اکسپلور اینستاگرام چیست؟ چگونه در اکسپلور ( explore) اینستاگرام دیده شویم؟ ...



برای دیده شدن در رسانه‌های اجتماعی معمولا باید زیاد هزینه کنید، اما اکسپلور اینستاگرام یکی از معدود جاهایی است که می‌توانید از آن‌جا بدون هزینه به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

الگوریتم اینستاگرام در این صفحه طوری عمل می‌کند که محتوایی را به کاربران پیشنهاد می‌دهد که ممکن است به آن علاقه داشته باشند.

مزیت حضور در تب اکسپلور برای برندها افزایش دسترسی به مخاطبان هدف، ایمپرشن و فروش است.

آن‌ها همچنین فرصتی برای رشد تعداد مخاطبان و ایجاد یک جامعه وفادار خواهند داشت.

اما چطور باید به این هدف برسید؟ در پاسخ به این سوال، در این مقاله خواهیم گفت explore اینستا چیست و چطور باید به آن راه یابید.

پس همراهمان بمانید.

منظور از اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) چیست؟

صفحه اکسپلور مجموعه‌ای از محتوای عمومی از جمله تصاویر، ویدئوها و ریلزها است که به کاربران اینستاگرام طبق علایق آن‌ها نشان داده می‌شوند.

صفحه واحدی تحت عنوان اکسپلور اینستاگرام وجود ندارد و الگوریتم این پلتفرم برای هر کاربر صفحه متفاوتی را به‌وجود می‌آورد.

به گفته این شرکت، پست‌های نشان‌ داده‌شده در این صفحه بر اساس چیزهایی مانند افرادی که دنبال می‌کنید، تصاویر و ویدئوهایی که دوست دارید و برای دیگران ارسال می‌کنید و اینکه با چه کسانی در اینستاگرام در ارتباط هستید، انتخاب می‌شوند.

شما افرادی را که در صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌بینید فالو نمی‌کنید، یعنی این صفحه روشی عالی برای کشف پست‌ها، حساب‌های جدید و هشتگ‌ها یا محصولاتی است که ممکن است دوست داشته باشید.

این فید همچنین همیشه در حال تغییر است.

الگوریتم این صفحه از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا محتوای بهتری را به کاربر پیشنهاد دهد.

نحوه استفاده از صفحه اکسپلور اینستاگرام

با کلیک روی آیکون ذره‌بین در پایین اپلیکیشن اینستا، می‌توانید به این صفحه دسترسی داشته باشید.

در بالای فید اکسپلور، کاربران می‌توانند اکانت‌ها، کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و مکان‌ها را دنبال کنند.

خود صفحه اکسپلور اینستاگرام، دسته‌بندی‌های مختلفی را نشان می‌دهد از یک فید اختصاصی برای ریلز گرفته تا موضوعاتی مانند موزیک، ورزش، سفر، زیبایی و غذا.

زمانی که دنبال چیزی می‌گردید، گزینه‌های این دسته‌بندی طبق علایق شما تغییر می‌کنند.

اگر در فید اکسپلور روی یک تصویر کلیک کنید، یک فید دیگر از محتواهای مربوط به آن تصویر باز خواهد شد که با اسکرول کردن می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بنابراین، صفحه اکسپلور در واقع درگاهی برای فیدهای بیشتر است.

مشاهده دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

حالا که متوجه شدید explore اینستا چیست، شاید بخواهید بدانید الگوریتم آن چطور کار می‌کند.

همان‌طور که گفتیم هیچ صفحه اکسپلوری شبیه به دیگری نیست.

به این علت که محتوایی که یک کاربر زمان بازکردن این صفحه می‌بیند، بر اساس سیستم رتبه‌بندی فید اکسپلور اینستاگرام سفارشی شده است.

این سیستم که همان الگوریتم اینستاگرام است، از یادگیری ماشینی برای تنظیم آنچه که نشان داده می‌شود بر اساس منابع داده و سیگنال‌های رتبه‌دهی مختلف استفاده می‌کند.

برخلاف فید، صفحه اصلی که کاربران پست‌های کاربرانی را که دنبال می‌کنند می‌بینند، مهندسان اینستاگرام صفحه اکسپلور را به‌عنوان یک «سیستم متصل‌نشده» دسته‌بندی می‌کنند.

در این سیستم پست‌ها بر اساس فعالیت کاربر در این پلتفرم انتخاب شده و سپس بر اساس فاکتورهای مشابه رتبه‌بندی می‌شوند.

