ریلز اینستاگرام چیست؟ به همراه تمام آموزشهای کاربردی ...
چندین سال است اینستاگرام یکی از محبوبترین برنامهها در سراسر دنیا شده است.
این برنامه به تازگی امکان جدیدی به نام ریلز با محتوای ویدیویی را اضافه کرده است.
ریلزها میتوانند روش مناسبی برای افزایش دامنه روابط و تعامل در اینستاگرام برای شما باشند.
البته این هدف نیازمند مهارت و تلاش کافی برای استفاده از آن است.
در این مقاله شما را بیشتر با ریلز اینستاگرام آشنا میکنیم و به شما روش ساخت ریلز را خواهیم گفت.
چرا از ریلز اینستاگرام برای بیزنس و بازاریابی استفاده میکنیم؟
در چند سال گذشته شاهد افزایش مارکتینگ ویدیویی بودهایم که تا حدی به دلیل محبوبیت پلتفرمهایی مانند Snapchat و TikTokبوده است.
ریلز یک افزودنی ویدیویی کوتاه در اینستاگرام است که به مارکت ویدیویی اضافه شدهاست.
Reels به دو دلیل بر استوری برتری دارد:
اول، ویژگیهای ویرایش (موسیقی، ناپدید شدن متن، افکت ها و غیره) Reelsکه انتخابهای خلاقانه تری نسبت به استوری در اختیار ما قرار میدهند.
دوم، استوریهای لایو فقط برای افرادی که شما را دنبال می کنند یا برای مشاهده استوریهای شما روی پروفایل اینستاگرام تان ضربه میزنند، نشان داده میشود.
درحالی که به نظر میرسد ریلز به افراد در فید آنها نمایش داده میشود، فارغ از این که شما را دنبال میکنند یا نه، بنابراین ضریب دسترسی در این مورد بالا است.
علاوه بر این، پیش نمایش reel شما به جای انقضا، در فید شما باقی میماند.
اگر الگوریتم بتواند محتوای ریلز شما را در مقابل مخاطب مناسب خود قرار دهد و باعث جذب مخاطبی شود که مورد نظر شما به عنوان یک مارکتر است، Reels فرصت فوقالعاده ای را در اختیار ما قرار داده است.
روشهای فعال کردن ریلز
فعال کردن ریلز اینستاگرام با گوگل کروم
اینستاگرام برای کاربران هنگام استفاده از لپتاپ و رایانه محدودیت اعمال کرده است.
بنابراین، برخی از بخشهای اینستاگرام را نمیتوانید در رایانه تماشا کنید.
برای اینکه این محدودیت را از میان بردارید، لازم است که از مرورگر استفاده کنید.
گوگل کروم یکی از مرورگرهای پرکاربرد و موفق است.
برنامههایی مانند Insist وجود دارند که شما با استفاده از آنها در مرورگر خود به محتوای اینستاگرام دسترسی دارید.
زمانی که از این افزونه استفاده کنید مواردی از اینستاگرام به شما نمایش داده میشود که با استفاده از گوشیهای هوشمند خود در اینستاگرام میبینید.
این برنامه هم نسخه رایگان و هم پولی دارند.
نگران امنیت صفحه خود نیز نباشید.
این افزونه هیچ مشکلی هم برای امنیت صفحه شما ایجاد نمیکند.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون
وقتی که ریلز شروع به فعالیت در اینستاگرام کرد، برای تمام افراد این امکان فراهم نبود.
راههایی است که شما بتوانید زودتر ریلز را در اکانت اینستاگرام خود فعال کنید.
زمانی که شما افزونه Insist را اضافه میکنید، علاوه بر نسخه تحت وب، ریلز اینستاگرام در گوشی آیفون شما نیز فعال میشود.
گزینه دیگری نیز وجود دارد.
استفاده از فیلترشکن به شما کمک میکند.
میتوانید لیست کشورهایی که ریلز برای آنها فعال است را پیدا کنید.
IP خود را به این کشورها تغییر دهید.
در یک بازه زمانی یک هفتهای تا ده روزه ریلز اینستاگرام شما فعال میشود.
البته ایرادی نیز به این روش وارد است.
بعد از این کار شما نمیتوانید بدون فیلترشکن وارد اینستاگرام خود شوید تا ریلز فعال بماند.
در صورتی که IP اصلی شما را بشناسند احتمال بستن حسابتان وجود دارد.
