود تا به آسانی از کنار این رقابت عبور نکنید.
مو تن رو
فروشگاه اینترنتی مو تن رو، به جای ارائه یک تخفیف ساده، دست به اقدامی به مراتب تعاملیتر زده است.
کافیست با زیرکی و به سرعت از صحنه نمایش جایزه مسابقه در ویدیو بارگذاری شده در صفحه مو تن رو اسکرینشات بگیرید.
سپس صفحه این فروشگاه را روی این اسکرین شات تگ کرده و با دنبالکنندگانتان به اشتراک بگذارید.
با این روش، با یک تیر چند نشان زده میشود! اول اینکه شما محتوای ویدیویی مو تن رو را به دقت تماشا میکنید تا لحظه مدنظر را از دست ندهید.
دوم این که مخاطبان و دنبالکنندگان شما با این فروشگاه آشنا شده و احتمالاً به صفحه آن سر میزنند.
از هر سمت به این کمپین نگاه کنید، تعاملی و موفق به نظر میرسد.
از تجربیات برندها در کمپینهای هالووینی، چه نکاتی را دریافت میکنیم؟
تجربه برندها و کسب و کارها برای همراهی با هیاهوی هالووین، نشان از لزوم خلاقیت و زمانبندی درست دارد.
کمپین شما میتواند در هر نوعی باشد؛ تعاملی، مسابقهای، تخفیفی و موارد اینچنینی.
این نکته اهمیت دارد که کمپین کی راه میافتد، چطور با برند شما مرتبط میشود و چه سطح از تعاملی را در مخاطب هدف ایجاد میکند.
این روزها با وجود شبکههای اجتماعی، راههای اظهار برای کسب و کارها بسیار متنوع و فراوان شده است.
سعی کنید مناسبترین، متمایزترین و جذابترین روشها را پیدا کنید.
درست است که نوآوری اهمیت دارد ولی نقش استفاده از تجربیات دیگران و الگوگیری را از یاد نبرید.
تجربیات سایر برندها در مورد استراتژیهای موفقشان را با خلاقیت خودتان درآمیزید تا بهترین کمپین را طراحی کنید و سود خوبی از این بازار کسب کنید.
Google rating: 4.6
کد خبر: « 121798 »
« ویراستار: سیده زهرا امیر ابراهیمی »