تبلیغ محصول با روش‌های پربازده و موثر؛ چگونه محصول خود را تبلیغ کنید؟ ...



تولید یا تامین محصول تازه اول راه است! حالا باید آستین بالا‌بزنید و آن را بفروشید! وگرنه محصولی که به فروش نرفته، هیچ سودی برای شما نمی‌سازد.

بدون تبلیغات محصول یا فروش نمی‌کنید یا در حد ابتدایی می‌مانید و فراتر از آشناهایتان نمی‌روید.

در این مقاله قرار است بفهمیم که چه نکاتی در تبلیغات مهم است و از چه راه‌هایی باید تبلیغ کنیم.

چه نکاتی برای تبلیغ محصول باید در نظر گرفته شود؟

فرقی نمی‌کند نحوه تبلیغ محصول شما چیست و چه کانالی را انتخاب می‌کنید، قبل از هر تبلیغ محصولی، نکات زیر را در ذهن‌تان مرور کنید:

روی مشتری ذره‌بین بگیرید

مگر هدف فروش غیر از این است که جنس را به دست مشتری برسانید؟پس اولین نکته این است که بدانید این مشتری اصلا کی هست که محصولتان را باید به دستش بدهید.

اگر سنش زیاد است و سلیقه کلاسیکی دارد، یک برخورد می‌طلبد و اگر نوجوان است و عاشق چیز‌های گنگ، روش‌های دیگری باید انتخاب کنید.

یعنی راه‌های تبلیغ محصول و بازاریابی با توجه به مشتری کاملا متفاوت است.

خب این را از کجا بفهمیم؟ جواب نوشتن یک پرسونای خوب برای خریداران محصولتان است.

همین حالا قلم و کاغذ بیاورید، به سوالاتی که در ادامه می‌بینید خوب فکر کنید و جواب درستی را بنویسید:

مخاطب شما زن است یا مرد؟ چند سال دارد؟ کجا زندگی می‌کند؟ عموماً چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفریح مورد علاقه‌اش چیست؟ دغدغه ذهنی‌اش چیست؟

نمونه پرسونای مشتری

البته برخی جواب‌ها را باید بر‌اساس داده‌های کسب‌و‌کارتان بدهید.

مثلا اینسایت اینستاگرام اطلاعاتی مثل جنسیت، شهر و سن را برای شما مشخص می‌کند.

محتوا و استراتژی شما دقیقا باید نیاز‌ها و علایق مخاطب را برطرف کند، برای مثال در یک تبلیغ ویدئویی باید سناریو را با توجه به همین پرسونا بنویسید.

هر جا مشتری هست، به‌دنبالش بروید

مخاطب شما هرجا که هست باید به‌دنبالش بروید و همان‌جا تبلیغ محصول را انجام دهید.

اگر مشتری آفتاب شد و رفت زیر ابرها یا مروارید شد و رفت ته دریا، شما هم باید دنبالش کنید!

مهم نیست که از اینستاگرام خیلی خوشتان نمی‌آید یا نمی‌دانید دقیقا در لینکدین چه می‌گذرد، اگر مشتری شما آنجاست باید حاضر باشید.

البته پلتفرم‌ جریان برای کمک و مشاوره رایگان به شما در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی حاضر است و می‌توانید از تخصص تیم ما استفاده کنید.

هدف داشته باشید تا گم نشوید

وقتی ندانید باید شمال بروید یا جنوب، با دو قدم شمال رفتن و دو قدم دیگر جنوب رفتن، آخر‌ سر خودتان را روی نقطه شروع پیدا می‌کنید! پس بدانید چرا تبلیغ می‌کنید.

مثلا می‌خواهید چقدر فروش داشته باشید؟ این موضوع را مشخص کنید.

هدف شما نحوه تبلیغ محصول را تا مقدار زیادی تغییر می‌دهد.

متفاوت باشید تا دیده شوید

یک ماهی سیاه را در آکواریوم‌های شب عید در نظر بگیرید، احتمالا زودتر از همه جلب‌توجه می‌کند.

