آموزش تولید محتوا با گوشی به صورت کاربردی و معرفی نرم افزار ...



در دنیای دیجیتال امروز، تولید محتوا بخش جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکاری است.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند این دستگاه‌ها به ابزاری قدرتمند برای تولید محتواهای متنوع تبدیل شده‌اند.

از ضبط ویدئوهای باکیفیت گرفته تا ویرایش حرفه‌ای تصاویر و نوشتن مقالات، گوشی‌های موبایل این امکان را به ما می‌دهند تا در هر زمان و مکانی ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنیم.

در این مقاله به بررسی روش‌های کاربردی برای تولید محتوا با گوشی هوشمند می‌پردازیم و نرم‌افزارهای مهم و کاربردی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب از آن‌ها استفاده کنید.

پس همراهمان بمانید.

چگونه با موبایل محتوایی جذاب تولید کنیم؟

برای تولید محتوا با گوشی به‌شکلی موثر و جذاب، ابتدا باید نیازها و تمایلات کاربران خود را به‌خوبی بشناسید و سپس راه حل‌هایی برای رفع این نیازها ارائه بدهید.

اما قبل از هرچیزی بدانید که ظاهر بسیار اهمیت دارد.

بنابراین سعی کنید محتواهایی تولید کنید که به لحاظ بصری جذاب باشند.

این امر کمک می‌کند که کاربران شما به خواندن یا تماشای محتوای شما ترغیب شوند.

اگر می‌خواهید محتوای صوتی تولید کنید، حتما به کیفیت بالای آن توجه کنید.

مواردی مثل میزان بلندی صدا یا انتخاب صدایی که ریتم آن تنوع داشته باشد به جلب توجه و حفظ تمایل کاربران به ادامه پخش محتوای صوتی کمک می‌کند.

در محتوای اینفوگرافیک یا تصویری نیز اهمیت استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا را به خاطر داشته باشید.

اگر می‌خواهید محتوای تصویری جذابی بسازید، بهتر است که یادگیری نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ را در اولویت قرار دهید.

مزیت های تولید محتوا با گوشی

تولید محتوا با موبایل به‌دلیل قابلیت‌های فراوان و دسترسی آسان به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای انجام این کار تبدیل شده است.

در ادامه با مزایای فراوان آن آشنا می‌شویم.

دسترسی همیشگی به موبایل راحتی در دانلود نرم افزارهای تولید محتوا برای گوشی کاربر پسند بودن نرم افزارهای تولید محتوا در موبایل
همیشه در دسترس بودن گوشی

یکی از مهم‌ترین مزایای این روش این است که شما همواره و در هر مکانی به موبایل خود دسترسی دارید.

بنابراین می‌توانید هر زمان و هر جا که وقت آزاد داشتید با موبایل خود تولید محتوا کنید.

دانلود آسان اپلیکیشن‌های تولید محتوا در موبایل

مزیت دیگر تولید محتوا با موبایل، دسترسی آسان به بسیاری از برنامه‌های کاربردی در این زمینه است.

این برنامه‌ها که فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند به شما این امکان را می‌دهند تا به‌طور کامل از امکانات گوشی خود برای ساخت محتوای جذاب و باکیفیت استفاده کنید.

با این روش بدون نیاز به تجهیزات جانبی یا کامپیوتر، می‌توانید به‌راحتی ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید.

محیط کاربر پسند اپلیکیشن‌های ساخت محتوا

تمامی اپلیکیشن‌های ساخت محتوا که روی گوشی نصب می‌شوند، محیطی زیبا، جذاب و کاربرپسند دارند.

به‌همین دلیل، هر فرد با هر سطح اطلاعاتی می‌تواند بدون نیاز به مهارت یا تخصص خاص از آن‌ها استفاده کند.

انواع محتواهایی که می‌توان با گوشی تولید کرد

برای تولید محتوا با موبایل هیچ محدودیتی در نوع محتوا وجود ندارد.

شما می‌توانید انواع محتوا را در قالب‌های متنی، صوتی، تصویری، ویدئویی، اینفوگرافیک و غیره را با گوشی خود تولید کنید.

تولید محتوای متنی تولید محتوای تصویری تولید محتوای پادکستی و صوتی ساخت محتوای فیلمی و ویدیویی
محتوای متنی

تولید محتوا با موبایل به‌صورت متنی امروزه بسیار رایج است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی می‌توان گفت بازاریابی محتوایی بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

تنها جذاب، خلاقانه و خاص بودن متن یک سایت را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند.

محتوایی که شما تولید می‌کنید باید بتواند خواننده را ترغیب کند که به خواندن تمام مقاله ادامه بدهد و همچنین از خدماتی که معرفی می‌کنید استفاده کند.

برای انجام تولید محتوای متنی از طریق گوشی موبایل، می‌توانید از مجموعه نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس که هم برای گوشی‌های اندروید در دسترس هستند هم ios، استفاده کنید.