فعال کردن ریلز اینستاگرام در اندروید
فعال شدن ریلز در اندروید نیز مانند موارد قبلی است.
بنابراین، نوع سیستم عامل شما تفاوتی در ارائه ریلز اینستاگرام شما ایجاد نمیکند.
به مرور زمان این امکان برای تمام افراد فراهم میشود.
شما با انجام مراحل کار متوجه خواهید شد که استفاده از ریلز بسیار ساده است.
بهتر است که اینستاگرام خود را بهروزرسانی کنید.
زیرا ریلز در نسخههای جدید اینستاگرام منتشر شده است.
نحوه استفاده از موسیقی، متن ناپدید شونده و افکتها در ریلز اینستاگرام
Reels ویدئوهای کوتاهی هستند که مدت زمان آنها 15 تا 30 ثانیه است.
آنها در فید شما حضور دارند، امکان اظهارنظر دارند و میتوانند در استوریهای شما به اشتراک گذاشته شوند.
مشابه پست های معمولی در فید اینستاگرام، ریلز یک کپشن کامل دارد که اجازه گذاشتن لینکهای زنده و قابل کلیک را نمیدهد اما امکان هشتگگذاری در آن فراهم است.
الیز توصیه میکند هشتگها را به اولین کامنت هر ریلز و کپشن آن اضافه کنید.
ریلز را میتوان با استفاده از موسیقی انتخاب شده از فهرست موسیقی درون Reels در اینستاگرام یا با استفاده از صدای شخصی خود ساخت.
افزودن موسیقی به ریلز
فهرست موزیک موجود برای ریلز بسته به نوع پروفایلی که دارید، متفاوت است.
اکانتهای شخصی (personal)، مثل اکانتهای سازنده (creator)، به مجموعه کامل موسیقی دسترسی دارند.
اگر شما یک اکانت بیزنس دارید، امکان دسترسی به موزیک بدون کپی رایت برای شما فراهم است.
برای جستجوی موزیک، کافی است روی نماد نت موسیقی ضربه بزنید تا فهرست موزیکها باز شود و سپس عنوان یک آهنگ، نام یک هنرمند یا یک مود را در بخش جستجو تایپ کنید.
روی یک آهنگ ضربه بزنید، حال نوار شناوری را میبینید که میتوانید با کشیدن آن به راست یا چپ در طول آهنگ، بخش موردنظر خود را پیدا کرده و استفاده کنید.
برای تقویت داستان سرایی، لحظه یا متن شعرهایی را انتخاب کنید که با محتوایی که به صورت بصری درحال به اشتراک گذاشتن آن هستید، تطابق داشته باشد.
این عمل میتواند با نشان دادن احساسات یا متنی که از آن استفاده میکنید، باشد.
به خاطر داشته باشید که بر خلافTikTok ، نمیتوانید در ریلز روی آهنگ صحبت کنید.
تا زمانی که آهنگ در حال پخش است، صدای شما قطع میشود.
افزودن متن ناپدید شونده به ریلز
این ویژگی به شما این امکان را میدهد متنی را که با ویدیوی شما پدید و ناپدید میشود، همپوشانی کنید.
پس از ضبط ویدئو، روی پیکان سمت راست در پایین صفحه ضربه بزنید.
سپس روی مربع (Aa) در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا ویرایشگر متن باز شود.
در مرحله بعد، یک بلوک از متن را تایپ کنید و سپس روی حبابی که برای آن متن در پایین صفحه وجود دارد، ضربه بزنید تا نوار (مدت زمان) نمایان شود.
به این ترتیب میتوانید انتخاب کنید که آیا متن برای کل مدت زمان ویدیوی شما نمایش داده شود یا در ابتدا، وسط یا پایان ظاهر شود.
همچنین میتوانید روی خود متن ضربه بزنید و آن را تا جایی که میخواهید روی ویدیو قرار گیرد، بکشید.
اگر این فرآیند برای شما مشکل بود، الیز یک راه حل دارد.
ویدیو ریلز خود را بگیرید و به جای اشتراک گذاری، روی پیکان (رو به پایین) در بالای صفحه ضربه بزنید تا آن را در گالری خود ذخیره کنید.
توجه داشته باشید که ریلز شما به دلیل مسائل مربوط به کپی رایت با موسیقی ذخیره نمیشود.