برای دیده‌شدن باید متفاوت باشید و تبلیغات محصول خود را به‌شیوه‌ای خاص انجام دهید، مثلا اگر تبلیغ همسان می‌کنید، متن تبلیغ محصولتان را متفاوت انتخاب کنید.

از این موضوع به‌راحتی نباید گذشت.

برای جاافتادن اهمیت مسئله داستانی را که اخیرا برای پیج دوستی که هدفون می‌فروشد، اتفاق افتاده، با هم بررسی می‌کنیم:

«کمپینم افتضاح بود! چند میلیون خرج کردم و هیچ نتیجه‌ای نگرفتم، دیگه سراغ تبلیغات نمی‌رم.

اینا همش الکیه!»

دوست عصبانی من تبلیغ هدفونی را که برای گیمینگ مناسب بود، به من نشان داد، بدون هیچ هیجان و رنگ‌های شادی و در پیجی نامرتبط!

بعد از توجیه‌کردن او درمورد اشتباهش اول مخاطب را مشخص کردیم، هدف را روی فروش ۱۰۰ عدد گذاشتیم و به‌دنبال کانال‌های فعالیت مشتری گشتیم.

قرار شد کمپین بعدی را با مشارکت یک اینفلوئنسر گیمر انجام دهیم، از رنگ‌های شاد و فیلم برداری به‌اصطلاح گنگ استفاده کنیم و برای به چشم‌آمدن تبلیغ از جلوه‌های بصری غافل نشویم؛ چون مخاطب نوجوان ما عاشق هیجان است؛ پس باید طوری سناریو چید که سریعا آدرنالین خونش بالا برود.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد این کمپین موفقیت‌آمیز بود!

خب حالا که با نکات مهم آشنا شدیم وقت آن است بدانیم چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری بیشتر.

راه‌های موثر تبلیغ محصول چیست؟

راه‌های تبلیغ محصول یکی دو تا نیستند و بی‌نهایت روش وجود دارد؛ اما باید حواستان باشد همان طور که هر گردی، گردو نمی‌شود، هر روش تبلیغ محصولی هم قرار نیست شما را به اوج قله برساند و باید در انتخاب دقت کنید.

در ادامه روش‌های تبلیغ محصول که قبلا برادری‌شان را ثابت‌کرده‌اند، با هم بررسی می‌کنیم:

تبلیغ در دیگر سایت‌ها

یکی از بهترین راه‌های تبلیغ محصول، استفاده از عادت وب‌گردی و در نتیجه تبلیغ در سایت‌های دیگر است.

این کار را می‌توانید کاملا هوشمندانه با کمک یکتانت انجام دهید.

تبلیغات سایت روش‌های زیادی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

ریتارگتینگ محصول: با تبلیغات ریتارگتینگ محصول می‌توانید دقیقا با محصولی که کاربر از آن بازدید کرده‌ است، او را به سایت برگردانید تا خریدش را تکمیل کند تبلیغات محتوامحور محصول: با این روش تبلیغ شما در صفحه‌هایی نمایش داده می‌شود که محتوای آن ارتباط نزدیکی با محصول شما دارد.

همان طور که در تصویر می‌بینید در محتوایی که مربوط به مو است تبلیغ شامپو نمایش داده می‌شود:

نمونه تبلیغ محتوامحور محصول یکتانت

تبلیغات همسان: اگر می‌خواهید تبلیغ شما جزئی از سایت باشد و به‌راحتی توسط کاربر‌ها نادیده گرفته نشوید از این تبلیغات استفاده کنید پوش نوتیفیکیشن: با این تبلیغات می‌توانید با مشخص‌کردن اطلاعاتی مثل محدوده جغرافیایی برای افراد نوتیفیکیشن تبلیغ ارسال کنید

البته بجز این روش‌ها، راه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید در سایت یکتانت مشاهده کنید.

استفاده از تلگرام

تلگرام حدود ۵۰ میلیون کاربر ایرانی دارد، یعنی بیشتر از نصف جمعیت کشورمان! همین آمار کافی است تا هرچه زودتر به فکر تبلیغات محصول‌تان در این شبکه باشید.

نرخ تعامل بالا و کانال‌هایی با بازدید‌های میلیونی همه و همه تلگرام را به یک گزینه غیر‌قابل حذف تبدیل می‌کند.