دیگر نرم‌افزارهای موجود برای تولید محتوای متنی شامل موارد زیر هستند که بر روی موبایل اندرویدی یا آیفون خود می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

نرم‌افزار Evernote: اگر به‌دنبال نرم‌افزاری برای یادداشت‌برداری و نوشتن متن‌های کوتاه هستید، Evernote گزینه مناسبی است.

این اپلیکیشن امکان دسته‌بندی یادداشت‌ها، افزودن تصاویر و فایل‌های صوتی، همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها و اشتراک‌گذاری با دیگران را در اختیار کاربران می‌گذارد. نرم‌افزار Google Docs: یکی دیگر از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای تولید و ویرایش متن در گوشی‌های هوشمند Google Docs است.

این نرم‌افزار امکانات کاملی برای نوشتن متن، قالب‌بندی، ویرایش و اشتراک‌گذاری مطالب دارد.

اگر برای تولید محتوای موثر قصد سرمایه‌گذاری بر روی خودتان را دارید و می‌خواهید که بصورت حرفه‌ای بازاریابی محتوا را بیاموزید، دوره تولید محتوا را از دست ندهید!

تولید محتوای اینفوگرافیک

تولید محتوا با گوشی به‌صورت اینفوگرافیک و تصویری نیز به‌راحتی قابل‌انجام است.

چراکه می‌توانید از نرم‌افزارها و ابزارهای بسیار ساده‌ای در موبایل استفاده کنید و محتوایی جذاب و خارق‌العاده را به‌شکل تصویری بسازید.

معمولا محتواهای تصویری موجب درک بهتر افراد نسبت به موضوع موردنظر می‌شوند.

این محتواهای تصویری شامل عکس‌ها، ویدئوهای کوتاه، انیمیشن‌ها و غیره می‌شوند که با استفاده از ویرایشگرهای ساده‌ای که در گوشی موجودند، می‌توانید آن‌ها را ایجاد و ویرایش کنید.

از جمله:

نرم‌افزار کانوا (Canva): یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌ها برای طراحی انواع مختلف محتوای گرافیکی و اینفوگرافیک کانوا (Canva) است.

این اپلیکیشن در اندروید و ios رابط کاربری بصری و آسانی دارد و طیف گسترده‌ای از قالب‌ها، ابزارها و تصاویر را به‌صورت رایگان و پولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نرم‌افزار اینفوگرام (Infogram): این برنامه به شما کمک می‌کند تا اینفوگرافیک‌های حرفه‌ای و باکیفیت را با استفاده از داده‌های خودتان بسازید.

اینفوگرام (Infogram) نسخه رایگان محدودی دارد و برای دسترسی به تمام امکانات آن باید اشتراک تهیه کنید. نرم‌افزار ادوبی اکسپرس (Adobe Express): این برنامه که پیش از این با نام Adobe Spark شناخته می‌شد، ابزار قدرتمندی برای تولید محتوای اینفوگرافیک، پوستر، استوری‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر محتوای گرافیکی است.

ادوبی اکسپرس (Adobe Express) قالب‌ها و ابزارهای متنوعی را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید از آن برای ویرایش عکس‌ها و ویدیوها نیز در موبایل خود استفاده کنید. نرم‌افزار Bazaart: این اپلیکیشن امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند خلاقیت و استعداد خود را در تولید محتوای تصویری به نمایش بگذارند.

کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند عکس‌های هنری و جذابی خلق کنند.

از ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن باید به وجود انواع مختلفی از فیلترها، امکان حذف پس‌زمینه تصاویر، ابزارهای برش حرفه‌ای و قابلیت افزودن متن روی تصاویر اشاره کنیم. نرم‌افزار Vectornator: یک اپلیکیشن چند‌منظوره و قابل‌استفاده در گوشی‌های موبایل است.

این برنامه طوری طراحی شده که افراد با هر سطح مهارتی در طراحی و گرافیک بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و محتوای خود را بسازند.

این اپلیکیشن مخصوصا برای تصویرسازی و چاپ طراحی شده است و حتی امکان ویرایش فایل‌های PDF را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی با استفاده از موبایل امروزه به روشی محبوب و کارآمد برای ساخت محتوای گویا و پویا تبدیل شده است.

با پیشرفت فناوری در دستگاه‌های هوشمند شما می‌توانید به‌راحتی پادکست‌های صوتی، روایت‌ها، مصاحبه‌ها، آموزش‌های صوتی و انواع دیگر محتوای صوتی را با کیفیت بالا در گوشی موبایل خود ضبط و تولید کنید.

