معرفی ۷ افزونه هوش مصنوعی وردپرس ...



از تولید محتوا گرفته تا ساخت سایت و ویدیو و تصاویر منحصر‌به‌فرد، به هر سمت و سویی که نگاه کنید، ردپایی از هوش مصنوعی خواهید دید!

وردپرس نیز به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) از امکانات هوش مصنوعی بی‌بهره نمانده است؛ در حال حاضر کلی افزونه هوش مصنوعی وردپرس روی کار آمده‌اند که تاثیر زیادی روی بهبود کاربری وردپرس داشته است.

با ما در این مقاله همراه باشید تا ببینیم ظهور AI چقدر روی پلاگین‌های وردپرس و بهبود کاربری آن‌ها اثر گذاشته است و با معروف‌ترین پلاگین‌های هوش مصنوعی وردپرس آشنا شوید.

۶ استفاده هوش مصنوعی در وردپرس

کاربردهای هوش مصنوعی در وردپرس

نمی‌دانیم در ساخت و توسعه سایت وردپرسی‌تان چقدر به هوش مصنوعی تکیه می‌کنید یا اصلاً از آن استفاده می‌کنید یا نه؛ ولی جالب است بدانید که با روی کار آمدن ابزارهای هوش مصنوعی، کلی افزونه و قابلیت و امکانات جدید به وردپرس اضافه شده که استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت رشد‌تان را چند برابر کند.

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به موارد استفاده از هوش مصنوعی در وردپرس بیندازیم، این‌ها مهم‌ترین موارد هستند:

تولید محتوا و ویرایش خودکار محتواهای متنی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO) به شکل سریع و آسان کمک به توسعه وردپرس با ساخت کدهای سریع و عیب‌یابی آن بهبود تجربه کاربری سایت از طریق تحلیل رفتار کاربران استفاده از چت‌بات‌ها برای پشتیبانی کاربران کمک به حفظ امنیت سایت و تحلیل داده‌های مخرب

با این حساب، با کمک هوش مصنوعی می‌توانید به‌راحتی سایت وردپرسی‌تان را توسعه دهید و از آن برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

در ادامه، با پرکاربردترین افزونه‌های هوش مصنوعی در وردپرس آشنا خواهیم شد. 

بهترین افزونه‌ هوش مصنوعی وردپرس (۷ افزونه ضروری)

تعدادی از افزونه‌های وردپرس، به کمک هوش مصنوعی کار می‌کنند.

عملکرد سریع، نصب و استفاده آسان و کاربردهای ویژه این ابزارها، باعث می‌شود وب‌سایت شما خیلی زود مسیر رشد را طی کند.

در صورتی که به استفاده از هوش مصنوعی در سایت وردپرسی خود علاقه و عادت دارید، حتما این چند افزونه هوش مصنوعی وردپرس را هم امتحان کنید.

۱.

افزونه AI Engine

افزونه AI Engine

اغلب افزونه‌های هوش مصنوعی وردپرس، روی یک حوزه تمرکز دارند؛ اما قضیه AI Engine کمی متفاوت است؛ چون با استفاده از این ابزار، می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

این افزونه، توسط Jordy Meow ساخته شده است و دارای قابلیت‌های زیر است:

چت‌بات‌های هوشمند برای پاسخگویی به سوال مخاطبان بر اساس محتوای سایت دستیار هوش مصنوعی برای تولید و ویرایش محتوا تولید محتوای متنی کوتاه و بلند (از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند) ساخت تصویرهای جذاب و خلاقانه بر اساس متن‌های دستوری تبدیل متن به گفتار یا گفتار به متن در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر نام خودکار فایل‌های رسانه‌ای بر اساس موضوع آن‌ها برای دسته‌بندی بهتر و بهبود SEO یکپارچه‌سازی با مدل‌های محبوب هوش مصنوعی مانند Google و Open AI

بخشی از امکانات این افزونه به شکل رایگان در دسترس کاربران است، با این حال اگر بخواهید از فرم‌ها، چت‌بات‌های هوشمند یا دستیار شخصی استفاده کنید، باید هزینه بپردازید.

مبلغ نسخه پریمیوم از ۵۹ دلار شروع می‌شود و بر اساس تعداد قابلیت‌ها و مدت استفاده این مبلغ متغیر است.

۲.

افزونه Elementor AI

افزونه Elementor AI

اگر با وردپرس آشنایی داشته باشید، احتمالا صفحه‌ساز المنتور را هم می‌شناسید.

با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی، این صفحه‌ساز، از نسخه جدیدی به نام Elementor AI رونمایی کرده است.

