مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام به همراه معنی ...



در دنیای رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و موثرترین پلتفرم‌ها برای به‌اشتراک‌گذاری محتواهای تصویری و ویدیویی است.

با توجه به برخورداری از بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سال 2023، جای تعجب ندارد که اینستاگرام مجموعه اصطلاحات خاص خود را داشته باشد.

چه کاربر حرفه‌ای این پلتفرم باشید یا مبتدی، مهم است که بر اصطلاحات Instagram تسلط داشته باشید.

بنابراین در این مقاله مهم‌ترین اصطلاحات اینستاگرام را به همراه معنی هرکدام بررسی خواهیم کرد.

همراهمان بمانید.

چرا باید اصطلاحات اینستاگرام را بدانیم؟

اهمیت یادگیری اصطلاحات منحصربه‌فرد هر رسانه اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام را نباید دست کم بگیرید.

چون فعالیت در این محیط فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار برندها قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها مخاطبان بیشتری به‌دست آورند و فروش بیشتری را تجربه کنند.

آگاهی از اصطلاحات Instagram به شما کمک می‌کند تا زبان استفاده از این محیط را بهتر درک کنید و فعالیت مفیدتری داشته باشید.

گرچه باید بدانید به‌مرور زبان به‌دنبال تغییرات در اینستاگرام، اصطلاحات جدیدتر ممکن است ترند شوند.

مهمترین اصطلاحات اینستاگرام به همراه معنی و توضیحات هرکدام

عبارت‌هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم، جزو مهم‌ترین اصطلاحات Instagram قرار می‌گیرند.

هندِل اینستاگرام (Username)

هندِل اینستاگرام که به اسم نام کاربری یا همان آی دی شما نیز شناخته می‌شود، شناسه منحصربه‌فرد شما در این پلتفرم است.

این نام با نماد @ شروع می‌شود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند شما را در اینستاگرام پیدا کرده یا در پست‌ها، استوری‌ها و کامنت‌ها تگ کنند (در ادامه توضیح خواهیم داد که تگ کردن در اینستاگرام به چه معناست).

نام کاربری شما برای آنکه هویت آنلاین داشته باشید، مهم است و سایرین راحت‌تر می‌توانند شما را در اینستاگرام پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار کنند.

لازم به ذکر است که ساخت اکانت instagram بدون داشتن نام کاربری امکان پذیر نیست و برای داشتن پروفایل و پیج در این شبکه اجتماعی لازم است که برای خود آی دی تعریف کنید.

پروفایل (Profile)

پروفایل اینستاگرامتان را باید خانه دیجیتال شما در این پلتفرم معرفی کنیم.

پروفایل محلی است که در آن می‌توانید هویت خود را بیان کنید و نشان دهید فعالیت شما شخصی یا تجاری است.

پروفایل شما دربرگیرنده عکس پروفایلتان، بیو و مجموعه‌ای از پست‌هایتان است.

شما در این محیط می‌توانید محتوای خود را به‌نمایش بگذارید و فضایی از نظر بصری جذاب و آگاهی‌بخش به‌وجود آورید که برندتان را نشان می‌دهد.

تصویر پروفایل (Profile Picture)

تصویر پروفایل شما عکس کوچکی است که نقش یک نماینده بصری از حساب اینستاگرام شما را دارد.

این تصویر یکی از اولین چیزهایی است که کاربران با بازدید از پروفایل شما با آن مواجه می‌شوند.

بسیاری از کاربران تصمیم به استفاده از عکس خود، لوگوی برندشان یا عکسی مهم می‌گیرند که به سایرین کمک کند آن‌ها را سریع‌تر شناسایی کنند.

تصویر پروفایل بخش مهمی از هویت دیجیتال شما است.

مشاهده دوره اینستاگرام مارکتینگ ژاکت آکادمی

بیو (Bio)

بیو یا بایو در بین اصطلاحات اینستاگرام، به‌معنای معرفی مختصر اما تاثیرگذار خودتان، برندتان یا کسب‌وکارتان است.