حال میتوانید فایل ویدئویی را در InShot وارد کرده و متن خود را اضافه کنید.
سپس آن را ذخیره کرده و دوباره در اینستاگرام بارگذاری کنید.
پس از برگرداندن ویدئو در اینستاگرام، میتوانید دوباره موسیقی را به آن اضافه کنید.
الیزه متن ناپدید شونده را با موسیقی ترکیب میکند تا چند ریلز ساده ایجاد کند که دارای موزیک با ضرب آهنگی است که می تواند با آن هماهنگ شود.
سپس هر ضربه محکم و ناگهانی را با یک کلمه یا نکته ای که ناپدید میشود، هماهنگ و ترکیب میکند.
در یکی از این ویدیوها در مورد هشتگهای اینستاگرام، او عمدا آخرین نکته را برای 1 ثانیه روی صفحه نشان میدهد.
از آنجا که سرعت خواندن آن برای افراد بسیار سریع است، مردم بارها و بارها آن را بازبینی کردند تا در آخرین نکته مکث کنند.
این ویدیو در حال حاضر پربیننده ترین ریلز اوست.
افزودن افکت به ریلز
افکتهای درون ریلز بر اساس افکتهای موجود در استوری ساخته شدهاند و از نمونههای موفق در تیک تاک الهام میگیرند.
افکتهای زیادی برای مرور و انتخاب وجود دارد اما الیزه دو نمونه محبوب دارد:Green Screen و Party Lights.
افکت پرده سبز به شما این امکان را میدهد تا خود را در هر تعداد پسزمینهای که میخواهید، قرار دهید. برای استفاده از این افکت، دوربین را در اینستاگرام باز کنید و از خود فیلم بگیرید، درحالی که افکت پرده سبز را نیز اعمال کردهاید.
سپس دکمه افزودن رسانه (Add Media) را فشار دهید و یک عکس یا ویدیو از گالری گوشی خود انتخاب کنید.
در این مرحله جلوه پرده سبز، آن عکس یا ویدیو را به عنوان پسزمینه عکس شما قرار میدهد.
اگر پرده سبز را در افکتهای خود نمیبینید، روی عنوان هر افکتی که میخواهید، در موارد دلخواه خود ضربه بزنید.
سپس بر روی Browse Effects ضربه بزنید تا “پرده سبز” را جستجو کنید.
افکت Party Lights یک جلوه رنگی رنگی را با حس دیسکو و رقص به ریلز شما اضافه میکند.
آموزش ساختن ریلز اینستاگرام
برای ساخت ریلز نیازی ندارید برنامه یا گجت خاصی را نصب کنید.
شما از طریق برنامه اینستاگرام میتوانید ریلز را پیدا کنید.
در ادامه شما میتوانید اولین ریلز خود را منتشر کنید.
یک روش آن از طریق پست است.
مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:
۱)برنامه اینستاگرام خود را باز کنید.
۲) نشانه ریلز در پایین صفحه و در وسط است.
آن را بزنید.
۳) در گوشه بالا سمت راست آیکون دوربین است.
روی آن ضربه بزنید.
۴) طول محتوای ویدیویی خود را انتخاب کنید.
۱۵، ۳۰ و ۶۰ ثانیه گزینههای انتخابی هستند.
اگر بخواهید میتوانید از افکتها نیز استفاده کنید.
البته میتوانید سرعت ویدیو خود را آهستهتر یا تندتر نیز کنید.
۵) روی آیکون ویدیو بزنید و آن را نگه دارید تا بتوانید ویدیوی خود را ضبط کنید.
۶) حالا با استفاده از گزینه پیشنمایش محتوای خود را ببینید.
۷) با زدن next به مرحله بعدی بروید.
۸) اگر مایلید میتوانید کپشن هم بنویسید.
۹) حالا محتوای خود را منتشر کنید.
البته از طریق بخش استوری نیز میتوانید وارد شوید.
کافی است که دوربین استوری خود را باز کنید.
شما میتوانید برای این هدف صفحه را به سمت راست بکشید.
با استوری نیز میتوانید به ریلز دسترسی پیدا کنید.
از مرحله سوم ادامه مسیر را طی کنید.
در مورد ویرایش ریلز باید گفت که اینستاگرام این قابلیت را ندارد.
شما برای ویرایش نیاز است که محتوای خود را پاک کنید.