به‌عبارت دیگر، مجموعه محتوای حاضر در صفحه اکسپلور اینستاگرام هر کاربر با توجه به عوامل زیر انتخاب شده است:

اکانت‌هایی که فالو می‌کنید. محتوایی که کاربرانی که فالو می‌کنید، دوست دارند. نوع پست‌هایی که اغلب با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنید. پست‌های با نرخ تعامل بالا.
اهمیت دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

توضیح دادیم که اکسپلور چیست، اما چرا باید در این صفحه حضور یابید؟ تعداد کاربران اینستاگرام انتظار می‌رود که در سال 2025 به 1.44 میلیارد کاربر فعال ماهیانه برسد.

حتی با آنکه این صفحه برای هر کاربر متفاوت با دیگری است، اما مخاطبان بالقوه زیادی در انتظار شما هستند.

مزایای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام عبارتند از:

افزایش تعامل: زمانی که محتوای شما به این صفحه راه یابد، مخاطبان بیشتر از فالوورهای شما با آن آشنا می‌شوند.

نتیجه آن معمولا افزایش نرخ تعامل است. افزایش فالوورها: اگر پست شما به‌اندازه کافی جذاب باشد، برخی از مخاطبان جدید پروفایل شما را بررسی می‌کنند و تصمیم به فالوکردن شما خواهند گرفت.

این فالوورهای جدید نیز در آینده تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. افزایش نرخ تبدیل: اگر می‌خواهید پس از جذب این مخاطبان جدید فروش خود را افزایش دهید، از قبل کال تو اکشن‌های مناسبی را آماده کرده باشید.

مانند اینکه برای آگاهی از تخفیفات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید.
چگونه در explore اینستاگرام دیده شویم؟

الگوریتم اینستاگرام تصمیم می‌گیرد چه محتوایی در این صفحه قرار گیرد.

اما برای اینکه شانس خود را برای دیده شدن در این صفحه افزایش دهید، ترفندهای زیر را به‌کار بگیرید.

قبل از آن باید بگوییم توضیحات زیر تنها برای شروع خوب هستند و برای داشتن بیشترین شانس برای موفقیت و افزایش درآمد از اینستاگرام، باید به‌طور کامل آموزش ببینید.

دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی با همین هدف طراحی و تهیه شده است.

شما در این دوره همه چیز را از مبنای تا کسب درآمد یاد خواهید گرفت و از کمپین‌های بازاریابی خود در این پلتفرم بهترین نتیجه را می‌گیرید.

از سر فصل‌های مهم این دوره باید از نحوه آنالیز رقبا، جذب فالوور، افزایش امنیت پیج اینستاگرام و ایجاد ریلزهای جذاب با استفاده از ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام، نام ببریم.

نکته بهتر این است که با توجه به آپدیت الگوریتم‌های اینستاگرام، شما به نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده این دوره نیز دسترسی خواهید داشت و همیشه اطلاعات شما آپدیت‌شده خواهد بود.

برای رفتن به اکسپلور instagram و دیده شدن در آن نیاز است که 12 اقدام زیر را انجام دهید:

آنالیز رقبا و محتواهای موجود در اکسپلور تولید ریلز ( Reels ) انتشار محتوا در زمان مناسب تولید پست های اسلایدی استفاده از هشتگ های ترند و مناسب همکاری با سایر تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسرها برگزاری مسابقه استفاده از کلمات کلیدی پر سرچ در کپشن آنالیز پیج با ابزارهای تحلیلی تشکیل یک جامعه فعال عدم استفاده از فالوور فیک استفاده از تبلیغات اینستاگرام

در ادامه به شرح هرکدام می‌پردازیم.

بررسی رقبا و محتواهای موجود در Explore

قبل از شروع محتوای جدید، ابتدا کمی تحقیق کنید.

صفحه اکسپلور خود را باز کنید و از خود بپرسید:

چه نوع پست‌هایی در این صفحه می‌بینید؟ در کپشن‌ها از چه هشتگ‌ها و کلمات کلیدی استفاده شده است؟ چه چیزی این پست‌ها را اینقدر جذاب می‌کند؟ آیا طراحی خاصی باعث شده است که بعضی از پست‌ها طرفداران زیادی داشته باشند؟ چه پست‌هایی بیشترین تعامل را دریافت کرده‌اند؟

زمانی که متوجه شدید فاکتورهای تاثیرگذار برای دیده شدن در صفحه explore اینستا چیست، می‌توانید از آن در استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید.

