بهترین روش‌های تبلیغات آموزشگاه زبان ...



تعداد افرادی که به یادگیری زبان دوم، سوم و حتی چهارم علاقه‌ دارند، هر‌ روز بیشتر می‌شود؛ اما این شمشیر دولبه است! از طرف دیگر، تعداد آموزشگاه‌های زبان هم در چند‌ سال اخیر چند برابر شده است.

پس اگر می‌خواهید سهمی در این بازار داشته باشید، باید رقابت کنید! در عصر امروزی بدون تبلیغ کلاس زبان، شما قطعا بازنده بازی می‌شوید.

در این مقاله، با انواع روش‌های تبلیغ آموزشگاه زبان تا دندان برای تبلیغات مسلح و در آخر با چند نمونه تبلیغ کلاس زبان آشنا می‌شویم.

انواع روش‌های تبلیغ آموزشگاه زبان

روش‌های مختلفی برای تبلیغ آموزشگاه زبان وجود دارد که ممکن است انتخاب بعضی از آن‌ها فقط وقت و سرمایه‌تان را هدر بدهد.

پس باید روشی را انتخاب کنید که از قبل امتحانش را پس‌داده باشد.

از راه‌های زیر می‌توانید برای تبلیغات با ریسک کم کمک بگیرید:

از گوگل کمک بگیرید

اکثر ما اگر سوالی به ذهنمان بیاید ابتدا آن را در گوگل سرچ می‌کنیم، چه این سوال یک کلمه انگلیسی باشد چه دنبال کلاس زبان باشیم.

شما هم می‌توانید از این موتور جست‌و‌جو قوی استفاده کنید تا به افرادی که به‎‌دنبال کلاس زبان هستند، وصل شوید.

این کار را از ۲ راه مختلف می‌توانید انجام دهید:

در Google maps آموزشگاه زبانتان را ثبت‌ کنید تا هر کسی که در اطراف، به‌دنبال کلاس زبان می‌گردد، شما را پیدا کند.

تبلیغ کلاس زبان در گوگل مپ

روی سئوی وبسایت خود کار کنید یا از گوگل ادز استفاده کنید و در کلمات کلیدی خاصی رتبه اول گوگل را بگیرید.

البته کارکردن روی سئو سایت چندین ماه زمان میبرد و در طولانی مدت برای شما مفید خواهد بود؛ ولی با گوگل ادز در همان ابتدا، به رتبه اول صعود می‌کنید.

در تصویر زیر یک نمونه تبلیغ گوگل را می‌بینید که با جست‌وجوی «کلاس زبان تهرانپارس» بالا آمده است:

تبلیغ کلاس زبان در گوگل ادز

بازاریابی ارجاعی را از قلم نیندازید

حرف هیچکس به‌اندازه حرف دوست یا اعضای خانوادهایی که از خدمات شما استفاده کرده‌اند، نمی‌تواند روی تصمیم افراد برای انتخاب شما تاثیر بگذارد.

پس از این فرصت استفاده کنید و بگذارید مشتری‌‌ها برایتان مشتری بیاورند.

البته برای این که این اتفاق بیفتد، ابتدا نیاز است که واقعا خدمات خوبی ارائه دهید و در وهله دوم انگیزه‌ای برای معرفی خود ایجاد کنید؛ برای مثال با معرفی یکی از آشنایان، در شهریه ترم بعد زبان‌آموزان درصدی تخفیف قرار دهید.

تولید محتوا، شاه‌کلید شما

چه زمانی تصمیم می‌گیرید شاگرد کسی باشید؟ وقتی که استادبودن او را قبول داشته باشید.

یکی از موثر‌ترین روش‌هایی که به‌وسیله آن می‌توانید ثابت کنید در کارتان ماهر هستید، تولید محتوا است.

هیچ‌چیز بهتر از محتوایی که در آن نحوه آموزش و مهارت‌هایتان را به مشتری‌های بالقوه نشان داده‌اید، نمی‌تواند آموزشگاه زبان شما را تبلیغ کند.

اما کجا تولید محتوا کنیم؟ جواب ساده است؛ هر کجا مخاطب‌تان فعالیت می‌کند.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اصلی برای تولید محتواست که حتما مخاطب شما هم با توجه به جمعیت کاربران 45 میلیون ایرانی این اپ، در این شبکه فعالیت دارد.

در تولید محتوا در اینستاگرام باید به نکات زیر توجه کنید:

منظم باشید و برنامه داشته باشید.