حالا تغییرات دلخواه خود مثل تغییر کاور و نوشتن کپشن را اضافه کرده و از نو منتشر کنید.
روش حذف به صورت زیر است:
۱) برنامه اینستاگرام را باز کنید.
۲) آن ویدیوی خود را که میخواهید پاک کنید از بین ریلزها پیدا کنید.
۳) ویدیو را باز کنید و سه دکمه کنار آن را لمس کنید.
۴) از بین گزینهها، حذف (Delete) را بزنید.
۵) با زدن تایید پنجره پاپآپ، حذف را نهایی کنید.
اگر از دوربین خجالت میکشید، چگونه ریلز بسازید؟
اگر با صحبت کردن جلوی دوربین راحت نیستید، این روش استفاده از افکت پرده سبز مناسب شماست.
تلفن خود را روی سه پایه تنظیم کنید، افکت پرده سبز را باز کنید و عکسی را از گالری گوشیتان انتخاب کنید – که میتواند یک اسکرین شات از پیام دایرکت، ایمیل، سوال یکی از مشتریان یا سفارش آنها باشد.
آن تصویر را روی صفحه باز کنید، سپس مطمئن شوید که در قاب قرار نمیگیرید.
حال میتوانید پیام خود را به عنوان یک صدا روی تصویر به مخاطبان برسانید.
روش جستجوی ریلزهای اینستاگرام
شاید گاهی اوقات بخواهید در اینستاگرام ریلزهایی با محتوای مشخصی را دنبال کنید.
در این مورد استفاده از هشتگ به شما بسیار کمک میکند.
برای رسیدن به این هدف لازم است در نوار جستجوی برنامه، عبارتی را که میخواهید جستجو کنید.
بعد به سربرگ Tags بروید.
حالا هر عنوانی را که به موضوع جستجوی شما نزدیک است انتخاب کنید.
بعد از انتخاب میبینید که سه دسته محتوا نمایش داده میشود.
برترینها، تازهها و ریلز.
شما با انتخاب ریلز از محتوای آن با موضوع دلخواه خود استفاده میکنید.
کاربردها و مزایای ریلز اینستاگرام
افراد از محتواهای ویدیویی استقبال بیشتری میکنند.
این محتواها با استفاده از ریلز اینستاگرام میتوانند خلاقانهتر باشند تا افراد بیشتری را به خود مشغول کنند.
البته گفته میشود ریلز برای مخاطبین جدید بیشتر از بقیه محتواها نمایش داده میشود.
بنابراین، با توجه کردن به آن میتوان برند خود را گسترش داد.
اینستاگرام زمانی که ویژگی جدیدی راهاندازی اضافه میکند، به استفادهکنندگان آن بیشتر توجه میکند.
با استفاده بیشتر از آن میتوانید از حمایت سازندگان برخوردار شوید.
با توجه به اقبال زیاد ریلز اینستاگرام تبلیغات در آن به کسبوکارها کمک میکنند تا محتوای جدید خود را به افراد بیشتری نمایش دهند.
ریلز برای تبلیغات در اینستاگرام
محبوبیت ریلز باعث شده است به پتانسیل آن به عنوان ابزاری برای تبلیغات و بازاریابی بیشتر توجه شود.
تبلیغات ریلز مکان جدیدی برای تبلیغات اینستاگرام به حساب میآید؛ یعنی یک راه تازه برای تبلیغات در اینستاگرام فراهم شده است.
بنابراین، اینستاگرام برای ریلز فرصت تبلیغاتی خاصی را نیز در نظر گرفته است.
زمانی که محتوای خود را آماده کردید لازم است که حساب تجاری متناسب با تبلیغات این برنامه را داشته باشید.
البته این گزینه برای کشور ایران فراهم نیست.
میتوانید فقط موضوع محتوا تبلیغاتی باشد.
ریلز تبلیغاتی با نوع معمولی آن تفاوتی ندارد و بین بقیه موارد نمایش داده میشود.
این یک فرصت عالی به شمار میرود.
زیرا زمانی که مخاطبان در حال تماشای انواع ریلز هستند توجه آنها را به محتوای تبلیغاتی شما جلب میشود.
این کار را میتوانند با بازی و خلاقیت بیشتر انجام دهید.
ریلز برای ارائه محتوای آموزشی در اینستاگرام
از ریلز اینستاگرام میتوان برای آموزش نیز استفاده کرد.