با استفاده از این افزونه هوش مصنوعی، می‌توانید از قابلیت‌های زیر بهره‌مند شوید:

تولید محتواهای متنی کوتاه و بلند ساخت تصاویر اختصاصی بر اساس پرامپت‌ها تولید کدهای دستوری Html و Css بر اساس طراحی‌های انجام‌شده در المنتور ساخت وایرفریم‌های مختلف برای طراحی سایت ترجمه متن از یک زبان به زبان‌های دیگر (از فارسی هم پشتیبانی می‌کند.) افزودن کد Css سفارشی‌سازی‌شده به المان‌های موجود در طراحی پیشنهاد پرامپت‌های مختلف بر اساس محتوای انتخابی

اگر بخواهید از امکانات کامل افزونه المنتور استفاده کنید، باید هزینه بپردازید.

البته این افزونه نیز هزینه‌ای مجزا برای خود دارد که در دو طرح ارائه می‌‌شود؛ طرح ‏AI Starter که باید برای استفاده از آن سالانه ۴۸ دلار بپردازید و طرح ویژه که ۹۹ دلار در سال هزینه دارد. 

۳.

افزونه Divi AI

افزونه Divi AI

سایت‌ها برای سرپا ماندن، همیشه نیاز به محتواهای جدید و خلاقانه دارند.

با  Divi AI می‌توانید در کمترین زمان ممکن، برای سایت خود تصویر و محتوای متنی جذاب بسازید.

این ابزار، امکان انجام کارهای زیر را دارد:

ساخت تصاویر و ویرایش سریع آن‌ها در جهت بهبود کیفیت بررسی محتوای برند و تولید محتوای اختصاصی بر اساس آن ویرایش محتواهای قدیمی بر اساس جدیدترین تغییرات  تولید کدهای دستوری HTML،CSS و جاوا اسکریپت ساخت طرح‌بندی کلی سایت و محتواهای صفحات اصلی

استفاده از افزونه Divi AI، سرعت عمل شما را در تولید محتوا برای و‌ب‌سایت بسیار بالا می‌برد، با این حال باید در استفاده از این افزونه و کلا ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا احتیاط کنید و صفر تا صد تولید محتوای سایت‌تان را به آن واگذار نکنید؛ چرا؟

چون حذف تجربه و خلاقیت خودتان از محتوا و متکی بودن به هوش مصنوعی برای تولید محتوا در بلندمدت تاثیرات خوبی روی سئو سایت‌تان ندارد!

استفاده از برخی امکانات این افزونه، رایگان است؛ اما برای استفاده پیشرفته می‌توانید با پرداخت ۲۲۸ دلار در سال از همه قابلیت‌های این ابزار استفاده کنید. 

۴.

افزونه WPBot

افزونه WPBot

پاسخگویی به تک‌‌تک کامنت‌ها و سوال‌های مخاطبان می‌تواند کار طاقت‌فرسایی باشد.

از طرفی استخدام نیرو برای این کار نیز بسیار هزینه‌بردار است؛ اما به‌جای آن می‌توانید از یک پلاگین هوش مصنوعی وردپرس به نام WP Bot برای ساخت چت‌بات‌های هوشمند استفاده کنید.

این افزونه، محتوای سایت را بررسی می‌کند و با توجه به آن، به سوال‌های متداول کاربران پاسخ می‌دهد.

از جمله قابلیت‌های اصلی این پلاگین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاسخگویی به سوالات کاربران بر اساس داده‌های مهم و کلیدی امکان تنظیم و سفارشی‌سازی پیام‌های چت‌بات برای نمایش اطلاعات خاص یا تبلیغات ارائه پشتیبانی به کاربران به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته گزارش‌های تحلیلی درباره تعامل کاربران با چت‌بات و ارزیابی عملکرد آن امکان یکپارچه‌سازی با سایر سرویس‌های هوش مصنوعی

این افزونه از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

وب‌سایت‌های فروشگاهی یا سایت‌هایی که مخاطبان تعامل زیادی با آن‌ها دارند، می‌توانند از WPBot استفاده کنند.

این ابزار نسخه رایگان هم دارد، اما اگر می‌خواهید از همه قابلیت‌های آن استفاده کنید، باید بین ۴۹ تا ۱۸۹ دلار هزینه بپردازید. 

۵.

افزونه Rank Math Content AI

افزونه Rank Math Content AI

فکر می‌کنم حداقل یکبار جمله کلیشه‌ای «محتوا، پادشاه است» را شنیده باشید! برای اینکه سایت شما بهترین رتبه‌ها را کسب کند، به محتواهای باکیفیت، مفید و بااصالت نیاز  دارید.

با این حال گاهی ممکن است هیچ ایده‌ای به ذهنتان نرسد یا حتی با وجود ایده‌های خوب، نتوانید محتوایی که دلخواهتان است تولید کنید.