فعالیت مداوم بهتر از جسته و گریخته کار‌کردن است.

پیجی که یک روز در هفته 30 استوری دارد؛ اما بقیه روز‌ها خالی است، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پیجی که هر‌ روز تعداد کمتری استوری می‌گذارد، خواهد داشت. کیفیت محتوایتان را بالا ببرید، چه از نظر بصری و چه محتوایی.

تعداد زیادی رقیب در این شبکه وجود دارند که باید سعی کنید با کیفیت بالاتر، شاگرد‌های بیشتری بگیرید. از ابزار‌های اینستاگرام مثل هشتگ، ریلز و لوکیشن استفاده کنید.

این ابزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا مشتری زودتر شما را پیدا کند.

تبلیغ کلاس زبان در اینستاگرام

لینکدین را فراموش نکنید

اگر در حوزه‌های تخصصی‌تر مثل آزمون آیلتس تدریس می‌کنید تبلیغ آموزشگاه زبان در لینکدین برای شما مناسب است.

در این شبکه هزاران متخصص هستند که یکی از دغدغه‌هایشان پیشرفت است.

زبان انگلیسی مهارتی است که درهای پیشرفت و ارتقا را در مسیر شغلی افراد باز می‌کند و این موضوع برای مخاطب لینکدین قابل درک است.

از آن‌جایی که تبلیغات در این شبکه کمی با بقیه متفاوت است، می‌توانید صفر تا صد آن را با جریان پیش ببرید تا خیالتان راحت باشد.

جریان لیستی از اینفلوئنسر‌های این شبکه اجتماعی دارد و بهترین تعرفه را برای تبلیغ آموزشگاه زبان شما ارائه می‌دهد.

در آخر هم یک گزارش کامل از کمپین دارید تا روند پیشرفت کسب‌و‌کارتان را سریع‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: لیست اینفلوئنسرهای لینکدین فارسی

بازاریابی پیامکی برای هدف‌گیری مناطق اطراف

اگر آموزشگاه حضوری دارید، محله‌های اطراف شما می‌توانند بهترین مخاطبان شما باشند.

شاید مردم تراکت‌هایی را که پخش می‌کنید، نبینند؛ اما هیچکس از نوتیفیکیشن پیام کوتاه موبایل نمی‌گذرد!

تبلیغات پیامکی بهترین روش برای هدف‌گیری ساکنان شهر و محله شماست.

به کمک این روش تبلیغ کلاس زبان، می‌توانید مخاطبان را از میان گروه‌های دسته‌بندی‌شده بر اساس ویژگی‌های مختلف انتخاب کنید.

یکی از این دسته‌بندی‌ها محل زندگی است.

البته به‌شرطی که از پنلی با لیست مخاطبان کامل و گروه‌بندی‌شده استفاده کنید.

پنل ارسال پیامک انبوه یکتانت با لیست کاملی از مخاطبان که بر اساس ویژگی‌های متفاوتی مثل جنسیت، محل زندگی و علایق مرتب شده‌اند، به شما امکان تبلیغ پیامکی هدفمند را می‌دهد.

برای این تبلیغات متن خوب، عاملی کلیدی است.

متن شما باید ساده و گیرا باشد و پیشنهادی هیجان‌انگیز برای مشتری‌ها داشته باشد.

می‌توانید با زبان‌آموزان فعلی و قبلی هم از طریق پیامک ارتباط برقرار کنید؛ مثلاً افرادی را که مدتی است در ترم جدید ثبت‌نام نکرده‌اند، تشویق کنید زبان‌آموزی را ادامه دهند.

البته برای این کار باید از پنلی با امکان بارگذاری مخاطب استفاده کنید. پیامک تبلیغ کلاس زبان

با کسب‌و‌کار‌های دیگر همکاری کنید

از شرکت‌های مهاجرتی گرفته تا کتابفروشی‌های زبان، این کسب‌وکارها هر روزمشتری‌های بالقوه شما را می‌بینند و با آن‌ها سروکله می‌زنند.

پس چرا از این فرصت برای معرفی کسب‌و‌کارتان استفاده نکنید؟

از اعتبار کسب‌و‌کار‌های همکار کمک بگیرید.

آن‌ها مشتری معرفی و درصدی از سود یا مبلغی مشخص را به‌ازای هر مشتری از شما دریافت کنند.

این روابط می‌تواند فقط بر مبنای منافع مشترک شکل بگیرد؛ یعنی شما برای آن‌ها مشتری بفرستید و آن‌ها برای شما.

