چگونه 1 فروشگاه اینترنتی لباس راهاندازی کنیم؟ ...
راه اندازی بوتیک آنلاین یک سرمایهگذاری تجاری سودآور برای کارآفرینان محسوب میشود.
به گزارش Statista (شرکت آلمانی تحلیل بازار و مصرفکننده) فروشگاههای آنلاین پوشاک و لوازم جانبی تا سال 2024 بیش از 153 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهند کرد.
نوآوریهای دیجیتال و فناوری و همچنین تغییر در شیوه مصرف، فرصت خودنمایی خوبی را برای فروشگاههای اینترنتی فراهم کرده است.
این فروشگاهها حالا میتوانند با کمپانیهای بزرگ نیز رقابت کنند، چون کمپانیهای بزرگ، به لطف گسترش ارتباطات مجازی، توان خود برای کنترل کامل بر بازار را از دست دادهاند.
بهترین قسمت ماجرا این است که همین حالا میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.
شما به اینترنت دسترسی دارید، یعنی می توانید یک فروشگاه اینترنتی زیبا ایجاد کنید و محصولاتتان را با هزینه مطلوبی به فروش برسانید.
در این مقاله تلاش شده تا راهکارهای مناسب برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی معرفی گردد.
با ما همراه باشید.
نکاتی که باید قبل از راهاندازی یک بوتیک آنلاین در نظر بگیرید
راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی استرسزا است و برنامهریزی بخش مهمی از راه اندازی یک کسب و کار کوچک است؛ زیرا مسیر شکلگیری کسب و کار شما را تعیین میکند.
پس قبل از هرچیز به ایدههای خود فکر کنید.
مواردی که باید در نظر داشته باشید:
شما اولین فروش خود را یک شبه انجام نخواهید داد.اما با برنامهریزی و تمرکز بر اهداف تعیینشده میتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید. با چالشهایی روبرو خواهید شد، بهخصوص اگر این اولین تجربه شما باشد.
مهم است که با انگیزه بمانید و انتظارات خود را مدیریت کنید.
یک برنامهریزی کوچک میتواند گام بزرگی برای راهاندازی موفق یک کسب و کار اینترنتی باشد؛ پس به آن توجه کنید.
حالا میتوانیم به سراغ باقی ماجرا برویم.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی راهاندازی کنیم
بهترین فروشگاههای آنلاین یک شبه شکل نگرفتند.
صاحبان این کسب و کارها یک طرح تجاری برای شروع داشتند.
جایگاهی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید
اکثر مردم هیچوقت اقدامی برای ایجاد فروشگاه خود نمیکنند؛ چون فکر میکنند توان ارائه یک ایده تجاری مناسب را ندارند.
اما این مانعی نیست که شما را از ایجاد فروشگاه خود منصرف کند.
هر کسی میتواند ایدههای مخصوص به خود را داشته باشد.
هر کس در زندگی روزمره خود چیزهایی دارد که به آنها علاقهمند است.
اعم از باغبانی، صنایع دستی، دوچرخه سواری، مراقبت از پوست و مانند آن.
با در نظر گرفتن راهاندازی یک کسب و کار در مورد چیزی که به آن علاقه دارید، تمام تلاش خود را برای ساختن فروشگاه آنلاین خود انجام دهید.
همین علاقه ایده تجاری شماست!
با محدود کردن علایق خود و کاوش در این ایدهها، شما در حال ساختن کسب و کار خود هستید.
توجه به محصولات مشخص و محدود به شما کمک میکند تا استراتژیهای مدنظر برای موفقیت را بهتر مدیریت کنید.
یک بازار کوچک اما در حال رشد را انتخاب کنید.
تا میتوانید در مورد آن بیاموزید و تخصص ایجاد کنید.
هر آنچه را که یاد می گیرید به اشتراک بگذارید.
اگر بتوانید محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، در موقعیت خوبی قرار خواهید گرفت و فرصت توسعه فروشگاه اینترنتی خود را بدست میآورید.
شکافهای بازار را شناسایی کنید
انگیزه داشتن خالی کافی نیست! مشکلی را در بازار تخصصی خود در نظر بگیرید که در حال حاضر برطرف نشده است.
دریابید که چه محصولاتی باید وجود داشته باشند؛ محصولاتی که توسط رقبای بزرگ و کوچک ارائه نمیشود.