در این شرایط، افزونه Rank Math Content AI به شما کمک خواهد کرد! این افزونه هوش مصنوعی وردپرس، در تولید محتواهای کوتاه و بلند و ویرایش متن‌ها، عصای دستتان خواهد شد.

موارد زیر، از جمله قابلیت‌های این ابزار هستند:

تولید محتواهای متنی کوتاه و بلند به زبان‌های مختلف (از فارسی پشتیبانی می‌کند) انتخاب عناوین سئو و توضیحات متای خلاقانه و جذاب برای بهبود سئو توانایی تحقیق کلمات کلیدی بر اساس موضوع مورد نظر شما بررسی صحت املایی و دستوری در متن‌های نوشته‌شده هماهنگی با ابزارها و افزونه‌های مختلف مانند Elementor، Divi AI یا ویرایشگر گوتنبرگ

در صورتی که می‌خواهید از این افزونه استفاده کنید، باید بین ۵.۹۹ تا ۱۶.۹۹ دلار در ماه هزینه بپردازید.

مقدار هزینه، به میزان استفاده شما از افزونه بستگی خواهد داشت. 

۶.

افزونه Alt Text AI

افزونه Alt Text AI

همانطور که از نام این افزونه پیداست، با استفاده از Alt Text AI می‌توانید برای تصاویر سایت خود، متن جایگزین (Alt Text) مناسب بسازید و از این راه، سئو سایت را بهبود ببخشید.

فرقی نمی‌کند تصویر مورد نظر شما در بخش فروشگاهی سایت باشد یا در وبلاگ؛ در هر صورت این افزونه می‌تواند به‌راحتی آن را پیدا و تحلیل کند و بهترین متن جایگزین را برایش بنویسد. 

با استفاده از این پلاگین، می‌توانید برای ۲۵ تصویر به‌صورت رایگان تگ آلت بنویسید.

پس از این تعداد، باید بسته‌های پریمیوم را خریداری کنید.

این بسته‌ها به دو شکل ارائه می‌شوند؛ بسته‌های تمدید شونده که حداقل ۵ دلار در ماه هزینه دارند و با آن‌ها می‌توان برای ۱۰۰ تصویر (یا بیشتر) متن جایگزین نوشت و بسته‌های یکبار مصرف که هزینه‌ آن‌ها از ۳ دلار برای ۱۰۰ اعتبار شروع می‌شود. 

۷.

افزونه CodeWP

افزونه CodeWP

آخرین افزونه هوش مصنوعی وردپرس این لیست، کمی با سایر گزینه‌ها تفاوت دارد.

Code WP، یک افزونه هوش مصنوعی وردپرس نیست؛ بلکه یک ربات است که به کدنویس‌های وردپرس در توسعه وب‌سایت کمک می‌کند.

استفاده از این ابزار، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند کدهای بهتری بنویسند و در زمان کوتاه‌تری بتوانند تغییرات لازم را در وب‌سایت خود ایجاد کنند.

این ابزار برای نوشتن کدهای تک‌خطی، ساخت قالب‌های سفارشی و کدنویسی افزونه‌های اختصاصی بسیار مفید و کارآمد است.

Code WP به شکل کاملا مستقل عمل می‌کند و برای استفاده از آن، به همگام‌سازی با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی نیازی نخواهید داشت. 

برای شروع کار با Code WP نیازی به پرداخت هزینه نیست، با این حال اگر بخواهید به شکل دائمی و پیشرفته از آن استفاده کنید، باید بین ۱۸ تا ۴۸ دلار در ماه هزینه بپردازید. 

خب، تا اینجا لیستی از افزونه‌های هوش مصنوعی وردپرس را بررسی کردیم.

حالا بیایید ببینیم استفاده از این افزونه‌ها چه مزایایی به همراه دارد.

wp-hosting-cta

هاست وردپرس لیموهاست

با بهترین عملکرد میزبان سایت وردپرسی شما هستیم. بهینه‌سازی شده برای بالاترین سطح سرعت!

شروع قیمت از ۱۳۹ هزار تومان

خرید هاست وردپرس

استفاده از پلاگین‌های هوش مصنوعی چه مزایایی دارد؟

اگر به‌درستی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید.

۱) کمک به بهبود سئو سایت

افزونه هوش مصنوعی وردپرس می‌تواند در تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا و پیشنهاد لینک‌های داخلی و خارجی به شما کمک کند.

این ابزارها با بررسی محتوای شما و مقایسه آن با رقبا، راهکارهای بهینه‌سازی را ارائه می‌دهند و باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود.

البته همان‌طور که گفتیم، نباید از این نوع ابزارها برای تولید صفر تا صد محتواها استفاده کرد، زیرا ممکن است نتیجه عکس دهد و به سئو سایت آسیب بزند.