در واقع هدف از این کار این است که مخاطب هدف خود را بشناسید.

شما باید با جامعه آماری مخاطبان خود آشنا شوید و بدانید بیشتر از همه به چه محتوایی علاقه دارند.

ریلز درست کنید

دیگر برای همه مشخص شده است که اینستاگرام اولویت را به ریلز می‌دهد.

این قابلیت ظاهرا روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، بنابراین مهم است که در سال 2024 اهمیت زیادی به تهیه ریلز بدهید.

Reels نه تنها تب فید اختصاصی خود را دارد، بلکه بخش بیشتری از صفحه اکسپلور اینستاگرام را نیز اشغال می‌کند!

انتشار محتوا در زمان مناسب

اگر محتوای خود را هنگامی منتشر کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند، شانس بیشتری برای افزایش تعامل و دسترسی به کاربران جدید خواهد داشت.

اما این زمان را چطور تشخیص دهید؟ تحقیقات نشان می‌دهد بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام اوایل صبح است.

پست‌های اسلایدی یا کاروسل را امتحان کنید

یک راه دیگر برای افزایش تعامل در اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلور، تولید پست‌ با قالب‌های مختلف است.

شما می‌توانید محتوای خود را به‌شکل تک تصویر، ویدئویی یا اسلایدی (کاروسل) منتشر کنید.

اما تحقیقات نشان می‌دهد که پست‌های اسلایدی در بین دیگر انواع پست‌ها (به‌جز ریلز) بیشترین میانگین نرخ تعامل را دارند.

از هشتگ‌های ترند و مناسب استفاده کنید

هشتگ ممکن است محبوبیت قدیم خود را نداشته باشد، اما همچنان ابزاری ارزشمند برای دیده شدن و افزایش شانس شما برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام است.

به هشتگ به‌عنوان راهی برای برچسب زدن به محتوای خود نگاه کنید.

حتی اگر پست‌های شما هشتگ نداشته باشند، اینستاگرام نهایت تلاش خود را خواهد کرد که آن‌ها را به‌درستی برچسب‌گذاری کند.

اما استفاده از هشتگ، دسته‌بندی پست‌ها را برای الگوریتم اینستاگرام ساده‌تر خواهد کرد تا آن را به مخاطبان علاقه‌مند راحت‌تر نشان دهد.

توصیه می‌کنیم درباره هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود تحقیق کرده و از برچسب‌های کاملا مرتبط و ترند استفاده کنید.

همکاری با سایر تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسر ها

همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام باعث خواهد شد به مخاطبان هدف همدیگر دسترسی داشته باشید.

تاکتیکی موثر برای افزایش تعامل و افزایش احتمال دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام.

اما دقت کنید باید افرادی را انتخاب کنید که وجه مشترکی با فعالیت ما در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

مسابقه برگزار کنید

یک راه برای افزایش تعامل با جامعه مخاطبان هدف، دسترسی به مخاطبان جدید و راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، برگزاری مسابقات است.

شما می‌توانید از این راهکار در ترکیب با راهکار قبلی استفاده کنید و یک مسابقه مشترک راه بیاندازید.

کلمات کلیدی را به کپشن‌های خود اضافه کنید

سعی کنید برای هر پست خود یک کلمه کلیدی اختصاص دهید.

طبق آخرین الگوریتم‌های اینستاگرام، موتور جستجوی این شبکه اجتماعی امکان تفکیک محتواها بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر را دارد.

اضافه‌کردن کلمات کلیدی به کپشن، به الگوریتم Instagram کمک می‌کند تا موضوع محتوای شما را بهتر درک کند.

بهترین کپشن‌ها ویژگی‌های زیر را دارند:

خط جذاب اول که موضوع را معرفی کرده و خواننده را متقاعد می‌کند به خواندن کپشن ادامه دهد. یک CTA (دعوت به اقدام) مشخص (اگر می‌خواهید بینندگان نظر بگذارند یا به سایت شما بروند، به آن‌ها بگویید!) استفاده از جملات ساده و مشخص تا حتی کاربر عادی آن‌ها را درک کند. استفاده از لحن ثابت در توضیحات تا مخاطب بتواند فرق بین شما و سایر برندها را متوجه شود.

با آنکه تمام عناصر بالا اهمیت دارند، سومین نکته برای راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام بیشتر از همه مهم است.

آنالیز پیج با ابزارهای تحلیلی

گاهی آن دسته از پست‌هایتان که بهترین عملکرد را دارند، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

تصویر یا ویدئویی که فکر نمی‌کردید مخاطب زیادی به‌دست آورد، بسیار مشاهده خواهد شد و برعکس.

