آیا ریلز طولانی اینستاگرام برای پیج شما مفید است؟ ...



ریلز طولانی اینستاگرام، قابلیت تازه ای هست که با عرضه آن بسیار از تولید کنندگان محتوا به دنبال آن رفتند.

ولی آیا واقعا این ویژگی می تواند بدرد ما بخورد و بازدهی که انتظار می رود را در اختیار ما خواهد گذاشت؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع که بازدهی ریلز بلند اینستاگرام چطور می تواند باشد، بپردازیم.

این روزها در دوره فرمانروایی بی چون چرای اینستاگرام بر شبکه های اجتماعی به سر می بریم و باید گفت که دربین کاربران ایرانی نیز این پلتفرم از محبوبیتی خاص برخوردار است؛ از این رو، بسیار از کسب و کارها، فعالیت های برند سازی خود را به سمت این شبکه برده و از طریق آن کسب درآمد خوبی هم دارند.

ریلزها یا ویدیوهای کوتاه، یکی از جذاب ترین قابلیت های این شبکه بود که بسیار از اشخاص از آن استفاده می کردند و به تازگی افزایش حداکثر زمان این ویدئو ها، دست تولید کنندگان محتوا را برای بسیار از فعالیت ها باز گذاشته هست.

ولی باید گفت نتیجه در مورد ریلز طولانی اینستاگرام چندان که انتظار می رفت خوب نبوده است! در ادامه این مقاله پلازا قرار هست با هم در مورد همین موضوع صحبت کنیم.

فهرست مطالب

قابلیت ریلز طولانی اینستاگرام چیست؟بازدهی ریلز طولانی اینستاگرامچطور بازدهی ریلز و ویدئو اینستاگرام را بالا ببریم؟نتیجه گیری
قابلیت ریلز طولانی اینستاگرام چیست؟

عبارت «ریلز طولانی اینستاگرام» از آن ویژگی هایی هست که می تواند برای کاربران سوءتفاهم هایی را ایجاد کرده و معنی آن برای هر کسی متفاوت باشد.

برای اینکه به بررسی ریلز طولانی اینستاگرام بپردازیم، بهتر هست اول 1 بار تعاریف پایه در مورد این نوع از محتوای پشتیبانی شده از اینستاگرام را با هم بررسی کنیم تا به درکی مشترک در مورد طولانی بودن این ریلز ها برسیم.

ریلزهای اینستاگرام ویدیو هایی کوتاه می باشند که کار خود را از ویدئو های ۱۵ ثانیه ای آغاز کرده و بازدهی بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

این نوع از ویدئو در واقع تقلیدی از ویدیو های تیک تاک بودند که در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در اختیار کاربران قرار گرفتند.

ریلز طولانی اینستاگرام چیست!؟

ساختار و ماهیت Reel باعث شد تا بسیار از کاربران بیشتر از 1 بار آنها را تماشا کرده و اینستاگرام را به این فکر ببرد که چرا مدت زمان آنها را افزایش ندهد! در آپدیت های ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ که برای ریلز های اینستاگرام اتفاق افتاد، حداکثر زمان این ویدئو ها از ۱۵ به ۹۰ ثانیه افزایش داشت.

ریلز های ۹۰ ثانیه ای هم می توانستند نیاز های کاربران را برآورده کنند و گونه ای جدید از محتوا وارد ویدئو های ریلز شدند.

ولی اینستاگرام به همین موضوع بسنده نکرد و بعد از مدتی دوباره به فکر تست کردن محتوا های طولانی تر در قالب ویدئو های ریلز افتاد.

در آگوست سال ۲۰۲۳، اینستاگرام نسخه‌های ۳ و ۱۰ دقیقه ای از ریلزها را بررسی کرد و وقتی دید که این ویدئو ها تا حدودی می توانند مورد استقبال کاربران قرار بگیرند و کاربران راضی به نظر می رسند، این قابلیت را به صورت عمومی عرضه کرده و اکنون شما می توانید ویدئوی طولانی اینستاگرام را به صورت ریلز های ده دقیقه ای هم در صفحه خود منتشر کنید.

در واقع این نوع ویدئوی طولانی اینستاگرام، می توانست به جای ویدئو های IG نیز مورد استفاده قرار بگیرد و جنس محتوایی آن کاملا تغییر کرده بود.

به همین صورت بخوانید :چگونه موزیک ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

وقتی می گوییم ریلز طولانی اینستاگرام، منظور ما همین ویدئو های ریلز با مدت زمان ده دقیقه خواهد بود و در مورد نسخه های قبلی و ۹۰ ثانیه به پایین صحبت نمی کنیم.