سعی کنید یک توافق خوب کنید تا دو طرف از این رابطه سود ببرند.

تبلیغات آموزشگاه زبان در اینستاگرام

چند نفر از دوستان شما اینستاگرام ندارند؟ کمتر از انگشتان دستتان؟ همین حساب سر‌انگشتی ثابت می‌کند تبلیغات اینستاگرامی چقدر مهم است؛ اما باید بدانید به چه‌ روشی باید در این شبکه خودی نشان دهید.

در ادامه سه راه اصلی تبلیغات در این شبکه را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات اینفلوئنسری

همه ما حتما کسانی را می‌شناسیم که از کلاس زبانشان راضی نبوده‌اند و همیشه دنبال آموزشگاه زبانی عالی می‌گردند و از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسند.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ آن‌قدر موثر است که علاوه‌بر زبان‌آموزان معمولی، حتی این افراد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اینفلوئنسر‌ها کسانی هستند که مردم از آن‌ها تاثیر می‌گیرند و اعتماد دارند.

بنابراین وقتی آن‌ها می‌گویند آموزشگاه زبان فلان کلاس‌های خوبی دارد، اکثر افراد به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

در این نوع تبلیغ آموزشگاه زبان، شما اینفلوئنسر مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و سپس محتوا، عکس یا ویدئویی را که برای تبلیغات آماده کرده‌اید، در اختیارشان می‌گذارید تا به‌صورت پست یا استوری آپلود کنند.

البته اگر هزینه بیشتری دهید، اینفلوئنسر‌ها خودشان برایتان محتوا تولید می‌کنند که اتفاقا تاثیر بیشتری هم می‌گذارد.

بسته به بوجه‌ای که دارید، نوع تبلیغات را انتخاب کنید.

تهیه لیستی از اینفلوئنسر‌های موثر در حوزه شما، برقراری ارتباط با افراد و گرفتن بهترین تعرفه از آن‌ها، بررسی نرخ تعامل پیج اینفلوئنسر، هماهنگی‌های حین تبلیغ کلاس زبان و اطمینان از درستی اجرا، همه و همه سختی‌هایی هستند که در طول این تبلیغات باید با آن دست‌و‌پنجه نرم کنید.

البته این پایان ماجرا نیست چون پلتفرم جریان کنار شماست!

با خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ، همه کار‌ها را به جریان بسپارید و فقط تمرکزتان را روی گزارش‌ها بگذارید تا سریع‌تر رشد کنید.

تبلیغ کلاس زبان با اینفلوئنسر مارکتینگ

بیشتر بخوانید: هر بلاگر یا اینفلوئنسری مناسب تبلیغ پیج شما نیست

تبلیغات بازدیدی

اگر می‌خواهید فقط به‌اندازه بازدیدی که تبلیغ آموزشگاه زبانتان می‌خورد، پول پرداخت کنید، تبلیغات بازدیدی جریان یک گزینه عالی برای شماست.

تبلیغات بازدیدی برای اینکه نام شما سر زبان‌ها بیفتد و شناخته شوید، به کار می‌آید.

روش کار هم به این صورت است که ابتدا مشخص می‌کنید چند بازدید می‌خواهید.

جریان به‌صورت کاملا هوشمندانه با‌توجه به مشتری احتمالی کلاس‌های زبان، چند پیج برای شما انتخاب می‌کند.

البته ما به علایق و بینش‌تان احترام می‌گذاریم و مجاز هستید هر پیجی را که نخواستید، از لیست حذف کنید.

در آخر، گزارش کاملی که جریان از تبلیغ برایتان آماده می‌کند، مشخص می‌کند برای تبلیغ بهینه چه تغییراتی نیاز است.

بیشتر بخوانید: تبلیغات نمایشی (بازدیدی) چیست؟

تبلیغات تعرفه‌ای

تبلیغات تعرفه‌ای فرصت مناسبی است تا در پیج خاصی که مطمئن هستید تبلیغ کلاس زبان در آن موثر است، معرفی شوید.

در این روش تبلیغ آموزشگاه زبان، محتوای شما طبق توافق قبلی به مدت زمان مشخصی که معمولا 12 ساعت الی 1 روز است، بالا می‌رود.

نکته خیلی مهم: در انتخاب پیج دقت کنید و از همه نظر آن را بسنجید.

پیج‌هایی با موضوع مهاجرت و سبک‌ زندگی‌های خارج از کشور انتخاب خوبی هستند.