تازه تبلیغات در این شبکه ارزان هم هست!

فقط حواستان را خوب جمع کنید: کانال انتخابی باید به موضوع محصول شما مربوط باشد.

مثلا اگر پتوی مسافرتی می‌فروشید، سراغ کانال‌های مرتبط با سفر و طبیعت‌گردی بروید.

اگر نمی‌دانید چطور کانال خوبی انتخاب کنید و دنبال یک راه گزارش‌گیری دقیق می‌گردید، از تبلیغات تلگرام جریان استفاده کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر راهی باشد که ویژگی‌های خوب محصولتان را کسی به‌جز خودتان بگوید، احتمالا قابل باور‌تر است؛ چون کسی نمی‌گوید ماست من ترش است.

از طرفی اگر کسی که خوبی‌های محصول را می‌گوید مورد اعتماد مردم باشد و روی آن‌ها تاثیر هم بگذارد که دیگر نور علی نور است! این دقیقا کاری است که اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می‌دهد.

می‌توانید محصول خود را برای یکی از این افراد بفرستید و از آن‌ها بخواهید آن را به فالوور‌هایش معرفی کند.

حواستان باشد درست است که این تبلیغات عالی جواب می‌دهد و نرخ بازگشت سرمایه‌اش از دیگر روش‌ها بالا‌تر است؛ اما این‌ها تا وقتی درست است که شما هم در انتخاب اینفلوئنسر دقت کرده باشید.

همان طور که از اینفلوئنسر تکنولوژی نمی‌توانید انتظار بهترین دستور پخت قورمه‌سبزی را داشته باشید، نباید بخواهید که اینفلوئنسر متخصص در آشپزی برایتان PS5 بفروشد.

از این گذشته اینفلوئنسر حوزه تکنولوژی که کاربر‌هایش با او تعامل ندارند هم نباید انتظار داشت که فروشتان را به اوج برساند.

خب حالا از کجا بفهمیم که نکات اینفلوئنسر مارکتینگ را به‌درستی رعایت می‌کنیم؟ به سادگی از خدمت اینفلوئنسر مارکتینگ پلتفرم جریان استفاده کنید.

هدفتان از کمپین را مشخص کنید و لیستی پر از اینفلوئنسر‌های مختلف ببینید.

بخشی از لیست اینفلوئنسرهای پنل جریان

اما این لیست به چه درد می‌خورد؟ قابل فیلتر‌شدن بر‌اساس موضوع کار اینفلوئنسر‌هاست، تعرفه‌دارد و نیاز به محاسبه دستی نرخ اینگیجمنت نیست؛ زیرا آن را هم ما برایتان حساب کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: هر بلاگر یا اینفلوئنسری مناسب تبلیغ پیج شما نیست

تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام

می‌خواهید آگاهی از برندتان را بالا ببرید؟ همزمان در چند پیج تبلیغ داشته باشید؛ ولی نمی‌توانید هزینه تعرفه‌ها را یکجا و در یک شب پرداخت کنید؟ تبلیغات بازدیدی مناسب شماست.

در این نوع تبلیغات محصول، با توجه به کسب‌و‌کارتان، تیم ما به‌صورت هوشمند چند پیج را برای شما در نظر می‌گیرد.

البته نگران نباشید اگر پیجی مورد قبولتان نبود، می‌توانید آن را در لیست سیاهتان قرار دهید.

ما به مرز‌های کسب‌و‌کار شما احترام می‌گذاریم.

کافی است با توجه به بودجه‌تان انتخاب کنید چند بازدید می‌خواهید و بقیه کار را به جریان بسپارید.

تبلیغات تعرفه‌ای در اینستاگرام

اگر می‌خواهید تبلیغاتتان در پیج خاصی و در مدت زمان مشخصی نمایش‌داده شود، از تبلیغات تعرفه‌ای استفاده کنید.

این روش تبلیغ محصول در اینستاگرام هزینه مناسبی دارد. اگر دنبال پیج مناسب می‌گردید، جریان این کار را برای شما آسان کرده است.