هر چند که عرضه این ویدئوی طولانی اینستاگرام به عنوان 1 ریلز برای بسیار از تولید کنندگان محتوا جذاب به نظر می رسید و آنها سعی در گنجاندن محتوای آموزشی و یا ویدئو های طولانی داشتند، ولی باید گفت شرایط آنطور که انتظار می رفت پیش نرفت و بررسی هایی که تیم های متخصص در این حوزه انجام داده اند، نشان می دهد این ویدئو ها می توانند روند پیشرفت پیج را معکوس کرده و آن را دچار افت کنند.

در بخش بعد این موارد را بررسی می کنیم.

بازدهی ریلز طولانی اینستاگرام

شرکت متا، که ارائه دهنده پلتفرم اینستاگرام است، یکی از پیشروترین شرکت ها در خصوص شبکه های اجتماعی می باشد و علاوه بر اینستاگرام، مواردی مثل متا یا فیسبوک سابق، تردز و واتساپ را نیز در دست داشته و می توان گفت از هر شرکت دیگری در مدیریت تجربه کاربری و ارائه ویژگی های جدید، پرکارتر بوده هست.

البته این موضوع به این معنی نیست که هر قابلیتی که ارائه می کند عالی هست و برای کاربران جذابیت بالایی دارد! در بسیار از موارد این شرکت ثابت کرده که می تواند امکانات بدرد نخور را ارائه کند و تازه روی آنها پافشاری هم داشته باشد.

هر چند این موارد در مورد اینستاگرام حداقل بوده است، ولی به نظر می رسد ریلز طولانی اینستاگرام یکی از همین موارد هست.

بر اساس بررسی‌هایی که تیم‌های مختلف تولید محتوا انجام دادند و نتایج آنها در رویداد تولید کنندگان محتوا در نیویورک منتشر شده است، استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام نه تنها نمی‌تواند بازدهی پیج را مثل سایر ریلز ها بالا برده و مخاطب را جذب کند، بلکه در بسیار از موارد منجر به افت بازدهی می‌گردد.

در این رویداد مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، نیز حضور داشت و توضیحاتی را پیرامون مواردی مثل الگوریتم های اینستاگرام، محوریت های اصلی تصمیم گیری و کارهایی که در حال انجام هست ارائه داد و جالب اینجاست که بر اساس نظر های آدام موسری، استفاده از ریلز بلند اینستاگرام در مواردی می تواند منجر به افت بازدهی پیج گردد.

بازدهی ریلز طولانی اینستاگرام

بر اساس این موارد می توان گفت که بسیار از محتوایی که به کمک ریلز های منتشر می شوند، جایی در این حوزه نداشته و می توانند برای کاربران خسته کننده باشند؛ از همین رو، این کاربران ترجیح می دهند از این نوع محتوا عبور کرده و به سراغ مواردی با مدت زمان کمتر بروند و بدیهی هست که این موضوع افت چشمگیری را برای صفحه مورد نظر ایجاد خواهد کرد.

این موضوعی هست که خود مسئولین اینستاگرام هم به آن اعتراف کرده و به نظر می رسد تست های محتوا ۳ و ۱۰ دقیقه ای چندان خوب نبوده و بهتر هست کسانی که می خواهند بازدهی خود را بالا نگه دارند، به هیچ عنو ان به سراغ استفاده از آنها نروند.

به همین صورت بخوانید :دانلود ریلز اینستاگرام ؛ آموزش نحوه دانلود از Reels اینستا

مهمترین مواردی که در خصوص کاهش بازدهی صفحه در این رویداد معرفی شد این موارد بودند:

استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام و محتوای بالای ۹۰ ثانیه؛طعمه گذاری و فریب کاربر برای جذب آن؛ویدیو هایی دارای واتر مارک های غیر از پیج اصلی؛ویدئو هایی با کیفیت پایین تر؛پست کردن محتوایی که خودتان در تولید آن نقشی نداشته اید؛

همانطور که می بینید، این موارد در خصوص کارهایی می باشند که بسیار از تولید کنندگان محتوا به جای تولید محتوای ارگانیک و اصل انجام می دهند و بسیار از کاربران آنها را دوست ندارند.

در صورتی که در پلن ها و استراتژی های شما استفاده از این موارد قرار گرفته است، بهتر هست قبل از اینکه الگوریتم های اینستاگرام صفحه شما را به خاک و خون بکشند، فکری برای آنها بکنید و مسیر حرکت خود را اصلاح کنید.

در بخش بعدی در مورد کارهایی که می تواند برای بهبود اوضاع به شما کمک کند صحبت خواهیم کرد.