۲) افزایش بهره‌وری از طریق خودکارسازی فرایندهای تکراری

افزونه‌های هوش مصنوعی می‌توانند وظایف تکراری و زمان‌بر مانند تولید محتواهای روتین، پاسخگویی به سوال‌های متداول کاربران، تغییر نام فایل‌ها، تعیین عنوان برای تصاویر و مدیریت داده‌ها را به‌صورت خودکار انجام دهند.

این موضوع باعث می‌شود که شما زمان بیشتری برای فعالیت‌های مهم مانند چینش استراتژی و ساخت محتواهای خلاقانه داشته باشید. 

۳) بهبود کیفیت محتوای سایت

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در تحلیل کلمات کلیدی، ویرایش محتواهای قدیمی، تولید محتواهای کوتاه و بلند و یافتن محتوای مرتبط با موضوع سایت به شما کمک کنند.

این ابزارها سرعت عمل بالاتری در تحلیل محتواها دارند و می‌توانند در زمان کوتاه، به بهبود کیفیت محتوایی سایت کمک کنند. 

۴) شخصی‌سازی تجربه کاربری

پلاگین‌های هوش مصنوعی این توانایی را دارند که تجربه بهتری برای کاربران شما بسازند.

به عنوان مثال، برخی ابزارها با تحلیل رفتار کاربران، پیشنهادهای اختصاصی و ویژه‌ای به هر کاربر ارائه می‌دهند یا چت‌بات‌هایی ایجاد می‌کنند که به‌صورت خودکار به سوال کاربران پاسخ می‌دهد.

این شخصی‌سازی باعث می‌شود کاربران احساس کنند سایت شما متناسب با نیازهای خاص آن‌ها طراحی شده است و احساس رضایت و وفاداری بیشتری نسبت به برند شما به دست آورند.

در استفاده از افزونه‌های هوش مصنوعی احتیاط کنید!

اگرچه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، می‌تواند سرعت عمل شما را در توسعه سایت بالا ببرد، اما این کار آنقدرها هم که به نظر می‌رسد جذاب نیست!

استفاده بیش از حد از ابزارهای AI برای تولید محتوای سایت، به ضرر سئو سایت شما خواهد بود.

مثلاً اگر به شکل مداوم و همیشگی از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می‌کنید و هیچ ایده‌ای برای سفارشی‌سازی محتواها ندارید، باید منتظر عواقب زیر باشید:

هوش مصنوعی، محتوای ماشینی و تکراری تولید می‌کند.

این نوع محتواها به راحتی توسط موتورهای جست‌وجو قابل شناسایی هستند.  محتواهایی که هوش مصنوعی تولید می‌کند، خلاقیت و نوآوری ندارند.

این نوع محتواها مخاطب‌پسند نیستند و پس از مدت کوتاهی، از صحنه رقابت‌های گوگل حذف خواهند شد! هوش مصنوعی، شخصیت مستقل و ایده‌پرداز ندارد، به همین دلیل هم محتواهایی تولید می‌کند که شخصی‌سازی نشده‌اند و صدای خاص برند شما در آن‌ها شنیده نمی‌شود.  محتواهای AI، کمتر حالت تعاملی دارند و مخاطب را به تفکر یا طرح سوال وانمی‌دارند؛ به همین دلیل استفاده مکرر از آن‌ها باعث کاهش تعامل وب‌سایت شما خواهد شد. 

بنابراین هرگز سعی نکنید با استفاده مداوم از افزونه هوش مصنوعی وردپرس، خود و مخاطب را فریب دهید.

این ابزارها تنها برای ایده گرفتن و تعیین چارچوب کلی محتوا مناسب هستند و استفاده همیشگی از آن‌ها، نه تنها سازنده و مفید نیست، بلکه می‌تواند بسیار مخرب هم باشد.

در نهایت، هوش مصنوعی تنها یک ابزار است 🙂

پلاگین‌های هوش مصنوعی، مثل کفش‌هایی هستند که راه‌ رفتن را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

این ابزارها، نمی‌توانند صفر تا صد ساخت و مدیریت وب‌سایت را به دوش بکشند؛ بلکه فقط کارها را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کنند.

در نهایت، این شما هستید که باید با چینش استراتژی درست، خرید هاست وردپرس مناسب، تولید محتوای اصولی و خلاقانه، طراحی دقیق بخش‌های مختلف سایت و تحلیل وضعیت وب‌سایت، در مسیر رشد و پیشرفت گام بردارید. 

منابع: kinsta

google rating | reviews
Google rating: 4.3
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 122022 »
« ویراستار: ناهید نامدار »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 12152 1 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://limoo.host/blog/ai-plugins-for-wordpress/