لیست همراه با تعرفه ما به شما کمک می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید و پس از پایان، یک گزارش کامل از تبلیغات محصولتان دارید تا بتوانید با استفاده از آن در کمپین‌های بعدی‌تان بهتر عمل کنید.

بازاریابی پیامکی

یک راه عالی برای تبلیغات استفاده از بازاریابی پیامکی است.

با یک پنل خوب می‌توانید افراد را دقیق‌تر هدف‌گیری کنید و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه‌تان را بالا ببرید.

می‌توانید از پنل پیامکی یکتانت استفاده کنید تا کاملا به هدف بزنید.

البته در این روش باید حواستان به متن تبلیغ محصول باشد و آن را با وسواس انتخاب کنید. متن تبلیغ برای یک محصول باید کوتاه باشد و در عین حال پیامی داشته باشد.

کال تو اکشن را در تبلیغات پیامکی فراموش نکنید.

نمونه پیامک تبلیغ محصول

استفاده از سایت‌های واسطه

مقایسه‌کردن یک فروشنده با فروشنده دیگر چیزی است که اکثر ما قبل از خرید انجام می‌دهیم.

تازه هرچه محصول گران‌تر باشد، بازار مقایسه داغ‌تر می‌شود.

سایت‌های واسطه این کار را برای مشتری‌ها راحت کرده‌اند و تقریبا از هر محصولی چند فروشنده ردیف می‌کنند.

پس اگر مخصوصا در ابتدای کار هستید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

در سایت‌های ترب، ایلماز، دیوار و… ثبت‌نام کنید.

جذب مشتری از آن‌ها و فروش با شما.

قیمت رقابتی در این روش بازاریابی خیلی مهم است، پس آن را فراموش نکنید.

تبلیغ محصول در سایت‌های واسطه

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بر اساس نوع محصول

محصولات مختلفی در دنیا وجود دارد و نمی‌شود یک نسخه خاص را برای همه پیچید.

بنابراین با توجه به محصول خودتان باید روشی را انتخاب کنید.

اگر محصول مصرفی مثل لباس، غذا و لوازم بهداشتی دارید، از اینستاگرام برای نشان‌دادن آن‌ها استفاده کنید.

فیلم و عکس باکیفیت بگیرید تا سفارش‌هایتان زیاد شود محصولات B2B مثل نرم‌افزار‌های خاصی را که مورد استفاده ادارات، کارمندان یا مدیران رده بالا هستند، می‌توانید در لینکدین تبلیغ کنید.

البته اینستاگرام برای این محصولات هم قابل استفاده است؛ ولی باید محتوای مخصوص این اشخاص را بسازید و با هشتگ‌گذاری درست آن را به دست مشتری‌ها برسانید بهترین راه برای تبلیغات محصولات آموزشی، تولید محتوای آموزشی است! برای مثال اگر محصول شما یک دوره فتوشاپ است، قسمتی از آن را در اینستاگرام یا لینکدین بگذارید.

نکات ریز کاربردی به جذب مشتری محصول آموزشی کمک می‌کند اگر محصولات تفریحی مسافرتی مثل تور یا هتل دارید، با تولید محتوا از لذت و هیجانی که محصول شما برای مشتری‌ها دارد، محتوا بسازید و یا حتی آن‌ها را درمورد مسائل مختلفی که در طول تفریحشان با آن روبه‌رو می‌شوند، راهنمایی کنید.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین روش‌های فروش در اینستاگرام

جریان، پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

فرقی نمی‌کند محصول شما چست، شبکه‌های اجتماعی تبلیغات مناسبی برای شما خواهد بود؛ البته اگر به نکاتی که در این مقاله گفتیم، خوب دقت‌کنید.

جریان با دسته‌بندی صفحه‌های مختلف تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی در کنار شماست تا هرچه در انبار دارید بفروشید و کسب‌وکارتان را پرسود کنید.

اگر نیاز به هر راهنمایی درمورد محصول خاصی دارید، در کامنت‌ها بنویسید.

google rating | reviews
Google rating: 4.4
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121623 »
« ویراستار: ناهید نامدار »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 14782 8 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.jaryan.net/blog/8609/product-advertising/