برای همین مهم است که عملکرد خود در این رسانه اجتماعی را پیگیری کنید.

شما می‌توانید مستقیما از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام به ابزارهای تحلیلی آن دسترسی داشته باشید، اما ابزارهای متفرقه ممکن است اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

به‌هرحال مهم است عملکرد پست‌های خود را بررسی کنید و ببینید چه ویژگی‌هایی داشته‌اند که با استقبال فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

یک جامعه فعال پرورش دهید

یکی از اهداف صفحه اکسپلور اینستاگرام برقراری ارتباط بین مردم با جامعه کاربران این پلتفرم است.

جامعه‌سازی برای موفقیت در این رسانه اجتماعی بسیار مهم است، بنابراین باید بخش مهمی از برنامه بازاریابی شما باشد.

هرچه جامعه برند شما در این محیط فعال‌تر باشد، بیشتر احتمال دارد که اینستاگرام شما را در صفحه اکسپلور خود به مخاطبان مشابه، نشان دهد.

به مخاطبان خود فرصت دهید تا با محتوای شما تعامل داشته باشند.

در بخش نظرات با کاربران ارتباط برقرار کنید و به حرف‌ها و خواسته‌هایشان گوش کنید.

پیام‌های خصوصی آن‌ها را نیز جدی بگیرید و بدون توجه رها نکنید.

جامعه خود را تشویق کنید که نوتیفیکیشن دریافت پست‌های شما را فعال کنند تا زودتر از همه از آن‌ها باخبر شوند.

عدم استفاده از فالوور فیک

خرید فالوور یا راهکارهای دیگر ممکن است در کوتاه‌مدت مفید باشند، اما در درازمدت به نفع شما نخواهند بود.

الگوریتم رتبه‌بندی فید اینستاگرام تحت‌تاثیر یادگیری ماشینی قرار دارد و دائما در حال سازش با الگوهای جدید در داده‌ها است.

بنابراین این الگوریتم فعالیت نادرست را شناسایی می‌کند که نتیجه آن ممکن است ساسپند شدن اکانت شما باشد.

برای راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام تمرکز خود را فقط بر ایجاد محتوای جذاب و درگیرکننده و ایجاد یک جامعه برند وفادار بگذارید.

تبلیغات در اکسپلور اینستاگرام را امتحان کنید

با وجود توضیحات بالا شاید بپرسید، تضمینی‌ترین روش برای راهیابی به explore اینستا چیست؟ اگر می‌خواهید با اطمینان کامل در این صفحه دیده شوید، می‌توانید از قابلیت تبلیغات در صفحه اکسپلور اینستاگرام استفاده کنید.

با آنکه تبلیغات مستقیما در این صفحه قرار نخواهند گرفت، زمانی که کاربر در صفحه اکسپلور خود روی یک پست کلیک می‌کند، تبلیغات بین تصاویر و ویدیوها نشان داده خواهند شد.

شما با این روش می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و بیشتر در این پلتفرم دیده شوید.

سخن نهایی

راهیابی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، یکی از موثرترین راهکارها برای دسترسی به مخاطبان جدید، افزایش تعامل و رشد در این پلتفرم است.

برندها با دیده شدن در این صفحه فروش بیشتری را تجربه خواهند کرد و جامعه هدف خود را گسترش می‌دهد.

در این مقاله توضیح دادیم که صفحه اکسپلور چیست و 12 راهکار نیز معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شانس خود برای حضور در این بخش را افزایش دهید.

اما اگر می‌خواهید بیشترین شانس را از این نظر داشته باشید، بهترین تصمیم همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، تهیه دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت است.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم محتوایی که تولید کرده‌ایم وارد اکسپلور شده است؟

بهترین راه برای آن‌که مطمئن شوید وارد اکسپلور شده‌اید آن است که به قسمت Insight پست خود رفته و سپس قسمت Impressions را بررسی کنید.

در این قسمت می‌توانید میزان مشاهده محتوای خود در قسمت های مختلف اینستاگرام را ببینید.

رفتن به اکسپلور اینستا چه مزیت هایی دارد؟

از مزیت های رفتن پست و محتوا پیج به اکسپلور می‌توان به افزایش نرخ تعامل و فروش اشاره کرد.
google rating | reviews
Google rating: 4.3
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121500 »
« ویراستار: وحید ثنایی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 21284 4 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://academy.zhaket.com/instagram-explore/