افراد بسیاری از تجربه موفق خود در این زمینه گفتهاند.
افراد در حوزههای متفاوتی از این امکان استفاده میکنند.
شما هم میتوانید از ریلز برای انتشار محتوای آموزشی خود استفاده کنید.
برای مثال، شما میتوانید محتواهای آموزشی قبلی خود را که در پست منتشر کردهاید حالا با استفاده از خلاقیت و ریلز به گونهای دیگر منتشر کنید.
این موارد کوچک میتواند نتایج بسیار متفاوتی را رقم بزند.
این روشی بدون هزینه است تا بتوانید افراد زیادی را با خود همراه کنید.
ریلز برای سرگرمی در اینستاگرام
محتوای سرگرمکننده بخشی جدانشدنی از هر برنامه شبکههای اجتماعی به شمار میرود.
ریلز اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست.
بنابراین، افرادی که در این زمینه به دنبال بیشتر دیده شدن و مخاطبان بیشتری هستند میتوانند از ریلز برای این هدف استفاده کنند.
از آنجایی که برای محتوای سرگرمی افراد بیشتری مشتاق دیدن هستند این هدف زودتر نیز برآورده میشود.
تفاوت ریلز اینستاگرام و استوری
شاید در یک نگاه کلی متوجه تفاوت ریلز اینستاگرام و استوری آن نشوید.
اما با یک نگاه دقیقتر میتوان تعدادی تفاوت میان آنها پیدا کرد.
در استوری شما میتوانید هر آنچه که میخواهید را در مدت ۲۴ ساعت به دنبالکنندههای خود نشان دهید.
این موارد شامل فیلم، عکس و هر داستانی که میخواهید آن را تعریف کنید است.
این ویدیوها را تنها افراد که شما را دنبال میکنند در قسمت خانه اینستاگرام خود میبینند.
بقیه افراد نیز میتوانند از طریق پروفایل شما استوریهای شما را تماشا کنند.
اما ریلز مانند یک پست به قسمت اکسپلور اینستاگرام افراد هم وارد میشود.
بنابراین، تفاوتی ندارد که این افراد دنبالکننده شما باشند یا خیر.
بنابراین اگر صفحه شما باز باشد هم به صورت عمومی و هم خصوصی نمایش داده میشود.
زمانی که شما استوری اضافه میکنید میتوانید آن را ذخیره کنید تا افراد بتوانند همیشه به آن دسترسی داشته باشند.
این کار را در قسمت هایلایتها میتوانید انجام دهید.
تفاوت ریلز در این است که مانند پستهای اینستاگرام در قسمت پست نمایش داده میشود.
یک تفاوت مهم دیگر استوری و ریلز در نوع محتوای این دو است.
در شروع فعالیت استوری اینستاگرام تنها محتوای ویدیویی را میتوانستید منتشر کنید.
اما به مرور گستره کار افزایش یافت و اشتراکگذاری پستهای دیگران و اضافه کردن لینک نیز اضافه شدند.
با این وجود، در ریلز تنها میتوان محتوای ویدیویی منتشر کرد.
تفاوت Reels اینستاگرام و تیک تاک
تیک تاک با استفاده از ریلز توانست محبوبیت زیادی در بین افراد بهخصوص در نسل Z به دست بیاورد.
از آنجایی که اینستاگرام نمیخواست از این رقابت جا بماند قابلیت ریلز را نیز به خود اضافه کرد.
با این کار میخواست مخاطبینی را که برای ریلز از دست داده بود بازگرداند.
حالا سوالی که پیش میآید این است که ریلز اینستاگرام تنها یک کپی از تیک تاک است یا اینستاگرام قابلیتهای بیشتری را برای این بخش در نظر گرفته است؟
شما میتوانید با استفاده از هر دو گزینه برند خود را گسترش دهید.
زیرا آنها روشهایی را در خود دارند که شما میتوانید برای کسبوکار خود از آنها استفاده کنید و سود ببرید.
ریلز اینستاگرام و تیک تاک یک ایده هستند اما طول کوتاه ریلز اینستاگرام میتواند برگ برندهای برای آن باشد.
زیرا محدودیت زمانی آن میتواند کاربران را ترغیب کند تا خلاقیت بیشتری را چاشنی ویدیوی خود کنند.