آسیب های ریلز طولانی اینستاگرام

چطور بازدهی ریلز و ویدئو اینستاگرام را بالا ببریم؟

موارد متعددی وجود دارد که می تواند در بالا بردن بازدهی محتوا و به طور خاص محتوای ویدیویی که شما منتشر می کنید، نقش داشته باشد.

مهمترین مسائلی که به عنوان اصول بالا بردن بازدهی صفحات در رویداد نیویورک معرفی شد، این موارد بودند:

برقراری ارتباط مثمر ثمر و معتبر با کاربر؛به زمان انتشار توجه داشته باشید؛بالاترین رزولوشن ممکن را آپلود کنید؛محتوا را زمانی انتشار دهید که برای سایر شبکه های اجتماعی دیگر خود این کار را می کنید؛

در مورد اولین گزینه باید گفت که منظور از 1 ارتباط مثمر ثمر در واقع این هست که کاربر ارزشی که محتوای شما برای آن می تواند داشته باشد را درک کرده و محتوا نباید به صورتی باشد که 1 کار سرسری و بلا استفاده جلوه پیدا کند.

در نظر داشته باشید در بهترین ریلز طولانی اینستاگرام که بازدهی خوبی به شما بدهد، شما حداکثر تا ۹۰ ثانیه برای این کار وقت دارید و این مساله در تولید محتوا باید در نظر گرفته گردد.

در صورتی که سری به مقاله نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام بزنید می توانید با روال کامل ساخت ریلز به صورت حرفه ای آشنا شوید.

چطور بازدهی ریلز و ویدئو اینستاگرام را بالا ببریم

همینطور باید زمانی که کاربران آنلاین می باشند را در نظر داشته و برنامه خوبی برای تایم انتشار داشته باشید.

هر چند در ایران و بخاطر مشکلات اینترنت این کار کمی سخت بوده و تعجبی ندارد که برنامه های شما به هم بریزد.

ولی باز هم لازم هست تمام تلاش خود را برای پیدا کردن ساعتی که بتوانید در آن بهترین بازدهی را بگیرید، داشته باشید.

گزینه دیگری که باید روی آن کار کرد و هم در مورد ریلز طولانی اینستاگرام و هر محتوای دیگر مهم است، کیفیت محتوا خواهد بود.

شما باید بهترین رزولوشن ممکن را آپلود کرده و نگران دیده نشدن آن نباشید.

خود اینستاگرام در صورت نیاز برای کسانی که اینترنت آنها جوابگوی این رزولوشن نباشد، کیفیت های پایین تر را پخش خواهد کرد.

به همین صورت بخوانید :آموزش استفاده از قابلیت ریمیکس ریلز اینستاگرام

یکی دیگر از مسائل مورد بخش در این رویداد، زمان انتشار محتوا در سایر پلتفرم ها خواهد بود.

در صورتی که محتوای خود را در محل های دیگری مثل ایکس (توییتر سابق)، لینکدین و یا یوتیوب نیز منتشر می کنید، باید دقت داشته باشید که تمامی انتشار ها در 1 زمان باشد و سعی نکنید با 1 محتوا چند بار در شبکه های مختلف ایمپرشن بگیرید و هر بار کار را با همان کاربران تکرار کنید.

این از موضوعاتی هست که الگوریتم های اینستاگرام به تازگی به آن توجه خاصی پیدا کرده اند و در صورتی که محتوای شما را در زمان های مختلف در سایر شبکه ها پیدا کنند، اهمیت آن در اینستاگرام کاهش پیدا خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی وضعیت استفاده از ریلز طولانی اینستاگرام پرداختیم و دیدیم که در صورتی که مراقب نباشید، این نوع از ریلز ها می تواند تبدیل به یکی از بدترین دشمنان پیج شما شوند.

در این خصوص باید در نظر داشت که ریلز بلند اینستاگرام که بیش از ۹۰ ثانیه طول داشته باشد، از نظر بازدهی شرایط خوبی نخواهد داشت و بهتر هست که از ویدئوهایی کوتاه برای این نوع از محتوا استفاده کنید.

هرچند این قابلیت توسط اینتساگرام ارائه شده است، ولی آزمایش های آن موفق نبوده اند.

بهتر هست به جای استفاده از ویدیوی طولانی اینستاگرام تمرکز خود را روی تولید محتوای معتبر، تنظیم زمان انتشار و همینطور آپلود کردن بهترین کیفیت ممکن بگذارید.

در صورتی که در مورد این نوع محتوا سوال و یا نظری داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

google rating | reviews
Google rating: 4.6
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121541 »
« ویراستار: علی تصدیقی فر »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 22976 3 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.plaza.ir/140303/589125/instagram-reel-length-explained/