این روند امکان تولید محتوای صوتی با هر موضوع و برای هر نوع مخاطبی را در هر زمان و مکانی فراهم می‌کند و همین امر موجب افزایش و انتشار گسترده‌ محتواهای صوتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

نرم‌افزار WavePad Audio Editor: این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای تولید و ویرایش فایل‌های صوتی است، اما فقط کاربران آیفون می‌توانند از آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن امکانات گسترده‌ای دارد اما برای استفاده از این امکانات نیاز به خرید و پرداخت هزینه دارید. نرم‌افزار Lexis Audio Editor: این اپلیکیشن نیز یکی از ابزارهای کاربردی برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید است که برای تولید و ویرایش فایل‌های صوتی استفاده می‌شود.

امکاناتی نظیر کاهش نویز و صداهای مزاحم، فشرده‌سازی فایل خروجی و دیگر ویژگی‌ها از مزایای این برنامه هستند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی محتوای صوتی را با موبایل خود تولید کنید.
تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوا با گوشی با نرم‌افزارهای کاربردی یک انتخاب عالی برای ساخت محتوای ویدیویی است.

بسیاری از افراد برای ساختن استوری و پست اینستاگرامی موبایل را گزینه بهتری می‌دانند و با استفاده از آن محتوایی ارزشمند و کاربرپسند تولید می‌کنند.

معمولا در تولید محتوای ویدیویی با گوشی به صدای محیط اطراف بی‌توجهی می‌شود، در حالیکه کیفیت و وضوح صدا نقشی کلیدی در ارائه محتوایی باکیفیت دارد.

حذف کامل صداهای اضافی، گامی ضروری برای ساخت محتوایی جذاب و دیدنی است.

نرم‌افزار Inshot: یکی از اپلیکیشن‌های معروف برای تولید محتوا با گوشی Inshot است.

این اپلیکیشن بسیار کاربردی و پرطرفدار است و شما می‌توانید از آن برای تولید انواع محتوای ویدیویی برای اینستاگرام، تلگرام و دیگر پلتفرم‌ها استفاده کنید.

این اپلیکیشن روی تمام گوشی‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف نصب می‌شود. نرم‌افزار vllo: این اپلیکیشن یکی از قدرتمندترین و کاربرپسندترین ویرایشگرهای ویدیو است که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند به‌راحتی با آن کار کنند.

تولیدکنندگان محتوا با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و حرفه‌ای این برنامه می‌توانند کلیپ‌های جذاب و حرفه‌ای را به‌راحتی تولید کنند. نرم‌افزار VideoShop: یک برنامه ویرایشگر ویدیو کامل و قدرتمند است که امکانات متنوعی مانند اجرای جلوه‌های ویژه، اجرای جلوه‌های صوتی و تنظیمات متنوع ویدیو دارد.

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوهای خود را به‌شکل‌های خاصی ویرایش کنید.

تولید محتوا با موبایل از طریق این اپلیکیشن برای افراد مبتدی نیز بسیار آسان است. نرم‌افزار VN Video Maker: این نرم‌افزار یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های ویرایش ویدیو است.

یکی از ویژگی‌های مفید این اپلیکیشن، وجود قالب‌های آماده و متنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به تنظیم دستی افکت‌ها و فیلترهای مختلف به‌سرعت ویرایش و تولید محتوای تصویری و ویدیویی انجام دهند.

این قابلیت موجب شده تا تولید محتوای چندرسانه‌ای با استفاده از این برنامه بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود.
وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا با گوشی

اگر اول راه هستید، برای تولید محتوا با موبایل نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت ندارید.

ابتدا وسایل حداقلی را تهیه کنید و سپس بعد از آن‌که از محتواهای خود کسب درآمد کردید وسایل خود را آپدیت کنید.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا با گوشی شامل موارد زیر هستند:

میکروفون یقه‌ای یا شات گان سه پایه یا استابلایزرهای موبایل لوازم نورپردازی مانند رینگ لایت بک گراند یا پرده (فون) عکاسی لوازم مربوط به لنز دوربین گوشی
سخن نهایی

تولید محتوا با گوشی نیازمند داشتن دانش و اطلاعات مناسب در خصوص نرم‌افزارها و ابزارهای مربوطه است.

در این مسیر، آشنایی با نکات مهم و کلیدی به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک سازنده محتوای موفق عمل کنید.

به‌همین خاطر در این مقاله انواع مختلف روش‌های تولید محتوا با موبایل را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بر اساس علاقه و مهارت خود به سمت تولید محتواهای جذاب و درآمدزا حرکت کنید.

سوالات متداول

برای تولید محتوا با گوشی چه ابزارهایی نیاز است؟

میکروفون – سه پایه مخصوص موبایل – رینگ لایت – بک گراند مناسب و لنز گوشی.

برای ساخت محتوای ویدیویی با موبایل چه نرم افزارهایی لازم است؟

برای تولید محتوای ویدیویی با گوشی می‌توانید از اپلیکیشن‌های: Inshot – vllo – VideoShop و VN Video Maker استفاده کنید.
google rating | reviews
Google rating: 4.7
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121713 »
« ویراستار: عاطفه کریمی »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 13172 2 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://academy.zhaket.com/content-creation-with-phone/