از طرفی دیگر، ریلز تیک تاک گستردگی بسیار زیادی دارد.
کاربران هم هر روز در حال ایجاد صداهای جدیدی هستند که بهسرعت در حال انتشار ویروسی هستند.
تنوع صدای بالا تیک تاک مزیت بزرگی برای آن به حساب میآید.
البته ریلز اینستاگرام هم تنوع بالایی دارد اما در مقایسه با تیک تاک محدود محسوب میشود.
محدودیت فیلترهای اینستاگرام، سریعتر وایرال شدن تیک تاک و تنوع تبلیغات تیک تاک از دیگر تفاوتهایی هستند که بین ریلز اینستاگرام و تیک تاک وجود دارد.
ریلز در اکانت عمومی و خصوصی
در هر دو اکانت عمومی و خصوصی میتوان از استوری و ریلز اینستاگرام استفاده کرد.
تنها تفاوت این دو اکانت در این است که در اکانت خصوصی محتوای موردنظر تنها به دنبالکنندههای شما نمایش داده میشود.
با این حال، ممکن است اکانت شما عمومی باشد.
ریلز در اکانت عمومی دنبالکننده بیشتری را به شما ملحق میکند.
بمب ورود به اکسپلور
با اکانت عمومی، ریلز گزینهای است که در زمان کمی بسیار سریع به اکسپلور راه پیدا میکند.
بنابراین، ریلز به شما کمک میکند تا تعداد دنبالکنندههای خود را افزایش دهید.
حال علاوه بر ورود دنبالکننده جدید با ریلز، محتوای خوب و مفیدی در استوری برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
با این عمل میتوانید روابط پایداری با آنها داشته باشید.
پس ریلز برای رشد اکانت شما و استوری برای ایجاد روابط بسیار کاربردی هستند.
آموزش تبدیل هایلایت استوریها به Reels در اینستاگرام
اینستاگرام به شما امکان تبدیل استوریهای هایلایت شده به ریلز را میدهد.
شما میتوانید بر روی این محتوا موسیقی نیز قرار دهید.
بعد از آن، محتوای شما در قسمت ریلز نمایش داده میشود.
برای این هدف لازم است که به هایلایت دلخواه خود بروید.
گزینه سهنقطه را انتخاب کنید.
از بین گزینههای نمایش داده شده گزینه Convert to Reels را انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر مقاله تبدیل هایلایت استوریها به Reels در اینستاگرام را بخوانید.
نحوه به اشتراک گذاری، بازنشر و استفاده مجدد از ریلز
همانطور که در بالا به آن اشاره شد، ریلز نیز میتواند مشابه یک پست معمولی در فید اینستاگرام یا در استوریها به اشتراک گذاشته شود.
روی نماد ریلز در پست خود ضربه بزنید، از این طریق میتوانید تمام ویدیو را در استوریهای خود به اشتراک بگذارید.
شما بعدا میتوانید با pinch (بزرگ و کوچک کردن عکس توسط دو انگشت)کردن سایز ویدیو را کوچک یا آنقدری بزرگ کنید که کل فضای استوری را بگیرد.
کاربران حرفهای معمولا بالای هر پستی که در استوریهایشان به اشتراک میگذارند، یک GIF “اینجا ضربه بزنید (tap here)” اضافه میکنند تا مردم روی آن ضربه بزنند و آن را از فید تماشا کنند.
به این ترتیب، آنها میتوانند ویدیو را در نمای تمام صفحه ببینند.
شما میتوانید ریلزهای خود را در سایر پلتفرمها یا در خبرنامه ایمیلتان هم به اشتراک بگذارید.
ریلز خود را باز کرده و روی سه نقطه نزدیک کپشن ضربه بزنید.
سپس گزینه (Copy Link) را انتخاب کنید.
کارشناسان سوشال مدیا به جای استفاده مجدد از ویدیوهای سایر پلتفرمها برای ریلز اینستاگرام، توصیه میکنند تا به طور خاص برای این بخش از اینستاگرام خود تولید محتوا کنید.
این توصیه به این علت است که ویدئو از منابع دیگر ممکن است تار به نظر برسد.
با این حال، میتوانید از ویدیوهای خارج از پلتفرم برای الهام گرفتن در تولید محتوای جدید برای Reels استفاده کنید.
Google rating: 4.7
کد خبر: « 121781 »
« ویراستار: اسماعیل سالاری »