(میتوان لینک داده شود به مقاله مگان کاکس که خلاء بازار را شناسایی کرده بود)
یک طرح تجاری بنویسید
هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین از خانه، یک طرح تجاری شما را راهنمایی میکند تا راه خود را درست طی کنید.
با این طرح میتوانید ایده خود را بسط دهید و در مورد عناصر گوناگون به طور مؤثر فکر کنید.
برای تقویت استراتژی خود، شناسایی موانع احتمالی، درک منابعی که نیاز دارید و ایده کسب و کار خود وقت بگذارید و ابهامات را قبل از شروع کار برطرف کنید.
از خود بپرسید: هدف فروشگاه اینترنتی من چیست؟ آیا میخواهم برندی کوچک باشم؟ یا یک برند رده بالا؟ مصرفکنندگان هدف من چه کسانی هستند؟ اگر میخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه یک طرح تجاری بنویسید.
محصولات خود را توسعه دهید
واضح است که هنگام راهاندازی فروشگاه آنلاین انتخابهای زیادی وجود دارد.
فراتر از محصولاتی که میخواهید بفروشید، بزرگترین تصمیمی که میگیرید این است که از چه مدل کسب و کاری پیروی کنید.
مدل کسب و کار شما به تعیین محصولاتی که ارائه میدهید و مدیریت هزینههای شما کمک میکند.
مدل های رایج برای توسعه محصولات عبارتند از:
دراپ شیپینگ Dropshipping که در آن شخص ثالث محصولات را تولید میکند و یا سفارشات را انجام میدهد.هیچ محصولی توسط شما نگهداری نمیشود. تولید Manufacturing که شامل یک شرکت خارجی است که محصول شما را تولید یا توسعه می دهد و به خانه یا انبار شما ارسال می کند. فروش مجدد Reselling که شامل خرید محصولات برندهای دیگر از طریق عمده فروشی و فروش مجدد آنها در فروشگاه شماست. صنایع دستی Handcraft یا ایجاد محصولات و انجام سفارشات بدون وابستگی به خدمات بیرونی. چاپ بر اساس تقاضا Print on demand که شبیه دراپشیپینگ است.
با این تفاوت که شما محصولات را طراحی می کنید (مانند تی شرت یا بالش) و شخص ثالث آن را میسازد و سفارش را پیگیری میکند.
صاحبان فروشگاههای آنلاین می توانند مدلهای مختلف را برای رفع نیازهای خود ترکیب کرده و با کار مدنظرشان مطابقت دهند.
نام تجاری و لوگو مناسبی انتخاب کنید
اگر محصول موردنظر شما با هزینهای معقول تولید یا تهیه میشود پس شما آمادگی ایجاد برند خود را دارید.
این یعنی شما میتوانید نام تجاری، لوگو و شعار تجاری خود را انتخاب کنید.
مشتریان برندهایی که داستان جذابی دارند را دوست دارند، بنابراین آن را در نمایه عمومی خود (مثل بیو صفحه اینستاگرام) قرار دهید.
محصولات خود را با دقت قیمت گذاری کنید
انتخاب یک بازه قیمتی برای محصولات، یکی از تصمیمات اساسی است که باید گرفته شود.
این موضوع بر تمام جنبههای کسب و کار شما تأثیر می گذارد؛ از جمله تصمیمگیری در مورد جریان مالی، حاشیه سود، مخاطبان هدف و هزینههایی که برای توسعه کسب و کار خود در نظر دارید.
یک استراتژی قیمتگذاری که با بازار شما منطبق باشد را مشخص کنید.
در مورد قیمتی تصمیم بگیرید که هزینههای تولید شما را تأمین کند و در عینحال مشتریانی که به آنها نیاز دارید را منصرف نکند.
فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید
در این مرحله، فروشگاه جدید شما به مکانی برای فروش آنلاین نیاز دارد.
پلتفرمهای زیادی وجود دارد که فضای مناسبی مانند وبسایت را برای اینکار ایجاد میکنند.
کافی است حساب کاربری خود را ایجاد کرده و با ابزاری که این پلتفرمها در اختیارتان قرار میدهند آن را طراحی کنید.
مانند “Shopify” به عنوان یک پلتفرم خارجی یا «سازیتو» به عنوان یک پلتفرم داخلی.
راههای ارسال محصولات را مشخص کنید
تاکنون تلاش زیادی برای ایجاد یک تجربه فروش مناسب اینترنتی انجام دادهاید.
شما تحقیق کردهاید، محصولات خود را توسعه دادهاید و یک فضای فروش برای فروشگاه خود ساختهاید.