محل قرارگیری بیو زیر تصویر پروفایل شما است و توسط آن می‌توانید اطلاعات کلیدی را به‌اشتراک‌ بگذارید که کاربران را درگیر کند.

زمان بهینه‌سازی این قسمت علایق خود را ذکر کنید، به وب‌سایتتان لینک دهید و سبک یا شخصیت خود را نشان دهید.

شما توسط بیو می‌توانید فالوورهای بالقوه خود را تحت‌تاثیر قرار دهید.

فالوورها (Followers)

فالوورها افرادی هستند که تصمیم می‌گیرند اکانت شما را دنبال کنند.

آن‌ها محتواهای شما را در فید خود می‌بینند و با پست‌های شما از طریق لایک‌کردن، نظرگذاشتن یا به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها، تعامل برقرار می‌کنند.

فالوورهای شما جامعه اینستاگرام شما را تشکیل می‌دهند و به محتوایی که تولید می‌کنید، واکنش نشان می‌دهند.

فالووینگ (Following)

تعداد فالووینگ‌های پروفایل شما تعداد کاربرانی را نشان می‌دهد که تصمیم گرفته‌اید آن‌ها را در اینستاگرام دنبال کنید.

آن‌ها اکانت‌هایی هستند که پست‌هایشان را در فید خود می‌بینید.

با فالوکردن سایر کاربران، شما با محتوای آن‌ها تعامل برقرار می‌کنید.

در واقع فالووینگ برعکس فالوور است.

فید (Feed)

فید در بین اصطلاحات instagram، به‌معنای محلی است که دائما تصاویر و ویدئوهای جدید کاربرانی را که دنبال می‌کنید، در آن می‌بینید.

با اسکرول‌کردن در فید خود می‌توانید در جریان جدیدترین پست‌ها قرار بگیرید و با محتوای افرادی که فالو می‌کنید، تعامل داشته باشید.

فید در واقع قلب تعامل‌های روزانه شما در این پلتفرم است.

البته در نظر داشته باشید که طبق آخرین آپدیت‌های الگوریتم اینستاگرام شما در فید، محتواهای پیشنهادی از پیج‌هایی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید ولی مرتبط با سلایق شما هستند خواهید دید.

پست‌ها (Posts)

پست‌ها را می‌توانیم خون داخل رگ‌های پروفایل اینستاگرام شما معرفی کنیم و همان تصاویر و ویدیوهایی هستند که در اکانت خود به‌اشتراک می‌گذارید.

شما می‌توانید پست‌ها را با کپشن‌ها، هشتگ‌ها، تگ‌های لوکیشن سفارشی کنید تا جذاب‌تر باشد و مخاطبان شما آن‌ها را ساده‌تر پیدا کنند.

پست‌های شما می‌توانند هرچیزی باشند از لحظات زندگی شخصی شما تا آثار هنری‌تان و محتوای تبلیغاتی برای برندتان.

کپشن (Caption)

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام کپشن است، Caption متنی است که در توصیف تصاویر یا ویدئوهای خود در زیر پست‌هایتان می‌نویسید.

کپشن فرصتی برای نشان دادن مفاد محتوا، به‌اشتراک‌گذاری یک داستان، انتقال احساسات یا تعامل با مخاطبانتان است.

کپشن‌ها اغلب به محتوای بصری معنای عمیق‌تری داده و به شما اجازه می‌دهند در سطح شخصی‌تری با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.

هشتگ (Hashtag)

هشتگ‌ها کلمات کلیدی هستند که با نماد # شروع می‌شوند و هدف از استفاده از آن‌ها برای دسته‌بندی و کشف محتوا در اینستاگرام است.

با اضافه‌کردن هشتگ‌های ترند و مرتبط به پست‌های خود به کاربران علاقه‌مندان به موضوعات خاص کمک می‌کنید محتوای شما را راحت‌تر پیدا کنند.