اگر می‌خواهید روی آموزش به کودکان کار کنید، پیج‌های خانه‌داری و آشپزی را انتخاب کنید.

جریان لیستی کامل از پیج‌های به‌دردبخور برای شما دارد که به‌راحتی می‌توانید تبلیغاتتان را با بهترین تعرفه به آن‌ها سفارش دهید.

نکات تبلیغات موثر برای آموزشگاه زبان

قبل از این که پا در میدان بگذارید و در تبلیغات سرمایه‌گذاری کنید، نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها تبلیغ آموزشگاه شما را چند پله جلو می‌اندازد:

هدف داشته باشید

باید بدانید هدف شما از انجام این تبلیغات چیست.

هدف به برنامه‌ها سمت‌و‌سو می‌دهد و با هر بادی به طرفی نمی‌چرخید.

برای مثال اگر دنبال بالا‌بردن شناخته‌شدن در جامعه هدف هستید، تبلیغات بازدیدی گزینه مناسبی برای شماست؛ اما اگر هدفتان فروش است، اینفلوئنسرمارکتینگ را پر‌رنگ‌تر می‌کنید.

نکته: دقت کنید که هدف انتخابی باید قابل‌اندازه‌گیری، دقیق و قابل دستیابی باشد.

مشتری را بشناسید

چه کسانی قرار است صندلی کلاس‌های شما را پر کنند؟ مخاطب تبلیغ کلاس زبان شما کیست؟ این‌ها سوالاتی هستند که تقریبا همه ابعاد کمپین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باید بدانید مشتری کیست، چه مشغولیات ذهنی دارد و چطور می‌توانید او را تحت‌تاثیر قرار‌دهید.

برای مثال، کمپین‌هایی که مخصوص کسانی است که قصد مهاجرت دارند مخاطب متفاوتی با کلاس زبان کودکان دارد.

عصر دیجیتال را از یاد نبرید

یادتان نرود که تکنولوژی در همه زندگی ما نفوذ کرده و تازه اول راه پیشرفت آن هستیم.

شبکه‌های اجتماعی به جزئی جدانشدنی در زندگی ما تبدیل شده‌اند و این فرصت مناسبی برای کسب‌‌‌و‌کار‌ها ایجاد کرده است.

اینستاگرام را حتما در برنامه تبلیغ کلاس زبانتان قرار‌ دهید؛ چون هر مخاطبی که داشته باشید، در این شبکه حضور دارد.

از روش‌های مختلف استفاده کنید

به یک روش گیر ندهید و تمام سرمایه‌تان را یک‌جا خرج نکنید.

سعی کنید از روش‌های تبلیغات متفاوتی استفاده کنید تا افراد مختلفی با هر سبک زندگی را روی صندلی‌های کلاستان بنشانید.

نمونه تبلیغات جذاب برای آموزشگاه زبان

تبلیغات زیر می‌تواند الهام‌بخش شما برای نوشتن متن‌های خودتان باشد.

ویدئو زیر نشان‌می‌دهد یادگیری زبان انگلیسی با لهجه مناسب چقدر مهم است و عنصر طنز‌ را هم چاشنی کرده است:

تبلیغ زیر هم پیام بیدارکردن هندی درونتان را دارد! یعنی آنقدر (اینجا زبان هندی) را خوب یاد می‌گیرید که حرف‌زدنتان کاملا شبیه یک محلی است:

تبلیغ خلاقانه کلاس زبان

تبلیغ بعدی هم از گرفتن خانه در خارج از کشور می‌گوید که بدون دانستن زبان، راه سختی است!

تبلیغ خلاقانه آموزشگاه زبان

جریان؛ پلتفرم تبلیغات در شبکه های اجتماعی

جریان ابزاری مفید برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که تمام دغدغه‌های تبلیغاتی را از دوش شما بر می‌دارد و در کمترین زمان، بیشترین بازده را برایتان فراهم می‌کند.

مهم نیست چقدر بودجه دارید، هدفتان از تبلیغات بالابردن آگاهی از برند یا جذب مشتری است، می‌توانید در جریان تبلیغ کلاس زبان انجام دهید و به چشم‌اندازی که در ذهنتان دارید برسید.

پس دیگر دست روی دست نگذارید و با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در این عصر دیجیتالی سهم بیشتری از این بازار بگیرید.

google rating | reviews
Google rating: 4.7
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121625 »
« ویراستار: شمیم عارفان »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 16373 8 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://www.jaryan.net/blog/8564/language-class-advertising/