مدیر برند کیست و چه وظایفی دارد؟ ...
مصرف کنندگان به صورت روزانه تقاضای بیشتری داشته و وفاداری کمتری به برندها دارند.
آنها اطلاعات بسیار بیشتری در اختیار دارند و در نتیجه قدرت انتخاب بیشتری دارند.
توانایی برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال ارزشهایی که با آنها احساس همذات پنداری میکنند، مهم است.
در اینجا است که مدیر برند به عنوان یک پوزیشن مهم کاری در هر شرکتی وارد میشود، شخصیتی که برای شرکتها ضروری شده است.
میخواهید بدانید مدیر برند کیست و چه وظایفی دارد؟ با الومحتوا همراه باشید.
مدیر برند کیست؟
در دنیای جهانی امروز برندها دیگر قدرت را در اختیار ندارند، قدرتی که به دست مصرف کنندگان افتاده است.
انتقال ارزشها و تصویری بینقص از برند برای جلب توجه مشتریان بالقوه و وفادار کردن آنها ضروری است.
مدیر برند کسی است که این هدف را دنبال میکند.
این یک پوزیشن کاری در بخش بازاریابی است و تخصص آن اجرای استراتژیای است که برند را از رقبا متمایز کند و آن را به جذابترین گزینه برای کاربران تبدیل کند.
مدیر برند مسئول تصویر برند است و وظیفه دارد اقدامات مناسب را برای موقعیتیابی آن برند در بازار انجام دهد و مأموریت، چشمانداز و ارزشها را به گونهای منتقل و ارتباط برقرار کند که در بین مخاطبان نفوذ کند.
استراتژیهای مدیر برند بر ایجاد شهرت و آگاهی مثبت متمرکز است.
از سوی دیگر آنها باید بتوانند به هر بحران پیشبینینشدهای پاسخ دهند و نیازهای فعلی و آتی مصرفکنندگان را برای تعدیل تکنیکهای اعمال شده توسط شرکت را شناسایی کنند.
یک نظر منفی در وبلاگ یا شبکههای اجتماعی میتواند برای هر سازمانی بسیار مضر باشد.
به همین دلیل، مدیر برند باید بتواند شهرت برند را به خوبی حفظ کند.
وظایف مدیر برند
وظایف مدیر برند میتواند بسته به صنعتی که شرکت در آن فعالیت میکند، متفاوت باشد.
با این حال، فعالیتهای زیر معمولاً بخشی از وظایف این پوزیشن کاری را تشکیل میدهند:
به طور خلاصه این متخصصان، مسئول درک نیازها و انگیزههای مخاطبان هدف ما و تفکر و اجرای کمپینهای بازاریابی بر اساس اطلاعات جمعآوری شده هستند.
آنها متخصصانی هستند که بر موقعیتیابی برند مطابق با این انگیزهها برای افزایش مشارکت کاربران تمرکز دارند.
چه چیزی برای تبدیل شدن به مدیر برند مطالعه کنیم؟
هیچ مدرک تحصیلی خاصی برای تبدیل شدن به مدیر برند وجود ندارد، اما معمولاً تجربه و تحصیلات مرتبط با بازاریابی، تبلیغات و دنیای تجارت دارند.
با توجه به اینکه مدیران برند میتوانند در هر شرکت یا مؤسسه در زمینههای خاصی کار کنند، تخصص میتواند یک مزیت باشد زیرا آموزش پیشرفتهای در زمینههای مختلف مانند بازاریابی یا اقتصاد میبینند.
اما باید گفت هنگام استخدام برای این موقعیت شغلی شرکتها معمولاً به دنبال مهارتهای زیر هستند:
حقوق مدیر برند چقدر است؟
درآمد متوسط مدیر برند در اروپا 47.717 یورو در سال است.
حقوق مدیر برند در ایران به میزان تجربه، سطح شرکت و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد اما به طور کلی میانگین حقوق مدیران برند در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲.۷ میلیون تومان است.
این میزان برای مدیران رده بالای حوزه مارکتینگ و تبلیغات متغیر بوده و در برخی موارد تا ۳۳ میلیون تومان نیز گزارش شده است.
در شهرهای بزرگ مانند تهران، حقوق مدیر برند میتواند بالاتر باشد و برای برخی از شرکتها، این میزان بیشتر از ۳۰ میلیون تومان است.
این حقوق میتواند بسته به میزان تجربه و مهارتهای خاص مدیر برند نیز تغییر کند.
مدیران برند با تجربه بیشتر و مهارتهای ویژه در حوزههای دیجیتال مارکتینگ و ارتباطات بازاریابی ممکن است حقوق بیشتری دریافت کنند.
تفاوت بین مدیر برند و Product Manager
یک سردرگمی کلی در مورد وظایف مدیر برند و Product Manager وجود دارد.
درست همانطور که محصولات و برندها قابل مقایسه نیستند، این دو موقعیت شغلی نیز اینگونه نیستند.
از یک طرف، Product Managers بر طراحی و ویژگیهای یک محصول خاص تمرکز دارند.
کار آنها میتواند لجستیکی و فنی باشد که مستلزم ارتباط نزدیک با بخشهای توسعه، فروش و بازاریابی است.
هدف مدیران محصول، بهبود، بهروزرسانی و حفظ عملکرد این محصول با تمرکز بر نحوه تعامل مشتریان با محصول و نحوه تناسب آن با بازار است.
از سوی دیگر مدیر برند به دنبال حفظ و ارتقای درک یک برند خاص هستند و احساسات را برمیانگیزند و وفاداری ایجاد میکنند.
عملکرد آنها بیشتر استراتژیک است و مستلزم دانش عمیق هم از شرکت و هم از تکنیکهایی است که باید برای حفظ آن تصویر انجام شود.
هدف آنها بهبود، حفظ و برانگیختن علاقه به برند بر اساس تکنیکهای بازاریابی و نحوه درک سازمان است.
نظرتان در مورد این مقاله در مورد مدیر برند چیست؟ نظرات خود را بگذارید و به اشتراک بگذارید و اگر میخواهید به یک متخصص واقعی بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید و یاد بگیرید که چگونه کمپینهای جذب آنلاین را تعریف کنید الومحتوا را دنبال کنید.
Google rating: 4.6
کد خبر: « 122144 »
« ویراستار: احسان جهان آرا »