هشتگ‌ها ابزاری ضروری برای افزایش احتمال کشف‌شدن پست‌هایتان در قسمت اکسپلور اینستاگرام هستند.

صفحه اکسپلور (Explore)

یکی دیگر از اصطلاحات instagram، صفحه اکسپلور است.

صفحه‌ای که پست‌ها، اکانت‌ها و محتواهایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که شاید برایتان جالب باشند.

این صفحه بر اساس تعامل‌های قبلی شما، اکانت‌هایی که فالو می‌کنید و محتوایی که با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنید، شکل می‌گیرد.

صفحه اکسپلور ابزار ارزشمندی برای کشف محتوای متنوع و جدید در این پلتفرم است.

لایک (Like)

آیکون شبیه به قلب لایک در اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد توسط آن علاقه خود نسبت به یک پست را نشان دهند.

زمانی که یک پست را لایک می‌کنید، کاربری که آن را به‌اشتراک گذاشته است یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد.

بعدا از بخش Your Activity و سپس Likes اکانت خود می‌توانید پست‌هایی را که لایک کرده‌اید، پیدا کنید.

همچنین الگوریتم‌های اینستاگرام براساس محتواهایی که لایک می‌کنید (چه پست چه استوری) رفتار شما را مورد بررسی قرار می‌دهند تا سلیقه شما را برای نمایش پست‌های پیشنهادی در فید و یا اکسپلور، بدانند و به شما محتوای پیشنهادی مورد سلیقه شما را نمایش دهند.

کامنت (Comment)

از جمله سایر اصطلاحات اینستاگرام، کامنت است.

قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد با تولیدکننده محتوا تعامل داشته باشند و افکار، نظرات یا بازخورد خود درباره یک پست را بیان کنند.

کامنت‌ها فضایی برای گفتگو و تعامل را در جامعه اینستاگرام به‌وجود می‌آورند و پرورش‌دهنده ارتباط‌ها و بحث‌ها هستند.

دایرکت اینستاگرام (Direct Message)

پیام‌های مستقیم یا دایرکت، قابلیت پیام‌دهی شخصی در اینستاگرام هستند.

شما می‌توانید از این قابلیت برای گفتگوهای گروهی یا تکی با سایر کاربران استفاده کنید.

این قابلیت برای ارتباط شخصی و خصوصی در این پلتفرم مهم است.

استوری‌ (Story)

در بین اصطلاحات Instagram به استوری‌ رسیدیم.

استوری‌های اینستاگرام پست‌های کوتاهی هستند که خودکار پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند.

کاربران می‌توانند تصاویر یا ویدئوهای خود را در قالب استوری منتشر کنند و از استیکرها، موسیقی، نظرسنجی و عناصر تعاملی استفاده کنند.

استوری یک روش ساده‌تر و دوستانه‌تر برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا در این رسانه اجتماعی است.

کانال اینستاگرام (Broadcast Channel)

قابلیتی که اخیرا به این پلتفرم اضافه شده، کانال پخش اینستاگرام است.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد به فالوورهای خود پیام‌های مستقیم بفرستند.

این قابلیت شبیه به کانال در تلگرام است.

این قابلیت در اختیار تمام کسانی که اکانت Creator در اینستاگرام دارند، قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با فالوورهای محتواهای عمومی را به صورت یکطرفه به اشتراک بگذارند.

ریلز (Reels)

ریلز یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام و قابلیتی برای ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای سرگرم‌کننده و کوتاه است.

ریلز شبیه به فرمتی است که تیک‌ تاک آن را محبوب کرد و پلتفرمی برای ابزار خلاقانه و محتوای وایرال محسوب می‌شود.

اخیراً اینستاگرام توجه ویژه‌ای به ریلز کرده و حتی در اپلیکیشن خود بخش جداگانه‌ای را برای نمایش ریلزها قرار داده است.