همه این کارها را برای اینکه مشتریان را راضی نگه دارید، انجام دادهاید.
اما چیزی که می تواند تمام پیشرفت شما را خراب کند، ارسال نامناسب محصولاتتان است.
حمل و نقل بخش مهمی از فروشگاه آنلاین شما است.
از نشان دادن هزینههای عمده تا مدت زمانی که طول میکشد تا یک کالا به دست مشتری شما برسد.
به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از شروع بازاریابی فروشگاه جدید خود، در مورد استراتژی حمل و نقل تصمیم بگیرید.
برای فروشگاه آنلاین خود بازاریابی کنید
هدف نهایی بازاریابی فروشگاه آنلاین شما معرفی برند است.
شما میخواهید به عنوان بهترین فروشنده برای یک محصول یا خدمات شناخته شوید.
شهرت شما نقطه تلاقی منحصر به فرد شخصیت، مهارتها و تجربه شما است که هیچکس دیگری نمیتواند با آن رقابت کند؛ چرا که منحصر به فرد است.
برندها به خودی خود وجود ندارند، ساخته میشوند.
راههای بازاریابی
هنگامی که فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کردید، برند خود را در کانالهای زیر بازاریابی کنید:
بازاریابی اینستاگرامی: این پلتفرم بصری به محلی برای فروشگاههای آنلاین برای نمایش محصولات و یافتن مشتریان جدید تبدیل شده است.همچنین بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی وجود دارند که از تبلیغ برند شما در ازای محصولاتتان راضی خواهند بود. بازاریابی موتورهای جستجو سئو: کمی وقت بگذارید و برای محصولات خود محتوای سئوشده مناسبی بنویسید.
این ویژگی به افراد کمک میکند تا زمانی که به دنبال محصولات خاصی هستند شما را پیدا کنند.
از آنجایی که آنها خریدارانی با انگیزه هستند، پس تعامل سازنده و مرتبطی را در از سوی آنها دریافت خواهید کرد. تبلیغات فیسبوک: اگر میخواهید مخاطب هدف خاصی برای محصولات خود پیدا کنید، تبلیغات فیسبوک به وسیله الگوریتمهای خاص این شرکت، محتوای شما را به دست مخاطبانی میرساند که در نظر دارید. اینفلوئنسر مارکتینگ: با یوتیوبرها، اینفلوئنسرهای اینستاگرام و تیکتاک، وبلاگ نویسان و دیگر افراد مشهور شریک شوید تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان مناسب قرار دهید. بازاریابی ایمیلی- پیامکی: ایمیل یکی از بهترین کانالهای بازاریابی است که در آن میتوانید محتوا و توزیع را کنترل کنید.
شما می توانید یک لیست ایمیل بسازید و برای فروش، آموزش یا ایجاد وفاداری، به مشتریان جدید و فعلی پیام بفرستید.
آیا می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را راهاندازی کنید؟
با پیشرفت تکنولوژی، راههای ارتباطی و بهخصوص شبکههای اجتماعی، هر فردی میتواند محصولات و خدمات خود را به راحتی ارائه کند.
با انتخاب ایده مناسب و برنامهریزی برای گسترش آن میتوانیم فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشیم و با مصرفکنندگان مخصوص به خود ارتباط برقرار کنیم.
اگر رقابت زیادی در حوزه فروش مدنظر خود می بینید، نگران نباشید.
مانند هر نوع کسب و کاری، شما می خواهید روی یافتن جایگاه مناسب و ارائه محصولات خود در مقابل افراد مناسب تمرکز کنید.
طبیعی است که یک فروشگاه آنلاین را بدون سرمایه مالی راهاندازی کنید و سپس آن را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کنید.
تلاش ما در این متن، ارائه نقشه راهی برای شروع و گسترش یک فروشگاه اینترنتی بود.
از پیدا کردن ایده، پیشبینی مشکلات پیشرو تا مدیریت استراتژیهای فروش و مارکتینگ.
با گذشت زمان، درباره محصولاتی که به فروش میرسند، پیچیدگیهای عملی فروش آنها و بهترین مشتریانتان بیشتر خواهید آموخت.
بخش مهم این است که امروز کسب و کار جدید خود را راه اندازی کنید و فروشگاه آنلاین خود را به واقعیت تبدیل کنید.
Google rating: 4.8
کد خبر: « 121792 »
« ویراستار: علیرضا حسن آبادی »