IGTV

یکی از اصطلاحات Instagram که در گذشته استفاده می‌شود، IGTV یا تلویزیون اینستاگرام بود.

یک اپلیکیشن جداگانه که کاربران این پلتفرم با استفاده از آن می‌توانستند محتوای ویدئویی طولانی‌مدت را آپلود کرده و تماشا کننند.

بعدا IGTV به ویدئوهای اینستاگرام تغییر یافت که در بخشی مشابه با ریلز اینستاگرام، ظاهر می‌شوند.

تنها تفاوت بین آن‌ها این است که ویدئوهای کوتاه ریلز نام دارد و ویدئوهای طولانی‌مدت Instagram Videos نامیده می‌شوند.

هایلایت (Highlights)

هایلایت روشی برای دسته‌بندی استوری‌هایتان در پروفایل اینستاگرامتان است.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید بیشتر از محدودیت 24 ساعت به استوری‌های خاصی دسترسی داشته باشید.

همچنین مجموعه‌ای از محتوا درست کنید که نمایانگر برند یا علایق شما باشند.

تگ کردن (Tag)

تگ‌کردن به‌معنای اشاره‌کردن یا شناسایی سایر کاربران در پست‌ها یا استوری‌های شما است.

با استفاده از تگ به سایرین اعتبار می‌دهید، از دیگران تشکر می‌کنید یا توجه مستقیم سایر کاربران این پلتفرم را به محتوای خود جلب می‌کنید.

از تگ‌کردن اغلب در محتوای مشارکتی یا مشترک استفاده می‌شود.

تگ لوکیشن (Geo Tag)

اضافه‌کردن تگ لوکیشن به پست شما روشی برای به‌اشتراک‌گذاری یک موقعیت خاص است که در آن تصاویر یا ویدئوهای خود را گرفته‌اید.

این ویژگی ابزاری ارزشمند برای این است که به محتوای خود مفهوم دهید و به سایر کاربران که دنبال پست‌هایی در یک مکان خاص می‌گردند، اجازه دهید راحت‌تر به هدف خود برسند.

لایو اینستاگرام (Live)

لایو اینستاگرام یکی دیگر از اصطلاحات Instagram است.

قابلیتی عالی که کاربران این پلتفرم با استفاده از آن می‌توانند ویدئوهای لحظه‌ای و زنده‌ای را از خود با سایرین به‌اشتراک‌ بگذارند.

مخاطبان شما می‌توانند در لایو با شما تعامل مستقیم داشته باشند و نظر دهند.

لایو اینستاگرام در قسمت استوری به کاربران نمایش داده می‌شود و حتی پس از اتمام لایو یا همان گفتگوی زنده می‌توانید ویدیو خود را در قسمت پست ها ذخیره نمایید تا دیگر کاربرانی که در آن لحظه در لایو شما حضور نداشته‌اند بتوانند به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

شادوبن (Shadowban)

ممکن است از بین اصطلاحات اینستاگرام، شادوبن را شنیده باشید.

این نوع بن‌شدن زمانی رخ می‌دهد که اینستاگرام بدون اطلاع شما، امکان مشاهده‌شدن پست‌هایتان را محدود می‌کند.

دلیل این اتفاق تخطی از قوانین این شبکه اجتماعی، انجام فعالیت‌های مشکوک یا اعمال ممنوع است.

تیک آبی اینستاگرام (Verified Badge)

تیک آبی یا نشان تایید، نمادی است که کنار نام کاربری افرادی قرار می‌گیرد که هویت آن‌ها تایید شده است.

از جمله این اکانت‌ها باید به افراد مشهور و برندهای سرشناس اشاره کنیم.

کاربران با توجه به تیک آبی تشخیص می‌دهند که صاحب آن اکانت حقیقی است و همچنین جلوی جعل هویت را می‌گیرد.

پست اسلایدی (Carousel Posts)

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام پست اسلایدی یا کَروسل است.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید در قالب یک پست، بیشتر از یک عکس یا ویدئو را به‌اشتراک بگذارید.

کاربران برای دیدن تمام محتوا باید پست شما را مانند یک اسلاید ورق بزنند.

بنابراین راهی تعامل‌برانگیزتر برای گفتن یک داستان یا نمایش مجموعه‌ای از تصاویر مرتبط است.

توجه داشته باشید که هر پست اسلایدی بیشتر از 10 اسلاید را نمی‌تواند در خود جای دهد.

تبلیغات کاروسلی یا اسلایدی اینستاگرام (Carousel Ad)

تبلیغات اسلایدی یا Carousel Ad، یک فرمت تبلیغاتی است که اینستاگرام به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد توسط آن با یک پست چندین محصول را به نمایش بگذارند و تیلیغ کنند.

این تبلیغات می‌توانند یک داستان بگویند، مجموعه‌ای از محصولات را نشان دهند یا برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی تعاملی و درگیرکننده استفاده شوند.

الگوریتم اینستاگرام (Instagram Algorithm)

الگوریتم اینستاگرام سیستم پیچیده‌ای است که محتوایی را که در فید و صفحه اکسپلور خود می‌بینید، مشخص می‌کند.

این الگوریتم به تعامل‌های شما، اکانت‌هایی که فالو می‌کنید و الگوی تعامل شما دقت می‌کند تا تجربه شما در استفاده از این پلتفرم را شخصی کند.

یادداشت‌های اینستاگرام (Notes)

یادداشت‌های اینستاگرام خلاصه‌ای از وضعیت شما و حاوی ایموجی و متن است که بالای تصویر پروفایل شما در قسمت گفتگو یا پیام‌های این اپلیکیشن، دیده می‌شود.

این یادداشت‌ها تا 24 ساعت ماندگارند یا تا زمانی که آن‌ها را حذف کرده یا به‌روزرسانی کنید.

کاورهای هایلایت استوری (Highlights Cover)

کاورهای هایلایت استوری، آیکون‌های سفارشی هستند که هایلایت‌های استوری را در پروفایل شما نشان می‌دهند و نظم می‌بخشند.

این کاورها به شما کمک می‌کنند استوری‌های بایگانی‌شده خود را به‌شکلی منظم و جذاب، گروه‌بندی کنید و به‌نمایش بگذارید.

کال تو اکشن (CTA)

کال تو اکشن یا فراخوان به عمل، درخواستی است که در کپشن‌ها یا استوری‌ها از کاربران می‌کنید تا یک عمل مشخص را انجام دهند.

CTA ممکن است از بازدید از یک سایت باشد تا خریدن یک کالا یا فالوکردن یک اکانت و به افزایش تعامل با کاربر و نرخ تبدیل کمک می‌کند.

اینسایت اینستاگرام (Insights)

Insights یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام و مجموعه‌ای از داده‌ها و ابزارهای تحلیلی برای کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا است.

Insights اطلاعات ارزشمندی درباره مخاطب شما، عملکرد پست‌هایتان و شاخص‌های کلیدی دیگر در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید استراتژی فعالیت خود در اینستاگرام را اصلاح کنید.

برای دسترسی به اینسایت اینستاگرام ابتدا لازم است که اکانت خود را بیزینسی کنید، پس از آن بر روی سه نقطه بالای هر پست خود که بزنید گزینه insight را مشاهده می‌کنید که درآنجا میزان دیده شدن پست و اطلاعات مهم دیگر از سمت کاربران را به شما نمایش می‌دهد.

نظرسنجی استوری‌های اینستاگرام (Story Poll)

منظور از نظرسنجی استوری‌ اینستاگرام یک استیکر تعاملی است که آن را می‌توانید به استوری‌های خود اضافه کنید.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد از سایرین سوال بپرسید و پاسخ مخاطبان خود را جمع‌آوری کنید.

نظرسنجی در اینستاگرام را باید روشی تعامل‌برانگیز و درگیرکننده برای ارتباط با فالوورهایتان تعریف کنیم.

قرار دادن لینک در استوری (Swipe-Up)

Swipe-Up قابلیتی است که به شما اجازه می‌دهد که در استوری های خود لینک به سایت‌ها را اضافه کنید.

در گذشته اکانت‌های دارای بیش از 10 هزار فالوور یا حساب‌های تجاری اجازه داشتند در استوری‌های خود لینک قرار دهند اما اکنون تمامی اکانت ها می‌توانند از این قابلیت در استوری‌های خود استفاده نمایند.

این ابزار برای افزایش ترافیک سایت‌های خارجی، فروش محتوا یا بازدید از محتواهای خارج از اینستاگرام، عالی است.

اینفلئونسر (Influencer)

اینفلئونسر یک کاربر اینستاگرام با تعداد فالوورهای بالا است که در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند یا تخصص بالایی در یک زمینه دارد.

اینفلئونسر می‌تواند روی نظر و رفتار مخاطبان خود اثر بگذارد.

به‌همین دلیل این افراد همکاران ارزشمندی برای برندهایی هستند که می‌خواهند به جامعه گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی داشته باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ به بازاریابی و  تبلیغی گفته می‌شود که توسط یک اینفلوئنسر انجام می‌شود.

SFS

SFS که مخفف عبارت Shoutout for Shoutout است، یک روش تبلیغاتی متقابل در اینستاگرام نام دارد.

کاربران پست‌ها و استوری‌های یکدیگر را به‌اشتراک می‌گذارند تا نرخ تعامل و بازدید از پست‌های هر دو اکانت را افزایش دهند و بنابراین در بین کاربران یک حس تعلق به جامعه و حمایت را به‌وجود آورند.

سخن نهایی

درک اصطلاحات اینستاگرام که در این مقاله توضیح دادیم، برای ارتباط و تعامل موثر در این پلتفرم الزامی است.

چه کاربر عادی این برنامه باشید یا تولیدکننده محتوا یا کسب‌وکاری که قصد دارد حضور قدرتمندی در این محیط داشته باشد، آگاهی از اصطلاحات Instagram کمک خواهد کرد در دنیای این رسانه اجتماعی به‌راحتی سیر کرده و از آن استفاده کنید.

با اطلاع از جدیدترین اصطلاحات، ترندها و قابلیت‌های اینستاگرام شما می‌توانید به کاربر حرفه‌ای آن تبدیل شوید.

سوالات متداول

تفاوت بلاگر و اینفلوئنسر در اینستاگرام چیست؟

بلاگر شخصی است که در یک ضمینه خاص تخصص دارد و محتواهایی را در اینستاگرام تولید می‌کند که مربوط به حوزه‌ای خاص و تخصصی هستند اما اینفلوئنسر در ضمینه خاصی تخصص ندارد و بیشتر به واسطه مشهور بودن و طرفدار داشتن به تبلیغات و تولید محتوا در ضمینه های گوناگون و غیر تخصصی می‌پردازد.

منظور از Repost در اینستاگرام چیست؟

زمانی که شما محتوای یک فرد را در استوری خود بازنشر می‌کنید در واقع ری پست انجام می‌دهید.

در حال حاضر امکان ری پست کردن در اینستاگرام تنها از طریق استوری امکان پذیر است و از طریق پست نمی‌توان محتوای شخص دیگری را Repost کرد.
google rating | reviews
Google rating: 4.4
مجله شرکت شهروندان کد خبر: « 121494 »
« ویراستار: نادر حسین پور »

مجله شرکت شهروندان بازدیدها: 21689 3 ماه پیش

مجله شرکت شهروندان لینک منبع خبر:
https://academy.zhaket.com/instagram-terms/